Jump to content

Seat Cordoba


thunder
 Share

Recommended Posts

verifica firele din mansonul dintre haion si caroserie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    33

  • s_sorin

    27

  • Cornel.B

    15

  • Diesel

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Salut,

vin cu o noua nelamurire. Vreau sa schimb lichidul de frana pt ca nu stiu ce lichid am in masina, iar acesta are nivelul putin sub minim. Am cumparat un lichid ATE, dar am mai multe indoieli:

1 la ce service sa ma duc? pt ca unii folosesc pompa de vacuum, altii nu, zicand ca au avut experiente neplacute cu pompa, care scapa aer in instalatie. (astia schimba cu 80 lei). Daca ma duc la reprezentanta, unde imi fac si test de frana, e foarte scump (aprox200 lei).

2. Mi-a zis un "cunoscator" ca nu e bine sa schimb lichidul, pt ca nu voi mai avea frana ca acum. Motivul fiind ca lichidul nou se amesteca cu reziduuri din lichidul vechi si ataca garniturile, plus ca, cu siguranta voi avea aer in instalatie si nu-mi va ajunge 1 litru de lichid cat am cumparat. Asta ca ar fi schimbat el lichidul la reprezentanta Mercedes, cu instalatie speciala si toate alea... si tot n-au reusit sa-i mai faca frana buna.

 

Voi ce credeti?

Link to comment
Share on other sites

Buna!

Nu sunt sigur ce norma de lichid de frana ai insa eu cred ca ai DOT4. Tot DOT4 si tot ATE am si eu in masina si pot spune e un lichid foarte bun plus ca VAG pune in masini din fabrica ATE dar gasesti si alti fabricanti de asemenea produse.

La ce service iti schimbi lichidul tu singur decizi; eu am schimbat si la reprezentanta dar si in alt service independent(mai ieftin) cu aparatul pe care il are si Seat/VW in dotare. Despre pompa vacuum am auzit si eu insa nimic rau, doar ca mege mai incet schimbul de lichid fiind mai meticulos de executat. 

Sa nu schimbi lichidul de frana deloc ca se amesteca cu reziduuri din lichidul vechi etc etc nu am auzit. Pai lichidul se degradeaza cu trecerea timpului acumuland apa(condens) devenind mai ineficient la franare. De regula se schimba la un nr. de km. sau la intervale de timp, acest lucru este trecut in caretea service a masinii dar se poate si verifica viscozitatea lichidului iar daca este necesar se schimba lichidul(de exemplu cand cumperi o masina folosita si nu sti cand s-a efectuat acest schimb ultima data). Despre cantitatea necesara unui schimb nou daca nu ma insel cred ca este de circa 500ml.

Cum spuneam, tu decizi unde si cu ce metoda faci schimbul dar mai ales cine iti face acest lucru pt. ca dupa "cunascatori" nu e recomandabil se te orientezi.

Edited by alteacupra
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai lichidul de frana care trebui se pot intampla multe daune ,inclusiv sa corodeze garniturile de cauciuc.Cel mai bine vedeti la un service sau un magazin de piese exact ce lichid de frana recomanda producatorul.Tata are seat corduba 1.9 74 cai motor axr si a cumparat de curand lichid exact dupa normele fabricantului.

Daca nu ma insel era dot 4 dar cel mai bine intrebati la service.

Link to comment
Share on other sites

cordoba vario 1997

 SALUT am si eu un seat cordoba vario din 1997 doar ce lam adus din germania si vreau sa o pregatesc de rar si am fost sa calculeze taxa si totu depinde de cemi da de la rar.Noxele ce le am pe brif,daca mi lear da si raru lafel ar fi OK k ma costa 350EURO TAXA.SI MIAU TOT SPUS K INAINTE DE A O DUCE LA RAR SAI BAG BENZINA CEA MAI SCUMPA SI UN ADITIV K SA O CURETE SI SUNT NEDUMERIT CE SA FAC,DAKARE ADITIV SAI BAG,CE FEL DE BENZINA,SINCER SUNT NEUTRU IN ALE MECANICI SI INGENERAL CU MASINILE,daca MA POATE AJUTA CNV CU UN SFAT?

Edited by cordoba vario 1997
Link to comment
Share on other sites

DA. In primul rand scrie corect romaneste , fara caps si fara K.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut. Am pus masina pe tester pentru ca mi s.a aprina becul check engine si mi.a dat urmatoarele erori

01317-Control module in instrument cluster

01271-Positioning motor for temperature flap

01596-Motor for outside/recilculated air flap. Pareri. Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

vitezoMAN

Ultimile doua sunt de la clima si nu aprind nimic in bord! 

Legat de prima eroare

01317 - Instrument Cluster (J285) 01317 - Instrument Cluster (J285): No Communications Possible Causes
  • CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285) faulty
  • Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285)
Possible Solutions
  • Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285)
  • Check Measuring Value Blocks (MVB)
    • Usually Measuring Value Blocks (MVB) 125+ show the current Communication Status

 

01317 - Instrument Cluster (J285): Check DTC Memory Possible Causes
  • Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285)
Possible Solutions
  • Check Instrument Cluster (J285) for Fault Codes
Special Notes
  • Instrument Cluster (J285) stored a Code which influences other Control Modules Functionality

 

01317 - Instrument Cluster (J285): Implausible Signal

 

Dar nici aceasta eroare nu aprinde nimic in bord....

 

 

Edited by vitezoMAN
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult vitezoman. Mai sunt inca 2 erori care cred ca sunt cele mai importante si mi.au scapat. Mii de scuze

17586- linear o2 sensor, pump current

17589- linear o2 sensor, reference voltage

Link to comment
Share on other sites

vitezoMAN

Sigur mai scria ceva la fiecare eroare (ex. open circuit sau Short to Ground).... Verifica sa mai fie infipta mufa de la sonda lambda, verifica si sigurantele de la motor si poate ai bafta sa fie arsa o siguranta care incalzeste sonda (alimenteaza cu tensiune rezistenta de incalzire); mecanicul respectiv ar fi trebuit sa-ti spuna si care sonda face figuri ca asa nu ne dam seama. Cred ca este vorba doar de prima sonda (nu stiu daca sonda a doua aprinde ceva in bord). Mai multe detalii pe PM. Oricum s-a mai discutat in acest forum de aceste probleme; tb sa dai doar un search aici sau pe Sf. Google!

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/62169-fabia-oxygen-sensor-problem/

 

http://vwforum.ro/topic/17421-sonda-lambda/page-8#entry432295

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Buna ziua,

As dori sa achitizionez un Seat Cordoba an 2004 1.4 16v 75 CP. La ce sa ma uit in primul rand, masina este adusa din Germania de cateva zile. Care sunt bubele ascunse, daca are asa ceva.

 

Multumesc mult

 

Editat de cristian: Incearca sa scrii corect si cu litere mici. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Din fericire seat ibiza/cordoba este o masina fara defecte de fabricatie si este o masina usor de intretinut si fiabila ; ma refer aici la cele intretinute si servisate la timp, nu toroapele samsarite cu compresie buna pe 2 cilindrii si martori stinsi cu sigurante..foloseste functia cautare si vei stii ce sa verifici in mare inainte sa o duci la test. Bafta

Eu am scris cate ceva in topicul asta daca ai chef sa citesti

http://vwforum.ro/topic/60261-sfaturi-pt-achizitie-golf-4-bora/page-56

Edited by bgd_b92
Link to comment
Share on other sites

multumesc,

alte pareri, sugestii.............. 

Link to comment
Share on other sites

Nu exista bube ascunse la 1.4 75 CP, insa te poti uita la urmatoarele probleme: consum de ulei, probleme cu caseta de directie, rateuri la motor si eventuale articulatii de schimbat.

Banuiesc ca e vorba de codul de motor BKY, un motor foarte fiabil si putin pretentios, daca masina e ok merita sa o cumperi.

 

PS: Incearca sa scrii corect, ti-am editat postul de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

 

Am si eu nevoie de ajutor.Sunt proaspat mutat in Cluj datorita jobului (din Oradea) , si mi-am cumparat recent un Seat Cordoba din 2003.Am mai mesterit eu una alta pe ea cat am fost acasa,dar acuma ca sunt la Cluj as mai vrea una alta , iar ne avand locul si instrumentele necesare , as avea nevoie de un service unde sa imi cumpar si sa mi se monteze niste boxe in usile din spate , si eventual undeva sa imi vopsesc etrierele.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

 Salut , 

 Va rog sa ma clarificati privind in aspect care m-a pus pe ganduri. 

Un seat cordoba 1.4 tdi pe care il foloseste un angajat din firma alimenteza la Luk oil mai mereu peste 54 litri in conditiile in care rezervorul teoretic este de 45 de litri. Voi cat ati reusit sa inghesuiti in rezervor cel mai mult?

Multumesc .

Link to comment
Share on other sites

    Si consumul la 1,4 TDI este de 10-12 l/100 Km, nu? Angajatul ala isi baga si in canistra personala 10-20l.

Link to comment
Share on other sites

Imi este cam greu sa cred ca merge pana mai are 1-2 litrii in rezervor…si chiar si asa, mai mult de 50L nu prea ai cum sa ii indesi, cu tot cu rezerva…

Link to comment
Share on other sites

 

 Salut , 

 Va rog sa ma clarificati privind in aspect care m-a pus pe ganduri. 

Un seat cordoba 1.4 tdi pe care il foloseste un angajat din firma alimenteza la Luk oil mai mereu peste 54 litri in conditiile in care rezervorul teoretic este de 45 de litri. Voi cat ati reusit sa inghesuiti in rezervor cel mai mult?

Multumesc .

Salut George,

Eu personal acuma mi-am cumparat un cordoba,dar inca nu i-am facut plinul.In schimb inainte sa imi schimb jobul aveam un Seat Ibiza de firma cu aceeasi acpacitate la rezervor(45l) si am avut ocazii in care am ajuns sa alimentez 53l.(de la statiile rompetrol). Din cate am inteles,diferenta aceea e defapt "rezerva",totul conteaza cat de mult circuli dupa ce s-a aprins becul rosu.Eu am mai circulat undeva la 40km-50km(oras) iar cand am alimentat mi-au intrat 52l.Media mea de alimentare era intre 44l si 52l.

Nu pot sa spun ca asta e cazul si la tine,dar nu e exclus.De asemenea niste GPS-uri momntate pe masini ar putea sa te ajute+card de alimentare.Asa poti monitoriza si contoriza foarte usor flota de masini.

Link to comment
Share on other sites

 Salut,

 Va multumesc pentru informatiile relevante. Avea card de carburant, asa ca probabil de vina era vreun  bidonas de 10 litri.

Suplimentul de spatiu in rezervor cred ca  este de fapt pentru dilatare nu pentru a fi folosit drept rezerva. Intradevar consumul declarat sarise subit  la 8,5 chiar 9 litri ( mai consumase ea 7-8 cand  avea capsula de la turbina blocata ), asa ca am ales o rezolvare clasica - Cea mai buna impacare este despartirea. Nu exista nici o logica sa alimentezi asa de mult, daca nu pleci la drum lung imediat. Motorina se dilata destul de mult si imediat dupa alimentare, de la temperatura din bazin la temperatura dintr-un rezervor expus la soare -sigur incepe sa curga pe la buson.

Cu stima George

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!