Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

am inteles. Deci este prima sonda? Are 4 fire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceasi dilema: sa schimb sau nu si sonda lambda?

Simptomele sunt, la masina din semnatura: dupa 3000 de turatii am o cadere de putere in treptele a doua si a treia. dupa 3500 - 4000 isi revine.

Am un consum foarte mare, in special la relanti (si cu motorul cald si cu motorul rece): daca resetez consumul mediu/100KM - afisat de calculatorul de bord (da, e pe KM nu pe ora), merg 100 de metrii si am un consum de 14l de exemplu, si apoi ma opresc si las masina in relanti, consumul creste peste 20l.

Valorile sondei lambda la relanti sunt ok, zic eu: intre 0,1 si 0,7 V. Graficul este sinusoid. Atasez LOG-ul din VAG-COM: LOG-01-031-xxx-xxx.txt - trebuie redenumit in LOG-01-031-xxx-xxx.CSV pentru a-l deschide. Valorile sunt inregistrate atat la relanti cat si in timpul mersului.

In fisierul l.txt sunt valorile din campul 001 - HO2S Control din VAG-COM. Pe acestea poate ma ajutati sa le interpretez. Mie mi se pare ca sunt cam putine cu minus.

Mentionez ca sonda lambda am inlocuit-o acum un an, dupa ce am inlocuit turbina dar nu am luat una de la producator ci am luat-o direct de la Bosch, dupa codul masinii.

Pana acum, la masina din semnatura am inlocuit turbina, clapeta de acceleratie, debitmetrul, filtrul de benzina, diverter valve - in 2007. Bujiile ,distributia si filtrul de aer au fost schimbate si ele in urma cu un an.

Masina are in continuare o usoara scadere a turatiei sub 840 atunci cand iau piciorul brusc de pe acceleratie asa cum am descris in topicul: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=18125&hl=

Deci, sa inlocuiesc sonda lambda? Daca nu la ce as putea sa ma mai uit?

LOG_01_031_xxx_xxx.txt

l.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

S1 este prima sonda, cea de dinainte de catalizator si are 6 fire, cel putin la mine atatea are, nu cred ca difera. Am avut si eu aceeasi problema - http://vwforum.ro/index.php?showtopic=26069 , de fapt o am in continuare, doar ca la a doua sonda. N-am schimbat-o si nici nu am de gand sa o schimb prea curand, costa o gramada de bani, iar incalzirea sondei este pentru a intra cat mai repede in regim de poluare minima si actioneaza doar cand motorul este rece, impactul asupra functionarii motorului este minim. Bineinteles ca te sfatuiesc sa o schimbi, daca ai bani. Problema mai mare daca o lasi asa, zic eu, ar fi ca ai tot timpul check engine aprins, si daca ai o alta problema, fiind deja aprins...

Intrebare: nu gasesc pe undeva o sonda lambda 2 second hand, la un pret mai acceptabil? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se poate cu 6 fire . E cu 4 fire ( de obicei la euro 3) si cu 5 la euro 4., dar daca ai euro 4 s-ar putea sa ai cu 4. Depinde. Si roaga-te sa fie cu 4 ca ii mult mai ieftina...si mai ales poti sa o cumperi fara mufa (astfel pretu' scade cu vreo 2 milioane)-cel putin la mine asa a fost...

cris q de la sonda ti se poate duce catalizatorul ...si eu zic ca pentru 3 mil nu are rost sa ti se duca o piesa care ajunge la 1000 d euro(parearea mea) fiecare face acuma cum stie .SI daca sunt probleme de la sonda precum consumul ridicat si motoru' merge mai nashpa...trepidatii la relanti...un fel de limp mode.

Salutare!

S1 este prima sonda, cea de dinainte de catalizator si are 6 fire, cel putin la mine atatea are, nu cred ca difera. Am avut si eu aceeasi problema - http://vwforum.ro/index.php?showtopic=26069 , de fapt o am in continuare, doar ca la a doua sonda. N-am schimbat-o si nici nu am de gand sa o schimb prea curand, costa o gramada de bani, iar incalzirea sondei este pentru a intra cat mai repede in regim de poluare minima si actioneaza doar cand motorul este rece, impactul asupra functionarii motorului este minim. Bineinteles ca te sfatuiesc sa o schimbi, daca ai bani. Problema mai mare daca o lasi asa, zic eu, ar fi ca ai tot timpul check engine aprins, si daca ai o alta problema, fiind deja aprins...

Intrebare: nu gasesc pe undeva o sonda lambda 2 second hand, la un pret mai acceptabil? :Driver:

Si cu sonda lambda la mana a 2'a eu zic sa t mai gandesti ca ei iti garanteaza vreo 85.000 km si nu prea cred ca gasesti tu pe la shroturi sonde bunicele...eventual sa mergi cu cineva sa o verifice si electric .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet: este vorba de circuitul de incalzire al sondei, impactul asupra functionarii motorului este minim, si doar cand motorul este rece. Nu pateste nimic catalizatorul din cauza asta, mi-au confirmat mecanicii din 2 service-uri (si nu d-alea de cartier).

Cat despre prima sonda lambda, cea de dinainte de catalizator, DA, are 6 fire si este mult mai scumpa, undeva in jurul a 650 - 700 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am schimbat-o. Are 5 fire insa mufa are 6 posturi. A costat 520Ron NGK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma alatur si eu celor din Clubul Lambda!

Am cumparat Golful 1.6fsi acum 3 zile din De. L-am testat la VW acolo, la Dekra, totul ok. Am dat banii, semnat actele, plecat, dupa 100 de km se aprinde becul. Am mers la alt reprezentant VW, au zis "Lambdasonde kaput", am schimbat-o (175 euro sonda, 40 manopera, macar nu-i mai scump ca in Ro) becul s-a stins. A doua zi am plecat spre casa si, pac, pe la Viena, becul se aprinde din nou! Mentionez ca in ambele cazuri nu s-a observat absolut nici o modificare in comportamentul masinii, desi nici eu nu sunt asa priceput (pana acum am condus doar diesel si o Dacie foarte veche), dar, totusi, nici o modificare notabila. De asemenea, o ciudatenie, mi s-a parut ca prima data cand s-a aprins becul din bord a coincis (cred) cu aprinderea farurilor iar a doua oara cand s-a aprins a coincis cu aprinderea stopului de ceata (ploaie foarte puternica).

Va rog sa imi dati ceva sfaturi, sunt putin disperat si in plus sunt inebunit dupa masina asta!!! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare

cine are idee ce ar putea fi la un golf 4 cu motor benzina AZD ?

17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Short to Plus

P1180 - 35-10 - - - Intermittent

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea si eu nevoie de ajutorul vostru daca puteti si stiti care ar fi rezolvarea la problema mea. Am un golf 4 din 2002 1.4 benzina 16 valve ,in ultimul timp avea consum mai mare pana a ajuns la 13 prin oras.Si-mi moare motoru cand ii pe liber si la viteza de 50 60 km/h dar nu tot timpul . Initial am crezut ca am ramas fara benzina ca este exact aceeasi senzatie e.Am alimentat si am trecut peste dupa cateva zile tot asa mi se oprea motorul desi aveam benzina am patit si in mers si cand stateam la semafor in intersectie.am fost cu ea la un sevice chiar a doua zi tipul de acolo mi`a pus`o pe tester si au iesit 2 erori care au putut fi reperate din calculator plus inca una cum ca sonda lambda ar fi problema deci trebuie sa vin a doua zi sa imi schimbe sonda.Pana la urma mi`a schimbat sonda lambda de la motor care a fost 600 ron. dar problema nu s`a rezolvat.Am schimbat`o si pe cea de sub masina dar tot la fel . A bagat`o tipul iar pe calculator sa vada ce are si arata ca sonda din fata de la motor merge dar cea de sub nu functioneaza.A iesit o eroare pe calculator daca tin bine minte ceva de genul Sonda lambda...scurtcircuit plus (banc 1 , senzor 2).Nu mi`a gasit inca problema si a ramas sa vin peste 2 zile de dimineata sa las masina ca sa poata sa o rezolve.Vreau sa mai spun ca tipul mi`a spus ca amandoua sondele trebuiau inlocuite pt ca erau deja uzate dar acuma se pare ca este o problema pe traseul dintre cea de sub si cea din fata. Nu stiu ce s`a intamplat exact.Alta kestie este ca pana sa schimbe si sonda de sub masina nu aveam nic un beculet aprins in bord acum dupa ce a schimbat`o s`a aprins un beculetz care seamana cu un motor. cel de acolo mi`a spus ca pana atunci nu fusese aprins deoarece sonda nu functiona . NU stiu exact care e treaba poate imi dati voi vrea lamurire.Pana acum am platiit doar sonda din fata 600 ron pt ca aceasta se pare ca functioneaza...astept sa avad ce surprize mai am.Alte simpotme la motor este ca atunci cand ii pornit pe liber si stationeaza parca s eineaca asa ramane fara benzina nici nu stiu cum sa explic si cand o turez dupa ce dau drumu la pedala parca da sa moara motoru si tremura si acul de la turometru oscileaza in 700 rpm si 900 rpm .Cam asta ar fi .Va multumesc pt atentie:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o posibilitate sa fie esapamentul infundat iar testerul nu cred ca poate identifica asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat sonda 1 cu 5milioane,dar si acum imi da eroare la tester,problema e cu benzina.dar asa stiu ca check-ul de la bord se stinge automat dupa 35 porniri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sire - trece-ti "locatia" in profil si poate gasesti un coleg care sa te ajute cu o scanare, dupa care, scrii aici erorile care au fost stocate (exact asa cum apar in urma scanarii) si dupa aceea se poate discuta. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am uitat sa precizez este ca motorul inca continua sa mora in mers chiar si cu sonda din motor inlocuita...astapt sa vad ce se intampla dupa inlocuriea sindei de sub masina . poate fi de la ea sa tot moara motoru si sa consume asa mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand e motorul rece masina tremura la relantiu?

cand e rece nu tremura numai dupa aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am si eu o problema asemanatoare cu sonda lambda. Imi apare martorul pe bord insa alte simptome nu am ( variatie a turatiei, consum crescut de benzina ). Sa fie sonda bulita? Ma poate cineva ajuta cu o scanare? Sunt din Iasi.

Multam! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

akum am amandoua sondele inlocuite ( lambda) dar ce am observat nou e ca ...cateodata consumul e foarte mic prin oras...(7,5) iar cateodata destul de mare ( 10,5)....ce mi se pare iar ciudat este ca motorul cateodata tremura si imi arata consum pe lok de 1 l/h ceaa ce nu e normal si parca tuseste si acul de la turometru se misca dar cand o turez puternic sau o iau un pik la viteza prin oras sau pe un drum unde pot sa ii dau ture k lumea isi revine nu mai face asa si consumul scade inapoi la 0,5 - 0,6 l/h ...sa fie oare filtrele infundate sau? ce trebuie sa fac ? sa le schimb?da`ti`mi o parere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si yo o intrebare...schimbat 2 sonde lambda...dinainte d catalizator..aceasi problema...."check engine" se aprimde dupa vreo 10 km...si da eraoarea la ea....ii normal ca la o sonda universala...adik fara mufa...sa se intample asha ?..merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi`am schimbat si filtru de benzina.cei de la service au gasit ca avea apa in el sau benzina cu apa ma rog? eu am alimentat pana acum tot de la omv cu benzina de 95 dar cred ca schimb placa.Am primit sfaturi sa fac un plin si sa bag un aditiv de curatire a motorului.Voi ce ziceti? ati mai avut probeleme de genul asta?vreau sa zic ca motorul la masina din cand in cand inca face ca si cum s`ar ineca si acul la turometru oscileaza cateodata iar consuml tot cateodata este de 1,1 l/h alatdata de 0,5 . Sa fie din cauza filtrului astea? Multzam;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sire...nu mai pune benzina 95.Si eu am pus 95 si imi cam smuncea cateodata.....am fost la reprezentanta vw si mi-a spus ca e cea mai mare prostie la o masina din 2002 cu euro4 sa pui benzina 95.Si mi-a recomandat sa pun 99 sau 100......si crede-ma ca se vede diferenta.Incearca sa pui si o pastiluta aditiv in rezervor sa mai curete.

Bye.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sire...nu mai pune benzina 95.Si eu am pus 95 si imi cam smuncea cateodata.....am fost la reprezentanta vw si mi-a spus ca e cea mai mare prostie la o masina din 2002 cu euro4 sa pui benzina 95.Si mi-a recomandat sa pun 99 sau 100......si crede-ma ca se vede diferenta.Incearca sa pui si o pastiluta aditiv in rezervor sa mai curete.

Bye.

ok ms de raspuns ...sper sa ma ajute...pai eu am pus de 95 ca imi arata acolo pe capacu de la rezervor...si ce`l ce mi`a aduso din germania si a mai circulat cu ea mi`a spus ca tot de 95 a bagat in ea....cea de 100 nu are cifra octanica prea mare incat sa imi arda pe acolo? sau ii bien sa bagi constant tot asja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut si eu problemele tale. Nu poti compara "benzina" noastra cu cea din Germania sau alte state Civilizate. Si eu bagam benzina tot de la OMV, Carerra 95. In ras, e buna. La drumuri lungi, eu am bagat carerra 99 si am avut un consum incredibil de.. 5.8 % (calculat aproximativ cu orase si fara). Am patit odata.. am alimentat de la ROmpetrol (ramasesem fra benzina si nu avea incotro) si dupa 50 de metri de mers, s-a aprins in bord martorul check. Noroc ca nu am alimentat decat vreo 10 litri. Am amestecat apoi cu carerra 99 si gata treaba. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu becul ala nenorocit, am schimbat sondele, iar s-a aprins, s-a stins, reaprins,stins etc, masina mergea normal pana in ziua cand s-a reaprins a 4-5 oara, a inceput sa tremure la relanti, nu mai avea putere, nu prea mai trecea de 2500-3000 rpm. Am fost din nou la service, verdictul, o bobina de inductie arsa. Am schimbat-o acum merge perfect, becul e stins dar, cand conduc, mai mult cu ochii pe bord sunt sa vad daca se reaprinde "elicopteru" ala blestemat. Se poate cumva ca pana in momentul cand se strica de tot o bobina de inductie, aceasta sa nu functioneze normal si sa se aprinda becul ala. Sau bobinele alea nu pot functiona decat bine sau deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, incerc sa sting un check engine la un Golf IV din 2001 tot cu motor 1.4 16V 75cp euro3, cred ca AXL. Am depistat cu 4 erori cu VAG-COM:

16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction

P0141 - 35-00 - -

17526 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Open

P1118 - 35-00 -

18010 - Intermittent Power Supply (B+) Terminal 30 Low Voltage

P1602 - 35-10 -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

P0140 - 35-00 - -

Nu am inteles a doua eroare, P1118, Heater circuit open, inseamna rezistenta de incalzire a sondei arsa, intrerupta? Poate sa fie doar un fir rupt?

Problema este veche, i-au mai fost sterse erorile si tot s-a aprins check engine, deci nu-i de la benzina. Sunt curios daca se mai repeta si a treia eroare, sper sa nu aiba vreo dioda de la alternator arsa :D

Motorul merge excelent, doar ca ma astept sa nu iasa la noxe. Ce as putea face, si la ce bani? Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine nu am nici un beculet aprins in bord si tot mai imi tremura masina sondele amandoua inlocuite ( lambda) si flitru de benzina .Noi deci.Si amsina tot mai are consum putin mare si cateodata mi se oprete motorul in mers de exemplus chimb dintr`a3 a a 4`a sau ceva de genu si gata mi s`o oprit dar f rar ....1 - 2 ori pe zi.nici nu ma astept cand imi face.si cand stau cateodata pe lok imi arata consum mai mare si parca se accelereaza singura.poate sa fie chestia asta si de la pedala de acceleratie sa trebuiasca curatata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!