Jump to content

Sonda lambda


Recommended Posts

Poti sa te uiti putin pe loguri?

Grupul 31-33 am logat....se vede clar cum sta sonda la 0.45

Lambda factor se tine dupa 1.000 ... nimic de zis, dar poate prea lent...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    299

  • ionel.d.2007

    57

  • xxnelu

    51

  • Ursu82_kiki

    42

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eram pe acelasi principiu cu tine dar aceste bujii au costat 200 de lei, sunt cu iridiu si au mers doar 30k (probabil asta inseamna peste 60k in km nemtesti cat trebuiau sa tina) si au ajuns la 1,25 d

Aha, eu credeam ca are vreun fel de reglaj pe acolo, surub/inbus ceva! 

Dacă ai tigaie după 2001 sonda 1 e uego cu 5 fire, sonda 2 e cu 4... Schimbă sonda 1 dacă e bulita și lasa combinațiile... Pe dedicată nu universală...  Sau ia-ți o bicicletă  

Posted Images

Ieri, cand am dat un ochi pe aici am zambit cu nostalgie la vremurile cand aveam si eu probleme cu lambda. Am dat o fuga cu VAG-COM-ul sa vad cum se mai prezinta si surpriza: sonda e moarta. :banghead: Si avea mai putin de de 9 luni de cand am schimbat-o :P :P

La mine se manifesta putin diferita: in campul destinat sondei pot fi afisate numere intre 0-255. Ideal ar fi sa stea intre 106-150. Cu motorul rece valoarea din camp incepe sa creasca pana ajunge la 255 unde sta pana se incalzeste motorul, dupa care scade la 128 si ramane fixa. Valoarea de 128 corespunde valorii de 1 la "Lambda factor" si de 0,45 V (este valoarea de mijloc). Se pare ca nici tie nu-ti mai fluctueaza valoarea returnata de sonda..

Link to post
Share on other sites

Te rog spune-mi in ce bloc citesti astea?? 0-255 ....

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este valabil la motorul tau, dar in fine: grupul 000, campul 5

Link to post
Share on other sites

Nu e valabil...nu am grupul 000 :-(

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Am deconectat sonda si am constatat ca are 5 FIRE !

Pentru ce e folosit al 5lea? Stiam ca sunt cu 1,2,3,4...

Link to post
Share on other sites

Da, interesant.

De la Bosch am primit raspuns oficial ca ei nu au in program sonda pentru masina mea.

Ramane grupul NTK/NGK ....

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Chiar nu stie nimeni sa imi spuna cum sa diagnostichez o sonda lambda defecta? :beerchug:

Am folosit LiquiMoly Injection Reiniger si masina a devenit subit mai vioaie, mai vesela. Dar becul de Engine este iar aprins :nono:

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Ce cod motor ai, AUB? Este mult mai usor pentru toata lumea daca-l treci in semnatura...

Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat ca ai numai 5 fire la sonda lambda, in mod normal ar trebui sa ai 6 fire :) (vazi ca sunt 2 tipuri de conectori)

A. Verificarea incalzirii sondei:

Intra in grupul 41, In campul 2 ar trebui sa ai "Htg.bC.ON" constant sau sa fluctueze Htg.bC.ON/OFF

Daca nu se intampla acest lucru verifica continuitatea intre contactele 3 si 5 ale ale conectorului care intra in sonda (partea spre sonda, nu spre ECU). vezi schema: Daca nu ai continuitate, schimba sonda.

Daca exista continuitate continua procedura:

masoara tensiunea intre contactele 1 si 2 ale conectorului (de aceasta data spre ECU) (aceeasi schema)

cand in grupul 41/2 este "Htg.bC.ON" trebuie sa ai intre 11-14,5 V

cand in grupul 41/2 fluctueaza Htg.bC.ON-OFF - tensiunea trebuie sa fluctueze intre 0-12V

Daca nu-ti iese testul verifica firele spre ECU

B. Verificarea functionarii sondei:

testul se face cu temperatura motorului de cel putin 80C si fara scapari de gaze intre evacuare si catalizator.

Intra in grupul 30, campul 1. Ar trebui sa indice 111. Daca nu este asa, spune-mi ce gasesti acolo si am sa continui...

BAFTA!!!!

Link to post
Share on other sites

da, sunt 6 pini in conector, dar sonda are 5 fire.

eu nu am laptop, doar interfata. pt laptop apelez la un coleg, deci nu pot face teste succesive... :)

grupul 030 imi arata 11x unde x = 0 sau 1, mai mult 1, variaza. SI pt sensor 1 si pentru sensor 2, la fel.

Eu am facut niste loguri, daca ai timp, poate te uiti peste ele.

http://rapidshare.de/files/1106898/diaginfos.zip.html

http://rapidshare.de/files/1145329/LOGS_Radu.zip.html

Scroleaza in josul paginii si alege FREE la download, dupa aceea pe noua pagina poti da jos zip-ul. Imi pare rau dar nu am stiut unde sa uploadez altundeva...

Trebuie sa precizez ca coef lambda variaza si tinde la 1.000 (grupul 031).

Grupul 032 imi arata in primul field 29% (aceasta depasire cred ca genereaza aprinderea ledului in bord). Al doilea field (multiplicative) este 0 !! Ceea ce este cam ciudat.

Grupul 033, field 1 imi oscileaza 2, 3, -1, etc iar field 2 (tensiunea) oscileaza putin in jurul lui 0.438 V ... de aici am dedus eu ca sonda poate nu lucreaza cum trebuie, stiind ca ar trebui sa oscileze intre 0.2 si 0.8 V.

Grupul 034 nu stiu cum sa testez, intra in TEST ON, dar asa sta minute intregi :(

Grupul 036 e haios...in relanti oscileaza in jurul lui 0.8 V si in sarcina in jurul lui 0.2 V

Control Module Part Number: 036 906 034 BK

Component and/or Version: MARELLI 4LV 3335

Software Coding: 00071

Work Shop Code: WSC 59773

Additional Info: TMBND26Y113103186 SKZ7Z0Y0561044

Faults Found:

17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich

P1166 - 35-10 - - - Intermittent

Asta e eroarea mea.

Multumesc mult pt ajutor.

Eu as vrea sa pot spune ca sonda este sau nu ok, ca sa stiu sa trec mai departe. Azi am scos mufa de la AGR (EGR) afara si masina merge mult mai bine, e mai vioaie acum. Cu prima ocazie desfac AGR (EGR) si curat. Am citit ca aceasta, daca e defect, poate arunca aer/gaze direct in evacuare, deci de aici poate rezulta semnal defectuos de la sonda..ma gandesc...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Automotive Electronics

Cu prima ocazie desfac AGR (EGR) si curat. Am citit ca aceasta, daca e defect, poate arunca aer/gaze direct in evacuare, deci de aici poate rezulta semnal defectuos de la sonda..ma gandesc...

<{POST_SNAPBACK}>

:) Da si dupa ce o cureti si o montezi trebuie sa o setezi in basic settings canal 74 dar numai cu motorul rece ca altfel nu o sa poti.Setezi si clapeta de acc.in canal 60 si ar fi super daca poti sa GENEREZI(nu sa citesti la 15)codul REDINESS.Aceasta generare nu se poate face cu VAG ci doar cu VAS 5051 care este doar la service-uri.Aceasta generare iti face test in regim dinamic la toti participantii de la sis. de inj. inclusiv la katalizator.Unde nu trece de faza respectiva e 100% ca acolo este buba si te scuteste de bani cheltuiti degeaba pe piese scumpe.Bafta si sa ne tii la curent cu ce ai rezolvat! :P

Link to post
Share on other sites

Super!

Multumesc mult, cu prima ocazie fac un Readiness ;-)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

@rvacaru: citind un post al tau din alt topic am sesizat ca motorul tau ar avea sonda lambda NTK banda larga, e corect ce am citit? Daca e asa datele problemei se schimba putin, iar cele 2 grafice post-ate de mine nu mai sunt valabile, ele erau pentru sonde lambda de banda ingusta.

Link to post
Share on other sites

Salut

tocmai vin de la service.

Nu s-a putut genera Readiness Code fiinda temperatura gaze admisie era 70 grade si trebuie sa fie maxim 60.

Concluzia: EGR defect, sambata viitoare monteaza unul nou.

E plauzibil, daca deconectam EGR masina mergea mai bine. Oricum, la primele Fabii se pare ca EGR face probleme (am piesa cu cod M, sper sa primesc cea noua cu cod R).

Tipul de la service a dat o tura cu masina si a ramas mut ce puturoasa e la 100 CP, spre marea mea satisfactie, care credeam ca e doar o impresie. Sa speram ca cu noul EGR isi va reveni la viata.

Da, sonda e NTK (Bosch NU produce pentru tipul asta de motor) si da, e sonda de banda larga.

Link to post
Share on other sites

In cazul asta tensiunea raportata de Vag-com e total aiurea (daca nu cumva este simulata o tensiune de banda ingusta). La banda larga ea variaza undeva intre 1.4V si 2.9V

Sa ne tii la curent cand apare EGR-ul ...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

am intrebat acum la un magazin de sonda lambda. vanzatorul, belgian, le stia doar asa: sonda de reglare si sonda de diagnoza. eu stiu ca e dusa a doua si i-am zis ca stiu eu sigur ca e cea de diagnoza. pretul e f bun, 98 EUR fata de 6,6 mil cel mai ieftin ce am gasit in Ro, cum scriam mai sus. problema e ca pt anul 2001 apar doua coduri in catalogul lui, una pana in luna aprilie si alta incepand cu mai. cum pot afla care este cea buna?

o pot schimba singur? are ceva daca o dau jos pe cea veche si merg fara ea cu masina sa o cumpar pe cea noua? ce scule am nevoie? cum pot sterge apoi din comp? manopera e 45 de euro/h. Mai bine sa stau pe c** si sa ii las pe meseriasi sa o faca? in cate ore fac tot? :)

multe intrebari, mersi cui are rabdare sa ma lamureasca!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

S-a pus EGR, s-a pus sonda lambda noua, nix... masina tot rau merge, aceeasi eroare... acum s-au avansat ipotezele: MAP sau ECU :-(

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Problema rezolvata. Incredibil, dar adevarat. Distributie pusa prost (2 dinti). Lucrare efectuata in service Skoda (Germania).

Masina merge super din nou :-)

Link to post
Share on other sites
Problema rezolvata. Incredibil, dar adevarat. Distributie pusa prost (2 dinti). Lucrare efectuata in service Skoda (Germania).

Masina merge super din nou :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Distributia a fost pusa prost in De sau rezolvata in De?

Link to post
Share on other sites

Pusa prost in DE in service X si rezolvata dupa 6 luni de cosmar, tot in DE in service Y :-) (dupa 2 zile in care au facut masina bucati)

Link to post
Share on other sites

Chiar nu mai exista loc unde sa te duci linistit cu masina si sa ai incredere ca se rezolva corect :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri