Jump to content

Sonda lambda


Recommended Posts

O sa incerc imediat un drive-test cu conectorul de la prima sonda deconectat. Sa vad daca merge la fel sau mai bine :-)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    299

  • ionel.d.2007

    57

  • xxnelu

    51

  • Ursu82_kiki

    42

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eram pe acelasi principiu cu tine dar aceste bujii au costat 200 de lei, sunt cu iridiu si au mers doar 30k (probabil asta inseamna peste 60k in km nemtesti cat trebuiau sa tina) si au ajuns la 1,25 d

Aha, eu credeam ca are vreun fel de reglaj pe acolo, surub/inbus ceva! 

Dacă ai tigaie după 2001 sonda 1 e uego cu 5 fire, sonda 2 e cu 4... Schimbă sonda 1 dacă e bulita și lasa combinațiile... Pe dedicată nu universală...  Sau ia-ți o bicicletă  

Posted Images

Cred ca ar fi bine de sters erorile dupa reconectarea sondei

Link to post
Share on other sites

Am circulat putin cu sonda deconectata.. e mult mai vioaie masina, dar mai persista mici ezitari in acceleratie la turatii mici.

cred ca ar fi extrem de util de descris procedura de verificare/diagnoza a sondei lambda folosind vag-com (interfata imi soseste sapt viitoare).

deci folosind vag-com, cum as putea sa determin ca sonda este ok sau nu? ma refer la ce tensiuni sa citesc, unde, etc... o serie de tutoriale/articole de acest gen cred ca ar fi extrem de utile (la sticky, moderate la sange, pur tehnice)

multumesc

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

si eu am avut sonda lambda defecta, si am skimbat-o la reprezentanta,, 8 milioane sonda si 800 mii manopera :D

Link to post
Share on other sites

si eu am cautat. 8,1 mil originala sau 6,5 Bosch, a doua sonda - de dupa catalizator.

uneori simt mici pierderi de putere dar cu benzina OMV 100 sau Shell V Power merge mai bine. la fel si daca adaug un aditiv. ori o fi autosugestie?

este posibil ca dupa 8 mii km de mers cu martorul aprins la bord sonda sa inceapa brusc sa functioneze corespunzator si acesta sa se stinga? sau s-a stins din alt motiv?

Link to post
Share on other sites

prbpabil s-a aprins martorul de la la altceva decat de la sonda stricata...amestec prea bogat, etc... de aceea ezit si eu sa schimb sonda, vreau sa o verific intai...

Link to post
Share on other sites

Eu am fost la reprezentanta, au pus VAG-Comul pe ea si mi-au spus ca este sonda de dupa catalizator. Pt ca atunci mergea normal, nici macar consum ridicat, am ezitat sa dau 8 mil. Si pt ca am mari dubii ca cei de acolo inteleg in totalitate ce le apare pe monitor. Si acum simt mici intreruperi, de exemplu daca schimb din 2 in 3 la turatie un pic mai mica. Dar becul nu mai sta aprins.

Link to post
Share on other sites

A doua sonda lambda are decat rolul de a stabili starea catalizatorului, nu are influenta asupra mersului motorului. In caz ca (virgula) catalizatorului e defect aprinde CEL si cam atat.

Link to post
Share on other sites
Si acum simt mici intreruperi, de exemplu daca schimb din 2 in 3 la turatie un pic mai mica. Dar becul nu mai sta aprins.

<{POST_SNAPBACK}>

Da, exact asta simt si eu... la 2300-2400 de ture smuceste usor motorul ca si cum ceva i se taie... o fi prima sonda, o fi ceva electric..sper sa aflu curand..

Link to post
Share on other sites

Ma adaug si eu aici.... eu am probleme cu puterea cand masina nu este nici rece nici calda (adica de la 50 60 de grade la 90). Problema cu caderea relantiului am rezolvata (era de la o gaura in cotul de cauciuc de la airflow la clapeta de acceleratie). Sonda LAMBDA este noua bosh si merge bine pe tester (sinusoida de la 0.1 la 0.9V). De la ce credeti ca am pierderile de putere descrise mai sus? MS

Link to post
Share on other sites

Inca ceva: cand face probleme trebuie sa apas pedala de acceleratie f progresiv pt ca daca apas pedala la fund face f urat (in loc sa traga cum face cand e rece sau la 90 de grade se "infunda") dupa 3000rpm problema dispare daca merg cu pedala progresiv dar persista cu pedala la fund. MOTORUL ESTE 2.0 8V "2E". MS MULT

Si inca ceva (care nu stiu daca are legatura cu problema). Am obs ca la rece masina trage mult mai bine decat la 90'C. E normal?

Edited by mrwhite
Link to post
Share on other sites
Inca ceva: cand face probleme trebuie sa apas pedala de acceleratie f progresiv pt ca daca apas pedala la fund face f urat (in loc sa traga cum face cand e rece sau la 90 de grade se "infunda") dupa 3000rpm problema dispare daca merg cu pedala progresiv dar persista cu pedala la fund.

Si inca ceva (care nu stiu daca are legatura cu problema). Am obs ca la rece masina trage mult mai bine decat la 90'C. E normal?

<{POST_SNAPBACK}>

Fantastic... exact asa face si a mea... eu umblu acum cu sonda deconectata si o revenit prostul obicei...exact la fel... merg cu 4000 de ture (la 4400 am cuplu max) in a 4a, si dau pedala la fund... "urla" gros (probabil in zona clapetei de acceleratie) si incepe sa urce greoi in ture.. daca o iau cu blandete, merge mai bine.

Imediat ce am scos prima sonda afara am obs o imbunatatire, dar nu totala.

Simt si batai in scaun cateodata...

Sa speram ca aflam o rezolvare, eu in curand fac un test cu vag-com si (daca trebuie), schimb sonda.

Link to post
Share on other sites

Daca deconectez sonda(prima) la mine, incepe sa scoata un FUM negru de numa numa!!!! :D :D Inteleg ca amestecul e bogat si nu face ardere completa....dar... :P

Link to post
Share on other sites

daca scot sonda la mine (am doar una) merge super prost ... mai prost decat in momentele cand merge prost cu sonda conectata :D dar in acelasi stil de prostie :D)))))))))) (am zis-o pasta) adica tot "infundat"...

Link to post
Share on other sites

Tocmai am conectat sonda la loc... jale... smuceste ca o nebuna si mai mult de 3500 de ture nu prea mai merge ... e mai rau ca fara sonda, deci e cam clar, incep sa caut Lambdasonde :-)

Oricum am citit ca sondele pica foarte des la VAG.. evident nu inteleg de ce... a mea e NGK... banuiesc ca NGK nu face numai pentru VAG... si atunci de ce sunt "renumite" VAG ca papa sonde? Curios...

Oare merg folosite sonde universale?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7964224404&rd=1

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Am uploadat la aceasta adresa un zip cu niste date care am reusit azi sa le obtin cu VAG-COM....

http://rapidshare.de/files/1106887/problema_ro.zip.html

Sun in ceata total, nu corespunde ce ma asteptam eu sa gasesc in anumite blocuri, cu ceea ce afiseaza VAG-COM (de ex. am gasit Lambda Factor unde asteptam voltaj, etc...)

Rog pe cineva care are rabdare, timp si priceperea sa se uite peste ele...

eroarea mea este :

17574, P1166, Bank1, Long Term Fuel Trim, Range 2 Rich Limit Exceeded

Si se aprinde becul ce simbolizeaza un Motor (cred ca e cel cu noxele), portocaliu.

As vrea sa stiu daca e sonda lambda defecta, sau EGR sau ???

Sau macar indicii precise referitor la cum as mai putea cerceta... maine mai am ocazia sa apuc la laptop+interfata, deci mai pot verifica una-alta...

Am descris mai sus, in posturile de dinainte cum merge masina si care sunt simptomele...

Multumesc

Link to post
Share on other sites

Eu nu pot obtine in nici un camp in nici un grup tensiune variabila pe sonda de la 0.1 la 0.9 ... oscileaza putin in jurul lui 0.45 ... o fi din cauza comunicatiei lente a VAG-COM? nu apuc sa vad cat de iute comuta?

Grup 033, primul camp oscileaza lenti in jurul lui 0 (mai mult pozitiv)

al doilea camp imi oscileaza in jurul lui 0.438 V (putin in sus, putin in jos, fara a depasi 0.5 sau sub 0.4 V)

Grupul 034, am facut testul, a aratat B1 S1 OK, deci aging test e OK..

Grup 101, Intake manifold pressure sta la 418 mbar la relanti si scade in sarcina pana la 200 mbar....

Grup 107, Lambda regulation average value 31% !!! Asta nu inseamna ca imi face amestec bogat??? ca asta e eroarea mea... P1166 - Mixture too rich...intermitent...

Are cineva o idee ?

PS: Lambda factor se tine in jurul lui 0.996 ... deci pare OK... la readiness nu imi iese Oxygen Sensor PASSED deloc... desi sonda pare buna... is in ceata totala...

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

@rvacaru: trebuie sa vezi o diferenta, nu poate fi atat de lenta comunicatia. Ai urmarit pe toata plaja de turatii si valoarea nu s-a schimbat deloc?

Link to post
Share on other sites

Se schimba, dar in jurul lui 0.45 V ....

Deseara uploadez undeva logurile si poate se vede ceva....

Interesant era sa provoc un vacuum leak mare si atunci sonda trebuia sa reactioneze si sa modifice dramatic tensiunea... dar nu am laptop, oo sa incerc la urmatorul "imprumut" ;-)

Link to post
Share on other sites

Interesant ar fi de vazut indicatie sondei la turatie de putere maxima WOT (unde ar trebui sa indice maxim) si in frana de motor (unde ar trebui sa fie minim).

Atasez doua grafice, poate va sunt de ajutor

Link to post
Share on other sites

Multumesc pt grafice.

http://rapidshare.de/files/1145329/LOGS_Radu.zip.html

Am uploadat aici ceva loguri de pe masina. Cine are timp/dispozitie/pricepere le poate da jos in josul paginii este un button FREE download...

Multumesc pt orice idee/sugestie... azi iar s-a aprins becul Engine, banuiesc ca acelasi cod, "amestec bogat" ... in weekend continui cercetarile...

am aflat asta:

17574/P1166 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich

> Check fuel pressure regulator and holding pressure

> Check injectors

> Check fuel pump

> Check intake system for leaks

> Check exhaust system for leaks

> Check exhaust gas recirculation system

> Check activated charcoal filter system for leaks

> Check Lambda probe and Lambda regulation

Deci am de lucru... :-)

Link to post
Share on other sites

Mi se pare foarte ciudat ca iti da eroare de amestec bogat cand sonda lambda da o tensiune de 0.45V. Cand amestecul este bogat tensiunea aia trebuyie sa fie peste 0.75-0.8V

Tind sa cred ori ca circuitul pana la sonda e intrerupt sau ca sonda e defecta (ori contaminata).

Link to post
Share on other sites

Foarte curios este si ca am smucituri si simt ca masina nu dezvolta putere... care ar insemna poate amestec sarac, nu? Amestecul bogat nu inseamna putere si consum mare? Consum am mare, dar putere nu :)

Cum se verifica functionarea EGR ?

Edited by rvacaru
Link to post
Share on other sites

Amestecul prea bogat poate duce la inecarea masinii si la smucituri. Dar este mult mai probabil sa fie totusi amestec sarac.

EGR se testeaza punand un anumit grup din Engine in basic settings... din pacate nu stiu care este acesta la masina ta.

Daca lambda sta la 0.45V NU este nici bine, nici normal si nici vina comunicarii testerului, ci este ceva rau cu sonda (fie nu se incalzeste, fie e stricata, fie e vreun fir intrerupt)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri