Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Vin si eu cu o intrebare legata de cutia Tiptronic. Am masina din semnatura, cu cutia de rigoare :Driver: Mi se intampla din cand in cand ca, in momentul in care vreau sa bag masina in viteza, adica sa o scot din P, la scoaterea din P intalnesc o opozitie din partea cutiei, adica pare ca nu vrea sa iasa din P. Mi s-a intamplat la pornire sau dupa ce am mers doar putin cu ea, m-am oprit un pic, am bagat in P, si cand sa scot din P... nu mai vroia. Dupa drumuri mai lungi nu imi face. Nu imi dau seama din ce cauza. Acest lucru mi se intampla doar sporadic, nu tot timpul. Am pus-o pe seama frigului si a presiunii scazute a uleiului din cutie. Am luat masina in decembrie si inca nu s-a facut intr-atat de cald incat sa vad cum se comporta cand nu e frig. (a se vedea ca locuiesc la "Polul Frigului" ;) ). V-ati intalnit cu astfel de problema? Ati auzit de astfel de problema?

Un sfat, o parere, o informatie vor fi apreciate!

Multumesc frumos anticipat! :rolleyes: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca exista un actuator undeva in zona levierului (mecanismul de sub carcasa,masca, sau cum vrei sa-i zici :bom:)); ca actuator ce este el :Driver: , actioneaza un stift care are functia de blocare a levierului, pt. a nu trece accidental din P in R , etc. Verifica BUNA functionare a acestuia, atat electric cat si mecanic. :Driver:

Am citit cu atentie ce scris in acest thread pentru ca as vrea sa fac si eu un schimb de ulei si filtru in cutie - am inteles ca daca iau ulei si filtru de la volksman ma ajunge max 300 RON , dar nu am gasit nici un service recomandat care face asta - poate cineva sa spuna niste locuri pe unde a fost si a facut respectiva operatiune cu succes ?

Eu stau in Bucuresti - deci daca e prin zona e foarte bine - m-ar interesa sa accepte cu uleiul si filtrul adus de mine , sa nu dureze foarte mult si sa aiba un pret rezonabil nu umflat ca la dealer - evident sa faca treaba buna . Multumesc anticipat.

PS Daca e in contradictie cu vreo regula sa postati aici imi puteti trimite pe pm.

Daca vrei sa schimbi si filtrul, se pare ca este nevoie sa demontezi cutia (nu in sensul ca doar o dai jos de pe masina). Personal, m-as limita la schimbul de ulei. :bom: la aceasta cutie (09A/09B). Este optiunea/decizia ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

herrdot, tu ai tiptronic sau cutia automata cu 4 tr.?

Johnny_K, cand pornesti masina, lasi si tu sa mearga putin motorul sau pleci direct (cand e rece) ?

Mai incearca si asa, cand opresti, pune levierul in N, trage frana de mana si du levierul in P.

La plecare, pornesti motorul, duci levierul in R sau D (depinde ce vrei sa faci), dupa care dai drumul la frana de mana.

Evita sa bruschezi levierul, cand tragi de el, masina are si o miscare usoara (ca atunci cand nu ar fi debraiat compet) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca @herrdot nu are cutie tiptronic, atunci a gresit topic-ul :P; in cazul in care cutia este automatica in 4 trepte este cea 01M. La aceasta, se schimba usor filtrul :251: . Aici trebuie avut in vedere faptul ca, pentru diferential, schimbul de ulei se face separat, iar inspectia nivelului (pt. diferential) se face pe la senzorul de turatie. In rest, inspectia nivelului se face in urmatoarele conditii: temperatura uleiului sa nu fie mai mare de 30 grade C, motorul pornit si levierul (selectorul) pe pozitia P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia care o am e automata in in 4 trepte , am trecut si la tipul masinii - 01M- am postat aici pentru ca e cel mai mare thread care l-am gasit referitor la cutii automate - si m-am gandit ca unde se poate face schimb de ulei si filtru pt tiptronic - se poate face si pt automata normala. Imi cer scuze daca am gresit threadul.

Cat despre schimb as vrea sa schimb si filtru ca sa stiu o treaba - bineinteles daca trebuie - pt tipul meu de cutie .

Astept inca sugestii cu posibile locatii unde as putea face acest lucru .

multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am aflat si eu:

la mine, pentru schimbul de ulei, trebuie sa dau cutia jos, fiind cu rezervor lateral. am cumparat uleiul de la volksman. 5 l si cu filtru au fost 560 de ron. acum ma pregatesc sapt asta sa fac schimbul. si cum dau cutia jos, voi schimba tot uleiul, adica vreo 8 litri.

wish me luck.

operatiunea cred ca o voi face la un service recomandat de userul theo. merci mult, inca o data.

va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, mergi cu cea mai mare incredere, tipii aia, numai asta fac (doar cutii automate).

Cu ocazia asta, o sa vezi si cum stai cu ea (ce uzura ai si la ce sa fii pregatit in viitor). Succes si sa postezi ce ai rezolvat.

herrdot, de asta am si zis, am vazut 01M. La tine e destul de simplu. Capacitatea cv. e de 5,5l. La schimb intra cam 3l.

Vezi ca are si pacman una ca a ta. Are un prieten care poate sa-ti faca schimbul (lejer).

Daca nu, poti merge la un service unde fac eu intretinerea (super baieti). Trebuie dat un telefon ( sa nu mergi si sa stai acolo prea mult timp, daca au masina pe elevator). Ai deja 2 variante :beerchug: , poti merge si la alte service-uri care pot sa faca acest lucru, tu alegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

herrdot, tu ai tiptronic sau cutia automata cu 4 tr.?

Johnny_K, cand pornesti masina, lasi si tu sa mearga putin motorul sau pleci direct (cand e rece) ?

Mai incearca si asa, cand opresti, pune levierul in N, trage frana de mana si du levierul in P.

La plecare, pornesti motorul, duci levierul in R sau D (depinde ce vrei sa faci), dupa care dai drumul la frana de mana.

Evita sa bruschezi levierul, cand tragi de el, masina are si o miscare usoara (ca atunci cand nu ar fi debraiat compet) ?

Cand pornesc masina... depinde de temperatura de afara. Cand a fost mai frig, am lasat-o sa mearga un pic. Acum cand s-a mai incalzit (vorba vine) au fost cazuri in care am plecat si imediat dupa pornire. Dar acum, din memorie, n-as putea sa fac o legatura intre faptul ca am lasat sau nu sa mearga un pic motorul inainte sa plec de pe loc si "opozitia" manetei cutiei de viteze.

Voi incerca sa fac asa la oprire.

La plecare de obicei fac asa cum spui si tu.

De bruscat nu bruschez levierul (sau evit pe cat posibil). Chiar mi-e frica sa trag mai tare de el atunci cand se "agata", de frica sa nu stric ceva. Dar n-am ce face, trebuie sa trag un pic mai tare ca altfel nu pot sa o bag in viteza. :))

Nu, atunci cand trag de levier masina nu are nici un fel de miscare.

Dar mi s-a intamplat si urmatorul lucru ieri (duminica 01.04.2007): am pornit masina, am plecat de pe loc (e drept, n-am lasat sa mearga motorul un pic) si am mers cam... 1 km (am dus-o pe prietena mea acasa si orasul nu e mare :D ). Am oprit masina (nu si motorul), am bagat in P si am tras frana de mana. Dupa vreo 2-3 minute am vrut sa plec de pe loc dar maneta parea ca nu vrea sa mai iasa din P. Curios e faptul ca azi (luni 02.04.2007) am facut acelasi lucru (acelasi drum adica). Dar azi maneta + cutia au fost ascultatoare si nu mi-au facut probleme. Nu stiu ce sa cred.

Spunea mai sus xxleeus ca ar putea fi acel actuator de vina si imi spunea sa-l verific. Partea proasta e ca nu stiu cum. Ar trebui sa merg la un service, dar la reprezentanta VW de aici din oras nu mai calc niciodata (poate ca voi scrie un post despre intamplarea mea cu acest service in sectiunea dedicata service-urilor). E posibil ca acel actuator sa faca fite cateodata si sa nu deblocheze complet maneta. Voi cauta pe cineva priceput sa se uite un pic pentru ca eu sunt cam pe dinafara.

Multumesc oricum pentru sfaturi xxleeus si theo. Acum totusi am un fir. Ca o fi bun sau rau.. ramane de vazut. :D

Multumesc inca o data. Daca cumva mai stie cineva ceva.. e binevenit. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa actuatorul de care iti spuneam, ar mai putea crea astfel de probleme si switch-ul pedalei de frana.

In poza, vezi actuatorul (cu albastru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ViaRail, daca nu ai schimbat si filtrul....nu ai facut mai nimic. Obligatoriu schimba si filtrul.

Si vezi ca trebuie data cutia jos si desfacuta, altfel nu poti schimba si filtrul (asta e, majoritatea au baia lateral, cum privesti dinspre fata masinii, trebuie s-o vezi).

Daca tot e desfacuta cutia de viteze, pt. schimb de filtru, musai desfunda si valvele, sigur au impuritati si chiar span. Numai asa poti spune ca ai facut o treaba buna. Succes!

Intra 9l numai daca schimbi filtrul si golesti convertizorul, altfel, intre 5 si 6l.

Salut tuturor!

Long time no see!

Theo, zici bine. Am aflat si eu ca eee! de munca :( , de aia am lasat-o moale deocamdata. Plus ca parca nu mai face chiar asa rau...sau m-am obisnuit....sau s-a mutat mizeria

Ca sa schimb filtrul, deci implicit si verificare-reparatie necesita o gramada de lucru. Mechanicul mi-a cerut vreo 900eu. Dupa ce a condus-o putin mi-a zis ca s-ar putea sa fie "creierul" deci blocul de valve. Ala s-ar putea inlocui prin capacul lateral din fata...mai putina manopera dar costa "creierul " ala...deci 600Eu parca.

Eu cred ca o sufla putin si zicea ca creierul a fost de vina..... :lol:

Deocamdata astept sa vad ce zice Bogdan wrc, daca a mers si cat a costat....merci :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la mine iti spun eu ce costa ca deja m-am interesat.

5 l de ulei + filtru au costat 560 ron. se poate si ulei mai ieftin, dar eu am gasit la volksman

mai trebuie, pt ca dau cutia jos, inca vreo 3 litrii de ulei, dar la serviceul unde fac schimbul au ulei cu 65 ron litrul.

manopera pt schimbul de ulei este in jur de 150 ron daca nu se da cutia jos, sau 700 ron si 2 zile de munca daca se da cutia jos. maine primesc programarea. deci cam 15 milioane ma costa totul. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caror regimuri de mers corespund pozitiile 2, 3, 4 la tiptronic?

Care sint codurile cutiilor intilnite pe G4 (101 CP)?

O sinteza please...

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine codul dat de producator e 09A. dar am inteles ca mai sunt si alte coduri. difera, dar nu stiu de ce. adica codul meu, unii stiu c reprezinta, altii au nevoie de alt cod pt a o identifica.

in 4 nu schimba decat primele 4 trepte de viteza, in 3 decat primele 3 samd. dpeinde de utilizare. in oras se pare ca e bine sa folosesti treapta 4. nu D. e mai sanatos. sau cand cobori diferite pante si vrei sa faci frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce ar fi mai bine/sanatos sa folosesti treapta 4 in loc de D? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pentru ca in oras e fff greu s-o mentii in a cincea si se fac dese schimbari de trepte 4-5 sau chiar 4-3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, si...? Totusi, care-i avantajul? :( Mapele au fost gandite si pentru astfel de situatii; de ce nu mergi cu ea in 3? O sa schimbe si mai putine trepte...daca asta este un avantaj :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar as intreba cand ajugi la a 5-a in oras, ca eu parca de abia ajung la a IV-a (considerand ca imi schimba intr-a IV-a la 45-50...)?

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei nu au semafoarele si traficul din Bucuresti :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta nu m-am gandit... :( Oricum nici un buzau nu e chiar super liber, si totusi sa mergi cu 75km/h ca sa intre intr-a V-a este destul de mult (hint... politie... :()

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana trecuta am facut si eu schimbul de ulei la cutie. asa cum am preconizat mai sus, preturile au fost de 700 ron manopera si ~500 ron ulei. filtru aferent a fost 150 ron.

masina schimba mai usor, si se simte in bine. acum macar stau mai linistit. :P

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
saptamana trecuta am facut si eu schimbul de ulei la cutie. asa cum am preconizat mai sus, preturile au fost de 700 ron manopera si ~500 ron ulei. filtru aferent a fost 150 ron.

masina schimba mai usor, si se simte in bine. acum macar stau mai linistit. :)

ai fost de fata? pe unde a schimbat filtrul? a dat capacul (vertical, fata) si a mers prin "maruntaie" sau a dat jos cutia?

Nivelul de ulei la pus la "ochiometru" sau tot tacamul cu VAG si temperatura, etc.....sau doar desfacut nimbus de nivel ulei....

multumesc mult

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am fost de fata, dar la mine a trebuit sa dea cutia jos. si au intrat vreo 8 l de ulei.

nivelul de ulei pus cu vagcom sau chiar alt instrument de masura. stiu sigur. la ora actuala sunt cei mai dotati in privinta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG are acelasi regim ? ce-mi puteti spune despre schimb ulei DSG ? Preturi, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut . sunt nou pe aici . am gasit sa cumpar un golf 4 1.9 tdi 131 cai cv tiptronic . asta e masina:

a citit p acest forum mai multe detalii si m-ati lamurit cu cate ceva , da' n-am vazut nicaieri scris cate trepte de viteza are cutia .... :))

4.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!