Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL
 Share

Postare recomandată

anyway, o alta intrebare pt cei mai experimentati. sper sa ma fac bine inteles:

la cutiile auto sau tiptronic, efectul de surge se produce mai rar (afoarte rar) sau mai des decat la cutiile mauale?

adica daca in 4-a am 1500 ture, daca accelerez brusc, masina schimba o treapta in jos, deci teoretic nu ar trebui sa existe surge.

dar daca in timp ce schimba, turbina deja lucreaza la turatie mare, atunci nu se creeaza mai mult surge decat la manuale?

sunt cam nedumerit...

stie cineva ceva legat de asta? aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca mai este de actualitate topicul, dar am si eu masina din semnatura si ma preocupa si acesta este raspunsul unui domn cu pozitie la PoRo

FG-Nummer.......: WVW ZZZ 1J Z 2 W 257675

Modell..........: 1J5238__ GOLF VAR. TDI TREND 74 AG5 Modelljahr..: 2002

Farbe Karr./Dach: A1 schwarz A1 schwarz

Innen.....: DF schwarz-blau/schwarz/schwarz

Produktionsdatum: 11.09.2001 Prod.Werk: 011 VOLKSWAGEN AG, WOLFSBURG

Motor-tip : ATD _ Marke....: V VOLKSWAGEN PKW

Getriebe-tip: FST

La acest tip de vehicul nu se face schimbul de ulei la cutia de viteze.

La fiecare 60.000 km se verifica la un atelier specializat nivelul de ulei si eventual se fac completari.

Tip de ulei recomandat : G52 009 A2.

Deci o vizita pentru o intrebare la PoRo cred ca v-ar putea scuti de niste banuti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am un A6 din 2002 , 2,5 TDI 155 CP Multitronic>.

As dori sa stiu daca se schimba uleiul la cutie. mentionez ca am achizionat 4 litri de ulei ATF din germania , numai ca ....va spun sincer....imi este frica sa umblu ca cutie sa nu se strice.

Acesta concluzie am tras-o din discutiile de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat uleiul la 61000 km la cutie just in case

va recomand sa faceti la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@enricco; nu trebuie sa-ti fie frica sa schimbi uleiul (daca acest lucru este impus de producator).Trebuie doar sa ai grija sa lucrezi Curat!! Mizeria/murdaria este cea care le "supara" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai aici e buba. ca producatorul spune ca uleiul de la cutie nu se schimba, doar se completeaza cand e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca scrie ca "e pe intreaga durata de utilizare", dar pentru a prelungi durata de utilizare a cutiei de viteze, e bine sa fie inlocuit. In acest fel se poate ajunge la rulaje de peste 500.000 km.

Cum vi se pare situatia in care uleiul are un termen de valabilitate in timp ce se afla in bidon, dar in utilizare in cutia de viteze "poate fi folosit fara a fi schimbat".

Intradevar formula lichidului ATF (impropiu spus ulei) si materialele din care sunt facute piesele de uzura sunt mult mai evoluate de cum erau odata, dar tot sunt solicitate termic si se acumuleaza rezultatele frecarii ulei.

Ca dovada producatorii americani (cu istorie indelungata in cutii automate) si japonezi (se zice cu cele mai performane cutii automate) nu au renuntat la inlocuirea lichidului ATF, cei drept au crescut intervalele de schimb, dar ele exista, undeva intre 40.000 km pana la 80.000 km funcatie de fabricant. Nu mai tin minte exact cifra, in manualul de la Avensis, pentru transmisia automata (eu am manuala), scrie ca uleiul din cutia automata se schimba la 40 sau 50 mii de mile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in cartea service scrie la fiecare 60.000 Km se schimba uleiul la multitronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu crdeti ca ar fi mai bine daca s-ar uni topicul asta cu cel de aici:

Intretinere cutie automata

daca rugam un moderator..se poate? ca totusi se refera in general, nu numai pt audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pacman, cat te-a costat pe tine schimbul de ulei si filtru aferente? adica manopera..nu piesele...si daca s-ar putea face la mecanicul tau schimbul..cat dureaza si cand as putea face o programare..inca nu sunt hotarat ce si unde sa fac... multumesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la metrotehnica, schimbul de uleiuri (motor, cutie) si filtre (ulei, motorina,cutie) a fost 150ron+tva. Prietenul la care am ajuns dupa chestia asta, mi-a curatzat "computerul hidraulic" (nu'sh daca se numeste chiar asha) pt 150ron. Asta include si schimbat ulei. Deci.. doar schimbat..ar trebui s fie mai putin...Daca te hotarasti il sun sa-i zic.... A! la el nu se face programare... si nu e superservice... e doar un garaj... da' macar omu' stie ce face....(asta am testat pe pielea mea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai computerul hidraulic.. ce e ala..? are legatura cu cutia..ca atunci rveau sa mi-l curete si pe ala.. atsept raspuns sa vad cat costa piesele..si... te contactez..

la tine cum s-a simtit dupa schimbare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai.. .s-a simtit bine.... in sfirshit.... i-am mai facut si alte chestii pe linga ulei :blink:. oricum.. acum schimba supersmooth ...

a! ar fi bine sa te uiti si la uleiul din diferential ... nu mai stiu exact... daca a ta are acelasi ulei in dif ca si in cutie... daca nu gasesti caut eu si-ti zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cautand mai multe despre schimbatul uleiului la cutie, am ajuns la acets link:

http://forums.audiworld.com/a8/msgs/22083.phtml

unde prezinta un test chimic la un ulei de trasmisie inainte si dupa folosire lui timp de x km. se vede clar continutul de metale.

aici:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1064342&page=1

veti vedea cum arata niste filtre si baia de ulei inainte si dupa schimb...

la fel..o descriere mai exacta:

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/atfchange/

mai multe despre tiptronic:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1474034

consider ca americanii au mai multa experienta decat noi, europenii in AT... si imi ridica problema schimbului de fluid de trasnmisie si a filtrului. prob mea este ca nu gasesc (cu exceptia lui pacman, al carui service este de incredere, dar prezinta un mare - pt mine: locatia in Buc..si faptul ca nu am mult timp liber..decat sambata) un service de incredere..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai... e simplu... printeaza acel DIY de la tdiclub..., du-te cu el la orice service.... si stai cu ochii pe mecanici sa faca exact ce scrie acolo....

iti zic eu.. dupa ce faci o data chestia asta.... o sa fii expert.... :001:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru cei care nu vor sa dea 25-30 eur pe un litru de atf Vw, uleiul este ESSO LT 71141, singurul recomandat de producatorul cutiilor(ZF).

Costa 40ron litrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu nevoie, va rog, de niste pareri despre uleiul de cutie automata ARAL ATF 22 (parca?!). e bun pt cutia mea? nu numai ca specificatie...ci si ca recomandari...

multumesc...

LE: am gasit aici un PDF cu uleiurile aral si folosinta lor. si se pare ca ATF 22 nu e conform norma VW, ci doar Aral Getriebe

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

uite un DIY cum sa schimbati uleiul la cutia de viteze. la americani.

How to change your gear oil..........DIY w/ Pics.

e un proces foarte complicat, de aceea inca evit sa il fac. pana nu gasesc locatia si mecanicul potrivit voi amana.

oricum, pe vwvortex, am vazut ca foarte multe prob apar la cutie dupa schimbul de ulei. depnde de cum a fost facut si cum a fost intretinut. multi zic ca decat sa umbli, mai bine il lasi in pace.

oirucm VW spune ca e liftime. dar la ei lifetime cati ani si cati km inseamna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce ti se pare asa de complicat?!?!?

nu are nici cine stie ce scule complicate de utilizat sau greu de gasit

curaj gaina ca te tai! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce-i acolo este pt 1.8T. dar o fi la fel si la TDI. ideea care ma dadea pe mine peste cap e ca in alte topic-uri explica cum sa lasi masina, pornesti motorul, mai pui, pana urca temp uleiului la 50grade..etc. mult mai complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce te faci daca temperatura ajunge la 55 grade???

cred ca deja astea sint teorii ale chibritului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai temp spunea acolo sa fie verificat constant cu VAG COM. vezi ca linkul e pus mai sus, sau pe paginile trecute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah

s-a mai scris... da' se pare ca ne place sa ne scarpinam pe dos

uite aici

http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=190201

primul link are procedura EXACTA pt motoarele tdi .. cu poze cu tot

si de verificat..... faci asa:

1 pui 3 l de ulei (sau cit scrie acolo) nu scoti furtului prion care ai turnat uleiul

2. pui bagcom pe mashina, ridic mashina pornesti motorul

3. cind uleiul e intre 30 shji 45 de grade (sau cum scrie acolo.. ca nu mai stiu exact) desfaci shurubul de la scurgere....

daca curge ulei.... il lashi sa curga pina se opreste.... apoi mai torni putin pina incepe iar sa picure.

daca nu curge deloc... torni incet incet pina picura

4. cind a inceput sa picure pui shurubul la loc, opresti motorul, dai mashina jos de pe elevator, impachetezi sculele si pleci acasa

greu? vino incoace si-o facem impreuna :D (mah nu te gindi la prostii.... :offtopic:

din proprie experienta iti spun ca nu-i mare diferenta intre uleiul la temp camerei si uleiul la 45 de grade.... deci nu te stresa prea mult...

offtopic.... credeam ca sigla vwforum e originala.... :D

http://www.vwforum.com/forum/index.php?sid...e0c5316697503d5

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Bogdane,sti ca nu am nimic cu tine,ti-am dat si sfaturi cu cutia la inceput cind ai luat masina,dar dao incolo de treba schimba odata uleiul ala si gata,atit tot o invirti ca ai ametit si tu,se pare.

Oricum orice ulei pui in cutie este 100000000% mai bun decit cel pe care il ai tu acum in cutie,care are 100000% aceasi vechime cu masina/km masinii.

Iti spuneam mai demult(adu-ti aminte bine) ca iti aduc eu din Germania ulei de vw/audi pe care il cumparam de reprezentanta VW in jur de 28 euro/litru.

Schimba uleiul ala odata si filtrul si gata.

inca odata sa ne te superi pe mine nu am nimic cu tine,doar ca de atita timp tot o dai cu schimbatul uleiullui ca deja il schimbai de mult,daja era istorie ;).

Ok?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca ai perfecta dreptate! dar cand nu imi spui tu sa il schimb, imi spune altu sa nu il schimb si iar ma invarte ;) ;) glumeam. la mine nu ar fi prob decat de locatie. in PL nimeni nu prea vrea sa se bage la chestia asta. nici macar dealeru'! ramane ori sa mai caut, ori sa apelez la invitatia lu pacman.

ps: nu ma supar, stii doar! ;)

stiti cumva ce fel de ulei imi trebuie? ca astept rasp si de la volksman, si mai intreb la magazinul de unde iau de obicei piese, dar nu stiu ce cod sa imi caute. ca am mai gasit un aral, da rnu e bun, vedeti mai sus.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!