Jump to content
DanielL

Schimb Ulei Tiptronic

Recommended Posts

ex_zordium

Si eu am o cutie automata si am aflat cum se intretine dupa ce am reconditionat cutia :) ,, o gramada de bani....o gramada de timp pierdut. Dar dupa 5 zile de stat in service am devenit expert.....bine ca imi place mecanica (si mai sunt si fata :) ) La schimb intra vreo 4-5 litri dar daca cutia este data jos de pe masina, desfacuta si curatata , intra vreo 7-8l. Iar uleiul trebuie sa fie neaparat in normele vw, chiar daca este scump la PBN (1 mil.\ l )eu zic ca este cel mai bine sa pui uleiul vw si nu altele care sa se potriveasca. Imi pare rau acum ca nu m-am gandit sa fac poze cu cutia desfacuta. Complicata nu este....daca te duci la sigur cand se strica ceva este usor ...daca te duci ca orbul pana ii dai de capat inebunesti...

DragosR....ce au curatat aia era blocul de la cutie....si valvele care sunt tot pe el....dar eu iti zic sa-i recomanzi sa o vanda cat mai repede posibil....data viitoare (care nu este intr-un viitor indepartat) o sa schimbe discurile si convertizorul, si nu sunt asa de ieftine.....

Edited by ex_zordium

Share this post


Link to post
Share on other sites
sudberlin

Sunt pe cale sa achizitionez o masina cu CV automatata dar are ceve probleme din cate am inteles.O punem in pozitia D-Drive,luam piciorul de pe frana si pleca...schimba treapta 1....schimba treapta 2...apoi 3 nu vrea sa schimbe...din ce a zis propieterul..o scoate in N apoi o baga in D si merge.Nu inteleg.Sunt sanse de reparatie ..sa fie oare de la soft ca mi-a aratat ca pana la urma a intrat si in treapta 3.Se poate repara sau mai bine ma interesez cat costa una sh.Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
obd-diagnostic

Am avut si eu un A4 tiptronic. Eu stiam ca trebuie sa schimb uleiul masina fiind SH. Mergea bine dar imi era frica sa nu cedeze intr-o zi.

M-am apucat sa ma ducumentez si sincer dupa ce am intrebat la 3-4 service-uri inclusiv PBN si am vazut ca fiecare are o alta versiune a acestei proceduri

am hotarat ca este mai bine sa vand masina :)

Versiunile erau cu 4-8l ulei, ba se schimba garnitura ba nu, preturi intre 8 mil si 15 mil.

Daca o sa imi mai iau cutie tiptronic o sa ii fac schimbul de ulei la o reprezentanta din Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf.s

M-ati pus pe ganduri... In cine poti avea incredere?

Share this post


Link to post
Share on other sites
obd-diagnostic
M-ati pus pe ganduri... In cine poti avea incredere?

Procedura nu este foarte complicata, toata treaba e ca toti vor sa prosteasca clientul si in loc de 3-4L de ulei sa ii ia banii pe 7L, sa puna piesele si manopera la suprapret etc.

Eu m-am speriat pentru ca am citit pe net ca daca nu se completeaza uleiul cum trebuie adica exact la 50 grade sa fie nivelul optim pot aparea probleme si chiar daca ai o cutie buna si tu zici ca o intretii de fapt o strica baietii ca pun prea mult sau prea putin ulei. Pe unele forumuri am gasit cazuri in care au inceput sa simta vibratii in cutie dupa ce au schimbat uleiul. Parerile erau impartite din ce am gasit eu 50% erau super multumiti si spuneau ca merge mai bine si 50% spuneau ca au inceput sa aibe probleme.

Uite aici un link folositor, mai aveam unul mai interesant cu passat dar nu il mai gasesc

http://www.audipages.com/Tech_Articles/aut...nservicing.html

Edited by obd-diagnostic

Share this post


Link to post
Share on other sites
ex_zordium
Sunt pe cale sa achizitionez o masina cu CV automatata dar are ceve probleme din cate am inteles.O punem in pozitia D-Drive,luam piciorul de pe frana si pleca...schimba treapta 1....schimba treapta 2...apoi 3 nu vrea sa schimbe...din ce a zis propieterul..o scoate in N apoi o baga in D si merge.Nu inteleg.Sunt sanse de reparatie ..sa fie oare de la soft ca mi-a aratat ca pana la urma a intrat si in treapta 3.Se poate repara sau mai bine ma interesez cat costa una sh.Numai bine

Aici este vorba de cat vrei sa investesti pe viitor in masina si cat vrei sa o ti. Daca propietarul o da mai ieftin incat sa iti iei o cutie la mana a 2-a (care este in jur de (1000 E + manopera de inlocuit cutia...vreo 200 - 300E) atunci este ok. Dar si daca iti iei o cutie sh nu ai de unde sa-ti dai seama cat o sa te tina sau cum a fost intretinuta inainte. Referitor la cum schimba....tu vezi la ceasul de turatie ca schimba? Ai incercat la ea si a 4-a (ai mers cu ea la drum lung), Cand schimba se smuceste sau simti ceva in neregula? Daca schimba celelalte viteze si nu schimba doar a 3-a este posibil sa fie o valva ....si scapi ieftin. Oricum inainte sa o cumperi eu zic sa te duci cu ea la un test la cineva care repara asa ceva.....sa-ti spuna si el parerea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sudberlin

:D Am inteles.Nu am mers cu ea la drum lung.Da masina este mai ieftina si se lasa loc si de achizitionarea unei cutii de viteze sh.EU as vrea sa tin masina ani buni.Nu sunt genul sa le schimb prea des.Oricum cam scumpa o cutie SH.Nu credeam ca va fi asa scumpa.Multumesc mult de sfaturi.

Numai bine si imi cer scuze pt off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

dupa un drum la brasov, am si eu 2 intrebari pt posesorii mai experimentati de tiptronic:

1. cand e pe modul "manual"(adica in dreapta D-ului), cand schimb cu + sau -, tre sa iau piciorul de pe acceleratie, sau il pot tine apasat in continuare?

2. cum aflu ce ulei e in cutie, (pe carte nu scrie, dar toate reviziile le are masina facuta la reprezentanta VW din Germania) pt ca dupa multe discutii cu oameni mai priceputi, am ajuns la concluzia, ca nu e bine sa umblii la uleiul de la cutie, sau macar daca vrei sa completezi, tre sa pui acelasi tip neaparat. adica ce ulei foloseste de obicei VW?

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman

hmm.. tocmai am tecut printr-o "operatie pe cutie" :). Pot sa zic a am scapat fericit dar cu buzunarul fluturind.

Deci concluziile pe care le-am tras sunt dupa 0 luna de sapaturi:

1. VW zice ca uleiul este "lifetime:" WRONG! Uleiul se schimba, impreuna cu filtrul cam la 120 mii km. Cei care trec prin asta vor avea ocazia sa vada in baia de ulei de ce (diverse depuneri, pilituri etc)

Avantajele: vitezele se vor schimba smooth, aproape fara sa simti.

Procedura nu este complicata numai ca unii mecanici habar nu au despre asta. (Am intrebat la PBN cum se verifica nivelul - mi-au zis ca scot joja si vad ce si cum. cutiile automate de la VW nu mai au joja de citeva generatii :P

2. Nu puneti alt soi de ulei decit cel de la VW. Pt varianta la 1/3 din pretul de la PBN intrebati la volksman - eu am aflat tirziu dar poate pt voi va fi bine)

3. Nivelul corect al uleiului este f. important. discurile-ambriaj din cutie se cupleaza cu ajutorul presiunii uleiului. De aici concluzii: ulei mai putin - presiune mica - discuri care patineaza; ulei mai mult - presiune marita - schimb viteze mai violent - uzura la discuri mai mare...

4. Cutia mea (01M - nu e tiptronic) are 5.5l. La schimb ulei intra max 3l. Nu cred ca e diferenta mare la volum intre asta si tiptronice.

5. filtrul de ulei vine cu tot cu 2 garnituri - 1 pt baia de ulei, 1 pt "gura" filtrului. (tot la volksman gasiti... al meu a fost 90ron parca). In cutie ar mai trebui sa existe 4 inele metalice pt suruburi - pe astea le salvati de la garnitura veche

Ma mai gindesc si va mai scriu...

am si poze pt cei interesati de "interiorul" cutiei

si 3 linkuri utile: (moddingul din linkul 3 e pe barba voastra.. unii nu-l recomanda)

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=288052

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t...9

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=62154

Edited by pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf.s

Multumiri pt detalii dar am mai aprecia cateva in formatii:

Unde ai facut schimbul?

Cat te-a costat? (cat manopera - cat piese/ulei?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman

schimbul il puteti face la orice servicecare are mecanici cu rabdare. sunt exact 8 suruburi de dat jos (fara cele de la scutul motorului). E nevoie de vagcom pt temp la ulei cind verifici nivelul. In functie de service manopera variaza. La metrotehnica m-a costat 150ron schimb ulei cutie, ulei motor, filtru ulei motor, filtru ulei cutie, filtru motorina. La mecanicul care mi-a reparat cutia m-a costat 150ron curatat valva hidraulica (operatia include si schimbat uleiul - sau dat uleiul jos/pus la loc, pentru cei care nu-l schimba).

Uleiul e aprox. 90ron/litru la PBN, filtrul e aprox 90ron la volksman. volksman are si ulei la 35ron (exact acelasi standard dar eu am aflat prea tirziu)

Edited by pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM
/

CU PARERE DE RAU DAR IN CCUTIE NU A INTRAT MAI MULT DE 3- 4 LITRI DE ULEI , RESTUL L-AI PLATIT DEGEABA , VB. DIN PROPRIE EXPERIENTA AM SCHIMBAT LA UN a6 IN Germania LA AUDI , AM STAT LINGA MECANIC SI NU A INTRAT MAI MULT DECIT 3,8 L , ASTA LA UN V6 DE 2,5 TIPTRONIC CARE ARE O CUTIE CIT MOTORUL DE GOLF, SI NU NUMAI LA A6, CEL DE MAI INAINTE A SPUS CA I-AU INTRAT 5 LITRI PAI NICI CIND ESTE NOUA CUTIA NU INTRA ATIT , NU STIU DE CE VORBESC ASA DIN CE-I MINT MECANICII , SA NU ZIC FRAIERIT MECANICII!

Te rog nu mai folosi inutil majuscule

la audi v6(180cp)/2001 ,oricum cu aceasi cutie ca cea de la 155 CP,si cea de laVW passat am fost la VW in Germania sa comand ulei pentru cutie,pret per litru aprox 30 euro(am pe undeva factura),deci vorbim de ulei original,mi-au spus ca in cutia golita,adica dat drumul la ulei si pus un filtru nou intra 9 litri,pe care i-am si cumparat.Acum intrebare:de ce tipul de la vw (GERMANIA,ma repet) mi-a spus 9 litri?

Si de ce au intrat in cutie , in urma schimbului 7 litri ,fara sa schimb filtrul?

Paote ca ala de la VW este nebun si noi nu.Poate ala avea pete pe ochelari si nu a vazut bine.Cert este ca:am platit 9 litri,nu am schimbat filtrul la audi si omul mi-a dat 2 litri inapoi.

La VW schimbul l-am facut in TM,la un service care repara DOAR cutii automate/hidramate.

Nu am avut nimic la mine ,decit........bani.

Omul mi-a spus cit costa filtrul,uleiul/litru si manopera.

Schimbul s-a facut de fata cu mine.S-au introdus intr-un butoi cei 5 litri(butoi nou) si s-a facut presiune pentru ca acesta sa fie urcat in cutie(cutia nu are decit buson de deschidere,deci tot pe acolo se si umple),iar cind uleiul a inceput sa curga incet pe linga furtun s-a montat surubul.Eu asta am facut.

Nu cred ca am fost fraierit de nimeni,s-au prostit,dar cred sigur ca nu voi ramine cu maneta in mina si cu cutia blocata.Nu cred ca este atit de important unde schimabm uleiul,ci mai degraba ce fel de ulei punem in cutie si filtrul sa fie original(al meu era identic cu cel din cutie,acelasi nr.de piesa:nou scos din cutie in fata mea).Masina sta in garaj si nu am avut de atunci pete pe sub ea,de aici trag concluzia ca nu pierde ulei pe la surub.

Daca merita sa schimbi la reprezentanta?

Nu stiu,eu nu cred in aceste service-uri,din cauza ca in spatele unor sedii impunatoare stau tot oameni,care cer mai multi bani ca si altii si fac aceasi munca cu aprox.aceleasi scule.

Atit pot spune:uleiul se schimba la fel si filtrul.Am vizitat si alte forumuri germane,si acolo sunt citeva topic-uri interesante pe aceasta tema.Ideea generala:la 60.000 km afara cu uleiul+filtrul si totul nou.Tot acolo spuneau si ei de cei 5 litri.NU conteaza asta,dar chiar vrei sa fi sigur iti cumperi un manual de reparatie pentru masina ta si acolo afli ce vrei in legatura cu aceasta operatiune.

Important este sa schimbati fltrul si uleiul la 60.000 km.

vorba unui neamt:daca totul costa 100 euro(manopera+ulei) de ce sa dau 5.000 pe o cutie noua?

Multumesc si TIPTRONIC usor !!!!!!

Edited by cristiseven7

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM

A ,si referitor la cum folosim cutia....

Eu dimineata cind pornesc motorul il las sa mearga in gol(P sau N)2-3 minute,dupa care plec.

Nu accelerez,brusc,nu frinez brusc.

Cind indicatorul apei imi arata cel putin 60 de grade,merg normal.

Nu accelerez brusc pentru ca sa nu fortez cutia sa urce in viteze(schimbe) si nu frinez pentru a nu o forta sa faca frina de motor(doar face singura,nu)?

Cind temperatura apei indica 90, ma pot juca si cu manualul(programul + - ),dar nu o fac prea des.

Ori imi aleg programul manual ori cel automatic.

In situatii limita mut de pe automatic pe manual si dau - ,dar nu mai mult de o treapta inferiaora( spre ex. D......pe progarmul tiptronic bordul imi indica viteza a 4-a dau daor pe 3),deci nu cobor repede 2 trepte.

Cind dau in mansarier®,astept ca masina sa imi "spuna"(simti in caroserie un cuplat usor,fin) ca a cuplat in aceasta treapata.

Nu bruschez cutia inutil.

cind plec de la semafor cu piciorul gaurind podeaua las uneori pedala mai moale si cred ca astfel ajut cutia sa schimbe mai repede,decit sa tin continuu piciorul apasat.

Aceste informatii(sfaturi) le-am luat si eu din diverse carti si de pe forumuri germane specifice VW.

Erau discutii ,tot asa intre posesori de tiptronic.

Nu ma dau destept,spun mai departe ceea ce am citit si eu.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
giorgio_tlro
/

CU PARERE DE RAU DAR IN CCUTIE NU A INTRAT MAI MULT DE 3- 4 LITRI DE ULEI , RESTUL L-AI PLATIT DEGEABA , VB. DIN PROPRIE EXPERIENTA AM SCHIMBAT LA UN a6 IN Germania LA AUDI , AM STAT LINGA MECANIC SI NU A INTRAT MAI MULT DECIT 3,8 L , ASTA LA UN V6 DE 2,5 TIPTRONIC CARE ARE O CUTIE CIT MOTORUL DE GOLF, SI NU NUMAI LA A6, CEL DE MAI INAINTE A SPUS CA I-AU INTRAT 5 LITRI PAI NICI CIND ESTE NOUA CUTIA NU INTRA ATIT , NU STIU DE CE VORBESC ASA DIN CE-I MINT MECANICII , SA NU ZIC FRAIERIT MECANICII!

Te rog nu mai folosi inutil majuscule

Cu riscul de a fi off-topic,sunt dispus sa pierd ce vrei tu si invers: facem proba si vedem cum este in realitate.Eu cand am schimbat uleiul am stat langa mecanic,iar de stiut stiam dinainte sa merg la service cati litri de ulei trebuie.Asa ca .....cum crezi tu...eu in locul tau m-as mai gandi.

P.S. Ai vazut tu cumva cum arata un tiptronic de passat ?Crede-ma ca am multa experienta cu cutiile automate,fiind deja la a treia masina cu astfel de cutie.End of :)

Multumesc operatorilor.

Edited by giorgio_tlro

Share this post


Link to post
Share on other sites
giorgio_tlro

Se pare ca parerile sunt impartite pe de o parte si cat de cat comune pe cealalta.Insa eu ce vreau sa mentionez este ca folosirea cat si intretinerea cutiilor tiptronic este destul de corecta cea indicata de cristiseven7.Adica si eu folosesc preponderent programul D al cutie mai ales cand motorul este rece-pentru a lasa computerul sa gestioneze mai bine schimbarea treptelor-si apoi dupa cateva minute de mers folosesc modul manual deoarece imi place mai mult.

Legat de ce a scris si pacman este de asemenea adevarat:acum cativa ani cand am avut prima masina cu cutie automata,passat din 1992, cei de la reprezentanta VW sustineau ca nu trebuie umblat la cutie si ca uleiul doar se completeaza.Acum, dupa mai bine de 7 ani de atunci si mai multa experienta acumulata, VW RO sustine ca uleiul CLAR se schimba mai ales la o masina s/h.

La schimbul de ulei se vor urmari in primul rand ca temperatura uleiului sa fie in jurul valorii de 50 grade(nu retin exact valorile), sa se lase sa curga tot uleiul din cutie(atat cat este posibil), si sa se adauge cantitatea specificata de producator.La Passat de 1.9 130cp in manualul lor de service-vazut cu ochii mei- scria ca se pun 7 litri(avizul celor ce sustineau mai devreme ca m-am tzepuit).Cu atat mai mult am si stat langa cel ce a efectuat schimbul la Cardinal la CT si am vazut ca au intrat toti cei 7 litri.

Din ce tin minte manopera a fost pana in 200 RON(include schimbul la cutie si mici operatiuni la masina).

Un lucru este cert:sunt niste bijuterii tehnice si trebuie avut grija de ele normal as zice eu.Din pacate la noi toti care auzeau pana acu' ceva vreme de ele stia ca "sunt pretentioase si costisitoare nene".FALS

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman
Sunt pe cale sa achizitionez o masina cu CV automatata dar are ceve probleme din cate am inteles.O punem in pozitia D-Drive,luam piciorul de pe frana si pleca...schimba treapta 1....schimba treapta 2...apoi 3 nu vrea sa schimbe...din ce a zis propieterul..o scoate in N apoi o baga in D si merge.Nu inteleg.Sunt sanse de reparatie ..sa fie oare de la soft ca mi-a aratat ca pana la urma a intrat si in treapta 3.Se poate repara sau mai bine ma interesez cat costa una sh.Numai bine

pare sa fie o probl electronica. nu-i prea grav. pune vagcomul pe ea, vezi gr 2,3 si 4 daca se cupleaza (si cind).

daca nu vezi nimic ciudat p-acolo, e probl mecanica...

errr... am fost offtopic???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

sunt pe punctul de a schimba ulaiul + filtrul de la cutie, si ma intereseaza, cati litrii intra.

sa fie ca la passat, adica 7 litrii? si aveti idee cat costa filtru pt cutie la masina din semnatura? merci.

Edited by Bogdan_wrc

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM
sunt pe punctul de a schimba ulaiul + filtrul de la cutie, si ma intereseaza, cati litrii intra.

sa fie ca la passat, adica 7 litrii? si aveti idee cat costa filtru pt cutie la masina din semnatura? merci.

dar de ce ai nevoie de 7 litri?

Nu ti-am spus si pe msg ca 5 iti sunt suficienti?

Asta daca schimbi si filtrul?

Sau vrei tu sa mai ai asa de zile negre vreo 2 litri?

filtrul cred ca este la fel de scump(poate sub 90 de euro,fiind golf).

Daca ai pe cineva care stie germana(ca tu stiu ca nu ai habar,chiar de la tine stiu) intra pe www.passatplus.de si aici ai info cu kg despre tiptronic.Cutia este aceasi ca la passat.

Deci.........

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

germana stiam, ca am facut la facultate..dar nu am mai vorbit de 18 luni. :D

pai schimb si filtru, normal. si deci iau 5 litri.

sapt viitoare o las o zi in service.

ma apuc de citit. ;)

danke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM
germana stiam, ca am facut la facultate..dar nu am mai vorbit de 18 luni. :)

pai schimb si filtru, normal. si deci iau 5 litri.

sapt viitoare o las o zi in service.

ma apuc de citit. :)

danke.

du hast mir selber gesagt dass du kein deutsch kannst....dar ma rog

Ti-am spus unde sa te uiti.

Oricum voi cumpara din banii mei manualul de rreparatie pt g4,g5,passat B5 si B6 si atunci gata price problema.

Off topic la faza cu germana........clar.

Multumesc.

Edited by cristiseven7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

pt o mai buna intelegere, cristi, lasa-ma sa postez cateva linkuri:

:P

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.ph...5&highlight=tt5

sunt foarte multe raspunsuri aici, pt cine intelge germana.

pt cine nu, poate sa foloseasca Google.translate.

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.ph...5&highlight=tt5

http://www.rodionenkin.de/

Edited by Bogdan_wrc

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM
pt o mai buna intelegere, cristi, lasa-ma sa postez cateva linkuri:

:P

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.ph...5&highlight=tt5

sunt foarte multe raspunsuri aici, pt cine intelge germana.

pt cine nu, poate sa foloseasca Google.translate.

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.ph...5&highlight=tt5

http://www.rodionenkin.de/

ma bcur ca te-am putut ajuta,sincer.

Ai vazut si pe acest forum asta conteaza,nu?

Iar putin off topic.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman

daca nu aveti probleme cu locatia si daca nu tineti neaparat sa duceti masina la PoRo (sau altii asemanatori) va recomand mecanicul care mi-a reparat cutia cind nici un alt "specialist" cu "experienta" nu s-a oferit s-o faca. Preturi decente, munca de calitate. (asta e parerea mea)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Q:

cand pun contactul se aude un zgomot (nu puternic, dar sesizabil) dinspre cutie (se aude si sub masina-cand pun contactul cu usa deschisa si inauntru). ca de pompa care ar "suge " lichid si l-ar pompa. e normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM

da este normal,este pompa din rezervor,de combustibil.

Toate passaturile care le-am aavut faceau asa.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri