Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL

Recommended Posts

Salutari.

Stie cineva la ce interval de kilometri se schimba uleiul din cutia de viteze automata la Audi A6 ('tiptronic' sau 'multitronic' - cred ca in privinta uleiului nu sunt diferente intre ele)?

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    60

  • xxnelu

    38

  • SRV-JM

    21

  • pacman

    20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salutare, Am si eu o problema la cutia de viteze Tiptronic pe o VW Bora TDI de 161 de cai. Cand o pornesc dimineata motorul si toate cele fiind reci mut schimbatorul in faza D si iau piciorul de pe fr

Este posibil ca problema sa fie de la blocul de valve, mai exact Solenoid Valve (N92). Cauta pe google, ai sa gasesti destule informatii despre asta.

@gabriel88 asa cum ti-a zis si reprezentanta, eu in ETKA pentru cutia ta vad tot uleiul cod G 055 025 A2. Si nu apare ca ar fi fost inlocuit cu vreun alt ulei.  Bafta

Posted Images

M-am uitat in facturile de service de la reviziile din Germania si zice la un moment dat, pentru transmisia Multitronic, 'ATF ersetzen' adica inlocuire ATF. Stie cineva ce inseamna ATF-ul asta?

A fost inlocuit la fiecare 30.000 km. E vorba despre ulei, sau altceva?

Link to post
Share on other sites
Se schimba uleiul la tiptronic!?

<{POST_SNAPBACK}>

Salut. Am facut mai multe 'investigatii' si iata ce am aflat:

Teoretic uleiul pentru 'multitronic' este 'lifetime', dar in realitate se recomanda schimbarea/completarea la un interval de 60.000 km.

Intr-adevar ATF inseamna Automatic Transmission Fluid si nu se gaseste prin magazine putand fi doar comandat din Germania si are si un pret pe masura: aprox. 28 euro litrul.

Un pas inainte de schimbare, ar fi verificarea nivelului, care este o operatiune destul de complicata, acesta trebuind masurat la o anumita temperatura cu testerul de diagnoza. Am intrebat la Midocar, au zis ca se poate si costa cam un milion si jumatate, dar vreau sa intreb si la Augsburg pentru ca nu prea imi inspira incredere Midocar-ul (mai ales prin programarile de saptamani si timpul de cateva ore bune de lucru pentru operatiuni relativ simple).

Link to post
Share on other sites
Intr-adevar ATF inseamna Automatic Transmission Fluid si nu se gaseste prin magazine putand fi doar comandat din Germania si are si un pret pe masura: aprox. 28 euro litrul.

<{POST_SNAPBACK}>

Am vazut ATF la Augsburg Militari, de la mai multi producatori, deci se gaseste si in Romania. La Tiptronic eu stiu ca se schimba uleiul periodic (nu stiu la cati km sau ce interval de timp), impreuna cu filtrul (are si asa ceva).

Link to post
Share on other sites
Am vazut ATF la Augsburg Militari, de la mai multi producatori, deci se gaseste si in Romania. La Tiptronic eu stiu ca se schimba uleiul periodic (nu stiu la cati km sau ce interval de timp), impreuna cu filtrul (are si asa ceva).

<{POST_SNAPBACK}>

La Augsburg am intrebat si mi-au zis ca trebuie comandat (se pare ca pentru Multitronic e alt tip de ATF, mai special). Filtru se pare ca asta nu are.

In legatura cu verificarea nivelului cei de la Augsburg au balmajit-o, ca nu, ca da, pana la urma am ajuns la concluzia ca treaba asta nu prea pot sa o faca, asa ca o sa ma duc la Midocar, nu pentru schimb ci pentru verificare nivel si completare, daca este cazul.

Link to post
Share on other sites
Stie cineva ce inseamna ATF-ul asta?

<{POST_SNAPBACK}>

Eu am in bord un bec rosu notat ATF. El se aprinde (sau asa ar trebui...) cind trag frina de mina. N-am idee de la ce vine denumirea, dar nu cred ca de la "Automatic Transmission Fluid", deoarece masina e fabricata in 1959 si are cutie manuala (fireshte ;) )

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Stie cineva ce inseamna ATF-ul asta?

Revin asupra celor spuse. Pina si la masina mea se pare ca ATF inseamna "Automatic Transmission Fluid" ! (ma rog, nu chiar la a mea, ci la alte surate de-ale ei, ca eu n-am cutie automata). Am citit ce scrie la cartea tehnica ("indrumator de exploatare"):

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

te intrebam odata de cutie,daca ai schimbat uleiul....remember?

eu l-am schimbat acum 3 zile+filtru.Iti recomand.

Omul(mecanicul) mi-a spus ca e primul lucru care trebuie facut la o masina cu tiptronic, si ca din cauza asta se duc naibii o gramada...inclusiv cutia .:)

Am pus in ea ATF III (250.000/litru) si filtrul(90 euro),iar pentru urmatorii 60.000 km stau relaxat.

Uleiul din cutie era...pfu.....fara cuvinte.

Total 5.000.000 cu tot cu manopera.

Nu stiu citi km are masina ta ,dar daca ai lut-o Sh iti recomand repede aceasta "lucrare" sa nu patesti Domane fereste ceva la cutie.

Totul a durat vreo 30 de minute.

Acum masina schimba altfel vitezele,cu toate ca si inainte schimba frumos,nici nu simteam+ ca (asta a fost chiar culmea) "papa" mai putin.

P.S- 5 litri intra in cutie...

Edited by cristiseven7
Link to post
Share on other sites

Multumesc pt informatii. Saptamana viitoare ma pregateam sa dau o fuga la Porsche sa vb cu cineva de acolosa vad care e treaba. Cred ca ma voi duca cu banii pregatiti pentru operatiune. Tu unde ai schimbat uleiul? Cat a costat manopera?

(Am consumul cam mare... se poate sa mai scada daca schimb uleiul din cutie?)

Link to post
Share on other sites
giorgio_tlro

Eu am schimbat uleiul in cutie deoarece, la fel ca la multi altii, masina era second hand si nu stiam cum fusese exploatata.Am schimbat la reprezentanta si intreaga operatiune a costat cam 1000 RON, aici intrand 7 litri ulei ATF de la ei plus filtru plus garnitura la capac la cutie si manopera.Si iti zic ca nu dureaza chiar jumatate de ora deoarece:

1.temperatura uleiului din cutie tre sa fie cam la 50 grade adica tre sa astepti pana se apuca de ea

2.golirea este lejera in schimb umplerea cutiei este mai anevoioasa deoarece

Operatiunea este intr-adevar recomandata in cazul masinilor achizitionate second.Cat despre consum ce pot sa spun este ca la mine nu s-a modificat in sensul notabil.Consumul destul de ridicat este normal in cazul motoarelor cuplate la aceste cutii.Eu in Bucuresti cu un mers vioi nu scap fara 10.

Link to post
Share on other sites

Mi se pare cam mult sa dau 10.000.000 pt un schimb de ulei. Mai ieftin nu se poate? Unde ai fost? La PBN? (acolo e 550.000 lei/ora) Ceva idei?

Link to post
Share on other sites

hai sa facem un topic diferit pt tiptronic, ca incepand de acum 3-4 ore sunt si eu posesor de asa ceva!

vroiam sa facem un subforum sau un topic legat de cutii :DSG, tiptronic.

facem un topic nou si rugam un moderator sa uneasca aoclo posturile astea?

ps: super maisna! sa o stapanesti sanatos!

Link to post
Share on other sites

Multumesc... :beerchug:

Chiar am vrut sa fac un topic de genul acesta. In search nu am gasit despre schimb de ulei la TIPTRONIC. Cred ca e un subiect care atinge pe mai multi. Facem topic si rugam un moderator sa mute acolo si discutiile de aici.

Link to post
Share on other sites

Am cautat prin forum dar nu am gasit ceva la subiect (strict) asa ca mi-am luat inima-n dinti si am facut un topic in acest sens. Daca s-a mai discutat si e in + rog un moderator sa-l stearga.

Cine are cutie TIPTRONIC si are experienta de intretinere e binevenit sa impartaseasca experienta.

Ce fel de ulei se pune?

Cati litri?

Ce filtru de ulei se pune?

Se schimba si garnitura la buson?

Unde ati schimbat uleiul?

Cam cat costa si unde sunt service-urile unde se face asaceva?

Link to post
Share on other sites

Multumim DRAPAR!

revin cu intrebarea @cristiseven7: unde ai facut schimbul?

Link to post
Share on other sites

ceva sfaturi pt ulei si filtru pt cutie ? de unde gasesc? ceva firme? merci.

Link to post
Share on other sites

am gasit si aici cateva lucruir interesante. mai ales despre Golf si automat. si ceva tiptronic.

Link to post
Share on other sites
Marian w- audi
Eu am schimbat uleiul in cutie deoarece, la fel ca la multi altii, masina era second hand si nu stiam cum fusese exploatata.Am schimbat la reprezentanta si intreaga operatiune a costat cam 1000 RON, aici intrand 7 litri ulei ATF de la ei plus filtru plus garnitura la capac la cutie si manopera.Si iti zic ca nu dureaza chiar jumatate de ora deoarece:

1.temperatura uleiului din cutie tre sa fie cam la 50 grade adica tre sa astepti pana se apuca de ea

2.golirea este lejera in schimb umplerea cutiei este mai anevoioasa deoarece

Operatiunea este intr-adevar recomandata in cazul masinilor achizitionate second.Cat despre consum ce pot sa spun este ca la mine nu s-a modificat in sensul notabil.Consumul destul de ridicat este normal in cazul motoarelor cuplate la aceste cutii.Eu in Bucuresti cu un mers vioi nu scap fara 10.

/

CU PARERE DE RAU DAR IN CCUTIE NU A INTRAT MAI MULT DE 3- 4 LITRI DE ULEI , RESTUL L-AI PLATIT DEGEABA , VB. DIN PROPRIE EXPERIENTA AM SCHIMBAT LA UN a6 IN Germania LA AUDI , AM STAT LINGA MECANIC SI NU A INTRAT MAI MULT DECIT 3,8 L , ASTA LA UN V6 DE 2,5 TIPTRONIC CARE ARE O CUTIE CIT MOTORUL DE GOLF, SI NU NUMAI LA A6, CEL DE MAI INAINTE A SPUS CA I-AU INTRAT 5 LITRI PAI NICI CIND ESTE NOUA CUTIA NU INTRA ATIT , NU STIU DE CE VORBESC ASA DIN CE-I MINT MECANICII , SA NU ZIC FRAIERIT MECANICII!

Te rog nu mai folosi inutil majuscule

Link to post
Share on other sites

Din cauza uleiului de cutie, (are 50mii km reali) un amic al meu a trebuit sa o duca la doctor sa o demonteze si sa curete nu stiu ce pompite/tuburi capilare sau ceva de genul asta (tipul e total atehnic, iar eu nu am mai vazut o cutie de genul asta facuta bucati ca sa stiu despre ce vorbea el); baietii i-au zis ca data viitoare in mod sigur va trebui sa schimbe chestiile alea (cca 500 euro). Daca asa o fi numai la Opel nu am de unde sa stiu, dar ce stiu sigur e ca sint mai pretentioase :D

Link to post
Share on other sites

@ Dragos: multumim mult de povestioara, dar nu inteleg legatura!? pai cine stie ce a avut..ce i-a gasit, ce a facut tipul ala la cutie? mai e si vb de Opel. nici nu stii exact ce s-a intamplat.

spre stiinta ta, automatele de Mercedes, de ex, sunt considerate mai fiabile decat cutiile manuale de la ei, si automat mai fiabile decat multe cutii mauale de la alte firme.

(hint: cauta pe siteuri de vanzari de masini din germania, sa vezi cate taxiuri mercedes E-klasse gasesti cu automata/tipronic si 4-500.000 km :D )

iar ca sunt pretentioase, stie oricine. dar sunt si mai destepte decat manuala!

uite a lui Cristiseven are deja 200.000 si nu are prb.

ziceai ca nu ai vazut vreodata o cutie d-asta desfacuta! te sfatuiesc, daca ai ocazia, sa vezi asa ceva! e cel mai complicat lucru care il poti gasi pe o masina. eu am vazut una simpla automata, nu tiptronic si am ramas perplex cat de complexa si cate conducte si tevisoare are.

as prefera sa discutam aici despre sfaturi tehnice practice, si nu depsre povesti sau istorii.

poate unii sunt chiar interesati de intretinerea cutiei.. :P

no offence!

Link to post
Share on other sites

pai asta am zis si eu....morala era ca trebuie atentie mai mare la ulei, calitatea lui si intervalul de timp dintre schimburi. Amicul meu care e dintar a zis ca aia au curatat ceva tuburi/tevi care aveau ceva depuneri (atita lucru stie si el:)) )

El nu a facut nimic , masina curata, luata la romanica, de la primul proprietar,reviziile la timp, etc etc deci masina intretinuta.

Je stie cum e cu CV care au ungere prin barbotare, iar ca pseudo-automata una de scuter :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri