Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL
 Share

Postare recomandată

ai dat cam mult pe filtru, poate fi adus la juma din pret :) Iar schimpul poti sa-l faci si in alta parte, ca sunt destui mecanici priceputi (mult sub pretul de reprezentanta si cel putin la fel de sigur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

theo..totusi masina lui e un Audi V6. cred ca deja cutia e mai mare, si filtru e mai mare :)

preturile le-am afisat eu pe pagina trecuta de la volksman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar imi dau cu parerea:

1. ce lagatura are dilatarea uleiului cind oricum il dau jos??? si de verificat nivelul... se face cu uleiul intre 35 si 45 de grade. in nici un caz cu el rece. Ca o fi avut nevoie nea mecanic jonel de mashina in noaptea aia... se prea poate :).

2. vag-comul nu stie sa spuna cit sunt de uzate piesele din cutie... stie doar sa raporteze starea senzorilor... dupa care un expert-ghicitor si-ar putea da seama cit de tocit e discul 5 de la viteza a 2-a.

3. ref pretz. la metrotehnica este 150ron schimbatul uleiului. de restul pina la 300 - 400 ... beau bere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

La 90.000km schimbat filtrul de aer??? Sau nu citesc eu bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, nu mai inteleg nimic. Cat ulei intra in tiptronic, 3l, 5l sau 7l?

Ovidiubi, eu am motor ASZ, maine caut si ce tip de cutie am.

la tine trebuie sa fie cutie FGA sau FYP oricum constructiv sunt identice la prima umplere,deci cind cutia este noua intra 7(sapte) litri de ulei( dupa codul original VWG 052 990 A2) dar la inlocuire intra numai 2,5-3 litri de ulei. Mai trebuie verificat in cutie si uleiul la diferential,la inlocuire intra 1 litru de ulei tip 75w90 sintetic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FGA ..adica 09A

verificarea se face la fiecare 20000 mile

atf recomandat: vw atf (G052 990 A2)

temperatura uleiului trebuie sa fie intre 35 si 45 grade (in nici un caz sub 30 de grade)

Transaxle refill: 2,6l ; transaxle dry fill: 7,4l

final drive : 1l

transaxle and final drive are checked and filled toghether

am 2 pdf-uri cu procedura de verificare/schimbare ulei.

poze included :blink:

nu'sh cum sa le pun aici... asah ca o sa le dau pe mail cui le cere

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un Passat cu cutie tiptronic si de cateva saptamani sporadic se manifesta putin ciudat, in sensul ca uneori schimba treapta (a 2-a) violent, alteori schimba cu intarziere treapta (a 2-a)/ Credeti ca poate fi ceva din partea mecanica sau schimbarea uleiului rezolva problemele ? As avea nevoie de datele de contact ale unui service de specialitate cu preturi rezonabile.

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupleaza cu socuri doar cand este cutia incalzita iar la rece merge ok?

Cand o treci din N in D cupleaza de asemenea cu soc?

Te-ai uitat sub cutie, pierzi ulei? Daca da, atunci pompa de ulei e dusa sau si convertizorul decalibrat sau crapat.

de asemenea nivelul la cutie trebuie verificat. O bagi in drive si tii picioru pe frana, iar cineva dedesubt desface busonu la cutie cu un imbus de 19 parca...daca picura ulei inseamna ca ai nivelul ok. daca nu curge nimic atunci completeaza.

In general cand ai lipsa ulei cupleaza cu delay mare din N in D.

La triptonic e bine sa il schimbi la 60.000 maxim + filtru,dar nu cred ca doar un schimb de ulei v-a remedia problema.

Ai putea sa faci un FLUSH-curatare cutiei dar nu stiu cine face in ro asemena chestie fara sa o dea jos de pe masina. In USA se face.

Ai putea sa scapi ieftin cu curatatul blocului hidraulic ( valve block) ceea ce cred ca este problema ta. Nou costa 1000 e.

AI MARE MARE grija la cine te duci sa iti repare cutia ca te poate jupoie de bani , iti vor spune ca ai 15 mii de piese defecte in cutie si etc,cand tu poti avea ceva infundat si se remedieaza doar cu curatare.

Datu jos al cutiei si curatat e in jur de 500 e.

Eu sunt patzit si cunosc multe despre triptonice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pentru lungimea textului....Raspunsul este dat de o cunostinta care lucreaza la PB.

"" Masina are datele de mai jos:

FG-Nummer.......: WVW ZZZ 1J Z 2 W 257675

Modell..........: 1J5238__ GOLF VAR. TDI TREND 74 AG5 Modelljahr..: 2002

Motor-tip : ATD _ Marke....: V VOLKSWAGEN PKW

Getriebe-tip: FST

La acest tip de vehicul nu se face schimbul de ulei la cutia de viteze.

La fiecare 60.000 km se verifica la un atelier specializat nivelul de ulei si eventual se fac completari.

Tip de ulei recomandat : G52 009 A2. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat cu un SEARCH?? :))

intretinere cutie tiptronic

te sfatuiesc sa schimbi uleiul.

Multumesc pentru sfaturi.

Problema de care va spuneam apare sporadic si nu foarte des. Poate odata sau de doua ori in 300 km parcursi in oras. Practic apare uneori dupa porniea motorului la prima schimbare din treapta 1 in treapta 2. Se tureaza motorul la peste 3000 rot. iar schimbul de treapta se face violent. Daca trec pe manual totul pare ok. In rest se comporta normal. Schimbul treptelor il face foarte fin. Am impresia ca patineaza ambreajul mai mult la plecarea de pe loc ( poate sa fie doar o impresie gresita).

Nivelul de ulei nu l-am verificat. O sa incerc varianta recomandata. Am fost in schimb la un service si mi-a spus ca schimbul de ulei + filtru ajunge cam 460 ron + manopera ( adica 80 ron / litru ulei original + 60 filtru) . Filtrul mi se pare cam ieftin. Citisem ceva de 90 euro.

La trecerea din N in D nu are nici un soc. Nu mi s-a intamplat niciodat cand era motorul rece. Pe cutie am vazut de curand o pata mica de ulei dar nu sunt sigur ca e hidraulic. La trecerea din N in D nu apare nici un delay ( e ca inainte)

Recomandati-mi un service ok pentru rezolvarea problemei.

Daca nu se rezolva prin schimbul de ulei la ce suma ar trebui sa ma astept pentru inlocuire pompa - convertizor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimbi doar uleiu la cutie ai un buson dedesubt cu un imbus de 19 sau 17 parca. eu am schimbat personal. scoti uleiul cu motoru oprit, apoi o bagi in drive si o tii cu picioru pe frana, iar cu ceva pompezi uleiul in gaura si il suge pompa.

cand sa umplut incepe sa picure inapoi uleiu deci strangi busonu si gata.

intra intre 5- 10 litri in cutie, depinde.

Cat despre masurarea cuplului,ultima versiune de vag-com are in mes blocks masurarea acestuia in timp real.

Eu am tot cutie triptonic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua am si eu o problema cu masinuta mea. am un golt 4 cu tiptronic si imi face ceva figuri cand merg cu ea. dupa ce se incalzeste motorul imi face cutia de viteze figuri. cand schimba din treapta a 2 a in a 3 a smuceste numai cand e cald motorul. nu stiu ce sa fac cum as putea sa rezolv aceasta problema. poate stiti careva care e problema si si ma puteti ajuta. schimbul de ulei si filtru poate rezolva problema cutiei mele?

multumesc mult de tot....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am aceeasi problema cu un passat. Probabil ai citit mai sus. Am fost pe la cateva service-uri specializate pe cutii tiptronic, le-am prezentat problemele si mi-au zis ca acestea sunt simptomele de inceput pentru defectiuni ale pomepi de ulei sau convertizor fisurat. Te poate lasa oricand in drum. Reparatia costa 1500 euro .

Cam trista vestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul se schimba la 30.000 ,la dsg asa scrie la carte. protejati cutia prin schimburi mai dese.nu uitati si de filtru de ulei de la cutie,fff important. daca vrea cineva asistenta la schimbat cu scule , instructiuni, computer check sa zica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Este ora 3:31 si de aproape 40 min am citit cap-coada cu mare atentie acest topic.Va expun problema mea:

-golf 4 2001 1,6i cutie cutomata 4 trepte

-masina are 135.000 km si din pacate nici o revizie pe cartea tehnica.Am cumparat-o de curind de la cineva.

-cind am luat-o,totul era super ok.nici nu se simtea simbarea dintr-o viteza intr-alta....Ei bine la aprox 3 luni dupa aceea,adik acum,am inceput sa sesizez un zvicnet nu violent dar care inainte nu era asa pregnant la schimbarea vitezelor....

Ce sa fac?Sa schimb uleiul si filtrul de la cutie?

M-as duce la Dona Service ,reprezentanta Seat Constanta caci am inteles k sunt mai ieftini decit cei de la Cardinal care te jupoaie la orice.

Inca ceva:de cind am luat masina,am dat de vreo 4-5 ori kickdown (brusc,pedala la fund,masina turindu-se si schimbind vitezele la 6000 turatii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate isi da cineva cu mai multa experienta cu parerea:

la masina din semnatura...in cuplez pe drive (D) nu chiar mereu dar 98% face o zvacnitura;in rest in mers, vitezele le schimba fara sa simti nimic;in schimb, cand reduc si trece din treapta superioara in treapta inferioara, are momente la fel cand zvacneste, dar nu la toate vitezele si nu mereu;deobicei intre 3 si 4;

luni ma duc sa schimb filtru si uleiul, si sa vad ce iese....

sau poate are cineva vreo parere....

multumesc;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine....chestia e k am schimbat ieri filtrul si uleiul....viteze se schimba ceva mai lin dar tot asa cu svicnitura

Se pare k avem aceeasi problema dar nimeni de aici nu se mai uita pe postul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am schimbat uleiul si filtrul:

nu s-a schimbat nimic; la fel de tare zvagneste masina; uleiul nu avea nici impuritati si nici miros de disc ars: deloc.

chiar nu stiu ce poate sa fie;

asteptam pe cineva sa ne dea un sfat;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am schimbat uleiul si filtrul:

nu s-a schimbat nimic; la fel de tare zvagneste masina; uleiul nu avea nici impuritati si nici miros de disc ars: deloc.

chiar nu stiu ce poate sa fie;

asteptam pe cineva sa ne dea un sfat;

Ai incercat sa te duci la reprezentanta?

Mi-e groaza ce or sa-ti zica acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok...mie mi s-a aprins din nou senzorul de CHECK ENGINE....

Am fost la un mosulik,a verificat tot si a ajuns la concluzia k cei de la SEAT au montat cureaua de distributie cu un dinte mai in spate sau ceva de genul asta...

A montat-o cum trebuie si surpriza:

-nu se mai aprinde nimik in bord

-masina este mult mai iute,nu asa puturoasa

-vitezele se schimba aproape insesizabil....

La ora actuala masina se comporta k si noua....

Si totul de la o nenorocita de curea montata aiurea de EXPERTII DE LA DONA SERVICE CONSTANTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!