Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Gizmo, tot ce este posibil sa dea semne de uzura ambreiajul, cati km are masina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

153k km. nu cred ca e uzat. am condus un a4 din '96 care prindea mult mai sus. a mirosit a ambreiaj pt. ca am bruscat-o rau ca nu tragea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ambreiajul nu prea este regula, depinde enorm de stilul de condus (exploatat), mai ales daca masina este sh, pai nu patina, cum nu tragea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo

Mersi de informatie m-am mai linistit un pic :( :P ...sincer de-abia astept sa turez motorul sa vad cum e ...sa-l ascult.Ce zici ...ce bmw-uri am sanse sa las in urma? :( :( Putine nu ? :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt mai nou pe forum , ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

Daca fortez un pic masina (golf 4 tdi 2002, 110cp) sau merg mai mult timp cu ea, simt un tremurat in interior, la relanti, care se accentueaza in functie de cat o fortez...E ca la Dacia mea mai veche cand mergea in trei buji...ceva de genu...Mi-a zis un mecanic ca e vb. de cablajul de la motor , dar ca se poate strange , sau schimba. Stie cineva mai multe?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
153k km. nu cred ca e uzat. am condus un a4 din '96 care prindea mult mai sus. a mirosit a ambreiaj pt. ca am bruscat-o rau ca nu tragea.

Asa ceva am patit si eu, masina se tura dar nu avea putere. Coborata treapta, a avut ceva putere, dar nu cum trebuia. Si asta de 2 ori. M-am gandit si eu la ambreiaj, dar nu am remarcat probleme in alte cazuri.

Oricum un topic extrem de util pentru un semi benzinar (inca mai folosesc si SN). Inca mai trebuie sa invat sa conduc masina asta.

Multumesc tuturor celor care au impartasit din experienta lor de diesel driveri si noua celor mai novici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt mai nou pe forum , ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

Daca fortez un pic masina (golf 4 tdi 2002, 110cp) sau merg mai mult timp cu ea, simt un tremurat in interior, la relanti, care se accentueaza in functie de cat o fortez...E ca la Dacia mea mai veche cand mergea in trei buji...ceva de genu...Mi-a zis un mecanic ca e vb. de cablajul de la motor , dar ca se poate strange , sau schimba. Stie cineva mai multe?Multumesc anticipat!

Am observat si eu ceva asemanator la masina mea. Mai precis cand merg mai "batraneste", schimbat vitezele pe la 2500 de ture, motorul toarce linistit. Dar cand incep sa o mai calc cu schimbari de viteze pe la 3000 de ture, la opriri, in relanti, apare un tremurat, niste vibratii, ceva...Nu stiu ce sunt, si din ce cauza apar. Parca motorul are niste mici iesiri din ritm. :) Poate cineva mai in tema ne poate lamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine, si eu am observat asta, dar cred ca asa-i la toate. Am avut un Solenza inainte, si facea la fel. Dupa ce dadeam masina la fratele 2-3 zile, nici nu auzeai motorul la relanti, iar cand ajungea inapoi pe mana mea, fortat, turatii mari, schimbat des viteze, motorul la relanti incepea sa tremure usor. Nu facea ca un tractor ceva, dar daca stiai masina observai/simteai diferenta.

Oh you almighty, enlighten us....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am remarcat ceva asemanator. Inainte schimbam pe la 2.000 - 2.200 de turatii. Dupa ce am citit topicul acesta am inceput sa schimb pe la 2.500 si la relanti am remarcat ca motorul parca nu mai merge la fel de rotund, de uniform, se simt unele variatii in turatia lui si acul turometrului vibraza usor, ceea ce nu facea inainte.

De ce? Habar nu am. Daca are cineva o idee sa ne lumineze si pe noi, muritorii de rand ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acelasi lucru am observat si eu..oare ce o fi ? :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, dupa ce am citit acest topic indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea...

daca inainte schimbati pe la 2000-2200rpm probabil s-a depus o cantitate semnificativa de funingine pe vanele turbinei si pe galeria de admisie. asta inseamna ca la turatii mai mari motorul acum se cam chinuie. poate de aici mersul neregulat...daca gresesc, rog pe cineva cu mai multe cunostinte sa ma corecteze!

eu am citit tot topicul inainte sa-mi vina masina, si de la inceput am condus-o exact cum se recomanda pe aici, avand totusi grija ca in primii 1000km sa nu trec de 3000rpm, si de 2500 cand e rece. acum schimb undeva in jur de 3000-3200 cand e calda, si vede odata, de doua ori pe zi 4000-4500 in depasiri.

merge perfect, nici un fel de trepidatii, zgomote ciudate, etc...

LE: chiar vroiam sa intreb daca e ok cum schimb, pentru ca pe aici se vorbeste de motoare de la 1,9 in sus, si nu stiam daca se aplica si la micutul 1,4 al meu :icon_redface: merci anticipat!

Modificat de drakool21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mi se fi depus atat de multa funingine in primii 5000 de km, nu prea as crede. Mai ales ca nu mergeam cu ea subturata (zic eu), adica in loc sa schimb la 2500 rot ca acum schimbam pe la 2200. Cata funingine sa se fi depus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca o talpa pana la 4000-4500 si uita-te daca lasi ceva in spate, sau ia un prieten cu tine cu alta masina si roaga-l sa se uite. poate asa iti dai seama daca asta e problema sau e altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am dat acum vreo 2 zile un 170 km/h, dar nu prea am apucat sa ma uit in spate. Cand o sa mai am ocazia o sa o mai fac. Dar, sincer, nu cred ca in 5000 km mi se depunea deja atat de multa funingine. Si, oricum, fiind in rodaj, nu prea puteam sa-i dau talpi pana cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor la 1900-2000 rot/min aveti cuplul maxim. Tot citesc si ma mir ca uni schimba viteza la 2200. Nu cumva acei colegi nu prind in veci randamentul optim al motorului ?

Eu schimb intre 2700-3200 de la caz la caz, si nu am nici o problema sa merg cu a 3-a la 60-70 km/h prin oras fara sa schimb mai sus.

Alta prostie ar fi ca in rodaj sa nu dai peste 3000 ture.

Voi stiti ca inainte sa vina motoarele pe masinile voastre sunt testate timp de 48 h in continuu la 6000 rot/min?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt testate pe banc, nu pe masina...alte conditii, alte vibratii etc...asa scrie in carte, ma indoiesc ca sunt chiar dobitoci cei de la vag sa recomande ceva fara motiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu stiam de acest test!!!, si nici nu cred ca exista acest tip de test pentru motor. Ii adevarat ca se face un rodaj chimic la motor, dar asta cu 48 de ore la 6000 de ture este o aberatie. Dute la reprezentanta si scoate joja la careva din masinile expuse, si ai sa vezi ca uleiul este super curat, adica cu 0 (zero) km facuti. Bun!!! Acum cauta o masina care a mers vreo 2-3 mii km si uitate la uleiul acestuia. Ai sa remarci imediat diferenta. Daca ar fi sa fie testate in felul in care zici tu.

Dealtfel, spune-mi te rog ce consum ai cand mergi cu 60-70 kmh cu a treia???? Ma indoiesc sa scoti un consum moderat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spune-mi te rog ce consum ai cand mergi cu 60-70 kmh cu a treia???? Ma indoiesc sa scoti un consum moderat

iti pot spune eu ca merg EXACT la fel, si scot in jur de 8% in oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm consumul la 60-70 km/h in a 3-a... Si eu merg la fel, in a 4-a nu schimb INAINTE de 70 km/h. Am aproape 34,000 km din aprilie si masina merge super. Ma pregatesc in curind de revizia a 2-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 60 km/h in tr 3 ai cam 2500 RPM deci nu esti in zona de turatie ridicata. Si sa-i dai a 4-a in oras nu prea ai unde si cum prea des :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la turatia normala de functionare, si totusi Limp Mode mai este un motiv.

Eu am dat turbina jos ( cu Cipos ) si am studiat-o mai atent pt a observa motivul Limp Mode in afara de mizeria din turbo.

Vanele incep sa agate chiar daca se merge corect, dar asta dupa multe zeci de mii de Km, pt ca se uzeaza axele vanelor, si incep sa frece pe plan ; aceasta frecare duce la urme pe plan, care pot sa agate cind tie lumea mai draga. La mine agatau chiar la capat, deci practic nu se miscau deloc si turbo mergea in presiune maxima. Daca le miscai cu mina se simtea aceasta agatare, dupa care mergea ca unsa. Mai este o piesa care face comanda de la actuator la toate vanele, care daca se uzeaza putin, va tine un pic pina scapa, si aceasta piesa tot pe capete va tine.

Deci si turbina se intretine, se repara, nu trebuie sa disperati, eu unul eram disperat, dar dupa ce am dat-o jos si am studiat-o, mi-am dat seama ca nu este ceva de care trebuie sa-ti fie frica.

Important cind faceti o asemenea lucrare s-o faceti la cineva care are si posibilitatea sa faca rost de piese.

Pina si vanele + planul de vane se schimba, deci nu e dracu chiar atit de negru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu stiam de acest test!!!, si nici nu cred ca exista acest tip de test pentru motor. Ii adevarat ca se face un rodaj chimic la motor, dar asta cu 48 de ore la 6000 de ture este o aberatie. Dute la reprezentanta si scoate joja la careva din masinile expuse, si ai sa vezi ca uleiul este super curat, adica cu 0 (zero) km facuti. Bun!!! Acum cauta o masina care a mers vreo 2-3 mii km si uitate la uleiul acestuia. Ai sa remarci imediat diferenta. Daca ar fi sa fie testate in felul in care zici tu.

Dealtfel, spune-mi te rog ce consum ai cand mergi cu 60-70 kmh cu a treia???? Ma indoiesc sa scoti un consum moderat

Titus citeste mai atent "inainte sa vina motoarele pe masinile voastre sunt testate timp de 48 h in continuu la 6000 rot/min" , normal ca uleiul este curat ca lacrima pt. ca il schimba cand pun motorul pe masina. Lucrez in industria auto si am mai multi colegi care au luat parte la astfel de teste (Audi-Ingolstadt).

Acest fapt ii si face pe acesti colegi sa aiba un stil mai aparte de condus. Vedeam foooarte des acul pe rosu cand mergeam cu unul din ei. Cat despre manualul VW, referitor la rodaj .......... contine o informatie generic care o baga pe gat la toate modelele de cativa ani buni.

Modificat de Mihai Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma simt lejer zapacit si derutat (sa fie de la vinul rosu baut pe durata partidei cu Steaua? :D )

In concluzie, cum trebuie schimbat ca sa fie mai bine pentru motor?! Ca unii zic intr-un fel, altii in alt fel ... nu mai sunt sigur de nimic. :D

Repet, dupa ce am inceput sa schimb la 2500 in loc de 2200 parca motorul nu mai merge asa de rotund si de silentios. Si se pare ca nu sunt singurul. Care ar fi explicatia, daca turatiile corecte pentru un diesel PD ar fi in jur de 3000 (din cate inteleg eu prin aburii vinului :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e motorul rece incerc sa schimb usor sub 2500, dar de multe ori imi scapa si 2700-3000 in vit. I si II daca trebuie sa ma "infig" prin trafic. Dupa ce s-a incalzit motorul incerc sa schimb pe la 3000 dar in multe situatii din cauza traficului ajung doar la 2500.

In 2000-2200 ture nu schimb niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!