Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

deci am incercat sa schimb cum ziceti voi la 2500 -3000 si daca ajung asa inseamna ca in oras tre' sa merg decat cu a 2a maxim a -3a....mi se pare un pic exagerat ...

da mi-a luat 1 ora sa citesc tot topicul si concluziile sunt urmatoarele :

1. cand motorul e rece nu schimb niciodata mai sus de 2300

2.cand motorul e cald peste 2500 cel mai bine in jur de 3000

3.uneori ... 1 data pe zi tre' sa o frig la 4000 in a 3-a (am sa incerc da ' imi e mila de ea)

4.consumul nu se modifica prea tare.

maine o sa iau un tov sa vad daca pe parcursul km facuti in tara am afectat sau nu turbina mergand subturat...tre' sa ma iau dupa fumul din evacuare?

off topic: Acum 2 luni am fost in vizita la Dacia si acolo ni s-a explicat foarte clar la bancul de probe ca motoarele de logan sunt puse pe bancul de probe si lasate sa mearga 10 min in forja (absolut toate motoarele) iar la un nr de X motoare se iau pt teste in laborator (unde am avut ocazia sa manevrez laptopurile si sa dau comanda unui motor de a se duce in 5000 rpm si a-l lasa vreo 10 min asa) si uneori sunt coxate si 48 de ore asa cum au spus colegii mei..deci sa nu va mire (la fel cum m-a mirat si pe mine)

acestea fiind spuse maine revin cu detalii

p.s :sper sa nu am limp mode :Driver:(

Modificat de sinucigasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3.uneori ... 1 data pe zi tre' sa o frig la 4000 in a 3-a (am sa incerc da ' imi e mila de ea)

Nu tre' sa-i dai o astfel de talpa in fiecare zi. Eu, de exemplu, o duc o data pe saptamana la 4500 in a 3-a, iar in rest schimb pe la 2700 cand e motorul cald.

am avut ocazia sa manevrez laptopurile si sa dau comanda unui motor de a se duce in 5000 rpm si a-l lasa vreo 10 min asa) si uneori sunt coxate si 48 de ore asa cum au spus colegii mei..deci sa nu va mire (la fel cum m-a mirat si pe mine)

Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui aici. Ca daca ii dai talpa unui motor se coxeaza mai repede ... sau ce? Incearca sa reformulezi.

3.uneori ... 1 data pe zi tre' sa o frig la 4000 in a 3-a (am sa incerc da ' imi e mila de ea)

Nu tre' sa-i dai o astfel de talpa in fiecare zi. Eu, de exemplu, o duc o data pe saptamana la 4500 in a 3-a, iar in rest schimb pe la 2700 cand e motorul cald.

am avut ocazia sa manevrez laptopurile si sa dau comanda unui motor de a se duce in 5000 rpm si a-l lasa vreo 10 min asa) si uneori sunt coxate si 48 de ore asa cum au spus colegii mei..deci sa nu va mire (la fel cum m-a mirat si pe mine)

Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui aici. Ca daca ii dai talpa unui motor se coxeaza mai repede ... sau ce? Incearca sa reformulezi.

Pe de alta parte motoarele acelea de Logan cu cred ca erau TDI PD. Daca o sa te uiti pe forum o sa vezi ca exista diverse plaje de turatii recomandate pentru diverse tipuri de motoare. Spre exemplu, chiar pentru motoare apropiate cum sunt 1,9 TDI PD si 2.0 TDI PD nu sunt aceleasi plaje, cel de 1,9 trebuind sa fie turat mai puternic si vitezele schimbate mai sus. Oricum, la toate TDI PD ideea e ca trebuie schimbate vitezele mai sus decat eram noi obisnuiti la diesel-ul clasic si trebuie evitata cat mai mult subturarea.

Revin cu o corectare: motoarele de Logan NU cred ca erau TDI PD. Mi-a scapat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... mai adauga acolo si ca intr-un oras inghesuit in trafic nu prea mai merg regulile de schimbare in jur de 3000. Altfel ajungi sa folosesti 1,2 si ciupit putin 3. Oricum in cazul asta incearca sa tinzi catre 3000 cand se poate (dar nu forta nota).

A si alta chestie destul de importanta. Pe acest topic la inceput cand nu am avut de-a face cu TDI mi sa explicat ca a-I-a se foloseste doar la plecare de pe loc. Altfel nu. Gresit total. De ce ? Pai la a 2-a sub 15-20 masina intra in subturatie puternica. Asa ca sunt fortat sa intru in a-I-a. Multi ziceau: da nu se folosete a-I-a decat cand pleci de pe loc. Le-am explicat ce si cum, chestii de turatiie, subturare. Ei nu si nu. Ca foloseste ambreiajul, etc. Dupa ce le-am demonstrat practic in masina ca este gresit sa frec ambreiajul in van si sa tin sus turatiile in a-II-a (ca sa nu subturez+treideze masina) numai ca sa nu flosesc a-I-a mi-au dat dreptate.

Asa ca o concluzie generala legata de a-I-a: da se foloseste in toate cazurile cand a-II-a se apropie de subturare (banuiesc ca sub 20km/h), nu doar la plecare de pe loc! Cine nu crede si nu e convins pot incerca sa-i aduc mai multe argumente. Asta o spun pentru ca forte multi dieselari :) sunt convinsi orbeste ca a-I-a se foloseste exlusiv la plecare de pe loc. Nimic mai gresit.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu trebuie sa folosesti I doar ca sa pleci de pe loc. dar nu baga I din a II. opreste pe loc, si dupa aia mergi in I. sau daca tre sa mergi foarte incet, in coloana, mai bine mai lasi spatiu intre masini si mergi cu a II la minim. daca tot bagi din II in I vei avea grave prob cu cutia. poti merge in I o perioada cat ai nevoie, daca ai nevoie sa merg f. incet. dar ca sa cuplezi I tre sa fie masina oprita. la mine, la cutia tiptronnic nu baga din II in I decat daca voteze este undeva gen 5km/h max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ma refeream la cox fiind o turatie mare nu la uzura motorului, mai pe scurt le tin turate timp indelungat fara sa pateasca nimic.

Azi am iesit sa fac testul.Am lasat motorul sa se incalzeasca schimban in jurul valorii de 2000rpm iar cand a ajuns la temepratura optima am schimbat in jurul la 2500 -2700 rpm..Concluziile sunt urmatoarele :

1.gasesc optim folosirea urmatoarelor turatii pt respectivele trepete de viteze : aIa schimbat in jurul a 2000 rpm, aIIa 2500-3000rpm, a IIIa 2500 rpm ,de a patra nu mai poate fi vb...(OBS: daca schimb a IIIa la 3000 sunt mult prea sus in viteza cca 80km/h)

2. In general consider ca nu este gresit ci e chiar bine daca pic peste cuplul maxim care este in jurul valorii de 1800 rpm

3. Nu fortez niciodata acceleratia sub 2000 rpm

4. Referitor la consumul de combustibil nu ma pot edifica in momentul de fata deoarece am efectuat in jur de 50 km

Intrebare :

Daca de exemplu merg cu o treapta de la 1700 -1800 rpm in sus pateste ceva turbina..ma refer la mers constant dupa ce in prealabil am schimbat in felul sus mentionat.

Din cate stiu eu consumul de combustibil este strict legat de optimul fazelor de distributie..iar cuplul maxim se produce tot in aceasta faza optima deci ma gandesc ca aveti dreptate cand spuneti ca tre' sa pici pe cuplu maxim...totusi ma gandesc ca valoarea ar tre' sa fie intre 2000 si 3000rpm

P.s: mai incolo ies sa vad cum e cu fumul.....va tin la curent

Modificat de sinucigasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand a ajuns la temperatura optima

dupa ce ti-ai dat seama ca temp este optima? ai cumva indicator temp ulei?

daca nu, sa stii ca apa se incalzeste mai usor decat uleiul. dupa ce a ajuns indicatorul de temp apa la 90 de grade, mai asteapta un minut -doua sa urce si temp uleiul la optim.

tot nu inteleg ce atatea teste... sunt niste chestii stiute, trebuie sa le demonstram toti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu trebuie sa folosesti I doar ca sa pleci de pe loc. dar nu baga I din a II. opreste pe loc, si dupa aia mergi in I. sau daca tre sa mergi foarte incet, in coloana, mai bine mai lasi spatiu intre masini si mergi cu a II la minim. daca tot bagi din II in I vei avea grave prob cu cutia. poti merge in I o perioada cat ai nevoie, daca ai nevoie sa merg f. incet. dar ca sa cuplezi I tre sa fie masina oprita. la mine, la cutia tiptronnic nu baga din II in I decat daca voteze este undeva gen 5km/h max.

Exact cum spuneam!

... pai cred ca te inseli, si chiar foarte tare. Ceea ce spui tu se cheama ca folosesti a-I-a doar la plecare de pe loc (atat timp cat opresc ca sa folosesc din nou a-I-a). Conduc de ceva timp in stilul asta a-II-a -> a-I-a fara oprire intermediara si nu are nimic cutia , nu agata nu face figuri , nimic, nada. Si nici nu va avea in vecii vecilor. Alte cauze mai grave o sa duca la stricarea ei. O sa iti spun deseara la care e minim a-II-a suportata de cutia mea de viteze (asta ca sa nu arunc cifre aiurea).

Crezi ca in manualul de utilizare nu ar fi precizat foarte clar ca din a-II-a nu merge sa bagi a-I-a. Sau daca o bagi o faci pe barba ta. Si chiar nu scrie. Un alt exemplu: nu as putea folosi frana de motor pe teren alunecos. Parerea mea este ca e un mit perpetuat de timpuri de mult apuse. Procedand in modul asta de conducere a-II-a debraiat la limita de subturare pariu ca omori mai repede ca mine ambreiajul ? Si sunt destui la care a crapat. Oare de la ce vine ?

La mine ambreiajul este on/off . Cale de mijloc nu exista decat in cazuri f. putine de genul cand urc o bordura e.t.c. Doar atunci tin debriat (cu toate ca nu imi convine) , in rest ambreiajul este actionat rapid. Are rol de a decupla / cupla nu de a frictiona.

Conduc de ani de zile in stilul asta si nu sa intamplat nimic. Ba ironia soartei CV+placa de presiune a masinii tatalui mei a fost rupta in doua dupa nici un an de zile de cumnatul meu prin faptul ca nu reusea sa flosesca CV ca lumea. Ciudat nu ? La mine nu a agatat niciodata in nici o viteza si el se plangea mereu ca nu merge bine cutia.

Apropo poti explica cu argumente de ce nu e bine ?

LE:scuze era din a-II-a -> a-I-a cu toate ca poate fi si <->

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc de ceva timp in stilul asta a-I-a -> a-II-a fara oprire intermediara si nu are nimic cutia ,

pai e si normal asa. daca vrei sa zici invers... din II in I>..atunci e ok, atata timp cat viteza e f. mica. gen <10km/h. daca tu vrei sa imi spui mie ca faci si frana de motor din II in I, atunci nu te cred. daca vei schimba mereu din II in I fara sa reduci viteza < 10 km/h, si nu patetse cutia nimic, ori ai cutie din titan sau alte materiale si mai rezistente, ori undeva nu te cred.

deci, iti repet, am cutie care schimba singura, dupa ideea celor din Wolsburg..si nici ea nu shimba din II in I in mers. poate la manuala sunt eu nebun si nu stiu...dar la automata..mai zi ca tot eu gresesc...

nici la manuala nu am schimbat niciodata din II in I fara sa scad viteza foarte mult. si daca vroiam nu ma lasa cutia. nu intra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te cred ca la ta asa schimba :) ! Poate ca asa este etajata cutia ta.

O sa ma uit deseara si iti voi spune sub ce viteza simt ca masina ma forteaza sa bag a-I-a. Frana de motor la a-I-a am folosit-o doar in conditii de aderenta naspa.

De obicei cand schimb din a-II-a in a-I-a nu se simte impulsul de frana de motor, adica deceleratia este constanta, turatia cade undeva pe la 1500-1600. Oricum viteza este mult de peste 5 la ora (banuiesc ca in jur de 15). Si repet masina ma forteaza sa fac asta neputand merge cu 15km/h in a-II-a (cu toate ca toti zic "don't do this" :) ).

Oricum o sa confirm mai tarziu care este acea viteza.

PS:am modificat mai sus sageata. Scuzati graba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am cules si date concrete. Pun aici in un nou post ca edit nu ma lasa (prea mult timp trecut de la inserare post sau alt ip cu care scriu acum).

Deci cand schimb in sus a-II-a o schimb pe la 20 spre 30. Daca merg linistit la 20 daca merg mai sportiv ma duc la 30. Oricum depinde de situatie. A-III-a nu mai conteaza, oricum de 40 in sus.

Cand retrogradez de la II -> I nu schimb la 20 ci in jur de 15, dar nu mai sus. Am incercat sa tin a-II-a la minim de turatie si vine undeva la 900 app. 18-20 km/h. Ma jos nu are cum. Nu se poate , doar , doar daca patinez ambreiajul. Oricum e neplacut cum se simte motorul. Eu cum nu fac asta, de obicei intre 17-15 km/h schimb a-I-a. Sa zicem ca ajung in jur de 13-15 km/h cand efectiv am ridicat piciorul de pe ambreiaj complet.

Astea sunt datele, daca sunt sub 15km/h cad in prima treapta fara nicio problema. Altfel ce sa fac, merg debraiat de la 17->4 km/h ca sa nu folosesc cutia la cuplaj integral. Nu , dupa parerea mea nu e bine si nu o sa ma faca nimeni sa schimb altfel. Acest stil l-am adoptat si la alte masini nu doar VAG si nu a fost nicio problema. Raportul de viteze era altul. Important e sa sincronizezi bine fiecare treapta. Conducand astfel nu am probleme in a sta in coloana, e ok, nu tre sa pastrezi nu stiu ce distanta atat timp cat folosesc si prima si a doua viteza.

Si apropos de chestia asta cand altcineva imi conduce masina incearca sa nu foloseasca treapta intai exact cum spui tu. Si stii care e rezultatul? Unul neplacut. Dupa ce le zic sa foloseasca totusi a-I-a e alta mancare de peste.

Este destul de imposibil si improbabil ca sa se fi facut cutiile de viteza a fi utilizate cu a-I-a doar la plecare de pe loc. Probabil in timpurile indepartate asa era , nu putea sa sincronizeze a-I-a cu a-II-a cand se schimba de sus in jos. Sau chiar daca se sincroniza tot duceau la uzuri mari in cutie. Dar intre timp tehnologia a evoluat. Oricum am condus si masina din aia la care daca nu opream roata nu intra nici moarta in prima treapta.

In plus ganditi-va ca ambreiajul folosit pentru a face sa se avanseze/franze in debraiere duce la treburi urate pe la placa/disc/ansamblu ambreiaj. Este chiar scris in manualul de utilizare :P .

Acestea sunt datele pentru c.v. in 6. Poate ofera cineva pt. 5 dar banuiesc ca sunt apropiate ca valoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu trebuie sa folosesti I doar ca sa pleci de pe loc. dar nu baga I din a II. opreste pe loc, si dupa aia mergi in I.
Varianta cea mai buna dupa parerea mea (si cea pe care eu o folosesc) este ca atunci cand vrei sa schimbi 2->1 (nici mie nu-mi place sa frec ambreiajul la 10km/h in a 2-a si sa dardaie masina) sa calci ambreiajul dupa care sa accelerezi astfel incat motorul sa ajunga la turatia pe care ar trebui sa o aiba in treapta 1. Daca faci asta, n-o sa mai agate la schimbarea 2->1.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu ca musca in lapte ....

... am citit in cartea unui passat 1.9 tdi 130 ca vezi doamne cu a1a se merge o lungime de mashina ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice _2k te referi la dat 'un spritz' cum fac camionagii cred ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu "nu se foloseste" a-I-a decat la plecatul de pe loc, dateaza din vremurile (de mult apuse din ce stiu eu) in care nu exista sincron pe treapta I-a. Asa era la cutiile vechi si nu numai a celor de la VAG, in general vorbesc. De atunci lucrurile s-au mai schimbat...a aparut si sincron pe a-I-a... Sunt de acord cu ce zice wolfydRg, am observat aceeasi tendinta si la masina mea cand merg foarte incet cu a II-a...da "in nas", parca moare motorul...normal, la turatia aia nu este cuplu destul. Nu am stat sa vad exact pe la ce turatii/viteze ar trebui sa retrogradez dar simt ca masina nu mai poate si daca se merge la fel de incet bag I-a si intra fara nici o problema. Daca consider ca am viteza, mai apas un pic pe frana inainte, dar oricum, un 10Km/h tot am la momentul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice _2k te referi la dat 'un spritz' cum fac camionagii cred ...

Nu cred ca e chiar acelasi lucru... eu vorbesc de a mentine motorul la turatia in care ar trebui sa fie pentru treapta 1... astfel, invartindu-se toate la aceeasi viteza nu mai conteaza ca treapta 1 nu e sincronizata si intra ok in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aici o intrebare filozofica referitoare la viteza a-I-a ...

In general conduc asa cum multa lume vad ca agreaza aici si masina se simte bine, dar sunt momente in aglomeratie in care in mod inexplicabil incepe sa traga mai greu - apas mai tare pe acceleratie ca sa obtin acelasi rezultat - nu cred ca sunt probleme tehnice caci in rest merge ok si are doar vreo 13k de km.

Eu am o vaga banuiala ca incepe sa traga mai greu din cauza modului in care cuplez a-I-a. In momentele in care cutia cupleaza la plecarea de pe loc undeva pe la 1300 rpm in mod repetat, incepe masina sa fie un pic mai lenesa, daca o cuplez pe la 1700 rpm toate merg ok, dar in felul asta trebuie sa tin un pic mai mult de ambreiaj ca vrea sa sara prea repede in fata si am grija sa nu il "pup" pe cel din fata.

La fel cred ca se mai intampla sa traga mai greu in momentul in care uit sa vad daca s-a incalzit motorul si sa trec din modul "schimba la 2500" in modul "schimba la 3000".

Deci intrebarea ar fi: care este turatia ideala la cuplarea cutiei la diesel pentru plecarea de pe loc ? Care ar fi cea mai buna tehnica sa mentii acea turatie fara sa il lovesti pe cel din fata care e mai lenes ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu "nu se foloseste" a-I-a decat la plecatul de pe loc, dateaza din vremurile (de mult apuse din ce stiu eu) in care nu exista sincron pe treapta I-a. Asa era la cutiile vechi si nu numai a celor de la VAG, in general vorbesc. De atunci lucrurile s-au mai schimbat...a aparut si sincron pe a-I-a... Sunt de acord cu ce zice wolfydRg, am observat aceeasi tendinta si la masina mea cand merg foarte incet cu a II-a...da "in nas", parca moare motorul...normal, la turatia aia nu este cuplu destul. Nu am stat sa vad exact pe la ce turatii/viteze ar trebui sa retrogradez dar simt ca masina nu mai poate si daca se merge la fel de incet bag I-a si intra fara nici o problema. Daca consider ca am viteza, mai apas un pic pe frana inainte, dar oricum, un 10Km/h tot am la momentul ala.

Poate ai tu cutia mai buna, dar tot ce am avut eu din 1999 pana acum VWAG (5 masini) ca sa bag a-1-a din mers simteam o impotrivire si aplicam dublu-debraiaj

( adica cu sprit in punctul mort, cu ambreiajul cuplat cand schimbi treapta in jos ) si doar asa mergea frumos.. so cred ca in continuare sincronul de a-1-a nu este

asa de bun. Nu stiu care este explicatia tehnica, dar practic de asta ma lovesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie si asa. Oricum mai am si momente cand nu reusesc sa bag in prima treapta , dar este din cauza mea (rpm/viteza este prea mare) ca nu ma sincronizez destul de bine. Oricum actionez finut schimbatorul si il simt in acest caz. Cand se intampla asta intradevar trebuie sa folosesc a-II-a cu patinare ambreiaj. Am observat ca este un punct critic de viteza la care se intampla asta si evitarea se face fie prin cresterea/micsorarea vitezei din acel punct astfel incat sa bagi fie a-I-a fie a-II-a. Oricum repet ca in cazul asta e din vina mea.

@ merlin__wizard

Turatia de plecare chiar daca este prea mica o mareste calculatorul masinii (sau cum se cheama). Daca este prea mare nu e nico problema (nu o reduce calc-ul).

Ca sa nu te pupi cu cel din fata tre sa debraiezi repede in a-I-a, adica sa nu tii piciorul pe ambreiaj. Ai observat bine faza asta , dar cand mergi semidebraiat nu vei reusi sa mergi sub o anumita viteza. Daca ridici piciorul se stabilizeaza viteza binisor sub viteza la care ai fi tinut piciorul pe ambreiaj.

Exemplu (date imaginare) : cu amberiaj calcat 0->10 km/h cu tendinte de accelerare , cand ei piciorul de pe ambreiaj complet si ridici de pe acceleratie se decelereaza catre 5 km/h si se mentine constant fara sa simiti ca motorului nu-i place. Si e cel mai bine sa faci asa. Te pacalesti daca tu tii ambreiajul partial calcat. Ai impresia ca intri in cel din fata datorita calc-ui care creste turatia. Tu psihologic tot debraiat tii ca sa fii sigur ca nu intri in cel de fata. Dar daca ridicai complet si foloseai mai putin acceleratia viteza se reduce spre 5km/h (concret nu stiu cat e , dar sa zicem ca e acolo) si nu aveai probleme cu inaintarea in coloana. Eu cel putin asa procedez.La asta te refereai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot refritor la mersul cu treapta a 1-a a cutiei de viteze: cam de la ce viteza va intra voua in treapta intai, in mers, fara a forta maneta(sa intre usor) ? Eu am observat recent ca imi intra usor si la 30-35 km/h. :wacko: Evident ca NU procedez astfel mai niciodata. Frana de motor care se produce la viteza aia e mult prea mare! De obicei, in mers, selectez treapta intai la sub 20km/h

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am lovit de aceeasi problema, si anume cu sfaturile in a nu folosi treapta I la altceva decat plecarea dupa loc, si pur si simplu nu se potriveste... Imaginati-va urmatoarea situatie: Pornit la semafor ( I -> ajungi in treapta II ) si dupa aia coloana incepe sa franeze ( nu se opreste, dar inaintarea se face foarte lent, si pe toata culoarea verde a semaforului). Cum ar fi sa merg cu ambreiajul cuplat si a doua? Eu cred ca e ok sa schimbi fara probleme in treapta I, mai ales ca intra si foarte lejer... ( lucru care nu se intampla la viteze de 20-25 km/h ). Acelasi lucru si la curbe foarte stranse, adica in timpul curbei nu e nevoie de acceleratie, dar la iesirea din curba trebuie sa accelerezi si imi e mai la indemana sa schimb I si sa turez si apoi II, decat sa accelerz incet in treapta a II pana ajung la 2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... tocmai asta incerc si eu sa explic. Nu folosesti a-I-a dar omori ambreiajul. Ce rosta are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfydRg

Nu stiam ca BC poate tine o anumita turatie si nici nu stiam ca in treapta I masina e in stare sa tina constant fara acceleratie o anumita viteza ( ~5Km/h) - stiam ca asta e adevarat la cutie automata. Nu scrie nimic in carte despre asa ceva ....

Probabil defectiune de benzinar care trece la diesel prima data. La masina mea anterioara daca dadeam drumul la ambreiaj la fel de repede ca schimbul II-III, imi dadea masina in bot si ii si murea motorul - asa ca avea cam 1 sec de patinare pana simteam ca a cuplat.

O sa fac niste teste cu ce zici tu mai sus sa vedem cum face - sincer nu prea cred ca poate sa mearga urmatorul scenariu:

- pornesc 1800 rot/min, dau drumul la ambreiaj brusc si in acelasi timp continui sa accelerez. Ma astept ca in momentul in care cupleza, rotatiile sa scada dramatic si sa se opreasca motorul. Sigur exista o relatie intre forta cu care apesi acceleratia si forta cu care eliberezi ambreiajul, dar eu nu am reusit sa o gasesc la acest diesel fara sa existe un moment de patinare ambreiaj.

Exemplul tau l-am inteles, dar nu am inteles fraza: "Ca sa nu te pupi cu cel din fata tre sa debraiezi repede in a-I-a, adica sa nu tii piciorul pe ambreiaj". Eu stiu ca a debreia inseamna a decupla doua piese cuplate printr-un ambreiaj, dar tu zici sa nu tii piciorul pe ambreiaj - adica chiar motorul sa fie cuplat cu rotile.

Modificat de merlin__wizard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfydRg

Nu stiam ca BC poate tine o anumita turatie si nici nu stiam ca in treapta I masina e in stare sa tina constant fara acceleratie o anumita viteza ( ~5Km/h) - stiam ca asta e adevarat la cutie automata. Nu scrie nimic in carte despre asa ceva ....

Nu are nici o legatura BC cu asta, pur si simplu ECU incepe si injecteaza mai multa motorina atunci cand turatia incepe sa scada sub turatia de relanti. Si face asta in orice treapta, nu doar 1. Doar ca, in functie de motor, de la treapta 3-4-5 s-ar putea sa nu mai aiba suficient cuplu la turatia aia ca sa poata duce masina. La mine mi se pare ca a 3-a e ultima treapta in care merge asa ceva.
O sa fac niste teste cu ce zici tu mai sus sa vedem cum face - sincer nu prea cred ca poate sa mearga urmatorul scenariu:

- pornesc 1800 rot/min, dau drumul la ambreiaj brusc si in acelasi timp continui sa accelerez.

De ce sa nu mearga? De la 1800 cazi in ~1300 probabil de unde motorul are putere sa accelereze.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pentru cine are dileme privind corectitudinea schimbarii de sus in jos, dublul debreiaj este (si a fost mereu) tehnica cea mai recomandata.

Si cu putin exercitiu se poate constata ca nu este deloc greu ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca sa inteleg cat mai bine si sa nu aplic prostii, prin dublu debraiaj se intelege ca apesi de 2 ori consecutiv pedala de ambreiaj si apoi schimbi viteza sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!