Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Interesant :lol: Mai ales ca ALH-ul stock se plafoneaza pe la 195 :lol: Sau aveau chip? :) Da' 210 tot nu merge, nici cu chip.

Mai interesant mi se pare ca se trag concluzii dupa experienta practica pe 2 masini... daca vine cineva cu statistici

studiate bine, pana atunci eu am sa ma rezum la partile teoretice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 masini?Nicidecum...pe parte de motor la masinile de firma pe care baietii le alearga, nu gluma, nu am sesizat uzura semnificativa (alte pacate da pentru ca soferii nu se prea uita dupa gropi).Alte exemple:VW Sharan la peste 300.000 km-desfacut motor (baie sparta si mers un pic fara ulei :blink: )-camasa arata impecabil(masina firma alergata), VW Golf 4 -idem,...etc.Statistici studiate bine-hmm, prefer sa nu merg dupa statistici...oricum ..mi-am spus propria parere si nimic mai mult-fiecare intelege ce vrea si merge cum vrea.

Modificat de elad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se pare ca nu a avut cine sa ma lumineze pana acum referitor la modul indicat de condus cu un TDI (pana sa dau de forumul acesta). In cazul meu, uneori mergeam la 60 km/h cu a 5-a pentru ca eram prin vreo comuna in linie dreapta si nici nu eram incarcat sa traga greu si sa dea semne ca se ineaca. Probabil ca, consumul economic era cel care ma facea sa aleg combinatia asta, in a 4-a la 60km/h consuma un pic mai mult decat in a 5-a la aceeasi viteza, si e evident, tinand cont ca este mai redus numarul de turatii.

Pana acum ajungeam la 3000 doar cand ma bagam in vreo depasire mai deosebita.

Am mai observat ca daca sunt la 60-70 in a 4-a si bag pedala la fund, accelereaza putin, apoi incepe sa dardaie motorul si toata masina pentru cateva secunde, apoi isi revine, acceleratia fiind continua pana dau drumul la pedala. Banuiesc ca este din cauza subturarii. !?

In rest nu am observat nimic deosebit care sa se datoreze condusului subturat. La revizia de 15 mii de acum nu mi-au zis nimic, sa-mi fi depistat ceva la motor.

In afara orasului merg de regula cu 90-100, si rar ajung pe la 130-140 (pentru cateva minute).

Va rog sa ma criticati daca este nevoie si sa-mi dati niste recomandari daca va pricepeti si este nevoie.

Eu stiu ca m-am uitat in cartea de la O2 si nu am vazut sa scrie sa nu schimb sub 2000 ture. In plus, cred ca uzura motorului este mai ridicata in cazul in care as schimba uzual la 3000-3500, fata de schimbatul vitezelor la 1800-2000.

Mentionez ca nu alerg cu masina, probabil ca m-ar fi prins si un motor de 50 CP dar... asta e, folosesc probabil doar 40% din puterea masinii.

Please advice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rest nu am observat nimic deosebit care sa se datoreze condusului subturat. La revizia de 15 mii de acum nu mi-au zis nimic, sa-mi fi depistat ceva la motor.

Please advice.

Problemele care apar din cauza mersului subturat, asa cum este si cazul tau, nu apar chiar in primii 15.000 km. Mai asteapta si tu pana pe la 50 - 60.000 si de atunci poti sa incepi sa te astepti la unele surprize neplacute.

Nu zic sa schimbi la peste 3000 de ture (ca sa fiu cinstit nici eu nu o fac), dar eu, unul, schimb pe la 2700 dupa ce s-a incalzit motorul si zic ca e OK. Adica nici nu dai prea tare in ea ca sa creasca uzura si consumul, dar nici nu se poate spune ca mergi subturat. Si din cand in cand, in medie o data pe saptamana, ii dau in a 3-a o talpa pana la 4500 rotatii, sa o mai curat un pic. Cam asta e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un motor economic pe timp lung si cu o cat mai mica uzura este normal sa schimbi la min 3000 rot/min cand motorul este cald. Acest lucru iti garanteaza ca actuatorul de la turbina,vanele si EGR-ul fac cursele continue.

Daca mergi ca un mos cu ea....mai incolo o sa ai actuatorul blocat, admisia colmatata si alte probleme. Iar presiunea de ulei este in stricta legatura cu turatia motorului. Parca elad..care lucreaza la service a si relatat ca masinile cu care s-a mers mai turat arata uzura minima pe cand masinile subturate in mod repetat au o uzura f mare.

Eu pana acul nu trece de gradatia de 75C nu trec de 2500 apoi cresc incet turatia...iar cand motorul este la 90C (dupa 3-4 minute de mers cand acul este deja la 90C) turez tot timpul motorul la peste 3000rpm, asta daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu stiu ce aveti voi cu 4,5 - 5 % ...

ori nu va merge bine calculatorul de bord, ori MASINA MEA CONSUMA PUTIN!

cum mama naibii la 180 sa consume sub 8 % ? poate in picaj pe consum instant, dar pe linga consumul de pe computerul de bord l-ati facut si pe cel antic? adica cu pompa de BENZINA la 100 km? atunci CLAR veti vedea ca nu consuma cu dat dracii 4,5-5 % nici cu 30 km/h nici cu 180 km/h, mai ales la 1.9tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vroiai sa zici ca masina ta consuma mult. Da am facut eu calculul la un drum de 4000km prin Europa....pe bord aveam 4.7% iar real 4.9%. Multumit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum mama naibii la 180 sa consume sub 8 % ? poate in picaj pe consum instant, dar pe linga consumul de pe computerul de bord l-ati facut si pe cel antic? adica cu pompa de BENZINA la 100 km? atunci CLAR veti vedea ca nu consuma cu dat dracii 4,5-5 % nici cu 30 km/h nici cu 180 km/h, mai ales la 1.9tdi

Ma atasez si eu, consumul la 180-200km/h la 1,9 PD este la mine intre 8-10 L%, 28.000 km la bord si inca n-am reusit consum mediu la un plin sub 5,5-6% nici vara-nici iarna, nici cu clima-nici fara, nici pe autobanda-nici in oras! Deobicei caut sa circul intre 2500-3500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ati vazut voi consum de 4.5-5% la 180 km/h? Eu am raspuns pentru ca el a zis nici la 30km/h. Daca mergi constant cu 90km/h pe tempomat ....crezi ca scoti si sub 4%.

Oricum la mine in DE cand am facut Kassel-Munchen cu viteze de peste 160km/h cu schimbari la 4000rot/min media a fost de 7.8%, dar masina era plina de bagaje si 3 adulti cu o medie de 85kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca pe aici lumea a cam dat-o in consum .. eu revin si intreb: turatiile de care s-a tot vorbit sunt valabile si pt 2.5 sau doar pt 1.9?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am facut eu calculul la un drum de 4000km prin Europa....pe bord aveam 4.7% iar real 4.9%. Multumit?

Asta numai aia cu Logan scot asa consum... :) :D :)

Tu chiar ne iei de fraieri ca sa te si credem? :D :P

Oricum la mine in DE cand am facut Kassel-Munchen cu viteze de peste 160km/h cu schimbari la 4000rot/min media a fost de 7.8%, dar masina era plina de bagaje si 3 adulti cu o medie de 85kg.

Asta sa o spui la mutu :P NU E ADEVARAT CE SPUI !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VB serios? sau ma iei tu la misto? Eu nu am 2.0 TDI si nici 4 motion...am un "amarat" de ALH.

Nu sunt ca altii de pe forum care scot 3% in forje si alte chestii.....dar ramane la nivelul fiecaruia sa evalueze aceste afirmatii.

Oricum am dat-o in OT...aici e condus corect -Turatii...

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca pe aici lumea a cam dat-o in consum .. eu revin si intreb: turatiile de care s-a tot vorbit sunt valabile si pt 2.5 sau doar pt 1.9?

numai pt 1,9 !

Motorul de 2,5 are alte specificatii .. el are cuplu incepand mai de jos adica de la 1500 rot/min si astfel se schimba treaba. La acest motor nu e prea indicat sa mergi mult in turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, daca pt 1.9 e indicat sa schimbi cam la 2500 cand e rece si la 3000+ dupa ce se incalzeste, cam care ar fi echivalentul pt 2.5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana se incalzeste schimbi pe la 1800-1900 (deci sub 2000) .iar dupa aia pe la 2500-2800

Acuma nu stiu cat de "ca la carte" sunt valorile date de mine ..dar eu asa procedez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana se incalzeste schimbi pe la 1800-1900 (deci sub 2000) .iar dupa aia pe la 2500-2800

Acuma nu stiu cat de "ca la carte" sunt valorile date de mine ..dar eu asa procedez!

2500 cand e rece, 3000 cald. Dar desi pe unii va sperie valorile nu conteaza doar turatia ci mai ales apasarea pedalei de acceleratie (mai exact cat % este apasata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

scria pe undeva ca e bine daca ai ocazia pe autostrada sa o tii la o talpa mai turata(sa zic un 3800-4000 de ture) pt cateva zeci de km, ca face bine la turbina, sau am visat eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta numai aia cu Logan scot asa consum... :) :( :P

Tu chiar ne iei de fraieri ca sa te si credem? :angry: :P

Asta sa o spui la mutu :P NU E ADEVARAT CE SPUI !!!

Relax, alextz are un ALH care nu e PD (ca si mine de altfel) si consumurile pe care le-a spus sunt f reale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a consumat 1 litru de ulei la 3500 km de la ultima revizie. Dar macar protejez turbina :lol:.

Deci asta e singurul dezavantaj intalnit la modul meu de condus (schimbat pe la 3000-3300 rpm in medie, sprinturi pana la 4000 rpm, evit sa schimb sub 2500 rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc eu ca cele mai bune turatii sunt cele la care schimba cutia automata. La mine la Passat schimba daca nu mai accelerez pe la 1900-2000 rpm. De mers in linie dreapta accepta sa mearga si cu 1300 rpm (de exemplu intr-a V-a pe DN1 mers cu 70 pe ora... da... cutia ma lasa deci presupun ca ok ca stie ea mai bine)

My 2 cents. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... ok, dar observ la tine un mare daca : "daca nu mai accelerez pe la 1900-2000 rpm"!

Si cum noi de obicei mai calcam si acceleratia e clar ca schimba sus. Apropos cand schimbi pe la 3000 nu iti da impresia ca masina merge liniar in acceleratie ? Eu zic ca da.

Daca mergi putin mai sportiv cutia automata la cat schimba ? Banuiesc peste 2500-3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, deci ca sa o faci sa schimbi la 1900-2000 e destul de anevoios adic mentinerea vitezei constante cam 3-4 secunde depinde... sau accelerarea la 2000-2100 si ridicatul piciorului usor de pe pedala....

Daca schimbi pe la 2500-3000 unde ii place ei e totul frumos si liniar nu simti ca schimba :Driver:

Cutia automata schimba cam unde vrei tu ca ea sa schimbe, daca ai pedala la fund schimba la rosu... Poti sa mergi cu a V-a in 70 si bagi pedala si schimba imediat in a III-a...

Din punctul meu de vedere ai numeroase avantaje la cutie automata (si a mea tiptronic de 5 care scade performantele masinii.. nu vorbesc de DSG pe 6 trepte care e vis...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!