Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

ideea e cand schimbi in treapta superioara sa "pici" tot pe turbina,deci sa fii in jur de >1800,asta inseamna schimba intre 2500 si 3000 in oras la mers normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o sa am un passat hl tdi care ma rog nu stiu cum o sa se comporte dar taicamiu are un Vectra C DTI 2.0l. In momentul in care a cumparat-o omul de acolo i-a spus sa schimbe vitezele undeva dupa 2500rpm... Avand in vedere ca am mers cu 140 si am vazut ca sta turata la 3000rpm si nu face urat cred ca scmimbatul vitezelor pe la un 2700 e chiar ok pentru motor si ai sa pici in treapta urmatoare pe o turatie benefica motorului. De asemenea am observat inca o chestie : stau in spatele unuia si intru in depasire... si apoi o calc (nu la maxim ) si simt ca nu se duce din prima ci abia dupa ce atinge cam 1700 ~1900rpm cand intra turbina.

Nu va mai speriati ca sunt turatii mari 2700 si ca mergeti la consum, daca nu exagerati cu demaraje nu are ce consum mare sa fie. A schimba la 2700 nu inseamna sa mergi constant la turatia asta ci sa urci pana acolo dupa care sa schimbi. Oricum la un 120km/h o sa aveti cam 2500rpm si sunteti in treapta 5...de acolo ce ii mai faceti intr-a cata mai bagati?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de turatii:punctul de functionare al unui motor cu ardere interna,ar trebui sa se situeze intre punctul corespunzator turatiei de moment maxim si punctul corespunzator turatiei de putere maxima ce sunt specificate la fiecare motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbam pe la 3000-3500 rot/min in oras inseamna ca mergem doar cu treapta 1 si 2. Ce facem cu celelalte viteze, ca eu merg 95% in oras? Parerea mea ca motorul este fortat in treptele superioare(4,5,6) la turatii inferioare pentru ca in aceste trepte la o turatie mica, cand toti parametrii sunt redusi (presiune ulei, lichid racire, etc) se exercita o presiune mai mare asupra motorului. Acest lucru se intampla si in vitezele inferioare la turatii inferioare, dar presiunea asupra motorului este mult mai mica.

Intradevar cand ai 90km/h in treapta a 5-a si vrei sa faci o depasire e normal sa schimbi viteza in a 4-a si apoi sa-i dai 3500-4000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca daca noii veniti ar citi intreg topicul, si binenteles pe cele care au un subiect asemanator nu ar mai fi atatea posturi evazive, din simplul motiv ca vor fii lamuriti si nu ar mai simti nevoia sa posteze.

Pentru ca noi toti cei ce intram aici zilnic in timpul liber sa avem parte de o lectura de "calitate", va recomand ( din experienta mea ) sa cititi cu rabdare tot ce gasiti si trei sferturi din intrbari vi se vor lamuri inainte de a le formula.

Chiar daca am fost :blink: "nu-mi pare rau".

Si ca in sfarsit sa-mi spun si eu parerea legat de "ture" as vrea din start sa diferentiem mersul in oras de cel in afara localitatilor.

Nu am vazut pe cineva sa ne sfatuiasca sa schimbam "sportiv" in cozile interminabile de la semafoarele Bucurestiului, sau in cei 200m dintre doua intersectii ale oraselor mai mici. Este evident ca pentru a nu chinui masina in trepte inferioare in situatiile de mai sus este normal sa mergem in ture joase dar pentru a evita problemele ce apar la subturare evidentiate de mai multi colegi de forum, este important cum gestionam pedalele asa incat sa acceleram progresiv proportional cu cresterea vitezei pentru ca in evacuare sa nu avem carburant nears, dar in acelas timp sa asiguram un demaraj lin fara trepidatii si socuri in ambreiaj si in tampoanele motorului si cutiei.

La drum in schimb si eu sunt de parere ca mersul mai agresiv ( din punctul de vedere al turatiilor ) este benefic atat din motive tehnice, cat si pentru un consum mai mic, dar mai ales pentru faptul ca mai tot timpul avem "masina in priza" - astfel vom fi mai rar intr-o depasire la limita surprinsi de lipsa de raspuns a motorului, vom avea mai des in curbe tractiune pe roti si nu franare, si nu in ultimul rand vom primi cu zambetul pe buze p.v. venite pentru depasirea vitezei.

Si ca sa fiu consecvent va doresc in continuare "lectura" placuta!

Modificat de bebestef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Faptul ca mersul subturat duce mai devreme sau mai tarziu la limp mode datorat turbinei este cert.

Ceea ce stiam/credeam pana acum era ca datorita turatiilor scazute valva EGR sta deschisa mai tot timpul si de aici mizeria inevitabila de pe evacuare...

Numai ca vazand in ultimul timp cateva turbine desfacute mi-am dat seama ca de fapt mecanismul e altul:

mergand preponderent cu <3000 ture vanele turbinei au o cursa limitata , apox 1/2 din cursa maxima favorizand depunerile in cealalta jumatate .

Masina trage bine in plaja de turatie respectiva dar cand vrei o data sa vezi cum e la 3500 turatii..surprise! :( , limp mode.

Asta e explicatia in cazul unor turbine care par sa functioneze bine, adica actuatorul se misca usor dar la o privire mai atenta vezi ca de fapt se misca doar pe 1/2 din cursa.

Asadar recomand ca macar o data pe saptamana masina sa "vada" si 3500 ture in vit 3 sau 4, sau daca nu macar o data la cateva luni sa miscati cu mana de cateva ori mecanismul respectiv , in felul asta vanele "matura" in permanenta spatiul in care actioneaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am inteles de ce in vit 3 sau 4? eu zilnic, cu motorul cald, ii dau pentru vreo 500 m 3500-4000 ture, dar in a 2-a.care e expl pentru treptele 3-4 ?(daca exista vreuna ? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut limp-mode-ul apare la 4000 de ture in vit 3 si la 3000 ture in vit 4, asadar probabil e nevoie de 5000 de ture in vit 2 pentru a obtine o presiune echivalenta in turbo.

de asemenea stiu ca testele de turbina si MAF se fac in vit 3 cu pedala la fund, nu stiu sa explic stiintific de ce nu in vit 2 sau 4...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient sa-i dai talpa intre 2000 si 3000rpm intr-a 4-a. Acest lucru face ca presiunea sa atinga valoarea la care VNT-ul inchide complet vanele pentru a redue presiunea de alimentare.

Degeaba mergi pina-n 3500-4000rpm daca nu apesi ferm acceleratia, pentru ca nu se formeaza suficienta presiune pentru a facilita reactia de inchidere a VNT-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie mentionat neaparat ca acea "talpa" este indicat sa se dea de la 1800-1900 ture in sus, altfel apar alte fenomene care pot scurta viata motorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recent am observat ca cel mai bine sa fac asta intr-a 3-a cu pedala jos: la 4000 am 100km/h. Deci intr-o depasire sau un drum mai liber se poate face usor.

intr-a 2-a creste prea repede turatia si trebuie sa fii atent. in a 4-a deja devine viteza un pic cam mare.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mai zis pe aici, in timpul mersului, cursa la tija se face daca se accelereaza brusc din frana de motor. De exemplu in treapta a 4-a, din frana de motor, daca se accelereaza brusc - 100% tija va face cursa maxima. Insa, nu prea se recomanda asa ceva :) si stiti bine de ce.

O varianta mai simpla ar mai fi un basic settings pe gr.11 (engine). Se va face intreaba cursa a tijei in mod repetat.

Insa, din "experienta" mea, pot sa spun ca principala problema la limp mode, cand e generat de mizeria din turbo, ar fi de fapt calamina si nu neaparat numai funinginea.

~Sebica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As pune o intrebare aici un pic off-topic , cat de adevarate sunt expresiile de genul:" pe la 2000 ture a intrat turbina" ?

Cred ca turbina functioneaza cam tot timpul, doar ca pe la 2000 de ture e cuplul maxim care da impresia de putere .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca am cam incheiat rodajul, azi m-am gandit ca ar fi timpul pentru un stil mai dinamic de condus.

Pentru ca in toata aceasta prima perioada nu am depasit 3000 de ture, m-am gandit ca s-o fi adunat ceva mizerie datorita mersului subturat si am procedat la manervra neordodoxa: in treapta 4 accelerat usor - frana motor - accelerat brusc pana la 4000 de ture, similar cu ce a spus sebica79 mai sus.

Rezultatul a fost un nor de fum negru si depuneri de funingine la greu pe esapament. Va rog sa-mi spuneti cat de normal poate fi aceasta pentru un tdi nou, care este explicatia pentru producerea "fenomenului" si gradul de periclitare prin aceasta manevra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezultatul a fost un nor de fum negru si depuneri de funingine la greu pe esapament. Va rog sa-mi spuneti cat de normal poate fi aceasta pentru un tdi nou, care este explicatia pentru producerea "fenomenului" si gradul de periclitare prin aceasta manevra.

Consider ca acel fum negru pe care l-ai avut datorita accelerari bruste, se datoreaza si depunerilor deja existente datorita mersului subturat. Adevarul este ca, orice diesel care este condus "bland", are nevoie de cateva pedale ca sa iasa toata funinginea depusa. Este o vorba legata de motoarele TDi (preluata cred ca, de pe tdiclub.com): "Atata timp cat motorul e rece, conduci masina ca si cum ar fi a ta. Dupa ce motorul s-a incalzit, conduci masina ca si cum ar fi furata" - bineteles, expresie tradusa/adaptata.

Un factor foarte important mai este si calitatea combustibilului si numai (in functie si de norma EURO) - cel care are o cantitate mai mare de sulf, atunci fumul este mai dens.

Prin gradul de periclitare prin aceasta manevra, banuiesc ca te referi la faptul ca, din frana de motor, accelerezi brusc sau chiar "blana", reusesti sa produci cursa completa a tijei de comanda a vanelor din turbo. Este daunator pentru turbo - nu este bine sa accelerezi brusc de la o turatie scazuta a motorului si implicit de la o presiune foarte mica in turbo. Dar intotdeauna, exista un echilibru - e bine pe o parte si rau pe alta. NU trebuie sa devina o obisnuinta, nici pe deaparte - eventual e mai sanatos sa accelerezi agresiv sau chiar brusc, incepand de la o rotatie de minim 2000 rot/min.

~Sebica

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As pune o intrebare aici un pic off-topic , cat de adevarate sunt expresiile de genul:" pe la 2000 ture a intrat turbina" ?

Cred ca turbina functioneaza cam tot timpul, doar ca pe la 2000 de ture e cuplul maxim care da impresia de putere .

Corect este ca pe la 2000rpm incep sa se simta efectele turbinei... dar aceasta functioneaza mereu, chiar si la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

tocmai am venit din oras si sunt un pic socat. :D

eram intr-o rampa si am vrut sa pornesc un mic mai tare, motorul fiind aproape de 90 am zis ca nu o bruschez prea tare... cred ca am lasat prea repede de ambreiaj pt. ca masina nu vroia sa se miste cum ma asteptam. am pus pedala la fund si tot nici un rezultat, am urcat pana in vreo 3500 si am dat a 2-a... acelasi lucru, parca peste 2800-3000 incepea sa tremure un pic. opresc fac acelasi test intr-o mica coborare si tot cam la fel. ma intorc, opresc motorul si cobor rampa pe care am urcat, pun pedala la fund si a inceput sa raspunda cum ma asteptam adica sa ma bage in scaun, am urcat cam pana pe la 90-100 cu a 3-a, apoi 110 a 4-a si am inceput sa franez.. vreme de vreo 2-3 km a mirosit, a ambreiaj cred. ;)

ce sa se fi intamplat? mentionez ca am citit topicul ;) cunosc regulile, schimb undeva in jur de 2500, cateodata mai putin, cateodata mai mult, masina are 7000km in Romania, cand a facut testul de fum la RAR, doar undeva pe la 3500-4000 incepea sa scoata un pic. nu ar avea de ce sa fie limp mode, zic eu, pt. ca eu ii dau de multe ori (cam de fiecare data cand iau masina la un drum de minim 10km, ca sa stiu ca-i cald motoru) 3500-4000 si mergea brici tot timpul, fara intreruperi. ;)

need help, nu pot sa dorm sa stiu ca masina a patit ceva ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fie din cauza mea sau a debimetrului?

dupa ce am oprit motorul, s-a auzit inca vreo 10 sec. ventilatorul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu pot sa ajut huh ;) ce-i ala debitmetru? (banuiesc ca e ceva care se trage cu volumul cuiva...) :D

Am si eu o intrebare deocamdata fiind benzinar: O sa sufar prea mult dupa omv 100 dupa ce imi vine golful TDI sau are ceva vana in el ca la benzina schimb si la 6000 ture ca nu am limitator decat putin f putin mai incolo? Nu prea sufera ...in schimb e clar ca se vede la uzura...metalul rezista la 10 la a sasea cicluri si dupa acest obositor proces ajunge la o rezistenta ceva mai mica dar care utilizata constant este f fiabila... In fine ma va impresiona placut sau nu turatia G5-ului ? :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetru masoara cantitatea de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma daca voi conduce golful corect si putin peste babeste o sa am reprize bune ? O sa ma rog de ea in depasiri sau trebuie sa-i rup capul ?

@Ice_2k mersi de info....stiam eu ceva :)

Modificat de dannyb_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dannyb_ro, pai daca o sa conduci corect si babeste o sa ai reprize la fel de corecte si babesti :D

Reprize bune o sa ai aidoma cu stilul de condus, tu conduci masina si nu invers :) succes la reprize!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ...desigur :D

Eu pe benzinara am cuplu 100 si ceva pe la vreo 4000 ture si se comporta de minune la 4000.Acum daca la golf o sa am 4500-rosu (zic bine?) ma gandeam ca babeste inseamna 2000 nu ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, sunt motoare diferite si lucreaza la cu totul alte turatii. O sa ai o surpriza (f placuta) sa vezi ce nerv are motorul diesel de la turatie destul de joasa, ideea de baza este ca tu sa-l folosesti pe plaja de turatie de la 2000rot/min in sus, sa vezi ce recunoscator este :) Cat despre zona rosie lasa-i pe altii s-o foloseasca :D o sa vezi ce vit. ai la 4000rot/min si ce vit avea cel pe benzina (la drum intins)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!