Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Cum ar spune colegii de pe TDICLUB.COM : "I beg to differ". Rupe pedala de acceleratie de la 1800 RPM fara nici o jena. "Masinile astea pot si au nevoie sa vada linile rosii ale turometrului din cand in cand". Sunetul (mai ales daca vii de pe benzinar) te poate speria insa nu e un semn ca ar fi ceva in neregula / in pericol. Doar e mai zgomotos, iti dovedeste ca e viu :Driver: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu schimb numai la 4000 rpm si daca nu a mai crapat al meu numai crapa nici unul :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de situatie evita sa calci acceleratia pana la fund, chiar daca esti peste 2000 de ture. Nu face bine motorului diesel. Avand o turatie mai mare de 2000 ture, poti accelera puternic dar progresiv si nu pana la fund, mai lasa pana la podea spatiu de 1-2 degete.

;) ;) ;) WHAT?? Tre' sa fiu de acord cu andREI, dupa turatia de cuplu maxim poti s-o calci cat vrei tu ca nu pateste nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia asta era valabila la alea mai vechi, care nu avea limitari de turatie, si cand apasai pedala pana la fund intra si pe ulei.

dar la astea mai noi, nu cred sa fie vreo problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,orice pompa de motorina are regulator de turatie maxima si nu numai.... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord ca dupa punctul respective de turatie, 1800 sau 2000 sau 2200, poti sa calci zdravan acceleratia. Insa nu pana la podea, brusc.

Ca nu se intampla nimic atunci pe moment este una, dar pe termen lung efectele sunt altele.

Incercati chestiunea aceasta, dar sa apasati pana la podea precum spuneti, pe o portiune libera pt a putea observa atat raspunsul masinii cat si ce ramane in urma.

Si eu accelerez brusc din momentul in care ma aflu in plaja de turatie a cuplui maxim, daca este cazul sau pt curatarea periodica, dar evit ca pedala sa se duca dintr-o data pana la podea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,orice pompa de motorina are regulator de turatie maxima si nu numai.... ;)

pai eu nu vb numai de turatie, ca oricum intre pozitia de capat de tura la pedala si cea cu 1 degete mai sus nu sunt mari diferente, eu ziceam ca la toate golfurile 1 si 2 pe care le-am condus, daca apasam pedala pana aproape de podea nu era nimic, dara daca atingeam podeaua se vedea un usor fund negru-albastrui in spate. si de asta am zis, ca poate pompa fiind mai veche lucreaza la valoarea maxima si poate nu e bine. la astea mai noi poate nu lasa tehnologia (ECU) sa ajunga in zona aia urata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o calc numai la pode si nici o data nu am vazut fum in spate si ca proba contrarie la o intalnire m-am luat cu cine cu o octavia si in spatele me era o ibiza si l-am rugat pe cleg sa vad ce noxe scot, raspuns : nimic vizibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord ca dupa punctul respective de turatie, 1800 sau 2000 sau 2200, poti sa calci zdravan acceleratia. Insa nu pana la podea, brusc.

Ca nu se intampla nimic atunci pe moment este una, dar pe termen lung efectele sunt altele.

Incercati chestiunea aceasta, dar sa apasati pana la podea precum spuneti, pe o portiune libera pt a putea observa atat raspunsul masinii cat si ce ramane in urma.

Si eu accelerez brusc din momentul in care ma aflu in plaja de turatie a cuplui maxim, daca este cazul sau pt curatarea periodica, dar evit ca pedala sa se duca dintr-o data pana la podea.

Cred ca ce simti tu se cheama turbo-lag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia asta cu turatiile e foarte enervanta!cred ca fiecare ar trebui sa conduca dupa "cum se mai aude" si motoru!Adica de ce sa nu-i dau la motor o treapta de viteza superioara cand el o cere,ca se aude doar!Numai ca s-o tin la 2000,2500,1800 sau alte turatii care sunt vehiculate pe aici!mi se pare ilogic!Pai eu daca schimba dintr-a 2 intr-a 3 la peste 2000 de ture si vorbesc peste putin de 2000 de ture adica 2100 parca tremura schimbatoru,se aude aiurea....nu stiu parca nu-i place masinii!conduceti fratilor cum vedeti ca-i place motorului ca fiecare motor difera de la masina la alta dupa anumiti kilometrii(vorbesc de motoarele identice bineanteles)!Mai important decat turatiile corecte este sa mergi periodic sa cureti motoru adica toate componentele care necesita o atentie sporita!Imi spune si mie careva cat costa totusi curatarea turbinei pe la reprezentante,seat,skoda VAG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai important decat turatiile corecte este sa mergi periodic sa cureti motoru adica toate componentele care necesita o atentie sporita!Imi spune si mie careva cat costa totusi curatarea turbinei pe la reprezentante,seat,skoda VAG?

lol ?!??!??!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia asta cu turatiile e foarte enervanta!cred ca fiecare ar trebui sa conduca dupa "cum se mai aude" si motoru!Adica de ce sa nu-i dau la motor o treapta de viteza superioara cand el o cere,ca se aude doar!Numai ca s-o tin la 2000,2500,1800 sau alte turatii care sunt vehiculate pe aici!mi se pare ilogic!Pai eu daca schimba dintr-a 2 intr-a 3 la peste 2000 de ture si vorbesc peste putin de 2000 de ture adica 2100 parca tremura schimbatoru,se aude aiurea....nu stiu parca nu-i place masinii!conduceti fratilor cum vedeti ca-i place motorului ca fiecare motor difera de la masina la alta dupa anumiti kilometrii(vorbesc de motoarele identice bineanteles)!Mai important decat turatiile corecte este sa mergi periodic sa cureti motoru adica toate componentele care necesita o atentie sporita!Imi spune si mie careva cat costa totusi curatarea turbinei pe la reprezentante,seat,skoda VAG?

:D :D asta e un fel de .....ce tot mergeti cu autobuzul...miroase urit, e aglomerat....., totusi puteti sa-mi spuneti unde e statia de autobuz? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa conduca dupa "cum se mai aude" si motoru!Adica de ce sa nu-i dau la motor o treapta de viteza superioara cand el o cere,ca se aude doar!Numai ca s-o tin la 2000,2500,1800 sau alte turatii care sunt vehiculate pe aici!mi se pare ilogic

Sa vezi cand o sa ai probleme cu turbina si galeria de admisie atunci va incepe sa iti para logic

...nu stiu...

ai pus punctul pe i.

fiecare motor difera de la masina la alta dupa anumiti kilometrii(vorbesc de motoarele identice bineanteles)!

Si cum difera? Ii mai creste un cilindru ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit in 2 zile ce s-a scris aici. cum sunt "afon" la diesel, consider extrem de util acest topic. revin cu impresii dupa ce vine jucaria si voi merge cu ea o vreme. din ce mai auzisem eu la altii, majoritatea merg prin oras cu 1000rpm pt consum. mai cred acesti oameni ca diesel e mai tare ca benzina tocmai pt ca la 1000 rpm nu mai trebuie sa schimbe inferior pt a depasi ci doar sa accelereze puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde veniti cu chestiile astea? 1000rot/min? Da ce merg la relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot citit pe aici si vad ca sunt sceptici in ce priveste mersul turat cu Dieselul TDI de la V.AG. Exemplu elocvent: prieten din Austria cu Audi A4 quatro 1.9 TDI schimba tot timpu la 4000 4500, de multe ori merge cu ea in 5500-6000(ciudat are ture pana in 8000 pe ceas) masina are 300.000 de km si nu a vazut mecani decat pt. schimbul de ulei. Am condus-o si eu si masina trage bestial, 0 fum pe esapament, pe autostrada zboara fara probleme cu 200km/h, nici un semn de uzura.....

Deci trageti singuri concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde veniti cu chestiile astea? 1000rot/min? Da ce merg la relanti?

ma depaseste treaba asta, cum nu cunosti crezi ce spun altii. voi sunteti cam putini, dar cum stiu acest forum din fasa, eu cred ce se spune pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c6t9

Motorul are un cuplu motor maxim sau moment motor dat in cartea masinii,in general,sub forma unui interval de turatie (ex.1600-2800).

Parerea mea este ca daca schimbi la valoarea superioara,dupa schimbare vei avea aproximativ turatia inferioara,si te vei situa mereu in zona cuplului motor maxim,avand astfel un consum bun si protejand motorul.

Daca schimbi mai sus vei avea un plus de putere,masina va fi mai nervoasa,dar vei creste si consumul.

Daca schimbi mai jos,motorul va fi subturat,nu vei avea putere si consumul va fi tot mare deoarece va trage greu.In acest mod este posibil sa si strici ceva.Daca se intampla accidental,poti accelera f.usor pana ajungi in limitele normale.

Subliniez ca asta este parerea mea si daca cineva nu este de acord sunt sigur ca ma va corecta!

Modificat de adi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ar trebui sa scrie asta pe coperta oricarui manual de masina diesel. crezul popular. cu cat mai putin turatat cu atat un consum mai mic.

logica ta pare buna, dar eu nu ma pricep deloc la astea oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersul subturat (babeshte) ofera intr-adevar un consum mai mic, dar:

1. Mersul subturat sustinut va duce la depuneri de funingine

2. Calcarea puternica a acceleratiei la turatie redusa => turbo surge => in timp va crapa turbina.

3. Mersul supraturat nu are efecte negative in afara consumului crescut (evident, nu vorbim de supraturarea unui motor rece care este nociva)

4. 8000rpm la diesel? :bulk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Golf 4 TDI, PD de 101CP, parerea mea cel putin din experienta cu aceasta masina este ca schimbarea la 2500rpm este destul de sport si duce si la un consum ridicat gen 8-9%. turbina intra undeva la 1900rpm si peste 3200 deja cuplu scade foarte tare(rosul parca incepe la 4500). In plus, schimband la 2500rpm, conducand prin Bucuresti nici nu apuc tot timpul sa mai schimb a 3-a intre semafoare, iar masina are un demaraj foarte puternic. Eu pana acum schimbam undeva la 2100 - 2200 si n-am avut nici o problema cu turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ziceam si eu pana i-am dat o forja intr-o depasire si era sa ma fac afis->eram in limp mode din cauza depunerilor de pe turbina.Cauza una clara,inaintea mea masina era a unei femei care a condus ca un melc si eu la fel inca vrea 6000km.si mie mi se parea ciudat sa schimb dupa 2500 dar acum mi se pare firesc,plus ca altfel suna motorul la peste 2500 ture si altfel se simte cand schimbi in treapta superioara la turatia corecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord ca aprox 2500 rpm este o turatie potrivita pentru a schimba. Dar se mai poate face altceva, dupa ce schimbi, in treapta in care tocmai ai schimbat sa fie turatia in jur de 1900-2000 rpm (daca nu m-am exprimat bine imi cer scuze) Si daca nu intelegeti mai explic odata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pentru 2.0 tdi care ar fi turatiile coecte? nu am inca masina, deci nici manualul..:rolleyes:

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!