Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Am citit toata chestia cu schimbatul vitezelor si la ce turatii si sincer sa fiu mi se pare putin cam mult sa schimb vitezele in oras la 3000... asta ar insemna sa ajung in a 3-a pe la 70km/h (nu stiu exact cat, dar pe la 2300 am 60)... deci in oras sanse aproape 0 de mers in a 4-a... intrebarea mea e: daca niciodata nu o calc sub 2000rpm, respect regulile motorului rece si skimb in jur de 2300, are ceva? Si de asemenea, o turatie de "croaziera" la vreo 1700rpm dauneaza motorului? (evident ca daca voi avea nevoie de putere voi retrograda, n-o voi calca talpa la 1700)

Am uitat sa zic: pentru a evita depunerile ii dau din cand in cand un 3500-4000 (sa zicem o data pe zi)... de-obicei ii dau de mai multe cand am nevoie, dar chiar daca nu se iveste ocazia o fac macar o data pe zi.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat de pe TDICLUB.COM (zic eu ca e de incredere)

Shifting Gears - Much has been made about what the best shift point is for maximum economy. It is known that the engine "likes" running at around 2000 rpm, and the turbo starts kicking in at about 1500 and is going full tilt by 2000. The author prefers shifting at about 2500 rpm during normal acceleration, then when cruising speed is reached, selecting a gear which puts the revs between 1500 and 2000.

For absolute maximum acceleration with a stock engine, shift at about 4000 rpm, because power drops off quickly beyond this. There is little to be gained by shifting at 4000 compared to shifting at 3500.

Deci nicidecum un schimb la MINIM 2500 de rotatii, preferabil 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi fie cu iertare, dar la tipul de motor ce-l am, daca schimb 2-3 si 3-4 la 3000rpm cad tot timpul la 1900-2000rpm, iar daca schimb 4-5 la 3000rpm cad la 2400rpm intr-a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi fie cu iertare, dar la tipul de motor ce-l am, daca schimb 2-3 si 3-4 la 3000rpm cad tot timpul la 1900-2000rpm, iar daca schimb 4-5 la 3000rpm cad la 2400rpm intr-a 5-a.

Asa, si? Asta tine de rapoartele cutiei de viteze.

E normal sa fie o diferenta mai mica intre 2-3 sau 3-4 si 4-5

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi fie cu iertare, dar la tipul de motor ce-l am, daca schimb 2-3 si 3-4 la 3000rpm cad tot timpul la 1900-2000rpm, iar daca schimb 4-5 la 3000rpm cad la 2400rpm intr-a 5-a.

<{POST_SNAPBACK}>

Asa e si la mine .... :banghead: nu era mai normal invers ...adica 2-3 schimbat la 3000 sa cada la 2500 si 4-5 schimbat la 3000 sa cada in 2000? Cel putzin asa se intampla la vechea mea masina ...ce-i drept era benzina ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pot compara turatiile de la diesel cu cele de la benzina.

@Ice_2k: raspunsul meu venea ca sa-ti arate la ce turatii (in cazul motorului meu, la cald) trebuie schimbat astfel incat sa cad la 1900rpm, incercand sa-ti sugerez sa gasesti acele turatii specifice motorului tau astfel incat sa nu fi nevoit sa "cresti" in viteza de la 1700rpm (cand motorul e cald).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa cad la 1900 ar trebui sa skimb pe la 3000 cred... ceea ce mi se pare un pic cam mult... 2500 mi se pare arhi-suficient pt mers in oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

eu sunt mai nou in ale TDI-urilor si am citit cu mare interes discutia aceasta. Eu eram obisnuit cu masinile pe benzina...si schimbam (del putin 3-4) pe la 2000...poate si sub 2000. Dupa ce am citit posturile de aici....am inceput sa cresc turatia.....dar am unele nelamuriri. De obicei in Buc distantele de accelerare sunt foarte scurte datorita traficului. Ca ca ajung la o turatie de 3000 de ture....trebuie sa franez dupa aceea. In plus, la 3000 mi se pare ca motorul urla prea tare (masina are 43k....sau cel putin asa zic eu). Poate fi o problema la mine sau asa trebuie sa se auda motoarele diesel? Si nu in ultimul rand.....consumul creste substantial....daca in mod normal consumam pe la 8.5 (cu ac pornit) ....acuma....a sarit cu mult. Un schimb pe la 2.500 e chiar nociv?

Daca ma poate lamuri cineva...merci in avans....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. la 3000 motorul diesel este galagios comparativ cu un benzinar, nothing to worry about... contrar a ceea ce ti se pare, motorul nu e deloc chinuit la turatia aia... pur si simplu asa "toarce" el :D

2. Intr-adevar daca schimbi mai sus consumul creste

3. Un schimb la 2500 este f ok cu conditia sa nu dai talpa imediat ce ai skimbat, fiind undeva pe la 1600-1700

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, eu oricum nu prea ai dau talpa....asa ca in privinta asta nu e problema. O alta nelamurire ar fi ca in situatia in care turez mai mult....dupa schimbarea in treapta urmatoare (in sus) apare senzatia de franare (cel putin cu ac-ul pornit). Adica ce vreau sa spun e ca dupa ce schimb viteza, cand iau piciorul de pe ambreiaj masina tinde sa se poticneasca.....si abia dupa aceea isi revine....E normal sa faca asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ai grija si cu lipsa talpii... se recomanda sa dai talpa din cand in cand ca sa eviti depunerile de funingine... motoarele TDI au nevoie din cand in cand sa vada linia rosie... eu fac asta cel putin o data pe zi.

2. Senzatia de franare... daca ridici ambreiajul si nu ai acceleratia apasata sau o ai doar un pic, vei simti frana de motor... la asta te referi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, frana de motor vroiam sa spun....dar nu gaseam termenul...:D:). Probabil ca nu apas nici eu suficient acceleratia. Dar cred ca si ac-ul tine nitel de masina....cel putin eu asa am senzatia. Ok, chastia cu turatul la rosu o data pe zi pot sa o fac....dar gasesc foarte greu sa schimbi la turatii asa mari in Buc....inseamna aproape sa mergi doar cu 1 si 2 prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum poti sa mergi in oras schimband la 2500 rpm si cu pedala apasata 70% sau 30% sau ... ma rog. Conteaza pentru consum cat de repede ajungi la 2500 rpm - adica cat de mult apesi pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum e mai bine (pt motor si turbina) sa se ajunga la turatia de schimbare ? Usor, riscand sa fim intrecuti de dacioti, matizoti, etc ... sau cu talpa (daca avem peste 2000 turatii.. daca nu.. rabdam depasirile celor de mai sus) ?

Cu motorul asta de 116 CP si schimbat la 2800-3000 , intr-adevar, nu prea folosesc a 4-a (decat la 80km/h pe trafic greu, pasaje sau alte sosele nepopulate). In rest, la ingramadeala, uneori n-am loc nici de a 2-a... merg cu 1-a la 2000-2200 turatii ca nu am loc sa-i dau vant.

Ca sa ajung la a 3-a deja trebuie sa am loc peste 50km/h, iar la aglomeratiile spre servici sunt cam rare ocaziile.

Daca ai semafor din 100 in 100 metrii (gen zona Rosetti sau altele), nu mergi decat cu a 2-a la 30-40km/h .. asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Robotelul Kuminte

Salut

MK2 ul meu este prima mea masina pe motorina. De aceea gasesc topicul extrem de util in ceea ce priveste formarea unui stil corect de condus. Am citit posturile de pina acum, m-am uitat si pe topicurile anterioare ce au legatura cu acest subiect.

Intrebarea mea ar fi daca tot ce s-a scris despre TDI ar fi valabil si pentru TD.

Eu, din regulile aflate pina acum , ceea ce stiu as putea rezuma astfel :

- La pornire, stai pe ralanti cca 1 minut (din motive de ungere turbina ).

- Pina se incalzeste motorul, nu forta la mai mult de aprox. 2500rot/min

- Dupa incalzire, schimba treptele undeva catre 3000 rot/min, incercind sa tii turatia intre 1500 si 3000 rot/min. Daca turatia "cade" prea jos, nu forta accelerarea pina ce turatia nu ajunge undeva catre 1800 - 2000 rot/min.

- La oprire, stai iarasi pe ralanti citeva zeci de secunde inainte de a opri motorul ( din motive de circulatie apa in turbina eventual supraincalzita ).

Este ceva gresit in aceste reguli ? Mai este ceva de stiut ?

Motorul este un TD de 80CP cod SB fabricat intre 1989 si 1991 ( parca ) si nu are calculator ( am inteles ca asta mi-ar fi permis aproximarea stilului de condus vis-a vis de consum ).

Trec pe receptie... ;)

Concluzii:

Am un Golf 4 variant ALH din 2003:

E primul meu diesel, si totul este exact cum mi-a spus un tip mai demult :

Motoarele diesel moderne se aseamana ca regim de turatii in exploatare cu motoarele pe benzina de acum 15-20 de ani.

In consecinta: schimb vitezele la 2700-3000, la drum intins o turez pana la 3800-4000 , pe autostrada ma duc la blana 180-190 (consum 8-8.5) , motorina NUMAI OMV/MOL .

Am luat masina in aprilie , avea 56.000 , acum are 105.000 . Ulei doar ARAL 5W40 (acum , iarna am pus 0W40) , schimbat la 15.000 , filtrul de aer suflat la fiecare 5.000 , restul filtrelor schimbate odata cu uleiul.

Porneste perfect, merge perfect.

Mersul "ardelenesc" creeaza si un alt deficit MAJOR in exploatarea motorului : pana de ulei care se creeaza intre piesele in miscare se rupe mai usor, si apar uzuri CATASTROFALE . Atentie mare la acest aspect !

Succes!!!

PS: In pofida posturilor pesimiste , o sa-mi montez si alarma cu pornire ; am mai avut pe alta masina, si credeti-ma merita . Ganditi-va ca iarna uleiul este rece, si oricum stai 5-10 minute cu motorul pornit ca sa cureti masina de gheata ; Avantajul esta ca vara merge si clima . Dezavantajul cheii cu chip se elimina folosind un transcoder , care este activat de alarama ; e cam greu pt un hot sa bata si alarma cu pager, si imobilizerul masinii . Ce nu stiu eu, este insa cum se scoate chipul din cheie; stie cineva?

VW R U L E S !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robotelul Kuminte
Salut

MK2 ul meu este prima mea masina pe motorina. De aceea gasesc topicul extrem de util in ceea ce priveste formarea unui stil corect de condus. Am citit posturile de pina acum, m-am uitat si pe topicurile anterioare ce au legatura cu acest subiect.

Intrebarea mea ar fi daca tot ce s-a scris despre TDI ar fi valabil si pentru TD.

Eu, din regulile aflate pina acum , ceea ce stiu as putea rezuma astfel :

- La pornire, stai pe ralanti cca 1 minut (din motive de ungere turbina ).

- Pina se incalzeste motorul, nu forta la mai mult de aprox. 2500rot/min

- Dupa incalzire, schimba treptele undeva catre 3000 rot/min, incercind sa tii turatia intre 1500 si 3000 rot/min. Daca turatia "cade" prea jos, nu forta accelerarea pina ce turatia nu ajunge undeva catre 1800 - 2000 rot/min.

- La oprire, stai iarasi pe ralanti citeva zeci de secunde inainte de a opri motorul ( din motive de circulatie apa in turbina eventual supraincalzita ).

Este ceva gresit in aceste reguli ? Mai este ceva de stiut ?

Motorul este un TD de 80CP cod SB fabricat intre 1989 si 1991 ( parca ) si nu are calculator ( am inteles ca asta mi-ar fi permis aproximarea stilului de condus vis-a vis de consum ).

Trec pe receptie... ;)

Concluzii:

Am un Golf 4 variant ALH din 2003:

E primul meu diesel, si totul este exact cum mi-a spus un tip mai demult :

Motoarele diesel moderne se aseamana ca regim de turatii in exploatare cu motoarele pe benzina de acum 15-20 de ani.

In consecinta: schimb vitezele la 2700-3000, la drum intins o turez pana la 3800-4000 , pe autostrada ma duc la blana 180-190 (consum 8-8.5) , motorina NUMAI OMV/MOL .

Am luat masina in aprilie , avea 56.000 , acum are 105.000 . Ulei doar ARAL 5W40 (acum , iarna am pus 0W40) , schimbat la 15.000 , filtrul de aer suflat la fiecare 5.000 , restul filtrelor schimbate odata cu uleiul.

Porneste perfect, merge perfect.

Mersul "ardelenesc" creeaza si un alt deficit MAJOR in exploatarea motorului : pana de ulei care se creeaza intre piesele in miscare se rupe mai usor, si apar uzuri CATASTROFALE . Atentie mare la acest aspect !

Succes!!!

PS: In pofida posturilor pesimiste , o sa-mi montez si alarma cu pornire ; am mai avut pe alta masina, si credeti-ma merita . Ganditi-va ca iarna uleiul este rece, si oricum stai 5-10 minute cu motorul pornit ca sa cureti masina de gheata ; Avantajul esta ca vara merge si clima . Dezavantajul cheii cu chip se elimina folosind un transcoder , care este activat de alarama ; e cam greu pt un hot sa bata si alarma cu pager, si imobilizerul masinii . Ce nu stiu eu, este insa cum se scoate chipul din cheie; stie cineva?

VW R U L E S !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu turatul si subturatul, am tot TD dar e veche, din 91 :D Poate ma puteti ajuta..In vara am facut praf motorul deparece o turam de nebun, eram la 100 cu a treia..in fine..l-am facut, si m-a costat enorm si nu mai doresc sub nici o forma sa-l stric, de aceea, acum, de frica, prefer sa merg cu ea subturata decaty sa o turez, adica pe la 60 sunt cu a cincea...Inainte eram cu a cincea pe la 120..Masina acum sta subturata..adica are 2-3 secunde de intarziere..dupa care incepe sa raspunda la acceleratie..Care pot fi efectele subturarii? Ce se poate strica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu cred ca-l mai strici asa repede dar, in conditiile descrise de tine, se duce turbina. Nu e bine nici cum ai facut prima data, pana sa-l strici, dar nici cum mergi acum. Ai cazut dintr-o extrema in alta. Schimba pe la 2500-2700rot/min astfel incat, dupa schimbare, sa "cazi" in zona de cuplu maxim, astfel nu omori nici motorul nu "bagi" nici turbina in surge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am turometru..ca daca aveam era foarte bine..ma iau dupa ureche..da nu e ca si cum ai avea turometru..mai ales ca la un TD vechi, zgomotele sunt mult mai accentuate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fiind nou in ale TDI-urilor, si citind aici, schimb din a-2-a in a-I-a , ca sa nu intru in subturatie, cand iau curbe inchise de gen 90-grade, la cere viteza e in jur de 10-15 km/h.

Cineva ma vazut si m-a certat , zicand ca se foloseste viteza I-a doar la plecarea de pe loc. Bine , bine ii zic eu (ii explic chestiile de turatii + altele) tu ce foloseti in cazul asta. El zice a-II-a + ambreiaj! Parerea mea e ca se insela, si ca daca conduce in felul asta omoara si cutia si ambriajul.

Deci cum e corect ? Eu cred ca e cum procedez eu. Voi ce ziceti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se inseala. Cand schimbi 2->1 si ai aprox 10-15km/h ar trebui sa simti ca intra mai greu decat de obicei. Subturarea la vit. 2 e relativa, pentru ca urcarea in viteza, pana la 2000rpm o faci prin apasare progresiva a pedalei de acceleratie. In vit. 2-a, chiar la 900rpm nu vei simti acel "tremur" al masinii, caracteristic subturarii (spre ex. vit. 3, 4 la ~1000rpm).

Parerea mea.

EDIT: ideea ce mi-a venit ulterior in minte este ca si plecarea dee pe loc in conditii de gheata (alunecare) se face cu vit. 2, asa ca nu o sa strici nimic daca iei curbele la vit. mica in treapta a 2-a.

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dimpotriva, tu strici ambreiaju mai mult decat cu el, daca bagi prima data viteza intai..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ati inteles!

Cand schimb din a-II-a in a-I-a , am in jur de 1000 de ture(in a -II-a), si de aici tre sa scad viteza. I-am demonstrat amicului ca daca las in a-II-a tremura masina si moare motorul.

Asa ca nu vad cum as strica eu motorul sau cutia, cand tre sa schimb din a-II-a la 1000 ture, in prima treapta ca sa am si eu acolo 1200-1300 (pe acolo ma rog), ca sa pot accelera si eu ca omul.

Later edit:nu bag din prima i a-I-a, ci trec 3 -> 2 pana la 1000 ture -> 1 !

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca am inteles foarte bine, si de aceea, la o citire atenta a post-ului meu se putea intelege clar: vit. I e pentru pornire de pe loc, daca esti in miscare nu e recomandat sa introduci in vit. I pentru ca vei simti la mana sincron-ul intre trepte. Am acelasi motor ca si tine si sunt surprins sa vad ca iti tremura masina si moare motorul, pt ca poti sa lasi in vit II si fara sa accelerezi si masina inainteaza la aprox 900rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!