Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Voi stiti ca inainte sa vina motoarele pe masinile voastre sunt testate timp de 48 h in continuu la 6000 rot/min?

Mi se pare FOARTE greu de crezut. Incearca sa tii tu motorul 2h (nu 48, doar 2) la linia rosie si zi-ne ce se intampla :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 6000rpm motorul ar consuma cam 20 l/h minimum deci in 48h->960l !!!! , eu unul NU prea cred ca cineva face o asemenea risipa doar pentru a vedea, motor de motor, daca crapa ceva pe acolo, plus ca la 6000rpm daca nu ai o racire arhisuficienta, motorul ala se topeste literalmente dupa nici 2 ore.

Uitasem si de zgomotul infernal pe care il scoate UN SINGUR motor la turatia aia :offtopic:.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 6000rpm motorul ar consuma cam 20 l/h minimum deci in 48h->960l !!!! , eu unul NU prea cred ca cineva face o asemenea risipa doar pentru a vedea, motor de motor, daca crapa ceva pe acolo, plus ca la 6000rpm daca nu ai o racire arhisuficienta, motorul ala se topeste literalmente dupa nici 2 ore.

Uitasem si de zgomotul infernal pe care il scoate UN SINGUR motor la turatia aia :offtopic:.

Poate ca sunt doar invartite pe niste bancuri electrice fara ardere in motor. Doar pentru rodajul camasilor, lagarelor, cuzinetilor si a altor piese in miscare.

Modificat de bebestef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu rodajul motorului pe bancul de proba se face numai la masini scumpe gen: ferrari, bentley, lambo, etc...nu la masini de serie mare cum sunt g4 sau megan 2. si nu se face la 6000 de ture, se face progresiv sau aleatoriul pt a testa motorul pe o plaja cat mai mare de turatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se testeaza pe banc de probe si nu la absolut toate motoarele ci la esantionul de x motoare din lotul de x*x, nu stiu exact cifre. Ideea este ca si cele testate le pun pe masina si le vand mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ideea colegului mihai dobrescu...completare:se rodeaza la "rece" fara ardere interna...se baga ulei ,se scot bujiile sau injectoarele si se invirt x ore la y turatii.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ideea colegului mihai dobrescu...completare:se rodeaza la "rece" fara ardere interna...se baga ulei ,se scot bujiile sau injectoarele si se invirt x ore la y turatii.....

:)

nu se maifacede mult asa ceva la motoarele de serie

singura firma care mai face e mercedesul si astia au bacuri unde face chestia asta cu motoarele pornite si unde le tureaza progresiv pana ajung la turatii de se inrosesc galerriiele de evacuare.care crapa bine care nu nu mai au nici o sansa sa pice.

asta stiu din sursa sigura de la un amic care a lucrat la mercedes germany

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura firma care mai face e mercedesul [...]

asta stiu din sursa sigura de la un amic care a lucrat la mercedes germany

Si asta o stii (ca numa mercedesu face), bineinteles, tot de la amicu tau... :)

Si ai cumva pretentia sa te si credem? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa nu degeneram, vorbeam in acest topic despre condus corect, turatii, nu despre rodajul in fabrica al masinilor. Daca vreti si considerati necesar, hai sa deschidem un topic separat pe aceasta tema (care, de altfel, este interesanta).

Mai are cineva opinii despre turatia cea mai adecvata la care ar trebui sa schimbam vitezele? De asemenea, vreo explicatie de ce dupa ce am schimbat 5000 km la 2200, iar apoi am inceput sa schimb la 2500 motorul parca nu mai merge chiar la fel de rotund la relanti? Mentionez ca altfel masina merge foarte bine si nu scoate fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta o stii (ca numa mercedesu face), bineinteles, tot de la amicu tau... :rolleyes:

Si ai cumva pretentia sa te si credem? :)

ma refeream strict la masinile de serie

si pana la urma eu am spus o parere care am auzit-o.ne inteleg ce te umbfli asa,sa nu faci vreun infarct

:)

si sa fii fericit:da la masina ta au facut asta:) ,dar numai la a ta in afra de mercedes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am schimbat sub 2500 de ture decat cand era motorul rece. In rodaj, pana pe la 3000 de km, am avut grija sa schimb viteza doar la 2500 sau putin peste. Acum schimb la minim 2500 de ture. Maxim 3000-3500, cand o mai "calc". Cu toate astea cand incep sa o "calc" mai tare cu schimbari de viteze pe la 3000 de ture, la opriri, in relanti, apare un tremurat, niste vibratii, ceva...Nu stiu ce sunt, si din ce cauza apar. Nu am mers niciodata cu motorul subturat, de asta sunt sigur. Dupa cum spuneam, motorul are niste mici iesiri din ritm, nu mai merge rotund. Poate sa fie o problema de soft, cumva? Alte opinii?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai despre asta-i vorba!!!! De Ce nu mai merge rotund dupa ce a fost fortat, si schimbat viteze pe la 3000ture??? Pentru ca-i un DIESEL si nu-i place sa fie fortat!!!!!! Nu este bine sa schimbi viteza la 3000, sincer nu-mi dau seama de unde aceste aberatii. Practic cel mai optim este ca atunci cand schimbi viteza, acul turometrului sa scada la 1800-1900 ture unde motorul are cuplul maxim si turbina lucra la forta maxima.

Am mai intrebat de ce consumuri aveti la 60-70kmh in viteza a treia, la care raspuns, ca nu mai schimba in a patra in oras ca nu are unde sa-i mai deie (nu stiu sa plang sau sa rad), cand am pus aceasta intrebare ma refeream la situatia in care pastrezi viteza de 60-70kmh(sa ramana 70) cand ai cam 25-28 sute de ture in a treia, nu mai bine ii dai a patra, ca oricum cere si stagnezi la un consum super si o turatie optima de 18-19 sute de ture de unde poti accelera in forta daca e nevoie!!??!!

Mno acuma raspundeti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti dai seama ca la 1800-1900 de tura in viteza a 4-a nu ai sa stai prea mult. Si apoi si la 2500 in viteza 3 ai absolut indeajuns de multa putere s cuplu pentru a iesi din orice situatie. Si 2500 e o turatie optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TitvsCaivs, daca schimb la 2800 atunci ajung la 1900-2000 in treapta superioara. Daca schimb la 2200, ajung sa fiu in treapta superioara mult sub 1900, undeva pe la 1300-1400. Daca schimb la 3000, ajung undeva pe la 2100-2200. Iar asa cum ziceau si colegi mai devreme atat aici cat si pe alte topic-uri, daca nu mergi mai tare, vanele turbinei nu o sa faca cursa completa si in timp o sa rezulte o uzura inegala care va solicita turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat am motorul rece, evit sa trec de 2200 - 2500 rpm. Dupa ce se incalzeste, nu prea schimb sub 3000 rpm. Si schimb si pe la 4000 rpm, sau peste, cand am nevoie. Nu trebuie sa va fie frica sa il turati peste 3500 rpm :).

De asemenea, nu accelerez puternic sub 2000 rpm.

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Ce nu mai merge rotund dupa ce a fost fortat, si schimbat viteze pe la 3000ture??? Pentru ca-i un DIESEL si nu-i place sa fie fortat!!!!!!

Scuze ca te ``amendez`` dar mai studiaza putin forumuile si discutiile anterioare inainte sa pui atatea semne de exclamare.

Eu personal citesc forumul asta de un an si intervin doar cand mi se confirma ca am dreptate. nu de alta dar pe aici se uita multi nevinovati care discern mai greu diversele enunturi si ar putea sa te creada dupa cat de vehement te exprimi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca-i un DIESEL si nu-i place sa fie fortat!!!!!! Nu este bine sa schimbi viteza la 3000

Lol, multumim ca ne-ai luminat :hainoroc:

sincer nu-mi dau seama de unde aceste aberatii.

De la oameni care stiu MULT mai multe decat tine (si ca mine) despre motorul TDI... da mai pe la inceputul topicului inainte sa-nceapa sa-si dea fiecare cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea..., dar ce conteaza..:) :

Eu schimb mai tot timpul la 2200-2300 si dupa aceea turatia cade pe la 1700. Motive: cred ca motorul si turbina se simt cel mai bine atunci cand mai multi factori au valori optime (tot asa cred ca se calculeaza si viteza/treapta de viteza de croaziera - situatie ideala pentru care motorul ar trebui sa mearga mult si bine si vantajos economic):

- consum in aceasta plaja de turatii 6-7 l/100km (cu exceptia momentelor de accelerare)

- posibilitatea de a accelera cu maxim de putere daca este necesar

- sunet placut al motorului (uneori am placerea de a inchide muzica si a asculta motorul... sunt convins ca daca am face un test si am schimba "dupa ureche" multi ar considera ca dupa 2200 motorul cere...)

Nu cred ca atunci cand cresc turatia (frecarea), presiunile interne, puterea exploziilor, consumul, se schimba sunetul - deci el este intr-o sarcina continua - se poate simti confortabil (sunt totusi fiare - nu neuroni :D )

Asta nu inseamna ca atunci cand am ocazia, la drumuri in afara orasului, nu-l las timpi buni sa mearga cu peste 3000 de ture, pentru a arunca eventualele depuneri, a supune turbina la o functionare maxima, etc. - sa-i amintesc ca este tanar si puternic :P .

Si... atentie : nu merg subturat (gen 1300 ture) pentru ca si atunci consumul creste, sunetul se schimba, nu merge rotund, vibreaza - deci : motorul nu se simte bine !

PS : si eu am observat o functionare anormala dupa ce intr-o perioada de timp scurta motorul a trecut prin regimuri de lucru mult diferite (mers subturat putin, apoi mers supraturat putin, treceri de la o turatie mica la una exagerata prin metoda "pedala la fund" ) in special imediat dupa o perioada mai mare de nefunctionare chiar daca acul de temperatura a ajuns 90 - sa spunem dimineata cand faci toate astea in 15 min de la plecare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- posibilitatea de a accelera cu maxim de putere daca este necesar

Puterea maxima e undeva dupa 3500 parca... cum accelerezi tu oricand cu maxim de putere daca tu schimbi la 2200rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si... atentie : nu merg subturat (gen 1300 ture)

Ia povesteste-ne la cate ture ajungi tu daca schimbi la 2200. Oare mai lucreaza turbina ta din cand in cand ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Sunt proaspatul posesor al masinii din semnatura. Masina are cutie de viteze Tiptronic. Pentru astfel de cutii exista sfaturi utile in legatura cu condusul corect - turatii ? Daca da, va rog mult sa le postati. Eu zic ca mai exista useri cu cutii automate/tiptronic pe care aceste sfaturi i-ar ajuta.

Multumesc anticipat! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi pe automat, vitezele sa schimba in functie ce cum calci acceleratia. Daca o calci mai incet merge mai putin turata si schimba viteza mai repede. Daca ii dai blana merge mai turata in viteze inferioare ca sa aiba putere. Deci referitor la turatii - calc-o un pic mai tare, n-o ierta.

Pe manual nu stiu cum e; Cred ca poti sa schimbi tu cand vrei. In acest caz ia aminte de sfaturile de mai sus (schimbat la 3000 etc.)

Modificat de Mihai Dobrescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia povesteste-ne la cate ture ajungi tu daca schimbi la 2200. Oare mai lucreaza turbina ta din cand in cand ?

... ajung la 1700... si de aici pana la 2500 reactioneaza foarte repede la apasare pe pedala de acceleratie. Turbina functioneaza de cate ori am ocazia la drum lung la 3000 de ture, cu masina "lansata" si se stabilizeaza consumul la o cifra decenta ! Altfel, in oras ca sa accelerez mereu pana ajunge la 3000 de ture si apoi sa schimb (asta inseamna maxim viteza a 3-a), sau imediat sa franez datorita traficului aglomerat, asta inseamna un grafic al parcursului numai din accelerari si franari (fara portiuni de drum cu viteza liniara)... si un consum pentru care poate mi-as mai lua un job :).

... de ce oare cutia automata de pe masina unui prieten schimba la 2500 :)) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi cutie schimba si la 4500...vrei sa facem un test?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Sunt proaspatul posesor al masinii din semnatura. Masina are cutie de viteze Tiptronic. Pentru astfel de cutii exista sfaturi utile in legatura cu condusul corect - turatii ? Daca da, va rog mult sa le postati. Eu zic ca mai exista useri cu cutii automate/tiptronic pe care aceste sfaturi i-ar ajuta.

Multumesc anticipat! :)

daca tu crezi ca sunt useri care au asa ceva, poate au postat, de ce nu dai search?? :D

http://vwforum.ro/index.php?showto...20596&st=40

si altul f. util:

http://vwforum.ro/index.php?showto...2106&st=120

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!