Jump to content

Bucse punte spate


Gorillaz_Doktor
 Share

Postare recomandată

Sa ii ia dreaq si pe comercianti si pe producatori , vroiam sa schimb si eu bucsele pe spate ,dar dupa ce am tras cu alea posterioare de la bascula (3ore ne-am chinuit ca nu ieseau si nu intrau cele noi ) si vad ca sunt probleme sicele de pe spate ma las pagubas ... chit ca mai trancane la gropi :( Din ce vad mai sus is de 69 mm pe g4, si astia nu mai importa asa ceva, unde am intrebat eu cica nu se mai fabrica. Apoi daca si la vw s-a ajuns la rahaturi din astea pfff ce sa mai zic atunci de loganuri si alte trocariciuri pe 4 roti !! Ar trebui sa facem o cerere catre Vw la ei in germanica si sa le zicem ce fac astia din firma lor in alte tari ...sa vedem s-ar lua masuri atunci ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat la doua magazine de piese auto si aveau amandoua pe stoc ambele tipuri. Am cumparat ambele tipuri, am fost la un sevice de cacao (cartier), am schimbat bucsele vechi cu cele cu camasa metalica cred ca 69 mm, manopera(2,5 ore) 100 lei + berea de rigoare + 2 X 63 lei bucsele apoi am fost la magazin si am returnat bucsele de plastic si am luat contravaloarea.Alta viata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cel mai bine inainte de a le pune sa cureti bine locul si eventual lubrifiat pentru a putea sa le fixezi mai usor........eu am schimbat la un pasat intermediar am folosit o groaza de spray de rugina si pana la urma am taiat suruburile si am gasit altele la dezmembrari..acum alta viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tuturor colegilor. I-mi pare rau mai intai ca nu sunt familiarizat pe deplin cu modul corect, de utilizare a forumurilor, insa cu riscul a ceva atentionari, va scriu urmatoarele, ca lucruri ce rau n-au cum sa aduca::

1. Este adevarat, exista 2 tipuri de bucse pentru puntea spate Golf4: 69mm si 72mm,

insa,

2. Diametrele diferite sunt firesc necesare datorita diferentei de material al camasilor, 69mm-metal si 72mm cele cu camasa din material compozit (nu cred ca e chiar plastic), si prin urmare, materiale diferite ale camasii bucsilor trebuie sa genereze aceeasi forta de fixare in locasul puntii, Cu alte cuvinte, pentru bucsa cu camasa tare (metalica), avem nevoie ca diametrul exterior al bucsii sa fie doar cu +0,2mm, mai mare fata de diametrul interior al locasului puntii, sau "cota de rulment", pentru retinerea in siguranta a bucsii metalice in locasul puntii. Similar pentru o bucsa cu camasa moale (material compozit elastic), avem nevoie ca prin presarea acesteia in punte, sa se genereze aceeasi forta de retinere, adica trebuie o bucsa cu diametru mult mai mare fata de 69mm (cat masoara diametrul locasului puntii), si asa a iesit 72mm.

3. La presarea in punte a oricarei variante de bucse (69 sau72mm), este necesara doar o presa cat de cat buna, curatare, ungere locasul puntii si atat,

4, bucsele metalice uzate se scot foarte usor, scotand mai intai interiorul bucsii (de unde curge ulei daca mai are), apoi procedandu-se cu grija la taierea camasii metalice cu panza de bonfaier pe generatoarea de interior, se scoate si camasa metalica..

5, bucsele 69mm metalice sunt hidraulice si au codul 1JO501 541D 69mm, personal pus FEBI pe masina din semnatura si inlocuit dupa 1 luna cu bucsele OEM inbunatatite pos7., datorita foartei slabe ramforsari la eforturile axiale a hidraulicelor FEBI

6. bucsele 72mm sunt cu camasa compozita, doar cauciuc in interior +mijloc metalic aluminiu cod 1JO501 541C 72mm

7. Chiar si asa VW a gasit de cuviinta sa inbunatateasca ceva la pos6. si asa a aparut 6RO 501 541 A S1 72mm.

8. Ca sinteza faptica, pe masina din semnarura aveam din fabrica 1JO501 541C, la inlocuirea lor am sperat ca bucsele hidraulice ar fi o tentatie din punct de vedere tehnic, luat FEBI, 1JO501 541D, fiindca OEM nu se mai fabrica (stiau ei de ce! lol.), dar dupa max 1 luna, scos afara hidraulicele (cauza: peste denivelari, jonctiuni, capace de canal, etc.masina cernea de spate plus vibratie suparatoare), si pus 6RO 501 541 A S1. Am aproape 2 ani de drunuri de atunci si sunt foarte multumit de rezultat. Pentru scoaterea bucsilor metalice e nevoie de ciocan 0,5kg, o dalta, panza de bonfaier buna, +max 15 minute/parte

9. Ceva grija la pozitia de montaj a bucsei in punte (are si un semn pe partea de aluminiu cea de 72mm) se gaseste usor documentatie cu modul corect de montare

10. Mare grija la furtunele de frana care fac transferul de pe caroserie pe punte

11. Tehnic vorbind este o eroare diminuarea prin polizare, strunjire etc. a diametrului ext. al bucsilor de 72mm, aceasta putand conduce la slabirea bucsilor in ansamblul puntii, in conditii normale de stres mecanic pe suspensia spate (curbe cu denivelari, gropi, etc)

12. Subtierea prin prelucrare aplicata peretelui camasii exterioare conduce in plus la absenta rigidizarii elastice a ansamblului bucsei, realizata automat prin comprimarea suplimentara radial-concentrica a ansamblului la presarea in locasul puntii,

Sper ca va folosi celor ce au nevoie,

Felicitari totodata pentru informatiile extaraordinare de pe acest forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul sunt curios de unde ai facut rost de OEM de 69mm :-?? Si ca le scoti tu cu sculele mentionate in 15 minute asta sa o spui la cartea recordurilor :D

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ce a scris dragosherr am o observatie:la a mea am schimbat bucse puntea spate cu metal in exterior,la partea dinspre exteriorul masinii aveau 69 iar in partea cu gulerul 71 mm(am masurat eu,poate ca aveau 72)-in concluzie sunt conice.Prima am reusit sa o dau jos foarte greu,ma refer la camasa metalica.Dupa ce am scos miezul,care oricum a cazut de batran,se mai tinea pe pozitie doar in membranele exterioare,am incercat diverse metode sa tai cumva camasa,panza de bomfaier pur si simplu nu se lipea ....am gasit solutia salvatoare:am folosit ceva piatra care se putea monta in bormasina si am subtiat peretele camasii,cu mare bagare de seama sa polizam doar din bucsa nu si puntea ,dupa care am folosit o surubelnita mecanica solida si pur si simplu am taiat bucsa pe lungime.Greu e sa o misti de pe pozitie,eu realizand taietura am destabilizat camasa.Ca bucse noi am folosit Febi,curatat interiorul puntii care era destul de ruginit,spalat cu benzina ,vaselina la greu,presa construita de mine dupa indicatiile celor de pe forum,cu piulite de 20 mm lungime- nu se mai aude zgomot la denivelari dar combinat curba cu denivelari cam fuge spatele...probabil ca nici amortizoarele nu mai sunt in parametri(sunt cele de fabrica,148tkm).La primavara,la 150tkm fac un RK masinii pe parte de tren rulare-amortizoare,flanse,bucse partea fata toate mai putin bielete directie care au 3tkm si am sa vad atunci cum se comporta pe drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Vali Zak, Felicitari ai prins ideea. Nu este importanta dimensiunea la liber a bucsilor pentru modelele enuntate in postul anterior, fie ele metalice sau nu (69,70, 71,72mm), ci dimensiunea pentru care sunt facute sa ajunga dupa presarea lor in puntea de golf4, adica 69mm! Sau altfel spus bucse OEM cu diametru de 69mm exact, gasim doar in ....punte. La treaba cu bonfaierul, nu stiu, poate trebuia sa mentionez ca e absolut necesar si cadrul de prindere a panzei de bonfaier, adica se desface de la un capat panza se introduce prin camasa... etc. Garantat iti spun, azi nu foloseste nimeni otel nejustificat de tare si deci mult mai scump, unde nu e cazul, chiar din contra.

Sper sa-ti merite Febi, eu am pe spate spacere de 20mm si daca vreau pot vedea in oglinda laterala roata spate, adica comportamentul puntii pe drum, asa am si decis sa scot afara dupa nici o luna bucsele febi tocmai montate. Am exagerat cu scoaterea, in 10 minute n-ai ce face, doar scoaterea lor, adica fara timpul necesar sa scoti, roata, surubul, sau aprobarea pentru lucrare de la primarie lol. Metoda n-am inventat-o eu, e pe net undeva pe afara. Aplicata si buna n-am ce sa zic. Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma fara sa fiu luat peste picior, eu am facut lucrarea, si e foarte nasol sa lucrezi in curte fara sa dai jos toata puntea. Indicat e sa dai cu smirghel in interiorul locasului bucsei care mai mult ca sigur e ruginit partial, apoi cu vopsea anti coroziune, vopsea neagra, vaselina inainte de montaj si cat mai putin stres asupra partii de cauciuc a bucsei la introducere.

Eu am folosit un ciocan, un rulment care calca la fix pe buza metalica a bucsei si o placa metalica care dispersa forta impactului in mod egal pe rulment/bucsa. Neaparat sa folositi contra, cel mai bine puntea pusa pe o menghina, forta impactului fiind absorbita de menghina nu de sudura puntii. Asta daca nu ai presa, cu aia e mai lejer ma gandesc :)

Bucsa OEM de 69mm nu se mai fabrica asa ca am optat pt swag. Dupa operatiune trebuie neaparat aerisita frana spate si pe perioada cand este deconectata conducta de frana pedala de frana trebuie sa fie calcata,nu stiu motivul, dar asa e specificat. Suruburile de la punte se strang la cuplu cu masina pe roti neparat. Se folosesc neaparat suruburi si piulite noi, cuplul de strangere 80Nm.

La mine o bucsa nu mai avea ulei deloc, practic era uscata deja, erau OEM, BOGE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la vw bora 1.9 tdi ajm bucsele sunt la fel ? 69mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta la postul 113 ca sa vezi diferenta. Nu stiu exact de cand s-au pus cele de 72mm, cel mai sigur verifici fizic pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, de ce zapacim oamenii cu lucruri aiuristice? Se poate monta la alegere orice tip de bucsa din toate cele 3 enumerate la postul 205. Sau mai clar: daca Vw nu mai fabrica bucsa hidraulica insamna ca nu e buna, adica daca n-a fost buna nici aia a lor OEM, de ce sa insistam noi acum romaneste sperand ca hidraulicele aftrmarket sunt asul din maneca? Inca si mai clar spus, daca constat ca pe masina am bucsa hidraulica, pentru varianta inlocuirii as opta inteligent si fara dubiu pentru ultimul tip de bucsa OEM adica cel cu 6RO (100-150lei/buc eu am dat 125lei) din postul 205. S-a lansat povestea cu diametrele 69,72mm de ani de zile si nu se mai termina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Inainte sa schimbi bucsele se auzea ca si cum ar lovii cu ciocanul in puntea din spate?? La oricare gropita se auzea lovitura de ciocan??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa comand de pe net bucse punte. AM bagat datele masinii si imi da bucse de 72mm. Se potrivesc? Sau ar fi mai indicat sa masoare cineva inainte. Bucsele le iau cu invelis metalic. Masina e din 99 cea din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Fiind din 99, cel mai probabil sa ai de 69mm, hidraulice. Gasesti doar pe producator, nu se mai fabrica OEM.

Am postat pe undeva pe aici care ar fi diferentele fizic, intre cele 2 tipuri. Asta ca sa faci o constatare inainte de a da bani pe ceva ce nu trebuie, cum am facut eu de ex :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind din 99, cel mai probabil sa ai de 69mm, hidraulice. Gasesti doar pe producator, nu se mai fabrica OEM.

Am postat pe undeva pe aici care ar fi diferentele fizic, intre cele 2 tipuri. Asta ca sa faci o constatare inainte de a da bani pe ceva ce nu trebuie, cum am facut eu de ex :lol:

MS mult de raspuns. O sa fac o constatare inainte mai bine cum zici tu. Si daca am de 69mm ma poti ajuta tu sa imi cumpar??

Observ ca avem masini la fel :P Din ce an e masina ta, si tu ai bucse de 69mm??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Ai luat cu invelis metalic sau teflon?? Ca tot am mai citit ba teflon ba metalic. Eu stiu ca trebuie metalic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

metalic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bucsele in anul 2008, cele originale aveau camasa metalica, insa metalul nu acoperea intreaga suprafata de contact cu puntea, am pus oem de la reprezentanta de plastic, ce au intreaga suprafata de contact cu puntea dintr-un plastic alb ( material composit mai mult ca sigur). Cei de la reprezentanta mi-au spus ca acestea sunt cele mai bune, deoarece s-a revizuit si compozitia cauciucului bucsei, cele hidraulice nerecomandandu-le si din spusele lor fiind f putin fiabile. Desigur nici in oferta nu mai erau disponibile.

De atunci am facut peste 50.000 km si bucsele se comporta extrem de bine.

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic si a constat ca tre sa schimb:

1-Placute frana fata.

2-Burduf planetara stanga.

3-bucse punte spate

4-flanse+rulment amortizor fata

5-Amortizoare spate "SHACS"

6-bucse brat fata(partea din spate)

Ce producatori imi recomandati sau de care sa ma feresc.

Amortizoarele pe gaz sunt ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer, iti recomand bucse oem. Poate ca sunt putintel mai scumpe decat cele aftermarket, insa ai garantia calitatii fara dureri de cap.

Plus ca reprezentantele vw au si promotie pt masinile ce trec de 5 ani (discount de 10-20% parca).

De altfel,pe parte de bucse foarte buni sunt si Lemforder. Daca nu gasesti dini varimotive oem, mergi pe aceasta marca.

Febi si restul fac bucse acceptabile calitativ, insa nu se ridica la nivelul celor oem respectiv lemforder.

Eu cad mi-am schimbat absolut toate bucsele de pe masina, asta la 120.000 km, am ales oem, si m-au costat toate bucsele 700 ron, asta la reprezentanta.

Pe echivalent, poate ca ieseam mai ieftin, insa eu sincer nu regret deloc ca am ales OEM. Pana acum, in cei 50.000km facuti de atunci, masina se comporta excelent.

La golf, amortizoarele pe spate sunt pe gaz, doar cele pe fata sunt pe ulei.

Sachs super touring sunt cele echivalente oem si sunt f bune.

Ca placute iti recomand Trw. Sunt f bune din toate punctele de vedere.

Ca si o ultima mentiune, adreseaza-le o cerere celor de la volksparts de pe forum, si iti vor face cu siguranta o oferta foarte buna.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult Dan de raspuns. O sa tin cont de cele spuse de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor.

Ieri 11-07-20012 mi-am luat inima in dinti si am schimbat si eu bucsele puntii, operatie care am executat-o in fata blocului cu ajutorul unui prieten. Aveam bucsele ( Lemforder ) cumparate de 2 spatamani dar ma cam speriasem cand am citit pe forum ce greu se schimba. Iata cum am procedat :

se suspenda masina pe ambele parti cu chituci din lemn. nu lasati masina suspendata in cricuri pentru ca aveti ocazia sa dati cu masina jos. am dat rotile jos, am scos cablurile de la frana de mana si am desfacut si conductele de la frana. Atentie : inainte de a desface conductele de fana luati o coada de ciocan sau un levier si pozitionati-o intre scaun si pedala astfel incat pedala sa fie apasata pe tot parcusul operatiei pentru a nu pierde lichidul de frana sau sa nu fiti nevoiti sa opriti "sangerarea abundenta" a conductelor. nu se dau etrierii jos si nici conductele de pe punte nu se desfac din clipsurile de plastic in care sunt prinse pe punte. se desfac doar conductele din furtunasul de legatura intre conductele de pe punte si caroserie si se scoate siguranta de sustinere a furtunaselor. se baga un cric sub punte in dreptul arcului si se ridica pana cand ne permite scoaterea surubului de la amortizor. dupa ce scoatem amortizoarele din punte scoatem si cricul si puntea va cadea jos nemaifiind sustinuta decat in bucse. scoatem si arcurile care vor iesi la mana fara nici-o scula. AM facut semne la arcuri ca sa le montez la fel in aceasi pozitie. Se desface surubul bucsei in partea stanga iar in partea dreapta se desface suportul de sustinere a puntii deoarece nu iese surubul pentru ca surubul e lung si loveste in rezervor. Dupa ce se da puntea jos se scot bucsele. Eu am procedat la scoaterea lor prin bataie. am tinut contra cu un ciocan iar prietenul meu cu o tubulara cu diametrul aproape cat bucsele le-a scos prin bataie relativ usor. La montare am improvizat o presa dintr-un surub tratat de aproximativ 25cm, doua flanse si o carcasa de rulment. Inainte de a baga bucsele curatati bine si ungeti cu vaselina. Dupa ce am bagat bucsele care au intrat foarte frumos si usor am trecut la montare, operatie care se efectueaza de obicei invers demontarii...

inainte de a incheia acest topic vreau sa fac cateva precizari : la bucsele din materialul acela plastic (aceleasi bucse am pus si eu) nu aveti ce cauta fara presa pentru ca nu vor intra sub nici o forma. la cele metalice unii au reusit si fara presa prin bataie dar de preferat tot cu presa. altii au rupt 3 prese la cele metalice :)) asta e ... horoscopul. nu uitati sa aerisiti franele. strangerea suruburilor la bucse sa o faceti cu rotile puse si fara sa aveti masina suspendata . inainte sa dati bucsele jos de pe punte sa nu uitati sa faceti semne ca sa le montati la fel si pe cele noi... Pentru mine aceasta operatie de schimbare a bucselor care a durat aproximativ 2 ore a fost pistol cu apa in comparatie cu alte operatii care se pot face la o masina...

Dupa ce am terminat am facut o proba cu masina sa vad cum se comporta si adevarul ca s-a terminat smecheria ! a disparut tupaitul acela care-l simteam din caroserie pana in scaun de ziceai ca se rupe masina in doua. sant foarte multumit de lucrarea facuta in fata blocului cu costuri 0 doar 150 ron cat au costat bucsele.

Sper sa fie de folos celor care erau la fel de speriati ca mine :))

Sanatate drumuri bune si s-auzim numai de bine !!

Modificat de Eliade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!