Jump to content

Schimb Ulei - In Mod Normal Se Pune 5w40


zonkkk
 Share

Postare recomandată

salut.

sapt aceasta trebuie sa schimb ulei+filtre

m-am decis la acesta.

motorul este 1.6 16v AUS 150.oookm, credeti ca este ok?

pana acum am avut 5w40, schimbat in octombrie, mi-a halit cam 500ml in 10.oookm, este ok?

LE: am intrat pe site mobil pentru a vedea ce recomanda ei, dar nu exista in configurator golf 2001 1,6 :icon_thumleft:, de ce oare?

LE2: am mai gasit o varianta, chiar daca e destul de scumpa respecta norma pentru masina mea si are vascozitate mica la 40 si la 100grade, vedeti link mobil1 10w30 sa il aleg pe acesta? chiar daca este de 3x mai scump?

multumesc!

Modificat de dem3ntor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • R Z F

    16

  • DORU_14

    14

  • zonkkk

    13

  • Reed

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

consumul de ulei pe care l-ai avut e bun, nu e ceva anormal. dar daca vrei poti pune o vascozitate mai mare cum ar fi 10w40, va scade consumul de ulei si pt masini cu peste 100.000 este recomandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

sapt aceasta trebuie sa schimb ulei+filtre

m-am decis la acesta.

motorul este 1.6 16v AUS 150.oookm, credeti ca este ok?

pana acum am avut 5w40, schimbat in octombrie, mi-a halit cam 500ml in 10.oookm, este ok?

LE: am intrat pe site mobil pentru a vedea ce recomanda ei, dar nu exista in configurator golf 2001 1,6 :o, de ce oare?

LE2: am mai gasit o varianta, chiar daca e destul de scumpa respecta norma pentru masina mea si are vascozitate mica la 40 si la 100grade, vedeti link mobil1 10w30 sa il aleg pe acesta? chiar daca este de 3x mai scump?

multumesc!

Salut,

Motorul este ok si nu trebuie sa-ti faci probleme pentru 50 ml/1000km. Problema cu 5w40 sau 10w40 este legata de faptul ca asa cum probabil sti, prima cifra (sau grup de cifre) reprezinta viscozitatea uleiului la rece, iar motorul tau este unul modern caruia nu-i joaca pistoanele in cilindri si deci nu necesita un ulei mineral sau semisintetic.

Asa ca foloseste 5w40 asa cum este prevazut in cartea masinii si te vei bucura de motor cel putin inca 150.000 km daca il exploatezi corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau tuturor, revin cu problema mea cu consumul de ulei. Am schimbat de la Aral 5W40 la Castrol Magnatec 5W40. Nici o imbunatatire. In continuare imi consuma cam 1L la 3000 de km. Am fost si la reprezentanta cu masina, pusa pe tester nici o problema, facut test de compresie mi-a iesit 14, 15 pe cilindru ( dupa spusele lor perfect ). Masina are in prezent 123.000 km confirmati si de cei de la VW dupa verificarea istoricului masinii, nu scoate fum, trage asa cum trebuie dar papa ulei. Pentru o eventuala schimbare de simeringuri nici nu vreti sa va spun ce pret mi-a fost cerut la VW. A-si tot complecta, nu imi este greu dar imi este frica ca arderea uleiului in cilindri sa nu imi afecteze in vreun fel catalizatorul.

Pur si simplu nu mai stiu ce sa fac..... daca aveti ceva idei sunt binevenite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa faci un test de noxe. Daca se arde ulei ar trebui sa se reflecte in gazele de evacuare. Si eu am aceeasi masina, si nu ma pot plange ca imi consuma ulei.

Cred ca cel mai probabil pierzi ulei pe undeva. Ai putea sa faci cateva verificari singur:

-daca ai ulei in vasul de expansiune - probleme la garnitura chiulasa

-sa nu pierzi ulei pe la surubul de scurgere din baie.

-daca nu cumva baia de ulei are o fisura.

-daca nu musteste ulei pe la garnitura baii de ulei.

-daca nu musteste la garnitura capacului axelor cu came (dai capacul de plasitc de pe motor jos);

-daca nu musteste la locul de evacuare a gazelor carter.

-daca nu musteste la simeringul arborelui cotit

numai bine.

LEDIT: nu pune ulei 10W40 sau alte minuni minerale. Pune numai ulei ce respecta normele VW pentru motorul tau.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abuwz - toate acestea cred ca au fost facute in momentul in care am fost cu masina la VW pentru aceasta problema. Ei m-au asigurat ca nu am probleme de gen pierdere de ulei pe la furtune, baie etc. Nu stiu daca s-au uitat si la garnitura si la simeringul arborelui cotit. Solutia lor a fost desfacerea motorului dar la preturile prohibitive de la ei bineinteles ca nu am acceptat. Cat despre ulei intr-adevar ma batea gandul mai demult sa bag 10w40 dar asta a iesit din discutie dupa ce m-am informat mai mult. Actualul ulei ce il am e Castrol Magnatec 50200 - 50500 ( 5w40 ).

Multumesc pentru sfaturi.

Ai idee daca arderea uleiului in cilindri afecteaza catalizatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abuwz - ce are 10w40?

dace te uiti aici http://www.oilshop.ro/specs/mobil/euxxenpvlmosupers.pdf o sa vezi ca 10w40 de la mobil respecta norma vw 50500..

eu de asta am, inainte am avut 5w40 si papa cam 200g la 800km, acum am 200km de cand am facut schimbul si nu am sezizat nimic, dar mai am pana la 800-1000km.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CrisTM: Se poate ca atunci cand se arde ulei sa se depuna diverse substante pe catalizator si sa-l infunde. Dar asta nu ti-o pot spune cu exactitate. Insa masina poate detecta asta. In momentul in care martorul de gaze de evacuare iti palpaie galben catalizatorul este afectat de gazele esapate. Cam atat.

@dem3ntor: din cate vad eu din documentul atasat 10W40 respecta doar 505.00 dar nu si 502.00. Acum s-ar putea ca un ulei care respecta 505.00 sa respecte implicit si 502.00. Poate pierzi si tu ulei ... cati km ai la masina?

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta cu ceva pe posesorii motoarelor 1.4 sau 1.6 - 16V (benzina) incepand cu anul 2001,exista tipul asta de ulei care se poate comanda la orice dealer.Cu acest ulei a fost echipata masina (mea) la plecare din fabrica.Aveti mai jos si preturile unui schimb complet de la dealerul Autoworld Cluj.Colegul Kovari l-a testat deja pe masina lui care are cam 150 kkm,iar dupa parerea lui multe zgomote ale motorului au disparut sau s-au diminuat iar motorul are alt sunet.

Eu l-am comandat deja....in cateva zile sper ca o sa intru in posesia lui.Aveti si poze ale produsului atasate.

Fac asta pt a veni in ajutorul celor care nu stiu care "brand"e mai bun si a celor care cred tot ce li se spune de catre vanzatorul de la magazinul de piese auto.Bidonul are 5 litrii,intr-un schimb se baga 3.2 l de ulei.Pretul eu zic ca este foarte bun

1.Ulei ( G 052107 M4 ) - 142.76 Ron / 5 Litri (15W-40, 501.01/505.00 )

2. Surub scurgere (N 90813202) - 4.12 Ron

3. Filtru ulei - 24.89 Ron

post-17572-1208765768_thumb.jpg

post-17572-1208765778_thumb.jpg

Modificat de Gupidu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intradevar motorul "toarce" parca mai frumos acum.

"Multe zgomote" nu prea aveam ca sa dispara :). La pornirea la rece, dupa stationare indelungata, zgomotul tachetilor s-a diminuat (in intensitate si durata) dar nu a disparut de tot.

Per total mi se pare ca motorul (meu) este mai silentios cu acest ulei.

Modificat de Kovari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu mai suna cum suna innainte, inseamna ca motorul tau e pe duca si ca uleiul asta minune ascunde chestia asta... pt ca in mod normal nu ar trebui sa se schimbe soundul dupa ulei.... eventual daca schimbi vascozitatea lui (din 5 in 10 in 15 din 40 in 30 etc) poate, da in rest... nu shtiu ce sa zic... nu prea cred ...oricum pretul e destul de mare pt 5 litri de 15w40 un ulei ordinar de altfel... eu zic ca poti baga si un ulei mai putin renumit care nu face cartofi prajitzi si alte cele... daca respectzi 'prescriptile' producatorului

Modificat de LordOfLie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asigur ca motorul este in stare buna :) si in nici un caz pe duca.

Inainte de acest ulei am avut pus Mobil1 Synt S 5w-40. Motorul a devenit mai zgomotos si au inceput sa sune tachetii.

Acuma ca am schimbat pe uleiul descris mai sus sunetul motorului a revenit la sunetul initial (mie asa mi se pare, asa cum am scris si mai sus) avut inainte de a pune Mobil1 Syns S 5w-40.

Totodata uleiul pus corespunde normelor VW inscrise in cartea masinii mele.

Acuma ce sa zic, fiecare pune ce ulei vrea :) si cum crede de cuvinta.

Numai bine :)

PS: cativa mecanici mi-au zis ca uleiul 5w-40 este prea subtire pentru motorul meu (chiar daca nu aveam 150k km). Nu stiu ce sa zic. Nu sunt specialist.

Modificat de Kovari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abuwz- am 150mii, 10mii facuti de mine. cred ca ii placea vechiul ulei, asta e mai gros, vedem cum se comporta. nu stiu daca este doar o senzatie dar m-i se pare mai silentios motorul :lol:

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajuta cu ceva pe posesorii motoarelor 1.4 sau 1.6 - 16V (benzina) incepand cu anul 2001,exista tipul asta de ulei care se poate comanda la orice dealer.Cu acest ulei a fost echipata masina (mea) la plecare din fabrica.Aveti mai jos si preturile unui schimb complet de la dealerul Autoworld Cluj.Colegul Kovari l-a testat deja pe masina lui care are cam 150 kkm,iar dupa parerea lui multe zgomote ale motorului au disparut sau s-au diminuat iar motorul are alt sunet.

Eu l-am comandat deja....in cateva zile sper ca o sa intru in posesia lui.Aveti si poze ale produsului atasate.

Fac asta pt a veni in ajutorul celor care nu stiu care "brand"e mai bun si a celor care cred tot ce li se spune de catre vanzatorul de la magazinul de piese auto.Bidonul are 5 litrii,intr-un schimb se baga 3.2 l de ulei.Pretul eu zic ca este foarte bun

1.Ulei ( G 052107 M4 ) - 142.76 Ron / 5 Litri (15W-40, 501.01/505.00 )

2. Surub scurgere (N 90813202) - 4.12 Ron

3. Filtru ulei - 24.89 Ron

Nu e cam mult 15w-40 pt 150K km? Oare nu o sa iti apara pe parcurs probleme din cauza vascozitatii?

Acelasi tip de ulei, dar 5/10W-40 nu este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu cel mai important este sa respecte norma VW corespunzatoare masinii tale

si abea dupa aceea vascozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sa respecte norma, dar nu e cam mult 15w-40?

Si apropo de mult discutatele norme:

Ca si norma de ulei pt 1.4i 16v in cartea masinii se recomanda 500 00, 502 00, 501 01. Am vazut ca mai sunt si normele

ACEA (A3/B3, A3/B4) si API (A3/B3,A3/B4 SL,SJ,CF) trecute pe recipientii cu ulei.

Care ar fi echivalentul intre norma VW si ACEA, API?

Am vazut utilizatori care sustin ca VW recomanda pt 1.4AXP 505 000...Nu ma lamureste si pe mine cineva ce norma trebuie sa respecte uleiul pt motorul asta? :)

Multumesc....,

Modificat de cosmin brici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic :).

Inainte de a pune acest ulei am intrebat un dealer VW daca se potriveste pentru motorul meu, si raspunsul a fost "da".

In cartea masinii am gasit doar recomandarea de a pune ulei care respecta normele 500.00, 501.01 sau 502.00. Nu am gasit recomandari pentru o anumita vascozitate. Pe langa aceste norme dealerii VW mi-au zis ca pentru motorul meu se potriveste si norma 505.00.

Eu sunt multumit de alegerea facuta.

Cred ca cel mai bine ar fi sa intrebi un dealer VW (parerea si recomandarea mea pentru toti cei care nu stiu ce ulei este recomandat pentru masina lor) legat de uleiul recomandat pentru masina ta.

Numai bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca citesti cartea masinii nu scrie nimic de 505.00, dar multa lume foloseste in motoarele de 1.4 1.6 aceasta norma.

Ce sa mai cred? O sa dau telefon si la Tess Sibiu, desi mi-am propus sa nu mai am de a face cu ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa suni la orice dealer VW pentru a afla aceste informatii, nu e neaparat nevoie sa suni la Tess Sibiu daca nu mai vrei sa ai de aface cu ei :).

O lista cu dealerii din RO gasesti pe site-ul oficial VW in sectiunea "Lista dealerilor".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se stie ca VW merg bine cu CASTROL...ma refer la benzinare, asta a avut din Germania(cand am luat-o) si asta i-am pus si eu aici si merge perfect, toarce precum o pisicuta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu ma gandesc sa-i fac schimbul de ulei in curand, masina are 15k, oscilez intre aral 0 w 40 sau castrol 5 w 40, ambele au 502.00, ca pret sunt pe aproape. Ce-mi sugerati? eu as alege aral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o lista cu uleiurile aprobate de catre Volkswagen se poate consulta site-ul acesta (trebuie sa va inregistrati ca sa aveti acces la lista).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu va mai inregistrati, atasez eu ce mi s-a parut interesant pe site la capitolul ulei.

Dupa ce ati descarcat documentul, schimbati-i extensia din .doc in .rar, si apoi dezarhivati. Nu stiu de ce nu am putut sa uploadez raru?

Si o intrebare:

Pt masina mea se recomanda 500 00, 502 00, 501 01.

Am gasit uleiuri compatibile cu 502.00, dar si cu 505.00, 505.01,.....

Ca un ulei sa fie compatibil cu motorul meu trebuie sa corespunda cel puti unei norme mentionata de producator? (500 00, 502 00, 501 01). Adica, daca pe flacon scrie 502.00 si sa zicem prin absurd 506.01 pot sa il folosesc?

oil_pdf.doc

Modificat de cosmin brici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat uleiul zilele trecute, am pus Mobil1 pentru masini cu peste 100.000km. Este un ulei SAE 10W-40, nu respecta nicio norma VW ci doar SM si SL pentru benzina. E facut pentru piata americana. Ca si diferente intre acest ulei si cel pe care il foloseam inainte Mobil1 Synt S 5W40.......mi se pare ca motorul nu mai tremura la relanti, e mai silentios (placebo??? ;) ). Sper sa nu fie probleme deorece nu respecta norma VW. Ne auzim dupa primii 1000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!