Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

Buna,

Am schimbat toate brate, pivotii, capat palnetara, adica tot ce batea sau putea sa bata. Si tot imi trocane ca si la un golf 4 cand ii sunt duse flansele din capul suspensiei.

Deci revin si eu la aceasi intrebare ca si colegul de mai sus. Exista flanse sau alte nebuni? Colegul Cosmin mi-a aratat o poza cu ceva flanse dar nu stiu unde is situate si cum se schimba si daca alea au sintomele mele.

E si da daca sunt "rotative" sau simple ?

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B5 si B5.5 nu au flansa amortizor cu rulment. Au o flansa amortizor simpla (metal-cauciuc) care se prinde pe axul amortizorului. Rolul flansei este atenuarea socurilor dintre ansamblu arc amortizor si flansa de care se prind bratele superioare. Nu se poate scoate decat prin depresarea arcului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Toni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ninu: ai rezolvat problema cu bataia? Bieletele de la bara antiruliu le-ai schimbat ("potcoavele")? Daca ai rezolvat, ce a fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

Salut. Am si eu o rugaminte la voi...sa ma lamuriti. Am fost la un tip sa schimb placutele de frana...si omul se pricepe cat de cat la masini. I-am zis sa-mi spuna si mie ce ar trebui schimbat pe la directie.

Dupa cum bine stiti la Passat (cel putin modelul B5)....are 'jde mii de brate. Eu ar trebui sa schimb doua brate inferioare si doua superioare. Mica problema ar fi ca bratul cu totul costa o caruta de bani...am dat acum 5 luni pe un brat superior...care e mai mic (si cred mai ieftin decat unul inferior..si mare) 130 lei.

Stiti voi...se distrug capetele alea. Insa eu tot nu reusesc sa-mi dau seama cum sta treaba cu capetele acelea de brate. Unii oameni spun ca ele s-ar putea schimba (adica doar partea din capat)...altii spun ca la Passat trebuie luat bratul cu totul. Voi ce stiti?

Si am impresia ca ala nu se cheama "cap de bara"...daca stiti voi cum se cheama ar fi super... Ca 4 brate...si doua capete de planetara + schimb ulei si filtre...ar cam costa ceva ceva :-)...si nu prea sunt pregatit :-)

Asadar masina nu trage stanga-dreapta...nu troncane....doar ca la gropi...intr-adevar nu se aude ca si cum as vrea eu sa se auda....se simte ca acele brate (si pivotii aia...sau cum s-or numi) sunt imbatranite.

Advice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine minte o vorba: "Suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine". Tu la 130 ai luat un rebut. Eu am dat 210 pe unu superior(Lemforder) si nu am treaba. Daca nu poti sa ii pui piese de calitate mai bine iti iei logan si o sa coste mai putin intretinere. Nu iti bate joc de masina. Sfatul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ninu: ai rezolvat problema cu bataia? Bieletele de la bara antiruliu le-ai schimbat ("potcoavele")? Daca ai rezolvat, ce a fost?

Salutare,

Nu am rezolvat nimic. Nici nu am mai cautat sa fac nimic.

Eu stau in franta si nu prea au fost gropi si "gropite" pe drumuri dar de cand am venit din romania inapoi, ii dezastru is mai multe ca si in romania. Bate pe fata de ma doare sufletul dar nu am ce sa ii fac deocamdata.

Nu mai investesc in ea, da am schimbat cred biletele cel putin unu pe partea soferului sigur. Dar nu sa rezolvat. Sau schimbat Multe pe fata dar fara nici un rezultat. Si din spsuele colegilor si dupa mine, ar fi aceste flanse de care am vb mai in sus.

Problema ar fi la mine ca "cica" suspensia pe partea dreapta (telescopul si arcul cred) ar fi fost pus gresit "invers". Asa ca o sa Astept vara si soarele sa schimb totul pe fata ! Nu are rost sa dau acum amortizorul jos si sa il pun tot pe ala vechi dar cu flansa noua etc. La bmw am schimbat suporti motor si acest sunet a disparut dar era putin diferit + ca la mine se si simte pe fata si chiar si in volan cred.

Ce Amortizoare ar fi cele mai bune, cu un confort si stabilitate maxim.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

daca la bratele suspensiei nu sunt dusi si pivotii se pot shimba si numai bucsele (alea de guma) .se gasesc pe original si nu costa o avere .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am si eu o problema la directie la un Passat B5 anul 2000 si as vrea sa inteleg despre ce este vorba. In momentul in care virez la dreapta iar pe acea portiune de drum exista denivelari sau gropi mici simt cum fuge botul masinii in stanga, precizez viteza normala. Mentionez ca mai am inca un sunet, ceva de genul fier pe fier care provine de la roata din partea stanga fata, in linie dreapta si se accentueaza in curba dreapta, dar interesant este ca apare de regula in momentul in care trec peste aceleasi mici si marunte denivelari,crapaturi din asfalt. Acest sunet foarte deranjant... apare si dispare. Am banuit sa fie rulment roata dar dupa parerea mea un rulment ori suna ori nu, si nu o face doar cateodata!

Astept cateva pareri, multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le-am avut si eu. Zgomotul provenea de la pivotii bratelor superioare . Uzura pivotilor s-a observat in momentul in care am desfacut bratele si se simtea numai atunci cand rotile erau virate stanga sau dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii nu bat la denivelari, chiar daca au joc. De asemenea, planetarele nu bat decat in acceleratie si aproape intotdeauna la viraj, niciodata la gropi. Pivotii bratelor superioare pot fi depistati cu masina in parcare, fara macar sa o pui pe cric.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valioglu: cum se pot diagnostica pivotii de la bratele superioare fara a ridica masina pe cric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata va avea joc in partea superioara si e relativ usor sa constati asta. Apasa cu piciorul pe partea superioara a rotii in mod repetat ca sa se balanseze un pic masina. Vei simti imediat daca exista joc la una dintre roti. Masina sta pe bratele inferioare (greutatea ei), asa ca orice joc in bratele superioare e usor de depistat, ele doar tin roata la partea de sus in pozitie. O data ce ai simtit jocul, va trebui sa folosesti mainile pe partea unde ai joc ca sa tragi si sa impingi de roata (tot la partea de sus). Daca te ajuta cineva e mai simplu, balanseaza cu piciorul si poti pune un deget pe nuca pivotului si il poti depista astfel. Daca ai joc la unul din bratele superioare si nu le-ai schimbat de mult sfatul meu e sa le inlocuiesti pe amandoua.

Merge garantat, chiar mai simplu decat sa suspenzi roata pentru ca in acest caz se modifica destul de mult pozitia axului pivotului in nuca si e mai greu de depistat.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru idei, am controlat pivotii bratelor superioare si nu au nimic, totusi bratul inferior pe care se sprijina telescopul pare ca are joc, o sa-l schimb cat de curand posibil.

Avand in vedere ca acel sunet metalic pe care-l am cateodata este de frecare si nu de bataie...! pun si eu o intrebare: daca acel brat inferior are joc este posibil ca in momentul in care dau de cateva gropi sa se schimbe geometria la tot ansamblu suspensiei asa incat sa ajunga sa se frece anumite piese intre ele si sa dea nastere la acel sunet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru idei, am controlat pivotii bratelor superioare si nu au nimic, totusi bratul inferior pe care se sprijina telescopul pare ca are joc, o sa-l schimb cat de curand posibil.

Avand in vedere ca acel sunet metalic pe care-l am cateodata este de frecare si nu de bataie...! pun si eu o intrebare: daca acel brat inferior are joc este posibil ca in momentul in care dau de cateva gropi sa se schimbe geometria la tot ansamblu suspensiei asa incat sa ajunga sa se frece anumite piese intre ele si sa dea nastere la acel sunet ?

DA se potate modifica geometria din cauza uzurii bratelor.

Zgomotul de frecare fier-fier: verifica sa nu atinga de discul de frana aparatoarea de noroi(tabla) sau suruburile de prindere sa fie slabe.

 

P.S. Verifica si rulmentii de la roata respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, indiferent de uzura, geometria rotilor nu se va modifica semnificativ. A, daca nu mai ai deloc cauciuc in bucsele bratelor se va modifica si geometria, dar nu vei mai merge cu masina cu mult inainte sa se intample asa ceva (zgomotul pe care l-ar face te-ar determina sa iei masuri). La schimbarea bratelor nu este necesara refacerea geometriei autoturismului.

Pe de alta parte, climatic are dreptate. Cel mai frecvent aparatoarea atinge in disc, poate ai uzuri la alte piese pe acolo, trebuie verificat... 

Nu exista ceva de genul bratul inferior pare ca are joc. Ori are joc in nuca pivotului (la un joc mai mic nu bate), ori in bucse (de prindere pe șasiu sau de prindere a amortizorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul la bratul inferior este in bucsa de prindere pe sasiu si nu este atat de uzat incat sa nu mai existe acel cauciuc..., are joc si atat! Oricum voi demonta roata si voi verifica acea aparatoare de tabla, vai ce m-as bucura sa fie doar aparatoarea aceia de noroi. Acel sunet a aparut imediat dupa ce am iesit dintr-o vulcanizare unde am fost sa centrez toate rotile, ma gandesc acum ca acel muncitor sa fi deformat acea "tabla"

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot aud o bataie la gropi, in dreapta fata, ca atunci cand lovesti un butoi gol de metal....as vrea sa schimb kitul de directie...

mi s-a recomandat Ruville....stie cineva ceva, ma poate sfatui in vrun fel???stiam ca ruville e producator de piese auto dar nu cred ca exceleaza la acest capitol...si avand in vedere ca e la un pret de 1400 lei cred ca am si alte variante mult mai bune...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut 2 superioare Ruville. Au tinut un an sa zic, le-am inlocuit cu lemforder. Eu cand le-am cumparat, am cerut ruville, pe ele nu scria nimic despre aceatsa firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facem ce facem si tot la Lemfoerder ajungem... :)

Si eu stiu un caz cu Ruville... cazut dupa ~10.000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facem ce facem si tot la Lemforder dam...ma gandesc, sper, visez, astept minuni dar la final ma las pagubas, nu am de unde 1800 ron pt un set Lemforder...

cred ca incep sa le schimb pe rand..capat bara..brate superioare si restul...lemforder..chit ca ies la un pret dublu insa altfel nu se poate...

 

am inteles ca meyle hd nu se mai gasesc..era varianta de rezerva...

 

ms de raspunsuri, ma asteptam ca ruville sa nu exceleze la acest capitol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Lemforder nu mai e ce a fost.  O alternativa buna sunt si cele TRW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu lemforeder inca se tine tare pe piata. Mai jos ai bratul meu vechi original al masinii si cel nou pus anul trecut(se vede sigla). Si TRW sunt destul de bune dar la pret sunt mai jos.

 

 

post-46288-0-28355700-1360710516_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW si Lemfoerder, ambele sunt echipari originale si aproximativ la fel de bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!