Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

Asta e cea mai mare spaima a mecanicilor care se apuca de capetele de bara. Sa nu poata defileta capatul de bara din bieleta de directie din cauza bucsii capului de bara. Nu ai ce sa faci, trebuie sa dai jos capul de bara cu tot cu bieleta de directie si sa incerci sa-l prinzi in menghină. Altfel schimbi si bieleta de directie odata cu capul de bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e rotunjit :mop:

Am dat jos bieleta de directie cu o cheie facuta de mine, ca nu am avut nimic de 38.

Am incalzit tija capatului de bara de 2 ori cate 3-4 minute si am racit-o in apa rece. Dupa care am putut invarti de capatul de bara ca sa il dau jos. Woohoo :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine e sa le schimbi pe amandoua. Oricum, ar trebui sa te tina ceva daca pui piese de calitate. Incredibil ce probleme ai putut sa ai cu desfacutul, inseamna ca noi restul care am schimbat relativ usor am avut si noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la sa imi fac o reglare la directie si cei de acolo mi-au dat constatarile. Vreau sa stiu daca e ceva in neregula, daca se mai poate regal ceva. Mentionez ca masina trage dreapta atunci cand drumul este inclinat, eu trebuie sa tin contra la volan ca sa nu intru in sant, adica, daca vreau sa merg drept, trebuie sa tin virat putin in partea opusa(stanga vreo 10 grade). Cel mai rau s-a simtit atunci cand pe partea stanga a masinii eram doar eu (65kg) si pe partea dreapta erau 2 insi mai solizi(aprox 240kg amandoi). Atunci mi s-a aprins si ESP si asa mi se intampla mereu cand am greutate diproportionata.

post-72374-0-58022800-1349721323_thumb.j

post-72374-0-41675100-1349721330_thumb.j

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa traga dreapta daca drumul e inclinat spre dreapta,cu aprinsul ESP mai trebuie sa verifici cu testeru daca ai erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inteleg, dar nu inteleg de ce trebuie sa tin de volan in partea opusa. Da-mi te rog un mail sa iti trimi un filmulet sa vezi cum face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te in prima poza postata de tine in postul #654.

Pe spate, la convergenta, tu ai 0°16' pe stanga (adica toata stanga-spate e orientata spre centrul masinii) si 0°5' pe dreapta. Adica, roata stanga-spate iti impinge masina spre dreapta.

E o diferenta destul de mare avand in vedere ca valoarea minima e 0°3' si cea maxima e 0°13'.

Ideal, ambele valori trebuie sa fie egale si sa se incadreze in acea limita.

Nu gasesc prea multe informatii despre bracaj, dar, si acolo ai o diferenta destul de mare. Diferenta care e mult peste valoarea maxima acceptata.

Dar daca am inteles bine, roata stanga e virata spre interior mai mult decat roata dreapta.

Cel care iti face geometria e in masura sa iti comunice ce piese trebuie schimbate ca geometria sa iti iasa OK.

Parerea mea, refa geometria rotilor din spate. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rotile spate nu se poate regla nimic. Curios ca cei de la reprezentanta(Elcargid buzau) au zis ca totul este in regula. Am intrebat de puntea spate si a zis ca totul este in barem. Nu am nici o bataie nimic, nici un joc, caseta reconditionata, si tot trage dreapta. Este a treia oara cand fac geometria anul acesta. Nu stiu ce sa ii mai fac.O chestie la care m-am gandit, daca o janta este putin stramba poate influenta reglajul geometriei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca gasesti eroare stocata pe ABS....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Florine am mai avut discutia asta undeva pe forum aici. Eroarea care ramane stocata este cea a switchului de frana. De vreo 2 ani mi se aprinde ESP in bord aleatoriu si nu se mai stinge. Am schimbat si switchul de frana si tot se aprindea. Am schimbat 2 brate superioare si am refacut geometria si de atunci nu s-a mai aprins pana acum vreo 2-3 luni. Aceeasi eroare imi apare. O data mi s-a aprins cand am luat stanga dreapta puternic la 60 la ora (si nu s-a mai stins, deci nu era vorba de intrat ESP ca sa clipeasca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitati aici un video in timp ce se manifesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e bine reglata geometria. De curand am schimbat un cap de bara si am fost la un service care avea un aparat de ultima generatie.

Aliniasem roata cu sfoara ca sa ma deplasez pana la service dupa ce am schimbat capul de bara pe partea stanga. Numarasem turele, dar nu s-a potrivit deloc, roata era divergenta rau fata de directia de mers, asa ca am mai adus-o un pic pe pozitie cu sfoara. Adica am masurat cu sfoara si am mai reglat din bieleta.

La service evident baiatul zice ca e divergenta. O regleaza (doar din roata la care am umblat - inainte era perfect) si dupa aceea tragea catre marginea drumului. Ar fi trebuit sa plec de la inceput, am observat ca inaintea mea era un tip cu un opel vectra care venise a doua oara "sa ii mai faca ceva ca parca nu e cum trebuie". Dupa mine un logan care la fel revenise pentru ceva ajustari.

Dupa cateva zile am revenit si eu si ii spun ca dupa parerea mea e in continuare divergenta. Volanul nu era la 0 in linie dreapta, masina nu pot spune ca tragea, dar nici perfect drept nu mergea. Asa a fost, a mai strins-o el un pic de le face pe amandoua convergente dar in parametri conform aparatului. Tot nu era bine, acum trebuia sa tin volanul invers un pic.

Am renuntat la flacaul nepriceput cu scule bune si m-am dus la un vechi service unde faceam si in urma cu multi ani. Baiatul de acolo il stiu eu de vreo 14 ani ca face geometrie. Aparatul lui e o rapandula si se pune numai pe rotile din fata in principiu. Merge si o sfoara in spate, dar doar o agata de janta nu are un dispozitiv sau ceva. I-am explicat eu ce si cum si in 5 minute plecam pe deplin multumit. Foarte putin a mermelit pe acolo pe la bieleta, dar a pus-o perfect. Mi s-a mai intamplat si in trecut asa cu el, trebuia sa merg de la inceput acolo, dar celalalt service era mai in drum si mi s-a parut mult mai dotat.

Scuze pentru povestea prea lunga. Ideea e ca e bine sa gasesti pe cineva cu experienta si sa nu pleci de acolo pana nu esti convins ca nu poti scoate ceva mai bun.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat la 3 service-uri diferit cu aparat digital, cu lumini si alte ghidusii. Am fost pana si la Elcargid. Masina se comorta si ca o gelatina sa zic pe sosea pentru ca aici trage mai incolo nu mai trage, si din cauza asta trebuie sa fiu foarte atent. Imi scoate peri albi. Mama ei de geometrie. Poate sa fie un brat (cel mai mare ) busit? Eu banui tirantul dreapta pentru ca a fost schimbat de vreo 2 ani si ceva degeaba cu unul de slaba calitate . Se poate sa fie bratul dus fara sa se auda troncanit ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se poate.

Amortizoarele cum stau? Sunt foarte importante in tinuta de drum. Poti avea probleme si din cauza lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: Pot refolosi suruburile din axul rotilor dupa ce le-am scos?

Ma refer la suruburile care trebuie stranse cu 200Nm.

Suruburile existente pe masina sunt cu cap hexagonal de 27mm.

Am doar unul nou care se strange cu imbus de 17mm parca.

Cum fac? le refolosesc pe cele 2 de 27mm sau mai cumpar unul de 17mm (pt imbus)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea cosmin uitete la postul 654 si vezi acolo despre amortizoare.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce-i cu postul 654. Eu iti spun ca e foarte posibil sa ai o problema cu amortizoarele.

Popica, cred ca te referi la surubutile ce tin planetara in fuzeta. Le poti refolosi linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In postul acela este o poza cu testul la amortizioare. Parera mea ca sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bratele sunt bune si nu ii dai de cap cu geometria,singura solutie este sa bagi presiune mai mare in roata dreapta.daca ai avut cauciucurile uzate este posibil ca dupa geometrie sa traga.incearca sa schimbi rotile fata intre ele si vezi daca trage in partea cealalta.am patit si eu la fel si a mers.[prost] a trebuit sa cumpar cauciucuri noi.acum e perfect.sa stii ca esp-ul care se aprinde la greutate la mine imi dadea un senzor de rotatie pe dreapta spate.dupa ce am schimbat placutele spate nu s-a mai aprins 1an.acum a inceput dar doar cand e ud asfaltul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti! Tocmai ce mi-am schimbat si eu tot setul de brate fata, Lemforder, si amortizoare, Kayaba. Parca e o alta masina, sa nu o recunosc :icon_cheesygrin: . Acum, sper sa merite investitia. Dupa ce am dat jos bratele vechi am observat ca aveam brate de la 4 firme pe ea, Lemforder, TRW, Mapco, si o sigla ce nu o recunosc. Cel de la care am luat masina mi-a zis ca el a schimbat doar 2 brate (cele Mapco) si capetele de bara, inainte cu cateva luni sa mi-o vanda...eu o am de 3 ani. Cele Mapco erau sub orice critica, praf, praf, daca mai mergeam asa nu cred ca mai rezistau pivotii aia, sigur sareau sau se rupeau. Celelalte, de firma ca sa zic asa, se prezentau bine avand in vedere ca erau mult mai vechi ca astea Mapco. In concluzie eu m-am convins ca cel putin la brate conteaza calitatea. Sper sa nu ma dezamageasca astea noi, la cati bani am dat pe ele :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

Cat a costat totul pe Lemforder bratele (+amortizoarele? Ai schimbat si arcurile). Vreau sa le schimb si eu peste o luna pentru a elimina un sunet (un dinganit, peste gropite) si o ipoteza cum ca ar fi caseta de directie care provoaca aceste sunete de badoca. Ii un sunet ca si cum ar fi duse cupelele la alte masinin gen golf 4. In rest nu am nici o sintoma, nu trage de nici o parte, sta foarte bine pe drum, nu joaca la viteze mari sau alte sintome de cutie directie.

Nu curge, nu trage, volanu merge ok, revine ok etc. Atat ca suna peste borduri gropi sau denivalari. Dc?

Cei de la servis au zis ca ii caseta. Desi sunetul vena din partea de unde au controlato acum vine si din partea pasagerului.

Nu stiu in ce sa investesc bani in cutie directie sau kit complet brate.

Have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai rar bate caseta,eu zic sa mai verifici bratele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tati am inteles ca ai schimbat flanse dar are passat-ul rulmenti adica flansa rotativa cumva?intreb ca eu nu stiu sa aiba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ninu cei de la service sunt incompetenti. Nu da bani pe piese care nu sunt defecte. Verifica ce bate, e imposibil sa nu afli. Eu mi-am verificat si am schimbat singur bratele si nu sunt nici pe departe mecanic auto. Mergi la un mecanic care se pricepe. Tot ce ar putea sa bata e verificabil inclusiv caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pana la urma passatul b5.5 are sau nu flanse cu rulment pe fata ca sigur nu este flansa rotativa pe multi link!deci nu ar trebui sa aiba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!