Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Inseamna ca este cam clara treaba atunci, amortizorul o data impins de mecanic cu mana nu mai revenea in niciun caz inapoi.

Daca stau bine si ma gandesc am circulat ceva timp cu burdufurile alea de protectie rupte, dar kilometrii facuti au fost f putini.

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca se intampla ceva grav daca mai circul cu masina ? Si pe fata si pe spate am amortizoarele praf. Sunt terminate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal la un amortizor care atunci cand apas pe el sa nu mai revina singur la pozitia initiala? Am schimbat azi burdufurile de pe spate si mecanicu mi-a facut testul respectiv la amortiozr. A zis sa cumpar altele ca astea sunt duse. Dar eu am facut acum 6 luni testul de amortizoare la o statie ITP si mi-a iesit si pe fata si pe spate cam 78-79%. Ce sa mai inteleg acum?

Rezultatul testului de amortizoare nu este prea elocvent (deci nu te poti baza prea mult pe el). Spun asta deoarece am vazut amortizoare curse (care pierdusera ulei) si la testare au iesit bune. Nu stiu ce sa zic acum in legatura cu testul facut de mecanic, nu mi se pare nici el relevant. Rolul amortizorului este de a se opune oscilatiilor arcului. El nu trebuie sa revina neaparat inapoi dupa ce ai impins tija, deoarece oricum este tras de arcul comprimat. Ca sa lucreze, trebuie sa opuna rezistenta cand este tras pe cursa negativa. Parera mea este ca cel mai bine iti dai tu seama daca amortizoarele sunt terminate, in momentul cand conduci masina. Te vei simti ca in caruta, rotile vor pierde mai repede aderenta cu soseaua in cazul franarilor bruste, iar stabilitatea masinii va fi penalizata drastic in viraje.

Referitor la ultima ta intrebare, daca circuli in oras si mergi linistit, nu ai ce sa patesti chiar daca amortizoarele sunt praf. Periculos este la viteza mare, in cazul unor manevre sau franari bruste. Uzura amortizoarelor nu este atat de grava precum jocurile din sistemul de directie sau problemele la sistemul de franare.

Daca masina are peste 100.000 km si nu au fost schimbate niciodata, nu are de ce sa-ti para rau dupa bani daca le schimbi, ca in parametrii normali de functionare sigur nu mai sunt.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca se intampla ceva grav daca mai circul cu masina ? Si pe fata si pe spate am amortizoarele praf. Sunt terminate.

Nu se intimpla nimic grav . Ar fi doua efecte negative pe care sa le ai in vedere : la viteze mari cind treci peste denivelari creste mult timpul cit roata nu mai e in contact cu drumul , DECI NU CIRCULA CU VITEZE MARI , mai ales pe umezeala , mizga , ... Si doi , daca sint denivelari multe redu foarte mult viteza , ca masina poate intra in rezonanta , marindu-se amplitudinea oscilatiilor si risti sa dai cu baia de ulei de pamint...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de raspunsuri. Sunt mai linistit acum, nu de alta dar in aprilie am doua botezuri si o nunta :) . Asa ca va dati seama ce ma asteapta, financiar vorbind.

Masina are aproape 195.000 km la bord si amortizoarele n-au fost schimbate niciodata, de fapt mai nimic n-a fost schimbat pe masina asta de fostul proprietar.

Din pacate pt mine care am luat-o la 182.000km dupa cateva mii de km facuti la masina au inceput sa cam pice toate.

Si da chiar ca ma simt ca intr-o caruta, eu tot dadeam vina pe bucsaraie, dar mecanicul mi-a zis ca sunt ok dupa ce le-a verificat. Mi-a zis doar ca bucsele antiruliu de pe fata sunt distruse dar in rest sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar o avere sa schimbi amortizoarele daca intra-adevar ele sunt de vina. La ce mecanic ai fost?

Acum depinde si de finantele dipsonibile. In maxim 10 mil ai rezolvat cu ele si cu bucsele de care zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stau bine si ma gandesc am circulat ceva timp cu burdufurile alea de protectie rupte, dar kilometrii facuti au fost f putini.

Credeti ca se intampla ceva grav daca mai circul cu masina ? Si pe fata si pe spate am amortizoarele praf. Sunt terminate.

In acelasi ''fel'' am patit-o si eu. Mi s-a rupt o protectie de la telescop, nu i-am dat importanta, masina mergea bine. Dupa o saptamana auzeam tot mai tare o bataie in spate .. a cedat si bieleta antiruliu pe partea cu telescopu' problema si la final am costatat urmatoarele: pt. o protectie telescop ne schimbata la timp, m'am ales cu o pereche telescoape spate(NOI monroe) + protectie noua + bieleta antiruliu + cauciuc(ROATA)!!! S-a mancat cauciucul in partea interioara intr-o saptamana(!!!) de parca am facut liniutze! Parerea mea, schimba-l sau de preferat schimba-le, telescoapele!!! Daca il inlocuiesti acum pe cel stricat si pe cel de pe partea cealalta il lasi, o sa ai surpriza sa-ti cedeze ambele! Unu e ''obosit'' celalalt nu... Bafta!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de raspunsuri. Sunt mai linistit acum, nu de alta dar in aprilie am doua botezuri si o nunta :Driver: . Asa ca va dati seama ce ma asteapta, financiar vorbind.

Masina are aproape 195.000 km la bord si amortizoarele n-au fost schimbate niciodata, de fapt mai nimic n-a fost schimbat pe masina asta de fostul proprietar.

Din pacate pt mine care am luat-o la 182.000km dupa cateva mii de km facuti la masina au inceput sa cam pice toate.

Si da chiar ca ma simt ca intr-o caruta, eu tot dadeam vina pe bucsaraie, dar mecanicul mi-a zis ca sunt ok dupa ce le-a verificat. Mi-a zis doar ca bucsele antiruliu de pe fata sunt distruse dar in rest sunt ok.

La aproape 200.000 km nici nu mai incape indoiala ca ar mai fi bune... Ar fi insa recomandat sa le schimbi pe toate 4. Insa ai grija ce cumperi. Personal nu-ti recomand Sachs aftermarket. Am schimbat la fosta masina amortizoarele fata cu marca mentionata si dupa aprox.30.000 km unul a inceput sa piarda ulei. Deci calitatea lasa de dorit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut. ieri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara..pana ieri se auzeau niste bufnituri cand treceam peste denivelarile iasiului, dupa ce am schimbat cauciucurile acelasi traseu(podul de piatra) nu se mai auzea nimic. pana ieri am banuit ca amortizoarele sunt terminate avand in vedere ca burdufurile(puffer'urile) sunt rupte si desprinse de pe amortizor. amrotizoarele asteapta frumos sprijinite de perete in camera mea(monroe reflex la oferta 3+1 gratis). astept un prieten sa'si deschida service'ul a zis ca imi face o reducere la montajul lor, avand in vedere ca mai am de schimabt si bucsele inclusiv si pe cele de pe spate plus discuri de frana si placute si consumabilele...nu asta e important...ce ma intereseaza...de la ce s'ar auzi bufniturile cand masina avea cauciucuri de iarna si de ce nu se mai aud acum. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucuirle au diferite compozitii in functie de producator, si de destinatia lor (iarna, vara, ploaie, autoutiliatare...). Deci mai mai moi, mai tari...absorb socurile diferit.

In plus mai ia in calcul si presiunea din avelope. Poate astea au presiunea mai mica si deci absorb mai frumos socurile.

De asemeni si temperatura exterioara are un efact asuprta anvelopelor, mai mare sau mai mic in functie de compoztia acesteaia.

Mare parte din denivelare e preluata de anvelopa. Practic ea e la inaintare intre denivelare si amortizor, nu? :D

PS: eu am oservat ca si amortizoarele se comporta un pic diferit in functie de temperatura exterioara.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles faza cu presiune din anvelope si cea cu "carnea" lor. multumesc de lamurire dar...ai vre'un sfat bun? sa skimb amortizoarele avand in vedere ca in viraje mi'e cam frica sa nu ma rastorn si ca puffer'urile sunt rupte si desprinse de pe amortizor...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Protectiile despre care zici tu ca sunt rupte pot fi schimbate separat... si nu reprezinta un motiv pt schimul amortizoarelor.

Teama ca te rastorni o ai tu, sau ti-o inspira masina?

Da mai multe detalii despre cum sta masina pe drum, daca se leagana, daca e instabila la viteza, daca simiti ca peste denivelari roata topaie te nebuna in loc sa pastreze contactul cu solul...

Mai rasfoieste topicul asta...mai da un search si apoi vei putea trage singur o concluzie.

Pe de alta parte poti face si un test de amortizoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina sta bine pe sosea...cand merge drept...dar daca am viteza in curbe se lasa tare. De exemplu: Eram 5 persoane in masina aveam 60 km/h sa zic cand am luat un viraj aveam impresia ca ma rastorn.La viteze mari, am mers cu 170 serile trecute si a fost bine si la denivelari troncane in caroserie la partea din fata si rotile nu par sa topaie...presupun ca inca mai sunt bune...dar avand in vedere cum arata puffer'urile alea..nu par a fi schimbate niciodata...masina are 40k km facuti de mine in tara si daca'i fac test sigur o sa'mi zica aia ca trebuie schimbate..mersi mult pt lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele nu au nici-un rol in inclinarea in curbe , ele doar absorb socuri , la curbe responsabile de inclinare sint arcurile si mai ales barele stabilizatoare

Modificat de Marius
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce talon ai la anvelope? ce presiune ai in anvelope? Masina era plina? Toate astea pot duce la inclinarea mai pronuntata a masinii in curbe. Tu nu ai masina sport (suspenzie sport).

Deci posbil sa nu ai nimic cu amortizoarele, ci tu asteptari prea mari de la o masina de clasa compacta, cu inclinatie familiala.

Acum deja cazul tau iese OffTopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce talon ai la anvelope? ce presiune ai in anvelope? Masina era plina? Toate astea pot duce la inclinarea mai pronuntata a masinii in curbe. Tu nu ai masina sport (suspenzie sport).

Deci posbil sa nu ai nimic cu amortizoarele, ci tu asteptari prea mari de la o masina de clasa compacta, cu inclinatie familiala.

Acum deja cazul tau iese OffTopic.

ok ok suntem :( cauciucurile sunt 205/55/R16 si presiunea era de 2.1 spate 2.0 fata.ar putea fi si de la presiune si in masina erau 5 persoane si suspensia stiu ca nu e sport.

p.s. daca se poate sterge mesajul asta dupa ce este citit pt a nu incarca topicul cu ceea ce nu intereseaza pe altii :)

o seara faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am decis sa cumpar promotia Monroe 3+1 gratis. Noroc cu userul crl :icon_thumright:. Sper sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare..de unde cumparati amortizoare la oferta?:icon_thumright: ..mai am o intrebare , un coleg de pe forum are 4 amortizoare de vanzare bune , masina lui este un golf 1.9 tdi de 101 cp si vreau sa stiu daca se potrivesc pe masina mea( bora 1.9 ajm).multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce parere aveti baieti de amortizoarele Monroe? merita? sau mai bine altceva? Ma gandesc si eu sa le schimb ... am cerut un pret la Monroe 3+1 gratis pt masina din semnatura si costa 528lei . Ca pret eu zic ca e bine . Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce n-ar fi bune Monroe, dintre cunostintele mele pana acum nu s-a vaitat nici unul de ele. In Pitesti am gasit cu 520lei.

Apropo, o data cu schimbarea amortizoarelor pe spate din citite pe forum am inteles ca ar fi recomandat si schimbarea flanselor (parca asa le zice). Eu am schimbat deocamdata doar burduful de protectie la ambele amortiozare si acum am observat ca se aude un zgomot ciudat in spate atunci cand trec peste denivelari. Un fel de scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pretul este excelent, desi....ca sa iti faci o idee, eu cumparat 4 telescoape BOGE la 820 ron acum un an si jumatate.........la pretul asta nu stiu daca ai platit macar 3 ca sa ai pe al 4-lea gratis....... :ceuameni:

preturile mai scad......

Modificat de voolkh@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e bun asa , inseamna ca nici numai stau pe ganduri ... le cumpar si vad eu unde le schimb ... ca astea is varza cele pe spate pe drumuri cu denivelari zici ca te dai in leagan , unu pe fata e curs de a binelea ... si l am schimbat acu vreo 2 ani si e SACHS. voolkh@n oricum Boge e firma de firma. Bafta, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata le am schimbat, 526 de lei m a costat, manopera gratuita . Acu numa sa sper sa fie cu noroc. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,a si eu o problema la suspenise sau amortizos nush care dreapta fata,face un zgomot cand se balanseaza masina zici ca e un bax de apa in care se misca flacoanele cu apa fix zgomotu ala face !nu jtiti ce arr trebuii sa fac?Cineva de la service o zis ca nu ai ce face daca vrei til schimb ca alceva nu pot sa fac! Nu stit daca pot face ceva sa nu se mai auda ...?Help plz! ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fost in service si ti s-a facut o verificare a suspensiei, banuiesc ca ti s-a dat si un diagnostic. Daca amortizorul dr.fata e dus, nu-ti ramane decat sa-l schimbi, insa recomandabil ar fi sa inlocuiesti perechea, deci si cel de pe stg.fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!