Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Pentru a schimba rulmentul din capul amortizorului, se inlocuiesc pozitiile 14 (rulmentul) si 18 (bucsa) din schema, corect?

susp1.th.jpg

Aici este kitul cu reperele respective: kitrulment.th.jpg

In stare demontata (de pe masina), cand amortizorul e complet destins, arcul e inca presat intre talere? Adica dupa ce se desface piulita 21, am nevoie de presa ca sa montez la loc?

Flansa de aici, se identifica cumva cu pozitia 18 din prima schema, si e una si aceeasi cu "flansa mare de guma care se taseaza" ??? - v. mesajul anterior.

susp2.th.jpg

LE: este vorba de Leonul de la semnatura.

Multumesc!

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Multumesc pt sfaturi si poze , o sa va anunt cand le-am schimbat!, ce marca au telescoapele!, cat ma costa toata treaba asta toata!

Sper sa le schimb pana saptamana viitoare?

Salutare!!! :(

Modificat de dj somu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Ce oferte am gasit la telescop,si nu stiu de care sa iau? Astea pt matoare 1,9 tdi

Sachs-260 ron pe gaz pe fata telescop.

Monro-200 ron tot pe gaz

Pe ulei am gasit tot pe fata telescop.Sachs -250 ron

pe spate Monro gaz-175 ron pt wv golf variant

De cara sa cumpar ?pt ca pe gaz sunt patit,iar pe drumurile noastre cred ca sunt mai bune pe ulei!

Pe gaz am avut telescoape spate si s-au dus in doar 9 luni!

De care sa iau?

As mai avea o oferta la telescop fata marca Salko pe ulei la 216 ron,alti zic sa imi iau pe ulei.ca sunt bune,-nu stiu?

Totusi la preturi difera telescopul

ex.motor de 1,6 nu trebuie un telescop asa de tare ca motorul e mai mic dar la 1,9 tdi mai ales ca greutatea motorului este mai mare,iar telescopul trebuie sa fie mai tare! eu zic ca difera pretul de cm3

Deci la pret conteaza capacitatea cilindrica! ce telescop trebuie sa pui.

Datimi un sfat bun de care sa aleg? si pretul daca este ok.

Mersi si scuze daca pun prea multe intrebari!asta pt ca nu prea ma pricep!,mai am de invatat!

Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlut,

Chiar ieri am vorbit cu mecanicul meu, si mi-a spus ca daca vrea ceva mai "moale", sa zicem pentru comfort, atunci sa aleg telescoapele pe ulei. Inca un motiv pentru care eu as alege pe ulei sunt drumurile noastre "bune".

El mi-a sugerat sa iau Monro (sau cum se scrie) si am inteles ca 4 bucati (fata+spate) ar ajunge pe la 800 lei + plus manopera de 150-170 lei pentru tot.

Deci daca vrei comfort parerea mea alege ulei, daca vrei sportivitate ar fi mai une cele pe gaz.

Parerea mea personala este ca Sachs nu mai sunt ce au fost...eu auzisem de firma asta de acum 10 ani, cand fabricau lanturi pentru motociclete...

Te-as sfatui sa ramai la Monro pe ulei. Asa voi face eu...

Spor si ai grja cu mecanicii, ca cei buni se gasesc tot mai greu...

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu o intrebare: de curand mi-am schimbat amortizoarele fata cu unele sport (sunt galbene si le-am cumparat de la cineva care le-a adus din germania, nu stiu ce marca sunt, dar au fost noi), am mai schimbat 2 bucse (cred ca cele de la bara antiruliu, erau micute si din cauciuc) + un set de bucse ceva mai mari (aveau rama din al si cauciuc in centru :)) si flansele, am luat de la sachs, iar pe spate am schimbat amortizoarele cu unele monroe (combinatie de gaz cu ulei), kit de montaj si flanse febi parca... :D, iar arcurile sunt cele stock... acum intrebarea: cand trec peste limitarile de viteza, cele aflate inaintea trecerilor de pietoni, etc. pe fata mi se aude un scartait, ce poate fi ca am schimbat aproape tot? iar pe spate se aude tot un scartait ceva mai silentios, daca pot sa zic asa, se aude si daca se urca cineva.... ce poate fi? sa fie arcurile in ambele cazuri, sau altceva? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fi surprins sa afli cat pot fi de problematice unele amortizoare NOI. Chiar si marci consacrate.

Pe fata poate fi si un cap de bara nelubrefiat corespunzator.

Scartaitul de pe spate (cand urca cineva in masina) nu cumva apare cand e trasa frana de mana? :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am crezut si eu initial, dar am facut o verificare si cu frana de mana lasata si exact acelasi scartait....pe spate ce nu am schimbat sunt bucsele acelea mari de la punte si arcurile, in rest e tot scgimbat, ca si pe fata de altfel, si ma enerveaza de mor scartaitul ala cand trec peste denivelarile alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca arcurile nu pot sa scartaie. Deci singurele suspecte raman bucse/rotule/capete de bara. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da....dar nu stiu ce sa zic, o sa ma duc la un mecanic si o sa-l pun sa se mai uite ce o mai fi defect... ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate am rezolvat :) era arcul de pe partea stanga sarit de pe locasul lui, si atingea de punte si d'aia scartaia, problema s-a remediat f usor, urcata masina pe elevator si impins arcul la locul lui :D, dar nu stiu pe fata ce ar putea fi, ma gandesc ca poate mecanicul nu mi-a schimbat toate bucsele pe care i le-am dus, ca mecanicul la care am fost acum cu arcul asa mi-a zis, ca cele de la bara antiruliu nu sunt schimbate, decat celelalte mai mari, si ma gandesc ca acel scartait la trecerea peste limitarile de viteze, cand trec cu ambele roti in treapta a 2-a sa vina de acolo....o sa le schimb si vad dupa ce si cum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O posibila cauza pentru scartait ar putea fi si bieletele care laga bara stabilizatoare de brate, sau chiar bucsele care fixeaza bara stabilizatoare (acelea cu cleme metalice).

Bafta,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Ce parere aveti despre telescoapele de la AL KO?Vreau sa mi le schimb pe spate si nu stiu de care sa pun.Din ce am citit pe forum Sachs nu sunt tocmai reusite.Cand trec de o denivelare cu fata si ajung sa trec si cu spatele parca mi se rupe masina in 2.Sa fie duse telescoapele spate sau sa fie arcurile sport problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa fie si bucsele de la punte. Acelasi lucru il pateam si eu inainte sa le schimb. Eu am schimbat toate 4 amortizoarele, toate 4 flanse si tot troncanea toata masina. Cand am schimbat bucsele de la punte ... s-a facut liniste. Cel mai indicat e sa mergi sa faci un test de amortizoare, la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Sper sa nu primesc Warn deoarece am mai postat problema masinii mele in sectiunea " Zgomote rulare"

am fost deja la 4 mecanici ca sa vad ce bate la masina pe fata si nu isi da seama nimeni ce are masina.Au verificat bucsele ,telescoapele,pivoti,planetare,suporti motor toate sunt in regula.Ieri am facut test telescoape in reprezentanta la .... si au iesit bine cred .Altu zicea sa le schimb altu cica ca sa nu le schimba naiba ii mai intelege.Oricum aseara am dat comanda la telescoape fata/spate sport pe gaz.Azi am schimbat suport cutie viteze stanga de sus cica ala ar fi fost "buba" dar nu e asa.Bataile persista.Ieri am demontat rotile fata si am ridicat usor de brat si i-am dat drumu iar acel zgomot care se aude din telescop se aude si la denivelari.Eu cred ca sunt telescoapele deoarece deja a aparut fenomenul "Barca".

post-34423-1262517180_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohoo, poi stai bine, la mine sunt pe la 50% ;), scuze, erau acu un an si... si unul chiar pe la 48% si nu bateau si nici acum nu bat, acum intrebarea e, bat tare, sau doar ti se pare ca ar bate? adica ,e evidenta treaba?

PS: intentionez sa le schimb cu ceva ce o coboara vreo 3cm si mai sport decat stocurile, ce marca ati recomanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea bataie e foarte posibil sa fie din amortizoare. Si chiar nu are importanta cat sunt de uzate. Eu am intalnit acest fenomen la amortizoare aproape noi, dar evident nu OEM. Iar daca e "barcuta", oricum trebuie sa le schimbi. Cea mai buna recomandare care ti-o pot da ar fi sa pui OEM. Nici un alt amortizor nu ajunge la calitatea unuia OEM. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine incearca MONROE REFLEX gaz si ulei ca sa nu ai o surpriza neplacuta daca treci direct pe gaz.La gropile din romania vei avea mari neplaceri din cauza rigiditati masinii si celelalte elemente de suspensie vor avea de suferit(un prieten a avut astfel de probleme).

Asta e doar un sfat de la cei patiti asa ca daca vrei sa asculti bine , daca nu faci cum vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care elemente de suspensie te referi? ca asta e suspensia in sine, orice ai lua ,se duce dracului cu viteza proportionala cu pretul lor...

Amy, nush ce sa zic, in orice caz, dupa 10 ani ,nu mi-s curse cele originale, si nah, eu zic ca destul de rigida pt varsa asta si avand in vedere ca nu au sunete ciudate si nu se balanseaza masina dupa deniveleri sunt mai mult decat ok. Nici de noua nu a fost proiectata sa stea zid masina, si a luat cateva gropi mai bunicele din cand in cand, din imposibilitatea de a le evita :o .

In orice caz, la banii celor oem iti pui niste koni-uri mult mia rigide si mai performente, nush daca si mai rezistente....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul meu era pentru DomaniG, dar in fond, orice masina poate avea aceste probleme. :D

Cat despre rezistenta amortizoarelor OEM, parerea mea ca nimic nu le egaleaza. Acum... evident ca exceptii sunt pentru ambele variante. Depinde fiecare ce isi doreste de la o suspensie. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si aici in speranta ca poate gasesc un raspuns. Desi e un pic cam offtopic...

Amortizoarele se stang in flanse, iar flansele de caroserie. Bun...

E posibil sa se modifice distanta dintre anvelopa si aripa daca strangi prea mult amortizorul in flansa? Eu am tot incercat pe suprafete care mi s-au parut nivelate, si de fiecare data reise ca aripa fata-stanga e mai apropiata de roata (3 degete fata de cam 4 pe dreapta). Coincidenta? sau poate baietii care mi-au strans amortizoarele pe fata in flanse au strans inegal... Capatul cu filet al amortizorului iese cam 1 deget si ceva peste locul de strangere in caroserie, sub capota. Parca inainte nu iesea asa mult, si imi pare ca e exact diferenta aia ca lipseste sub aripa.

As putea sa il mai slabesc eu cu o tubulara de sub capota?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei uite ca mi-am montat suspensia sport si ma declar foarte multumit de ea.E putin rigida masina dar nu ma plang.A disparut si fenomenu de barcuta ,nu se mai lasa fata la franare sau ridica la accelerari bruste,volanu se misca muuuuult mai usor am schimbat si flanse + rulmenti Lemforder.In concluzi sunt happy

P.S Nu va mai luati de pe diagrama de la verificare telescoape.Am avut un telescop care ramanea blocat dupa apasare si nu a stiut nimeni pana nu la demontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Puteti sa-mi spuneti niste locatii in Bucuresti unde pot sa fac un test de amortizoare, eventual si niste preturi ?

Multumesc :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Este normal la un amortizor care atunci cand apas pe el sa nu mai revina singur la pozitia initiala? Am schimbat azi burdufurile de pe spate si mecanicu mi-a facut testul respectiv la amortiozr. A zis sa cumpar altele ca astea sunt duse. Dar eu am facut acum 6 luni testul de amortizoare la o statie ITP si mi-a iesit si pe fata si pe spate cam 78-79%. Ce sa mai inteleg acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un amortizor inseamna circuite destul de sensibile in interior , deci o garnitura sau o supapa care pica face ca amortizorul sa nu mai lucreze de pe o zi pe alta , nu uzura graduala in timp . Daca nu impinge in gol inseamna ca nu lucreaza , deci ti-a zis bine mecanicul .

Amortizorul are doua roluri in toata treaba :

== elimina pe cit posibil oscilatiile suspensiei ( rotii ) ( balansul liber al masinii , ca barca )

== tine roata lipita de sol ( deci impinge tot timpul in ea )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!