Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Haha, pai cind mai treci arunca si o bobina d-aia p-acolo, poate o gaseste Misu, sa fie ca la "scrap...challenge" alea.

si eu sa stau la barul de vizavi sa ii zic cald cald rece rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

E si bar acolo? :icon_cool:

cred ca putin mai acana e si o adapatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, ca sa te "adaptezi" dupa ce bei. Am o aprindere electronica produsa de un mosulet nebun, cu 4 magneti pe rotor si un senzor care se fixa pe platina (cu un comutator se putea trece la platina, care era altfel blocata pe deschis). Obiectul functioneaza, nu stiu, prezinta vreun interes ca obiect de studiu? Parc-ar merge mai bine ca aprinderea clasica (cu toate ca am facut de asta primavara cu aia clasica, cam 3000 km pe cuvint - sa-mi crape ochii :icon_cool: - fara s-ating nimic pe la aprindere, dar asta a fost senzatia cind am montat prostia aia). OK, nu stiu exact cit, ca sint putoare si nu tin minte cifre. Uleiu il schimb oricum cind se mai incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, ca sa te "adaptezi" dupa ce bei. Am o aprindere electronica produsa de un mosulet nebun, cu 4 magneti pe rotor si un senzor care se fixa pe platina (cu un comutator se putea trece la platina, care era altfel blocata pe deschis). Obiectul functioneaza, nu stiu, prezinta vreun interes ca obiect de studiu? Parc-ar merge mai bine ca aprinderea clasica (cu toate ca am facut de asta primavara cu aia clasica, cam 3000 km pe cuvint - sa-mi crape ochii :icon_cool: - fara s-ating nimic pe la aprindere, dar asta a fost senzatia cind am montat prostia aia). OK, nu stiu exact cit, ca sint putoare si nu tin minte cifre. Uleiu il schimb oricum cind se mai incalzeste.
da jane ...e interesanta ca obiect de studiu si pentru cine vrea sa-si bricoleze asa ceva in lungile seri de iarna....eu am de pus pe bus o instalatie de injectie la care partea de aprindere este completa si face parte din sistemul de culegere a datelor, adica senzorul hall imi da informatii despre pozitia arborelui cotit sau turatie... singura parte unde voi lucra este adaptarea injectoarelor pe grupe comandate de igbt-uri si la partea de traductori de temperatura, pe care sint nevoit sa ii cuplez cu racirea .. adica cu ce vorbeam pe la altele despre termostat..... ma mai injura unu ca fac tuning sau altul ca nu inteleg ca mecanica e ca gastronomia si se miroase se pipaie se gusta, dar vreau din masina mea sa fac una in care sa am incredere sa merg mii de km fara sa deschiz capota decit pentru schimbul de ulei...d'aia ti-am dat carburatoarele...pentru ca sint foarte putin fiabile .. restul masinii va arata asa cum a lasat-o fabrica.. mai putin si frina unde voi adapta un abs de golf 2.... daca te uiti in alt topic despre aprinderi ... eu sint adeptul instalatiilor fara delcou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, produsul industrial e cel mai bun; ziceam si io..

Haha, atunci am sa ma bucur singurel de beneficiile aprinderii cu 4 magneti, treaba voastra...

Pot pune 8 magneti pe volant cumva si sa renunt la distribuitor, ceva gen "wasted spark"? Sau maninc, caca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, produsul industrial e cel mai bun; ziceam si io..

Haha, atunci am sa ma bucur singurel de beneficiile aprinderii cu 4 magneti, treaba voastra...

Pot pune 8 magneti pe volant cumva si sa renunt la distribuitor, ceva gen "wasted spark"? Sau maninc, caca?

nu jane .. sint masini facute in fabrica .. adica industrial care zici ca sint facute pe genunchi (nu dau nume) si masini facute acu 80 de ani care se tzin cu mindrie....chestii d'astea cum facea mosulica am folosit si eu la masini si mergeau ff bine si sfatuiesc pe oricine sa te caute sa copiati deviceul pentru ca o aprindere eletronica e de 10 ori mai buna decit una cu platina

nu jane nu se pune nici un magnet .. se pune pe fulie o rotita dintata speciala si un traductor linga...fara alti magneti

...

post-17229-1200255100_thumb.jpg

post-17229-1200255113_thumb.jpg

post-17229-1200255125_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochei, n-are rost sa revenim la ce s-a discutat de multe ori, cu dintii aia nepereche; totusi, de ce trigger-ul mosului e cu magneti si nu are o piesa metalica cu 4 dinti? De ce 4 magneti? Si de ce nu pot pune pe volant 8 magneti care sa "excite" senzorul din montajul mosului? Haide, coboara pina la mine ;). Sau nu pe volant, pe fulie ;).

Poza 3 e absurda.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochei, n-are rost sa revenim la ce s-a discutat de multe ori, cu dintii aia nepereche; totusi, de ce trigger-ul mosului e cu magneti si nu are o piesa metalica cu 4 dinti? De ce 4 magneti? Si de ce nu pot pune pe volant 8 magneti care sa "excite" senzorul din montajul mosului? Haide, coboara pina la mine ;).

Poza 3 e absurda.

jane daca de uiti la rotita e shtirba de doi dinti adica are 60-2 dinti, aia de pe motorul rosu e shtirba numa de un dinte...depinde de modulul electronic adaptat.....modulul electronic este un "calculator", iar dintii lipsa ii spun calculatorului ca de acolo se reia programul....fiind o aprindere cu scinteie pierduta la un ciclu de 360 grade se dau la doua bobine de inductie doua comenzi ...1-4-3-2 o bobina 1 si 3 alta bobina 4 si 2..brosaca spre exemplu......scinteia se produce la ambele pistoane adica si la 1 si la 3 doar ca la 1 este sfirsitul compresiei si la 3 este sfirsitul evacuarii deci scinteia se da in gol.....avansul la aprindere este dat tot de calculator pentru ca este inmagazinat intr-un eprom "BIOS" sa-i spunem...dar in calculator nu vin numai informatii despre turatie mai vin si informatii despre sarcina...adica despre vacuum.. si nu mai expic ce reprezinta..

bine ce am zis aici e cam in mare

se pot pune si 2 magneti si 2 senzori.. dar modulul de aprindere este altfel.. nu mai are calculator ci numai componente electronice discrete... tranzistori, circuite integrate analogice,componente pasive etc..... tot baiatul care amushina masina ma incita la o discutie despre aprinderi si acolo i-am zis sa nu piarda din vedere ca punind o aprindere cu componente discrete si un singur traductor la un moment dat, datorita instabilitatii sistemelor electronice auto, datorate semnalelor parazite.. va pierde sirul si va da scinteia aiurea.... sistemul analogic poate fi studiat la oltcit special si cred ca cu putine modificari se poate adapta la broasca.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, acu vorbim de un sistem analogic rudimentar, deci io am un trigger-wheel cu 8 magneti sau bucati de metal, nu conteaza, care se roteste odata cu arborele motor, deci dublu fata de rotorul delcoului (de aci, 8 magnetei); senzoru da un semnal aprinderii aleia (sau aprinderii bosch) si am o bobina care da scinteie la 4 bujii simultan (in paralel, folosesc o bobina de aprindere electronica). Numai ca e cistigatoare scinteia care e acolo cind trebuie. Nu asta inseamna "wasted spark"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, acu vorbim de un sistem analogic rudimentar, deci io am un trigger-wheel cu 8 magneti sau bucati de metal, nu conteaza, care se roteste odata cu arborele motor, deci dublu fata de rotorul delcoului (de aci, 8 magnetei); senzoru da un semnal aprinderii aleia (sau aprinderii bosch) si am o bobina care da scinteie la 4 bujii simultan (in paralel, folosesc o bobina de aprindere electronica). Numai ca e cistigatoare scinteia care e acolo cind trebuie. Nu asta inseamna "wasted spark"?
da jane dar nu ai nevoie de 8 magneti ... ai 4 cilindri , motor in 4 timpi .... grade>> 0 pist 1...180 pist 4... 360 pist 3...540 pist 2....si de aici se reia.... deci 2 magneti .. unul pentru 1,3 si alt magnet pentru 4,2... nu mai gindi aprinderea ca la cea de delcou adica injumatatzind turatia arborelui, gindeste-o prin prisma ciclului motor..... mosulica a pus patru magneti in delcou nu pe arbore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre sa ma mai gindesc, daca mai stii mai zi, oricum e un inceput:), poate merge cu un singur magnet. Si cu 2-4 senzori si montaje. Sau alea merg si cu senzori in paralel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre sa ma mai gindesc, daca mai stii mai zi, oricum e un inceput:), poate merge cu un singur magnet. Si cu 2-4 senzori si montaje. Sau alea merg si cu senzori in paralel?

gindind la nivel teoretic ... o rotita cu un magnet si un traductor pentru pistoanele 1 si 3 si inca o rotita cu un magnet cu defazaj de 180 grade pentru pistoanele 4 si 2 si alt traductor.... ..... alta solutie folosind logici electronice cu un senzor pentru pozitia arborelui si alt senzor pentru reset.... deci dupa un ciclu de 360 grade sistemul se reseteaza adica ia programul de la capat.... cum spui tu > magnetul trece prin dreptul unui senzor, da scinteie la cilindrul 1sau3, si dupa 180 grade da scinteie la 4sau2 dupa care senzorul trece prin fata traductorului de reset si sistemul o ia de la capat....trebuie cautate module de aprindere de la masini care le au in afara calculatorului de injectie...ex ford, honda etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici un desen....cu doua module de aprindere ... d'alea de care cauta misu .. sau d-alea de care ii recomand eu... NU sariti daca am gresit ceva in schema ... nu stau sa gindesc acum decit ca principiu.... si nu am un program de proiectare pe calculatoarele mele .

in legatura cu avansul la aprindere ... se poate face o varianta mecanica cu o capsula de vacuum care sa traga de un platou pe care se afla cei doi senzori...sau o varianta electronica in calea dintre module si bobine si un senzor Manfroid absolute pressure .. sau MAP.. care in functie de vacuum face o translatie a semnalului proportional cu valoarea tensiunii date de map.. sau neproprtionala .. dupa o anumita lege .. hiperbolica, parabolica, etc..

post-17229-1200294413_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune aprinderile alea in paralel fara sa strici nimic?

da ... nu strici numic ... pentru ca ele lucreaza separat ... doar la bobina se intilnesc ... dar acolo sint doua bobine de fapt.. doua infasurari primare si patru infasurari secundare....

dupa parerea mea partea mecanica e mai interesanta .. adica punerea pe masina si partea de avans sint problemele care pot apare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde-s in paralel? sunt 2 aprinderi fiecare cu senzorul ei si, banuiesc, cu bobina ei... sunt in "paralel" la alimentare

OBS: cand am scris eu nu-mi aparuse raspunsul lu' Bogdan... da' e cam acelasi drac :coolpics:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde-s in paralel? sunt 2 aprinderi fiecare cu senzorul ei si, banuiesc, cu bobina ei... sunt in "paralel" la alimentare

niq .. te rog cauta tu un integrat care sa faca un dellay la un semnal treapta in functie de tensiune ... stiam ca exista altul in afara de 555... .. aveam o schema cu porti si .. dar nu o mai gasesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo sint doua bobine de fapt.. doua infasurari primare si patru infasurari secundare....

Aha. Am vazut pe la tancioc bobini de-astea, dracu si-a imaginat ca-s 2 inauntru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate-i ceva util in regulatorul de ralanti ala bosch prin care trece semnalul de la senzorul Hall? Ala, cind scade turatia sub X rpm, mareste avansul ca sa creasca turatia. Poate merge modificat ceva ca sa mareasca avansul si in alte conditii, io stiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt multe, acum imi vine in cap doar CD4047, datasheet-ul lui se gaseste (si) la http://www.tranzistoare.ro/datasheets/560/109076_DS.pdf sau varianta lui dubla CD4098 ( http://www.tranzistoare.ro/datasheets/320/109383_DS.pdf )
varianta dubla parca un pic se apropie de ceea ce vreau eu.. mai trebuie sapat....ideea generala este:senzorii hall se pun cu un defazaj de maxin 40 50 de grade fata de pms...iar circuitul de dellay da un dellay mare la turatie mica si un dellay mic la o turatie mare .. deci la turatie mica scinteia se " apropie " de pms iar la turatie mare se "departeaza" de pms in sensul avansului adica inainte de pms.. asta trebuie sa faca circuitul de dellay.. bine inainte semnalul produs de modulele bosch redus in tensiune iar semnalul de iesire amplificat sau trecut prin igbt-uri sau alta schema ...2n3055 exemplu bu208.. etc.....monostabilul trebuie comandat in tensiune...la cd4098 semnalul trebuie "intors" zic
Poate-i ceva util in regulatorul de ralanti ala bosch prin care trece semnalul de la senzorul Hall? Ala, cind scade turatia sub X rpm, mareste avansul ca sa creasca turatia. Poate merge modificat ceva ca sa mareasca avansul si in alte conditii, io stiu?
modulul de relantiu este numai un adaptor de impedanta... avansul la tipul ala se realizeaza tot mecanic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai, modulul de ralanti nu e doar un adaptor de impedanta, ala mareste avansul prin "software" daca motorul trage sa moara. De aia se regleaza fara modul, ca sa nu modifice ala turatia cind nu vrei sa faca asta. Dar nu conteaza, ce ma amestec io in de-astea cu bistabile si alte chestii?

Cind o s-apara si la noi un cetatean care sa confectioneze sisteme complete de injectie si aprindere ca sa le vinda, sa nu mai reparam carburatoare? Ca serios, la dezmembrari mi-e sila sa merg ca sa trebuiasca sa ma port cu aia ca si cum ar fi oameni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai, modulul de ralanti nu e doar un adaptor de impedanta, ala mareste avansul prin "software" daca motorul trage sa moara. De aia se regleaza fara modul, ca sa nu modifice ala turatia cind nu vrei sa faca asta. Dar nu conteaza, ce ma amestec io in de-astea cu bistabile si alte chestii?

Cind o s-apara si la noi un cetatean care sa confectioneze sisteme complete de injectie si aprindere ca sa le vinda, sa nu mai reparam carburatoare? Ca serios, la dezmembrari mi-e sila sa merg ca sa trebuiasca sa ma port cu aia ca si cum ar fi oameni...

jane .. eu merg pe la dezmembrari .. dar nu stau de vorba cu aia... le zic apasat ce caut .. daca au bine cumpar .. daca nu pa .. fara delicatetzuri....

in legatura cu sistemul de injectie pe care l-am achizitionat...am cumparat cu un prieten de-al meu o masina golf 3 care nu se putea inmatricula cu 950ron.. o masina functionala .. eu am luat ce ma interesa .. el a luat ce il interesa si asa am ajuns sa am o instalatie completa.. cu toti senzorii calculator tbi bobina etc + instalatia cu cabluri la.... zic eu 200ron... deci e bine...instalatia e un mono-motronic pe care o transform in mpi cu injectoare de ford.. cind e gata o sa dau toate detaliile...d'aia am luat de la tine plenumul si galeriile...cred ca plenumul nu il pun deocamdata .. o sa-l pun daca gasesc o instalatie d-jet sau l-jet originala.. o sa pun intre galerii o cutiuta de la carb de oltcit pe care voi pune corpul clapetei... bine vorbe.. sa vedem ce va iesi....

in concluzie gasesti tot ce vrei daca cauti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane .. mai baga ceva despre modulul de relanti ca nu stapinesc subiectul....nu reusesc sa imi dau seama cum face avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!