Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

la mine cu el sau fara el nu a fost nici un fel de diferenta. motiv pt care nu am mai montat stabilizatorul. din cate am priceput ar avea sens doar daca motorul e pe injectie. Mike gresesc?

corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa ce-am luat de la talcioc si bobina pentru aprinderea aia (scrie ceva pe ea nemteste foraibar-oberlicht, de-astea), am facut o proba cu delcoul de pe motor. Merge! Face niste scintei ingrozitoare si te curenteaza de te p**i pe dumneavoastra. Nu l-am incercat si fara stabilizatorul de ralanti, dar asa, cu el, merge ca o aprindere multiscinteie. Si papa si vreo 8 amperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat a costat bobina? ai putea sa bagi o poza sa vedem cam cum arata? de unde ai stiut ca este pt. aprindere electronica? scrie ceva pe ea in sensul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina e ca aia din pozele lui Mikerg. Pe linga codul de pe ea (nu-l stiu pe de rost, parca era scris mai sus), are si o eticheta pe care scrie Bosch si "fur transistor zundanlage", care suna bine, chiar daca nu stii ce inseamna. Ca prim element util la o ochire scurta intr-o gramada de fiare (scurta pentru ca te-mping altii, asa-i la tirg), bobina are un capac de plastic negru din care iese gitul ala ceramic unde se-nfige fisa si este vopsita in culoarea negru. Contactul din interiorul gitului este din ala cu un cui central. Mai erau pe-acolo multe de-astea, daca vrei sa cumperi. Io am dat 25 lei, nu stiu daca e bine (bobina de dacie noua e 50 de lei sau asa, pentru comparatie).

Neaparat sa-l intrebi pe om daca e buna bobina, caz in care o sa dea din cap ca da, pentru ca nu-l costa nimic raspunsul :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare noua: radiatorul divaisului se leaga la masa sau trebuie izolat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radiatorul nu trebuie izolat. leaga la masa linistit. la mine e pus pe carcasa turbinei langa bobina pe lateral unde aveam o mica gaurica fara rost ocazie cu care am si astupat-o cu surubul cu care am prins aprinderea.

legat de restul:

capsula de vacum e alta intr-adevar. si cu avansul ala poate ca zici tu ceva. plus ca asta da scanteie. da scanteie. nu se compara cu ce era inainte... clar.

eu l-am auzit mai silentios un pic (nu mult) decat cu aprinderea orig. si nu am sesizat numai eu asta ci inca 2 prieteni care stiu bine masina.

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scinteie: ai c-o sa incerc sa fac poza cu scinteia. E mai lunga: tensiune mai mare, e mai groasa: :offtopic: intensitate mai mare.

Clar e o optiune grozava aprinderea asta. Cit o fi de grozava? Oricum iei cu tine un delcou normal, ca se poate strica, io stiu, la Prundu Birgaului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scinteie: ai c-o sa incerc sa fac poza cu scinteia. E mai lunga: tensiune mai mare, e mai groasa: :offtopic: intensitate mai mare.

Clar e o optiune grozava aprinderea asta. Cit o fi de grozava? Oricum iei cu tine un delcou normal, ca se poate strica, io stiu, la Prundu Birgaului.

l-am purtat vreo 2 sapt si pe al avechi cu mine. acum prin oras nu. am facut deja vreo 1200 de cand am pus aprinderea. da la drum lung il iau ca nah... nu se stie... mai bine suflu si-n iaurt :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, e un produs industrial, testat, etc...

Da aprinderea clasica e clasica, nu se poate strica nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, e un produs industrial, testat, etc...

Da aprinderea clasica e clasica, nu se poate strica nimic.

teoretic da... din pacate cand e sa ai ghinion.... skullman de ex si-a pus latina noua si pana sa regleze una alta s-a rupt textolitul platinei (care era in contact cu cama delco-ului). drept e ca si calitatea pieselor uneori lasa de dorit.

marele avantaj la acest sistem de aprindere dupa parerea mea e ca se elimina platina si condensatorul. e adevarat ca apare in joc componenta electornica care poate fi aducatoare de necazuri dar pana la urma cum spuneam si mai sus cand e sa ai ghinion gasesti un ghimpe ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare noua: radiatorul divaisului se leaga la masa sau trebuie izolat?

izolat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

izolat

hmmm.... :icon_thumright: eu il am pusa aprinderea si am facut cam 1200 de km de atunci fara nici un fel de probleme.

oricum aprinderea are un fir care se leaga la masa si ma zic eu ca daca era ceva problema cu legatul la masa ar fi izolat din fabrica cumva radiatorul nu il lasau asa sa poti sa faci masa cu el sau ii faceau o carcasa izolatoare... in plus cele 2 gauri din aprindere sunt atat de ispititoare pentru a fixa aprinderea cu ele...

la tine la bus original era legata izolat ? crezi ca ar putea aparea ceva probleme neizolat daca am mers pana acum atat si totul e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm.... :beerchug: eu il am pusa aprinderea si am facut cam 1200 de km de atunci fara nici un fel de probleme.

oricum aprinderea are un fir care se leaga la masa si ma zic eu ca daca era ceva problema cu legatul la masa ar fi izolat din fabrica cumva radiatorul nu il lasau asa sa poti sa faci masa cu el sau ii faceau o carcasa izolatoare... in plus cele 2 gauri din aprindere sunt atat de ispititoare pentru a fixa aprinderea cu ele...

la tine la bus original era legata izolat ? crezi ca ar putea aparea ceva probleme neizolat daca am mers pana acum atat si totul e ok?

radiatorul este lipit de tranzistorul final. Majoritatea acestora au tab-ul de racire conectat la colector (+12). Fiind o constructie industriala, este f probabil sa fie izolat (foitza de mica sau alt izolator electric cu buna conductivitate termica) a.i. functioneaza fara probleme cu radiatorul la masa. Sfatul meu este insa, pe cat posibil, sa nu te bazazi pe izolatia aia foarte tare, e batrana si supusa vibratziilor. Paza buna ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... sunt incurat :D

merci mult de sfat. :beerchug: . il voi urma. oare daca pun o bucata de cauciuc intre radiator si carcasa turbinei unde e fixat acum e ok? ma gandesc la racire caci prin contactul direct cu carcasa se mai disipa din caldura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spuneam, avand in vedere ca merge ok asha este sigur izolata de fabrica. O pirndere izolata pe carcasa turbinei (cauciuc e ok) este doar o masura de sigurantza, incalzirea nu ar trebuii sa fie o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mike montat la ea aprindere sau ai abandonat ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mike montat la ea aprindere sau ai abandonat ideea?

nu :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

vreau sa va intreb si eu pe cai care aveti aprindere electronica din fabrica sau nu

1 modulul e izolat?

2 stiti cumva rezistenta pe primar si pe secundar la bobina? ca mie imi da niste valori ... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa va intreb si eu pe cai care aveti aprindere electronica din fabrica sau nu

1 modulul e izolat?

2 stiti cumva rezistenta pe primar si pe secundar la bobina? ca mie imi da niste valori ... :)

la mine modulul nu e izolat. e prins undeva pe lateral langa bobina de inductie (vezi in poza)

despre rezistenta nu stiu sa iti zic caci am montat-o sus fara sa masor nimic deoarece... mergea. poate gotronic sau RG daca nu cumva au facut ceva experimente.

post-6468-1194648220_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primar: 0,52 - 0,76 ohmi; secundar: 2,4 - 3,4 kiloohmi. Vezi ca bobina ia vreo 7A, pe masuratelea. Pune si fise cit mai noi si mai bune.

Modulul trebuie izolat de radiator (daca nu l-ai avut cu tot cu radiator, el e izolat de radiator din nascare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci, m-am speriat ca asa ceva imi da si mie 1,2 ohmi primar si 3,1 Kohmi secundar si am crezut ca e ceva in neregula cu ea!

modulul e cu tot cu radiator, eu asta am vrut sa intreb, daca modulul cu tot cu radiator e ok sa se puna direct pe masa masinii?

cred ca s-a facut o confuzie in topicul asta, cred ca unii vorbeau de modul cu tot cu radiator ca se pune fara izolator iar altii de modul fara radiator ca se pune cu izolator!!!

corectati-ma daca gresesc ca sa lamurim treaba asta pt totdeauna!!

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul trebuie izolat.

de ce? am cam 5000 daca nu mai bine de km de cand am pus sus aprinderea si inca nu am sesizat chiar nici cea mai mica problema. jan (sau cineva de pe forum) daca aveti ceva legat de asta postati aici pagina sau paginile pls.

@prepeleac: cred ca toate au radiatorul de aluminiu. doar ca unii au facut rost de modul cu si altii fara.

@jan: ai pus modulului si radiator?

PS: nu vad motivatia izolarii modulului de masa. in plus daca trebuia izolat ma gandesc ca cele 2 gauri (cel putin modulul meu le are) ar fi avut pe nituri cu ceva izolator. zic si eu... :) . plus ca daca ar fi trebuit izolat modulul ma gandesc ca nu as fi apucat sa fac km astia. ar fi crapat la prima alimentare respectivul modul... repet e parerea mea gresita sau nu; vorbesc din experienta kilometrilor facuti. atat. sper sincer sa se comporte in continuare la fel. dar sincer si eu as vrea sa lamurim cum e corect :lol: .

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai avut o data discutzia asta ...

Tranzistorul sau tranzistorii finali au radiatorul la +12V. Prinderea acestora pe radiator este izolata din fabrica (mica sau alt material ce conduce termic dar nu si electric) de unde rezulta ca se pot prinde pe caroserie (masa) si direct. Cum am mai spus insa, este o "buna practica" sa foloseshti prindere izolata a.i. daca izolatia finalilor sufera in vre-un fel sa mai existe o shansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

am pus mina pe un delco cu senzor hall pe el scrie:

z414

0237023019

025905205G

se potrivesc divaisurile alea de mai sus la el ? ce coduri au? si de ce vw sunt ca sa incerc sa fac rost de toata cablaraia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!