Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

pentru mine ramai un subiect de fascinatie ... de ce te-ai dus direct la megasquirt?

cum sa iti explic ca sa intelegi chestiile cu nivelele de "atac" ... la unele module daca pui repede firul de semnal la masa modulul da "scanteie" prin bobina, la altele, firul de semnal il pui la 12v si mai sunt unele cu 5v ... asta e daca vroiai explicatii, daca vrei doar discutii de forum da-i mai departe.....

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

mersi. am inteles. :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergeeee :icon_thumleft:, asta dupa vreo trei zile in care am vorbit singur. Era modulul defect :bom:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai trebuie un stroboscop si reglata la punct si totul o sa fie perfect ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Hai sa mai reinviem tehnica un pic, ca tot mi-a trezit amintiri un coleg forumist. Am cateva curiozitati de cand isi batea lumea capul cu aprinderi de bus: au existat aprinderi de VW cu senzor cu reluctanta variabila? Nu erau toate de VW cu Hall? Din poze mi-e neclar, cum va dadeati voi seama ca sunt cu VR si nu cu Hall? Parea ca mufa de la delcou are tot 3 fire si la cele cu VR. Si inca una: eu imi aminteam ca doar delcourile de CT erau bune de pus pe broasca, dar recitind vad multe coduri diferite, de la motoare de 1.8 sau 2.0 sau WBX. Cum naiba se potriveau curbele alea de avans de bus la motor de broasca (banuiesc ca dintre cei care au pus, motoarele erau variate, 1.2, 1.3, 1.6...). Ori era doar agitatia ca e ceva electronic si merge mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/26/2019 at 9:38 PM, TZepeSH said:

Hai sa mai reinviem tehnica un pic, ca tot mi-a trezit amintiri un coleg forumist. Am cateva curiozitati de cand isi batea lumea capul cu aprinderi de bus: au existat aprinderi de VW cu senzor cu reluctanta variabila? Nu erau toate de VW cu Hall? Din poze mi-e neclar, cum va dadeati voi seama ca sunt cu VR si nu cu Hall? Parea ca mufa de la delcou are tot 3 fire si la cele cu VR. Si inca una: eu imi aminteam ca doar delcourile de CT erau bune de pus pe broasca, dar recitind vad multe coduri diferite, de la motoare de 1.8 sau 2.0 sau WBX. Cum naiba se potriveau curbele alea de avans de bus la motor de broasca (banuiesc ca dintre cei care au pus, motoarele erau variate, 1.2, 1.3, 1.6...). Ori era doar agitatia ca e ceva electronic si merge mai bine?

...poi asa

-curbe?? doar la fomei!! cin' dreaq stetea de curbe?? ej nebun? :biggrin:

-dada, cum zici, scapai de platina... in rest?? n'ajunge???:scratch:

alea cu reluctanta NU aveau capacu' ala metalic cu patru gauri-fante... aveau asa.. ca niste sarme de fi 4... daca chiar vrei, o sa caut pe balcon un delcoi dinala. si... fufa de iesire NU seamana cu aia dela hall... e diferita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, KRAKEN said:

o sa caut pe balcon un delcoi dinala

Da... o mufa care intre in delcoul electronic de bus, dáia ovala cu 3 pini, nu patrata cum e la golf...nu gasesti? Iti dau aripile alea pe care ti le-am promis de un an si nu am mai ajuns sa ti le aduc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu rulez in prezent pe ambele cascarabete GOTRONIC (pe cea verde ver.1 - fabricatie cca. 2007 - era deja NOS la momentul instalarii -  si pe cea rosie ver.2 - fabricatie 2018), cu rezultate peste asteptari. Ai delco-urile originale, platina-less si condensator-less, nu iti mai bati capul. Ca exemplu, acceleratia este liniara, de la 80 km/h  la .... (CENZURAT) km/h pe cea verde, pana o plafoneaza cutia. Pornire rapida, in orice conditii de vreme. Aceeasi scanteie, indiferent de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, KRAKEN said:

-curbe?? doar la fomei!! cin' dreaq stetea de curbe?? ej nebun? :biggrin:

Coane, daca am fi la Cafenea, ar fi ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa ghicesc, Gotronic se considera modificare istorica (glumesc, nu te ataca, eu consider ok orice e reversibil si inca se poseda piesele originale pe raft)? Eu intreb aici de folosirea unor piese de VW din perioada "mai corecta". Dar recitind topicul am impresia ca erau multe cunostinte false sau incomplete. Intrebarea mea provenea de la faptul ca Misu Ploiesteanul a pus o poza cu un delcou si Charlie a zis ca e cu VR. Dar defapt era cu Hall. M-a bruiat informatia, am crezut ca nu stiu eu ce trebuie. Dar vad ca si cunostintele despre curbe de avans sunt deficitare. Voi posta o poza cu avansul meu de la Megajolt. Facut dupa delcou de Porsche si VW, luand in considerare RPM, vacuum (MAP) si avand si functia "stabilizatorului de ralanti", cutiuta pe care toti o scoteam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca idee, aici am discutat despre harta mea de aprindere. Cu tot cu grafice de la delcouri din manuale tehnice de VW. Se poate vedea in ultima harta ca la rpm am 600 si 800. La 600 e avans mai mare. Adica daca scade turatia la ralanti, creste avansul si deci creste turatia. Cum ar fi trebuit sa mearga stabilizatorul de ralanti original. Si merge cu Megajolt. Plus corectia avansului cu temperatura.

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=640208&postdays=0&postorder=asc&start=0

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/6/2019 at 9:56 PM, TZepeSH said:

Si sa ghicesc, Gotronic se considera modificare istorica (glumesc, nu te ataca, eu consider ok orice e reversibil si inca se poseda piesele originale pe raft)? Eu intreb aici de folosirea unor piese de VW din perioada "mai corecta".

Tot OFF TOPIC: Stiu ca ai asa o placere sa te carai dar daca citesti regulamentul tehnic RCR/FIVA vei vedea ca se accepta montarea dispozitivului tip platina electromagnetica in distribuitorul de origine.

https://retromobil.ro/storage/app/media/uploaded-files/Codul Tehnic FIVA 2011.doc

ON TOPIC: pusul unui distribuitor de pe boxer watercooled sau alt vw watercooled timpuriu aduce in discutie si un factor necontrolabil de utilizatorul mediu cum ar fi avansul mecanic al respectivului distribuitor, cel mai probabil diferit de cel distribuitoarelor pt motoarele aircooled 1.2-1.6. (inclusiv datorita imperecherii cu curse/alezaje diferite). S-a vehiculat faptul ca se pot modifica parametrii (contragreutati, arcuri samd), nu contest dar nici nu am cum sa verific, prin raportare la ce distribuitor am folosit.

Am folosit vreo 4 ani o aprindere vw hall pusa la punct de @bogdan_bus, un ansamblu adunat "din bube mucegaiuri si noroi". In prezent am pus-o la pastrare, nu am reusit sa o mai fac sa mearga bine cu motoarele mele, cel mai probabil or fi piesele sau cablajul in suferinta, cert este ca am preferat sa simplific cat mai mult treaba. Nu neg ca mergea bine cat a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Stiu ca sunt mai acid, dar si tu te ataci imediat ce vine vorba de RCR si ce se accepta si ce nu. Eu sunt mai inapoiat, am ramas la ideea ca nu ai voie cu NIMIC in plus fata de cum a venit masina. Chichite din astea tehnice adaugate pe parcurs nu le stiu, probabil sunt pntru elitele grupului si trebuie interpret ca sa le afle si muritorii de rand. As prefera sa nu poluam topicul tehnic.

On topic: As vea mai multa incredere intr-un sistem gandit de producator si testat pe milioane de masini. Chiar daca curbele de avans nu se potrivesc perfect. Asa, de dragul vremurilor vechi, as cumpara un sistem din asta de bus doar ca sa il am in arhiva de piese, mi se pare interesant. 

Cand pui doua carbuatoare, de exemplu, vacuumul pentru delcou nu mai poate fi folosit, si e o pierdere (de eficienta, de performanta). Carburatoarele astea duble dau vacuum din admisie, nu "ported vacuum", adica la ralanti nu taie vacuumul si avansul ar fi urias.

Din cate imi amintesc tu aveai un delcou de Golf modificat sa se potriveasca pe motor aircooled. Foarte interesanta modificare facuta de Bogdan. Dar nu ceea ce ma atrage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC: sunt printre cei care sustin aplicarea criteriilor FIVA (clase si categorii de originalitate) dar suntem in minoritate pentru ca e greu sa educi/convingi, mai ales cand nu exista interes. In RCR se merge inca pe totul sau nimic, pare mai simplu de gestionat dupa mintea unora ... uneori pare rezonabil avand in vedere unele masini cu pretentii de atestabilitate.

ON TOPIC: din ce am citit pe acolo (the samba), esti deja la nivelul de Megajolt asa ca de ce sa te incurci cu niste piese obosite? In cel mai fericit caz sa emulezi o curba de avans a unui distribuitor original? Parerile sunt impartite si am o banuiala ca doar prin raportare la setup-ul complet al motorului: cursa, alezaj, grade ax came pe admisie/evacuare etc. poti pune pe hartie o harta care sa se pupe cu acest motor (1584cc, W100, 4-in-1, Megajolt, Dellorto DRLA36).

Problema ta vine din ce am citit si din corelarea % sarcina cu grade avans. Utilizarea TPS e mai putin fericita/fidela decat MAP.

https://wiki.autosportlabs.com/Choosing_between_MAP_or_TPS

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Megajolt de 10 ani, merge impecabil. Am avut doar de facut "fine tuning" la avans. Nu am recitit tot topicul de pe samba, dar am MAP in loc de TPS de cativa ani. Harta de inceput a fost emularea delcoului, ca sa vad ca merge, apoi am modificat mult si am ajuns la poza pe care am pus-o mai sus. 

E foarte interesant de facut o harta de aprindere pe hartie. Am incercat asta, in functie de piesele din motor. E o carte intreaga de teoria arderii in cilindru. Pe scurt, se calculeaza avansul necesar astfel incat frontul flacarii sa atinga varful pistonului la cateva grade dupa ce incepe sa coboare. Si pentru asta conteaza: amestecul, forma camerei de ardere, temperatura, distanta de la bujie la punctul cel mai indepartat si cel mai apropiat, viteza pistonului, si inca vreo alte cateva care nu imi vin in minte acum. Pentru ce am eu, rezulta o harta asemanatoare cu harta de la un delcou stock. Accepta niste grade in plus, dar se merge pe avans mai mic pentru siguranta pe termen lung si variatiile de uzura in timp.

Intentia nu este sa pun delcou de bus, nu pot folosi avansul vacuumatic, de-asta am si trecut la Megajolt. Ideea era sa am in arhiva niste piese care mi se par interesante. Iar intrebarea initiala era din cauza ca mi se parea ca s-au facut niste confuzii in discutiile vechi. Confirmat ca erau confuzii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare de 200 puncte: ai masurat de curand puterea motorului tau? Indici 55 cp. Sunt curios pentru ca eu mi-am masurat motorul de pe aia verde dupa RK (set nou/axa noua stock, pompa noua stock, tacheti noi, chiulase de 1.3 majorate pentru 1.6, toba si carburator stock) si mi-a dat 50 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am avut ocazia, dar ar fi fost interesant. Acum deja e prea tarziu pentru ca in cateva zile termin garajul si ma apuc de restaurat serios masina. As banui ca nu are mult mai mult decat stock, nu am pus piese atat de agresive, dar merge excelent in orice conditii. Si cu un consum foarte rezonabil in jurul lui 7% (ceea ce imi sugereaza ca totul merge cum trebuie). De pe loc pot sa plec ca la diesel, la ralanti, si trage bine chiar si la turatie de sub1500rpm.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/4/2019 at 12:08 PM, pirvu said:

Da... o mufa care intre in delcoul electronic de bus, dáia ovala cu 3 pini, nu patrata cum e la golf...nu gasesti? Iti dau aripile alea pe care ti le-am promis de un an si nu am mai ajuns sa ti le aduc :)

puteai sa suni..sa dai sms ca sa caut piesa..

...o sa caut..

23 hours ago, MikeRG said:

Intrebare de 200 puncte: ai masurat de curand puterea motorului tau? Indici 55 cp. Sunt curios pentru ca eu mi-am masurat motorul de pe aia verde dupa RK (set nou/axa noua stock, pompa noua stock, tacheti noi, chiulase de 1.3 majorate pentru 1.6, toba si carburator stock) si mi-a dat 50 cp.

cine verifica tobele daca's infundate?? am vazut teava si tobe infundate de nu mai intra dejtu' si..  masina mergea.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@TZepeSH auzi bre? da'  parca nu se numea topicul asta..,,aprindere de pe un bus''? nu vorbim de  delcou de... bus???  ca  cu megajolt si piggyback si chart si... alte alea nu inteleg prea multi dinastea..

Lat edit- consum cum zici am si io la Lada 1,2, ba mai trag si platforma, umpic turata la plecare..  nici nu simte.. Dar n'am megajolt.. o fi mot.   de lada mai bun?:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!