Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

teoretic.....n-ar mai trebui avans vacumatic... :hainoroc:

Are si avansul vacuumatic rolul lui. Da, probabil ca te gindesti ca se poate intirzia sau avansa scinteia electronic - tinind seama de numarul de turatii. Dar in calculul avasului - asa cred eu - , trebuie sa intre si capacitatea de suctiune a motorului (eventual in functie de uzura), coeficientul de dilatatie/temeperatura a aerului admis, si toate astea mai dau inca o curba de reglaj suplimentara. Da, nu ar fi nevoie de capsula vacuumatica, daca ai avea unitate centrala de procesare si senzor de presiune pe admisie... dar asta inseamna deja injectie. Asa ca, problema curbei de reglaj in functie de parametrii de admisie nu se poate rezolva (pina la aparitia sesizorului electronic de presiune) decit printr-o solutie mecanica: capsula vacuumatica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

Are si avansul vacuumatic rolul lui. Da, probabil ca te gindesti ca se poate intirzia sau avansa scinteia electronic - tinind seama de numarul de turatii. Dar in calculul avasului - asa cred eu - , trebuie sa intre si capacitatea de suctiune a motorului (eventual in functie de uzura), coeficientul de dilatatie/temeperatura a aerului admis, si toate astea mai dau inca o curba de reglaj suplimentara. Da, nu ar fi nevoie de capsula vacuumatica, daca ai avea unitate centrala de procesare si senzor de presiune pe admisie... dar asta inseamna deja injectie. Asa ca, problema curbei de reglaj in functie de parametrii de admisie nu se poate rezolva (pina la aparitia sesizorului electronic de presiune) decit printr-o solutie mecanica: capsula vacuumatica.

frana frate! cred ca m-am prins despre ce intreba jan - cum va merge aprinderea hall in combinatie cu dubla carburatie carfil.

raspuns - nu va merge (cel putin deocamdata) - momentan am renuntat la teste si reglaje in praful rigolei :hainoroc: si am revenit la original, in primul rand pentru considerentul ca masina trebuia mutata la adapost in timp util si pe rotile ei (iar ritmul de testare si obtinere a unui rezultat imi dadea un grafic care s-ar fi terminat in martie aprilie anul asta :) - data pana la care masina ar mai fi suportat alte si alte vandalisme in fata blocului :)) ) - am gasit si rebuilduit un 34 pict 3 (jiglere noi, alea alea) si l-am montat cu o galerie potrivita pe motor - atentie - galeria centrala de 1600 nu intra in capetele dubla admisie de 1300, trebuie sa ai si capetele potrivite - noroc ca am avut galeria completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a ajuns coletul de la suedez caruia ii multumesc inca o data. idem pt tonic pt ca a cedat bobina. :)

am facut ceva poze si sunt si cateva explicatii pe care le gasiti in pdf. sper sa ma fi facut inteles. daca nu e calr si mai vreti detalii spuneti voi.

@mike daca vrei sa traduci mai pe romaneste ce am scris eu acolo pm si iti mai trimit ceva poze daca e necesar.

spor.

aprindere__electronica.pdf

post-6468-1170418055_thumb.jpg

post-6468-1170418059_thumb.jpg

post-6468-1170418067_thumb.jpg

post-6468-1170418071_thumb.jpg

post-6468-1170418084_thumb.jpg

post-6468-1170418089_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) montat aprinderea pe brotac. ;) . super.

ce am observat: motorul e mai silentios, parca are mai multa viata (nu ca nu ar fi avut inainte...), se tureaza mai bine, trage mai bine.

sper in weekend sa apuc sa fac si vreo 100 de km afara sa vad cum se comporta si la drum intins nu doar prin oras.

apropos de regulatorul de turatie: cu el sau fara e tot aia. din ultimele informatii pe care le detin regulatorul are rol doar daca motorul este pe injectie. oricum eu am mers si cu si fara si nu e absolut nici o diferenta sesizabila. avantajul e ca mufele asa cum intra in regulator se potrivresc si una in alta (firele sunt "crossover") si deci nu e nici o probl

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beer: montat aprinderea pe brotac. :lol: . super.

ce am observat: motorul e mai silentios, parca are mai multa viata (nu ca nu ar fi avut inainte...), se tureaza mai bine, trage mai bine.

sper in weekend sa apuc sa fac si vreo 100 de km afara sa vad cum se comporta si la drum intins nu doar prin oras.

apropos de regulatorul de turatie: cu el sau fara e tot aia. din ultimele informatii pe care le detin regulatorul are rol doar daca motorul este pe injectie. oricum eu am mers si cu si fara si nu e absolut nici o diferenta sesizabila. avantajul e ca mufele asa cum intra in regulator se potrivresc si una in alta (firele sunt "crossover") si deci nu e nici o probl

:lol: - faza e ca si pe forumurile din afara sunt cu totii de acord ca e cea mai buna solutie, chiar mai buna decat instalarea unui pertronix sau compufire - tot ce e original e original :P

ref. delco - inca stau cu el cu matele pe afara; dupa ce il curat si il remontez, se fac niscaiva reglaje suplimentare(in afara de a pune la punct static timpul 1 de aprindere pe cilindrul 1)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma bate gandul sa incerc cu o bobina de dacie sa vedem daca merge (asta pt. ca nu am bobina de aceea speciala)....ce parere aveti? sa incerc sau nu e cazul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ma bate gandul sa incerc cu o bobina de dacie sa vedem daca merge (asta pt. ca nu am bobina de aceea speciala)....ce parere aveti? sa incerc sau nu e cazul?

o iei de pe motorul proaspat pornit? :beer: - glumeam - ai vazut ca de pornit o pornesti dar pe termen lung nu renteaza ca nu are impedanta necesara si se prajeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o iei de pe motorul proaspat pornit? :beer: - glumeam - ai vazut ca de pornit o pornesti dar pe termen lung nu renteaza ca nu are impedanta necesara si se prajeste

ma gandeam dupa ce fac motorul sa mearga asa cum este..sa incerc acest experiment (deci nu pt. termen lung...doar asa cateva minute/ore pt. ca motorul acesta este oricum un motor care va sta de rezerva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam dupa ce fac motorul sa mearga asa cum este..sa incerc acest experiment (deci nu pt. termen lung...doar asa cateva minute/ore pt. ca motorul acesta este oricum un motor care va sta de rezerva).

why not?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: - faza e ca si pe forumurile din afara sunt cu totii de acord ca e cea mai buna solutie, chiar mai buna decat instalarea unui pertronix sau compufire - tot ce e original e original ;)

ref. delco - inca stau cu el cu matele pe afara; dupa ce il curat si il remontez, se fac niscaiva reglaje suplimentare(in afara de a pune la punct static timpul 1 de aprindere pe cilindrul 1)?

delco-ul l-am primit fara capac si lulea. le-am pus de la delcoul vechi. la fix se potrivesc.nu trebuie facut nici un reglaj. avansul si atat. nimic nimic altceva. eu m-am uitat chioras un pic la inceput caci mi s-a parut ca e decalat 180 de grade si m-am trezit destept... si am inversat fisele... ei bine nu era... ;). si le-am pus inapoi si a pornit fara prbl. deh in chipul ala cred ca sunt ceva pitici dastepti care stiu ei ce fac si fac bine... ;). oricum prima data am pus doar bobina ca nu stiam sigur daca e ok sau nu si am pornit mot cu bobina "noua". abia pe urma am montat aprinderea... daca ceva nu mergea macar sa stiu de unde sa o apuc.

sincer... sunt f. multumit. si da.... totul e orig si asta pe mine ma incanta... in plus oricand in cateva minute e pus sus delocul vechi si aprinderea anulata... ceea ce e bine pana la urma. sincer am delcoul cu mine in masina caci am facut numia vreo 50 de km cu ce am facut si azi ca am avut ceva drumuri si pt siguranta il mai tin in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

delco-ul l-am primit fara capac si lulea. le-am pus de la delcoul vechi. la fix se potrivesc.nu trebuie facut nici un reglaj. avansul si atat. nimic nimic altceva. eu m-am uitat chioras un pic la inceput caci mi s-a parut ca e decalat 180 de grade si m-am trezit destept... si am inversat fisele... ei bine nu era... :D. si le-am pus inapoi si a pornit fara prbl. deh in chipul ala cred ca sunt ceva pitici dastepti care stiu ei ce fac si fac bine... :D. oricum prima data am pus doar bobina ca nu stiam sigur daca e ok sau nu si am pornit mot cu bobina "noua". abia pe urma am montat aprinderea... daca ceva nu mergea macar sa stiu de unde sa o apuc.

sincer... sunt f. multumit. si da.... totul e orig si asta pe mine ma incanta... in plus oricand in cateva minute e pus sus delocul vechi si aprinderea anulata... ceea ce e bine pana la urma. sincer am delcoul cu mine in masina caci am facut numia vreo 50 de km cu ce am facut si azi ca am avut ceva drumuri si pt siguranta il mai tin in masina.

intrebari suplimentare -ai folosit si avansul si retardul de la vacuum?

ce avans i-ai dat (avand in vedere datele de mai jos, diferite, corespunzatoare utilizarii atat a avansului cat si a retardului) si daca l-ai reglat dinamic?

teoretic, daca nu ii folosesti retardul, s-ar regla ca un SVDA normal - adica cu vacuumul anulat si infundat pe carburator si dus in 28-30 grade inainte de punctul mort superior, cu motorul turat constant la 3500 ture

Distributor: VW 021-905-205J, Bosch 0231 173 009 or 010 > 021-905-205N, 0231 181 005

Can Use: VW 021-905-205N, Bosch 0231 181 005

Points: 01 011

Condensor: 02 054

Rotor: 04 033

Note: Originally equipped with Speed Limiting Rotor 04 016 (5400rpm)

Dust Cover: 039-905-241, Bosch 1230 500 139 > 1230 500 147

Cap: 03 010

Distributor Cap Clip: 03-905-265, Bosch 1231 251 033

Parts Kit (Shims, Washers & Hardware): 059-998-211, Bosch 1237 010 007

Coil: 00 015 (Blue Coil: 00 012)

Vacuum Can: 07 113

Ignition Wires: 09 171

Spark Plug: W8CC

Timing Set At:: 10deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected

Advance/Retard Range: Vacuum: 7-12deg Adv, 16-18deg Ret; Centrifugal: 9-14deg @ 2000rpm, 21-25deg @ 3400 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am folosit retardul ca nu am unde sa il leg. avansul e reglat normal dar nu l-am reglat eu ci e reglat de un prieten cu stroboscop si ale alea. omu' stie si nu vreau sa ma bag unde cineva poate face treaba mai bine ca mine (cu toate ca nu prea las sa bage nimeni mana in brotac dar asta e un tip care a lucrat ani de zile boxere si stie ce face). de altfel la ce inseamna reglaje la motor el le face atunci cand e cazul. restul le fac cu manuta mea cu ajutorul inca a unui prieten.

de mers merge super ok si chiar sunt multumit. daca si consumul va fi ok asa il las caci sunt de principiul ca daca ceva merge bine atunci nu e cazul sa stric.

oricum nu intotdeauna ce scrie in carte e perfect valabil din pacate cu toate ca nici eu nu fac nimic nedocumetat. de ex: la motorul meu reglat carburator dupa cum scrie cartea a ajuns la un consum de 13%. si mi se pare normal sa fie asa din moment ce motorul are un pic de uzura ne fiind nou nout iar carburatorul idem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie cumva crescuta si distanta intre electrozii bujiilor, avand in vedere aprinderea electreonica? Ceva pe la 0,9-1....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile sunt bosch W8AC cumparate din germania. bujiile nu le-am scos. atunci cand le-am pus pe masina le-am verificat distanta (care era ok dar nu a fost mare lucru sa o verific) si de atunci nu le-am mai scos. sincer de asta chiar nu am cautat sa vad daca scrie pe undeva ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din cate stiu (dar s-ar putea sa nu fie valabil si pt. acest tip de aprindere electronica) curentul dus la bujii este mai mare, de aici si mersul mai bine al motorului (ardere mai buna). de aceea se recomanda cresterea distantei la electrozi pana la 1 sau chiar 1,2....astfel scinteia este mai "mare" si arderea imbunatatita. atentie insa la ce fise de bujii folositi. trebuie sa suporte curentii mari (din cate am inteles cele de silicon care se gasesc pe la noi nu prea rezista - au firicelul de carbon foarte fragil....). aici cred ca mai trebuie sa studiez si eu problema deoarece chiar la motorul meu (cu platina si aprindere gotronic nu am fost multumit de fisele siliconice si am cumparat fise BERU model VW1200 de care sunt foarte multumit).

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat timp cat motorul merge bine nu scot bujiile sa le mai maresc distanta. cand le voi schimba voi face poate experiente atunci... si poate atunci voi regreta ca nu am facu

legat de fisele de silicon... sorry... nu am avut niciodata pe motor asa ceva asa ca nu pot sa imi dau cu parerea. fisele mele sunt bosch transparente cu sarma de cupru la interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu intrebam daca teoria zice ca la aceasta aprindere se poate mari distanta la electrozi (pt o mai buna ardere, consum mai mic etc). nu am zis ca este musai sa faci asa....ea merge foarte bine si cu distanta de 0,7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ sergiup - cum ai rezolvat cu fisa centrala, avand in vedere sistemul diferit de contact al bobinei pentru aprindere hall si contactul clasic pe capacul de delco?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu intrebam daca teoria zice ca la aceasta aprindere se poate mari distanta la electrozi (pt o mai buna ardere, consum mai mic etc). nu am zis ca este musai sa faci asa....ea merge foarte bine si cu distanta de 0,7.

sincer nu am studiat problema asa ca nu stiu sa iti raspund. poate mike... teoretic daca maresti distanta la 1 ar trebui sa fie mai mare scanteia. zici tu ceva acolo :D. dar sincer nu stiu......

deocamdata merge bine. dar am facut cam 60-70 de km pana acum. mai intai sa ma asigur ca merge ok si nu face nici o fita si pe urma poate ca as mai incerca una alta. dar daca ma pun sa incerc acum si face fite peste cateva zile iar eu am facut tot felul de modificari si reglaje tare imi e ca nu voi sti de unde sa apuc problema :) .

probabil ca ma va manca probabil sa mai ajustez una alta :lol: cu toate ca daca merge mai bine nu umblu.... dar deocamdata sa mai fac si un drum afara din oras si inca ceva km sa fiu sigur ca totul e ok si pe urma poate ca progresiv sa mai umblu la una alta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne spui si noua cu cati litri% a scazut consumul... :lol:

@ sergiup - cum ai rezolvat cu fisa centrala, avand in vedere sistemul diferit de contact al bobinei pentru aprindere hall si contactul clasic pe capacul de delco?

din poza pusa de tine pare la fel bobina (daca este cea care ai vopsit-o si ai postat aici poza.....).

Ce difera fata de o bobina clasica la mufe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne spui si noua cu cati litri% a scazut consumul... :D

din poza pusa de tine pare la fel bobina (daca este cea care ai vopsit-o si ai postat aici poza.....).

Ce difera fata de o bobina clasica la mufe?

bine ar fi macar un litru... da nu cred... dar macar e un castig faptul ca merge altfel.... de altfel e cel mai mare castig

ca ma mai scap si eu cu piciorul un pic daca tot merge :lol: .... tre sa recunosc asa ca nush cum o fi cu consumul :)

bobina e la fel cu exceptia mufei de la fisa care duce la delco care in interior nu e ca si ce am avut eu inainte ci are un "ceva" in mijloc si deci e altfel mufa. asa ca am gasit o fisa tot bosch care e pusa acum dar provizoriu. pt ca vreau sa imi pun fisa mea care am avut-o cu o mufa care sa se potriveasca in bobina. in rest tot + si - . exact la fel... iar bobina care am primit-o eu cu aprinderea este tot ca si cea a lui mike. ca si aspect e identica. poate codul difera ceva. dar e tot de audi vw.

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza cu mufa aceea ca sa vedem si noi cum este, se poate? (eventual mike ...care probabil ca inca o mai admira prin casa.... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate maine. daca nu e prea urat afara sa scot brotacu la drum... ca daca e urat si ploua merg cu "Gregoir" ( 1310 TX din 84 :lol:)

daca mike mai are bobina in sufragerie :D :) poate e mai simplu sa fac el boaza.

@ sergiup - cum ai rezolvat cu fisa centrala, avand in vedere sistemul diferit de contact al bobinei pentru aprindere hall si contactul clasic pe capacul de delco?

@ MikeRG scuze... abia acum am vazut postul tau de la 11.07. probabil ca ai postat in timp ce eu editam postul azi dimineata de la 11.15 si mi-a scapat ca ai mai postat si tu ceva in timp ce eu scriam...

pentru moment am gasit o fisa bosch in stare super prin garaj la prietenul meu si care se pare ca a fost pe un bus candva. daca vrei iti fac o poza cu fisa sa te edifici mai bine. fisa e in stare ok si as putea sa o las asa dar am si eu piticii mei si voi pune un cumva capatul care intra in bobina pe fisa care am avut-o inainte pe motor. de asta inca nu am avut timp sa ma ocup din motive de entuziasm provocat de mersul motorului. sincer mi se pare un castig mare si zic ca merita pusa aprinderea pe motor. felul in care merge si faptul ca e mai silentios si suna atat de frumos si rotund m-a determiant sa las totul asa cateva zile si vreo doua trei sute de km sa fiu sigur ca tot e ok nu cumva sa apara vreo prbl si sa nu stiu de unde sa o apuc daca tot fac diverse modificari.

pune sus aprinderea... merita :D

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi pune un cumva capatul care intra in bobina pe fisa care am avut-o inainte pe motor.

parerea mea: hibridizeaza fisa originala pentru bobina in discutie la capatul dinspre delco si pe cea veche spre bobina - e mai usor de pus clema clasica pe fisa decat aia moderna

varianta 2 - un capac cu prinderi compatibile e 40 ron - pret orientativ la Auto Plus (cod 1 235 522 370) - nu stiu cat e un set de fise :)

o poza cu mufa aceea ca sa vedem si noi cum este, se poate? (eventual mike ...care probabil ca inca o mai admira prin casa.... ;)

o admir, o admir - "de ce ma chinuesti, de ce ma necajesti, lasa-ma-n pace, nu-mi face rau" :D - ma lupt cu delco-ul din lipsa de menghina decenta; inca n-am reusit sa ii dau afara stiftul de siguranta de jos ca sa extrag tot continutul delco-ului pentru toaleta si rebuild

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga bre o poza...ca eu am vazut (parca la alpadrino) niste fise cu prindere universala...erau in asa fel facute sa mearga si pe delco/bobina clasica si pe cele cu un stutz in interiorul fiecarei intrari (adica locurile unde intra fisele). de aceea ma gandeam...ca daca o fi asa..se gasesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!