Jump to content

Ibiza noua 2003-2007


oana
 Share

Recommended Posts

1. Schimba la peste 3.000 daca vrei sa te si ajute masina .

2. Detaliaza despre zona, momente cand face, cam ca ce suna?...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • X-Ecutor

    92

  • Cristian

    80

  • o3_cep

    32

  • grapi

    27

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa schimb pe la 3000 in toate vitezele sau doar din a 4-a in a 5-a?

Despre zdranganit- se aude in spate sus si in dreapta, deci undeva din zona hayonului sau la geamul lateral mic...nu prea imi dau seama. Oricum suna a plastic....si se aude doar in dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Vezi sa nu fie haion-ul insusi... de la drumurile patriei mie mi se slabise dupa nici 2000 km. Cand il dechizi, vezi ca ai si in stanga si in dreapta doua distantiere de plastic paralelipipedice (cu niste zimti pe margine) cu 2 "butoni" de cauciuc in capat . La fiecare in parte scoate-i butonul de plastic, si cu o cheie inbus ( nu mai stiu masura ...vezi tu...) desurubeaza-l si mai scoate-l in afara cu 2-3 zimti dupa care infige din nou partea de cauciuc. Incearca si pozitii diferite pentru fiecare din cei doi pana cand nu mai zgomotul acela ( daca de la asta este...). Daca ai nevoie de ajutor da-mi un PM si vedem cum facem sa ne intalnim sa te ajut.

Schimba la toate vitezele in jurul lui 3000 rpm . In jrul inseaman intre 2500-2800 si 3000-3500

Link to comment
Share on other sites

Mai nou aud si eu zgomot la scaunul din dreapta-sofer, pare un sunet metalic sau metal cu plastic si se aude numai cand merg pe piatra cubica sau drumuri cu denivelari...ca un zornait si daca trag scaunul in fata sau in spate in momentul in care se fixeaza se aude putin acelasi zgomot

Link to comment
Share on other sites

baga-te sub el si misca-l si vezi... nu prea are de la ce sa faca de unul singur .

Link to comment
Share on other sites

Am facut 1200 km intr-o luna.

Primele impresii:

1. Masina imi place foarte mult, merge foarte bine. Eu nu sunt genul care conduce super-sportiv, nu am depasit cu ea 110 km/h. Consumul numai in oras, mergand cu si fara AC a fost de 7.4l/100 km. In carte scrie 8.8-8.9 si am fost placut surprins sa vad ca imi consuma mai putin decat in specificatiile tehnice.

2. Macaraua fata/dreapta nu era bine calibrata, am dus-o la service si au rezolvat problema.

3. Zdrangane ceva in dreapta spate sus, suna a plastic, de investigat dupa cum mi-a spus is faraonu'.

4. Mi se pare ca puterea motorului e mai scazuta decat la inceput. Mi se parea ca atunci efectiv fugea de sub mine, acum parca e putin mai puturoasa. S-ar putea sa ma fi obisnuit eu cu ea, oricum sunt mai panicat de felul meu :). Exista posibilitatea sa se fi intamplat ceva si sa nu mai traga la fel ? Nu face zgomote ciudate, nu curge nimic...

Cam asta e juranlul de calatorie, revin cu detalii. Ah, si inca 1 lucru - ma doare inima cand merg pe nenorocitele astea de drumuri...

Link to comment
Share on other sites

Raspuns la jurnalul lui alexdm

1. mai masoara inca o data consumul. E cel de pe BC sau plin-plin?

2. deh... mai au si nemtii blonzii lor ( sau mai bine zis ...spaniolii lor)

3. mai vorbim, mai vedem...

4. sigur te-ai obisnuit cu ea ... si altii au avut aceeasi impresie... ia sa mergi cateva zile si apoi sa vezi cum ti se par primii km...

4'. de-ar fi stiut masinile astea ca vor veni in Romania nu cred ca le vedeai pe aici vreodata

Link to comment
Share on other sites

Scuze, la 4 am vrut sa spun " ... ia sa nu mergi cateva zile si..."

Link to comment
Share on other sites

Benzina - am facut plinul fara sa fortez, deci nu am mai "inghesuit" o cantitate suplimentara. Am mers pana cand s-a aprins beculetul pe bord. Am dus-o la benzinarie, am facut iar plinul fara sa "inghesui" - m-am uitat pe bon, la nr. de litri, am vazut cati km am mers depe bord, am facut imaprtirea si mi-a dat aproximativ 7.4. Am mers si cu AC si fara ca de, erau zile calduroase :)

Link to comment
Share on other sites

Mai nou aud si eu zgomot la scaunul din dreapta-sofer, pare un sunet metalic sau metal cu plastic si se aude numai cand merg pe piatra cubica sau drumuri cu denivelari...ca un zornait si daca trag scaunul in fata sau in spate in momentul in care se fixeaza se aude putin acelasi zgomot

Am rezolvat-o cu presupusul zgomot de la scaun care s-a dovedit ca era de la suportul in care se infige centura pasagerului dreapta-fata si trepida intr-o veselie asa ca am fixat-o cu o bucatica mica de burete si trepidatia a disparut :D . Cat despre consum eu nu am reusit sa scot sub 9 chiar 9,5 in oras avand in vedere ca merg numai la ore de varf si job-ul este la romana asa ca nu o sa vad eu consum de 7,4 ca "alexdm" prea curand....

Link to comment
Share on other sites

Ai rezolvat-o cu zgomotul dar temporar... vezi ca trebuie sa aiba un surub de prindere si poate mai trebuie strans

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur foarte mult ca am gasit acest thread si pot vb si eu cu alti posesori de Ibiza !!! Am citit tot topicul si vreau sa va zic ca ibiza mea(galbena) pe care mi-am luat-o in iunie anul asta imi consuma minim 9. Recunosc eu schimb viteza la 3000 rpm minim. Question: cum e mai bine, turat sau subturat?

Link to comment
Share on other sites

Buna ,baieti ! Nu ne-am auzit demult ! Imi mentin totusi concluziile de inceput vis-a -vis de masinuta Ibiza ! E nemaipomenita ! Cind ma gindesc cit de paranoica eram la inceput ma pufneste risul ! Apropo de turatii ! Nu stiu care e treaba cu turatia si subturatia dar eu una am preferat sa ascult cartea tehnica si schimb la 2500 rpm minut . Astfel am ajuns la un consum urban de 6,8 de care sint foarte mindra ! Extern -5,3 ! Am noroc ca in Cluj nu e aglomeratia din Buc ! Cred ca solutia este ,pina te obisnuiesti cu masina, sa urmaresti turatia si sa nu supraturezi ! La mine a tinut chestia !

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa precizez ca acest consum de minim 9 este in oras. La ibiza mea daca schimb vitezele sub 3000 "se smunceste" daca pot sa zic asa... numai dupa 3000 trecerea de la o treapta la alta este normala.

Link to comment
Share on other sites

Eu o schimb de obicei la 2000-2200 aprox.

Ating maxim 3000 in depasiri. Insa avand in vedere ca tocmai am atins 1500 km e normal, in cartea tehnica scrie sa nu o turezi in primii 1500.

De acum o sa schimb intre 2500-3000 cred.

Tot mi se pare un pic lenesa, cel putin pana in 80 km la ora, parca devine mai sprintena dupa.

Am facut un test duminica, eram singur pe podul Grant si am vrut sa vad in cat timp atinge 100km/h. Desi in carte scrie 13 secunde si ceva, schimband in jur de 3500, cu pedala la fund, cred ca a prins suta cam in 20 secunde. Tot mi se pare ceva in neregula, a mai facut cineva testul asta ? :)

Oana, stai linistita, sunt mai paranoic ca tine. :)

Link to comment
Share on other sites

Salut oana si alex si multumesc ca ati raspuns. Eu ma apropii de 5000 de km cu ibiza mea si sunt foarte multumit de ea, ba nu spun minciuni o iubesc. Din cauza ca masinuta asta (Seat Ibiza 1,2 12V 64 CP) are 12 valve ea atinge cuplu maxim la turatii mai mari de aceea eu m-am invatat sa merg mai turat (asta mai ales la sfatul prietenilor mei). Eu o consider mai mult decat sprintena iar daca vrei alex ne vdm si demonstrez. La servici conduc o skoda fabia combi 1,4 16V, 101 CP (cel mai puternic motor de la skoda fabia), si nu mi se pare mai sprintena decat ibiza. E mai greoaie un pic. Dar la drum lung si viteze mai mari nu se compara este net superioara Ibizei.

Link to comment
Share on other sites

Am facut un test duminica, eram singur pe podul Grant si am vrut sa vad in cat timp atinge 100km/h. Desi in carte scrie 13 secunde si ceva, schimband in jur de 3500, cu pedala la fund, cred ca a prins suta cam in 20 secunde. Tot mi se pare ceva in neregula, a mai facut cineva testul asta ? :)

In nici un caz nu te vei putea apropia de timpul dat in carte daca schimbi la 3500rpm. Ca sa scoti un timp bun 0-100km/h trebuie sa schimbi undeva peste turatie de putere maxima (depinde de la motor la motor).

Mai gasiti informatii legate de motorul 1.2HTP in topicul Fabia cu motor 1.2 HTP

Link to comment
Share on other sites

Topicul cu fabia mi-a fost de real ajutor am mai invatat cate ceva dar m-a facut sa ma gandesc cu groaza la iarna care o sa vina. Ibiza este f fffff joasa mai ales dupa ce i-am pus scutul metalic de la baietii de la metrotehnica si pe drumuri mai putin bune este imposibil sa nu ating ceva.....La iarna ce ma fac? Curat zapada cu ibiza? Eu mi-am strans niste bani pt niste jante mai mari din aliaj ( acum am din tabla 14"si cauciucuri Pirelli 185 R14 ). Intrebarea mea este cat de mari sa-mi cumpar jante sau ce combinatie de jante si cauciucuri ar trebui sa-mi fac ca sa o mai inalt putin si in acelasi timp sa nu-mi atinga ceva sau sa am probleme cu astia de la asigurari(am casco si in caz de accident pot invoca ca am facut modificari masinii si sa nu-mi plateasca) sau mai incolo la rar?

Link to comment
Share on other sites

Nici mie nu o sa-mi fie foarte bine la iarna, mai ales ca am suspensie sport care e putin mai joasa decat normal.

E riscant sa inalti masina din jante+cauciucuri. In primul rand vei avea alta indicatie a vitezometrului si in al doilea rand exista posibilitate foarte mare de atinge de aripa. Si oricum, mai mult de 1-2cm nu castigi.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam sa-i pun jante de 15" si cauciucuri 195 R15. Toni, crezi ca la dimensiunile astea o sa-mi atinga aripa?

2. Mai exista alta solutie de a o inalta?

3.Pt jantele din aliaj; sa-mi cumpar de la producator sau din alta parte(ex alessio vuelta clasic) ?

Multumesc anticipat!!!

Link to comment
Share on other sites

Potzi sa pui pe 15" iar daca iei de 195 atunci itzi trebuie 195/50. Mai late nu cred ca merita pentru ca nu vei face altceva decat sa-ti incetinesti mashina si sa cresti consumul. Daca vrei sa imbunatatzesti si mai mult aspectul incearca sa cumperi o janta mai lata 7J sau chiar 8J. 8J cred ca este prea lata pentru 195 ca sa fie sigur sa mergi cu ele, insa aspectul va fi foarte placut.

Inaltzarea din rotzi/cauciucuri nu este cea de dorit, pe langa dinamica, atingere de aripi creezi un moment mai mare la roata care se transmite ca o tensiune in partzile mobile. Pe fatza ma refer la planetare care vor suferi primele. Teoretic daca nu ar fi o roata mai grea n-ar trebui sa creeze probleme planetarelor insa oricum nu este de recomandat. Rulmentzii iarasi nu s-ar bucura prea tare de rotzi mai grele.

Pentru inaltzare singura solutzie "buna" este din arcuri ori cu flanse de inaltzare ori cu arcuri mai lungi.

Link to comment
Share on other sites

[SK][HTP]Daniel
Buna ,baieti ! Nu ne-am auzit demult ! Imi mentin totusi concluziile de inceput vis-a -vis de masinuta Ibiza ! E nemaipomenita ! Cind ma gindesc cit de paranoica eram la inceput ma pufneste risul ! Apropo de turatii ! Nu stiu care e treaba cu turatia si subturatia dar eu una am preferat sa ascult cartea tehnica si schimb la 2500 rpm minut . Astfel am ajuns la un consum urban de 6,8 de care sint foarte mindra ! Extern -5,3 ! Am noroc ca in Cluj nu e aglomeratia din Buc !
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!