Jump to content

Reglajul usilor


baru
 Share

Postare recomandată

Fericitilor...eu m-am chinuit; ca dupa ce am reusit sa slabesc surubul ala, balamaua ziceai ca este sudata de caroserie si iti dadea impresia ca nu se misca de acolo, in fine am reusit si eu sa reglez usa si acum se inchide bina. Ms pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
tin sa va contrazic cu umblatul la suruburile de pe stalp nu trebuie demontat bordulcii doar cateva componente din partea soferului de sub planseul de bord ..eu am facut aceasta miscare Am schimbat balamalele complet stanga-dreapta m-au costa 180 Euro balamalele stanga dreapta nevopsite mi le-a vopsit un prieten si le-am schimbat impreuna cu un alt prieten .este ceva munca si trebuie capetele acelea M8 si care or mai fi si indemanare cu carul .a durat cam 2/3 ore pana le-am schimbat .

aceasta operatiune am facut-o la passatul vechi pe care l-am avut b5/1999 1.9 tdi variant balamalele aveau un joc foarte mare cand era usa inchisa. am vrut sa repar balamalele dar este imposibil ..jocul la balamale se verifica cu usa aproape inchisa ,adica :apropiata la maxim de stalpul din mijloc si cu geamul desfacut si ridicati de partea de sus a usii de rama de la geam sucess!

Ciao Castravete

Balamaua de jos (cea scumpa)la passat B5 se poate repara. Daca esti interesat da-mi un pm si postez aici procedura completa cu poze cu tot.

B :)

Modificat de bunosft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca el nu e interesat, nu poti posta aici procedura? Precis mai sunt destui interesati. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu ambele usi din fata, in stanga se vede frecata inchizatoarea deoarece usa e lasata in jos din cauza uzurii bolturilor si cred ca si a balamalelor (usa joaca mai bine de 1 cm). Oare se gasesc bolturi noi sau daca prin schimbarea lor s-ar rezolva problema. La Passat cred ca e prea grea usa deoarece la fostul meu Opel de 19 ani nu juca chiar de tare usa, la aia am rezolvat-o doar prin ridicarea fortata a usii departata cao 20 cm de caroserie, am incercat si la Passat dar nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca el nu e interesat, nu poti posta aici procedura? Precis mai sunt destui interesati. :beerchug:

Buna Cosmin

Saptamana asta tre sa ajunga inapoi de la reconditionat o balama. Am sa fac poze si un scurt tutorial cu tot ce e de facut la ea.

Respecte

B :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

salut baieti.de ceva vreme vroiam sa mi reglez usa de la sofer pt. ca la viteze de peste 110-120 incepea sa "fluiere".era lasata jos fata de linia usii din spate.m am apucat si am slabit acel surub de la balamaua de sus de pe masina si am lovit cu un dorn si un ciocan nspre inainte pana am reglat continuitatea liniei usa fata/spate dupa care am strans surubul si astfel usa e acum la linie cu cea din spate si nici nu mai "fluiera" indiferent de viteza.multumesc celor care au descris mai sus cum se procedeaza.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

de ceva vreme am observat ca usa de la sofer nu se mai inchide singura...adika din prima pozitie de deschidere daca usa este impinsa usor catre interiorul masinii aceasta se trage automat inchizandu-se singura...la mine usa se inchide doar daca este trantita...intrebarile sunt: ar putea fi balamaua uzata ? se poate repara ? cum se schimba o balama?

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciao la voi

O intrebare scurta:

- dupa ce te orientezi cand reglezi usa soferului? Eu am reglat dupa usa din spate si linia de intalnire intre aripa din fata si usa soferului. Toate se potrivesc beton, dar tot i-mi scartzaie chederele de la usa.

Tin sa va spun ca am schimbat balamaua de jos, si am dat si aripa jos partial ca s-a dus capul la unul dintre suruburile de la balama.

Balamaua veche, care e total dus, e la reparat si fac poze indata ce ajunge inapoi.

PS: am observat ca limba in care se agata iala usii, joaca un pic. Balamaua de jos avea joc incat usa statea pe limba respectiva.

Aveti idei de remediere? Sunt total disperat, pana acuma troncanea usa, acu' scartzaie :rolleyes:

Modificat de bunosft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
M-a mancat si pe mine undeva sa-mi ridic usile si acum le-am ridicat prea tare... Asa ca am lasat suruburile putin slabite in ideea ca poate o sa se mai lase in timp.

As putea incerca sa lovesc cu un dorn pe la roata (dupa ce demontez protectia de plastic). Ati mai patit careva sa o ridicati prea mult?

Dupa mai mult de 1 an mi-am luat si eu inima in dinti, am demontat protectiile de plastic de sub aripa, si cu un dorn de 1m bagat pe sub ea pana in balama, din 2 lovituri cu ciocanul aceasta a ajuns exact unde trebuie.

Mai apoi, cu liniarul sprijinit atat pe usa din fata cat si pe cea din spate le-am reglat la mare arta, atat pe orizontala cat si pe verticala. :rolleyes:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cererea unor colegi, am sa incerc sa detaliez putin reglajul fin al usilor.

Ideea e ca trebuie sa existe aceeasi distanta peste tot intre usa si caroserie. De aici si sunetul acela "plin" la inchiderea usii, pentru ca usa se va apropia/lipi de cheder concomitent pe toate laturile. Iar cand spun distanta, vorbesc in milimetri.

Se incepe cu usa din fata si se continua cu usa din spate in mod corespunzator.

Dar sa incepem cu reglajul de baza, adica usile sa fie aliniate intre ele pe orizontala (sa nu fie lasata vreuna din ele). Asta se vede cel mai usor la baza geamului. In acest caz se umbla la suruburile de pe stalp ale balamalelor.

Odata incheiat acest reglaj, se trece mai departe. Se scoate chederul si se demonteaza tapiteria de pe usa, pentru a avea acces in locul unde venea chederul. Apoi se confectioneaza un sablon dintr-o bucata de lemn care se va plimba peste tot intre usa si caroserie, in locul chederului.

Distanta trebuie sa fie aceeasi peste tot.

Daca nu e asa, se regleaza din suruburile de pe usi ale balamalelor. Se regleaza apropierea de caroserie atat in partea de sus cat si in partea de jos.Daca sus si jos distanta e aceeasi, dar in partea din fata a usii difera fata de partea din spate, se apropie sau se indeparteaza usa din "cuiul" de pe stalp. Daca dupa aceasta operatiune usa din fata nu mai e la acelasi nivel cu usa din spate (in lateral), se ajusteaza ambele suruburi de pe usa din spate, astfel incat sa ajunga la nivelul usii din fata.

Un caz particular ar fi cand partea de panou a usii mentine distanta intre ea si caroserie, dar cand ajungem la rama de sus a geamului, distanta difera. In acest caz, se lasa geamul complet jos, se baga o bucata de lemn intre usa si stalp si se preseaza cu mana de cateva ori pana se apropie/se distanteaza si rama in mod corespunzator.

Un alt caz particular este cand aveti de umblat la suruburile de pe stalpul din fata si nu aveti acces decat demontand carenajul de plastic de sub aripa. Probail trebuie sa demontati roata iar pentru asta ridicati masina cu cricul. Atentie insa: dupa ce ati scos roata, bagati un lemn/caramida sau altceva sub fuzeta si lasati cricul DOAR pe ea, astfel incat sa simulati existenta rotii. Asta pentru ca daca faceti vreun reglaj la usa cu masina pe cric, riscati ca reglajul sa fie total eronat dupa ce lasati cricul si masina sta pe roata ei.

Dupa toate astea, trebuie sa va asigurati ca la imbinarea dintre rama geamului si ornamentul cromat (deasupra oglinzii) nu ramane distanta, iar garnitura exterioara nu sta in afara ornamentului cromat ci sta lipit perfect pe el. Altfel, la viteze mai mari o sa auziti "fosnetul" aerului.

hpim1814.th.jpg

Am incercat sa explic cat de cat, dar un reglaj minutios e greu de explicat. Insa daca aveti "vedere in spatiu" destul de buna, e mai usor de realizat. :lol:

Poze cu suruburile in discutie gasiti prin topic.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin, si mie la usile din fata coltul de sus ramane inafara vreo 3-4mm sa inteleg ca singura reglare este sa las geamul jos si sa indoi ptin rama in interior nu, cred ca am inteles bine, daca nu sa ma corectezi. :icon_thumright:

Modificat de dsf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in rest totul e la nivel, da.

Pui o bucata de lemn intre usa si stalp, cam la nivelul ornamentului cromat (sau mai sus, daca e necesar) si apesi de coltul usii.

Chiar azi ma uitam prin parcare la acest aspect si cate Passaturi am vazut, toate aveau cam aceeasi problema.

Pana la urma, nu degeaba e mai ieftin VW decat Audi. La VW au terminat doar 80% din reglaje. :D

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ciao la voi

Mai jos gasiti linkul la un tutorial scurt pentru reconditionarea balamalei de passat B5, balama de jos din partea soferului.

Scuze de intarziere si sper sa va fie de folos.

tutorial balama b5

Respecte

B

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru tutorial. Foarte explicit. La balamaua de sus vad ca exista ca reper doar boltul in sine. La balamaua de jos (unde ar fi mai mare nevoie) nu exista.

O alta problema care a apare deseori este griparea blocajelor de jos (mai ales la usile din fata), ce are ca efect scartaieli si pocnituri cand deschizi usa. In cazul acesta cred ca singura solutie e inlocuirea balamalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere.

Se poate evita griparea blocajelor de la balama, le dai cu ulei in abundenta de doua ori pe an.

Din pacate boltul de la balama nu se poate unge unde trebuie, fiind acoperit cu o placa. Interesant e ca la Octavia 1, an 2000+ aceasta placa nu mai este, oare de ce...? :D

B

PS. Cred ca se pot desface si blocajele de la balamaua de jos, dupa cum vad eu...dar din pacate nu am pe ce experimenta. Poate o sa dau pe la dezmembrari si iau de acolo o balama stricata sa-l desfac. Va fac poze daca reusesc ceva.

Modificat de bunosft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc spray cu ulei de lant - pt motociclete. Penetreaza foarte bine zonele unde nu ai acces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot caut de ceva timp pe net cum se regleaza usa de la portbagaj la variant.

O sugestie, idee, info, link ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

La mine fluiera putin cand trec peste 80 90 km/h pe partea soferului si dupa ce am 'analizat' usa am vazut ca e lasata putin mai jos si park iesita putin in afara in partea d sus!

Acum dupa ce am citit topicul sa-mi fac curaj s-o reglez,dupa ce reusesc revin cu poze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Toate reglajele de aici se aplica si la Golf Variant?

Nu inteleg de ce dar usile de pe fata sunt cazute tot asa cam 1-2 mm si trebuie sa trag foarte serios de ele ca sa se inchida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
spiridongeorge

salut ..am si eu o problema asemanatoare numai ca mie mi sa lasat putin si se inchide mai greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna,

Pe B5.5 ce l-am cumparat de cateva zile, usa din spatele soferului nu se inchide corect, adica este inchis "ermetic" dar ramane coltul in afara vizibil.

Am observat ca reglajul de pe platforma (aripa NU stalp)este data la maxim spre interior dar dejaba ca tot nu intra complect usa.

Astept ceva informati. Revin maine cu poze ptr a intalege mai bine.

Este vorba de usa spate partea stanga de pe un passat B5.5 berlina.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poze !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Pozele vorbesc post-39904-0-24698800-1340918058_thumb.j si asta post-39904-0-81503600-1340918103_thumb.j si post-39904-0-71191900-1340918138_thumb.j si pe partea cealata care ii ok post-39904-0-56974500-1340918221_thumb.j

Precizez ca nu se aude nici un sunet nimic, sa reglat la maxim (la yala) spre interior, oare nu se trage destul?

Ce poate fi?

Have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la "buza" aia dinspre pasajul rotii?

Nu are nimic, asa e ea. La majoritatea Passaturilor sta asa.

Daca ai putea-o trage mai inauntru, ai constata ca nu se mai aseaza bine in rest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!