Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

Nu sunt la fel, nici pretul nu e acelasi, alea de incalzire a apei is mai scurte.

00000914.th.jpg 00000920.th.jpg

am fost la un magazin de piese si a zis ca sant la fel;o serie daca ai te rog pentru cele de incalzire;mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cele de incalzire chiar am o serie 0 250 201 036. Codul este de pe o cutiuta bosch, am gasit-o prin dulap de cand le-am schimbat pe a mele. Dar mai bine ne lumineaza cineva care are etka. Si chiar nu sunt la fel, m-as mira sa difere la tine. Am vazut ca ai golf 4, eu am passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine, da. Sub pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Atasez si eu 2 poze cu modul de lucru al bujiilor. Prima de la pornire si a doua la 27 secunde de la pornire cand le decupleaza. Nu am erori, dar vreau sa ma asigur ! Sunt bune toate ?

post-15891-1258286636_thumb.jpg

post-15891-1258286641_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa vezi decat daca le demontezi si le masori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, cand becu de la bujiile incandescente nu sta aprins mai mult de 5 sec la prima pornire inseamna ca mi-s dus bujiile?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de temperatuta de afara, cand e foarte frig la mine sta destul de mult aprins martorul de la bujii, iar la temperaturi de 0 C sta cateva secunde,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ninu durata cat sta aprins becul de la bujii n-are nici o legatura cu bujiile in sine.

Nu exista vreun mijloc de semnalizare daca exista vreuna arsa intre ele. Decat daca le scoti si le incerci pe rand.

Cum a spus si liviuplaton, timpul cat stau actionate depinde EXCLUSIV de temperatura motorului. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite o informatie utila chiar pe site-ul BERU: PDF-ul "Technical information: All about Glow Plugs" contine valorile cuplului maxim care nu trebuie depasit la desfacerea bujiilor din chiulasa in functie de marimea lor, precum si pasii ce trebuie urmati pentru a minimiza riscul ruperii lor in chiulasa. Interesant e ca mai intai trebuie sa INCALZESTI motorul(sau bujia) inainte de a o desface. Oricum, folosirea unei chei dinamometrice te scuteste de probleme (sau cel putin ar trebui..).

http://www.beru.com/download/produkte/TI04_e.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Mi s-a intamplat de cateva ori asta vara ca masina sa nu porneasca deloc la prima cheie. In ultimul timp se intampla din ce in ce mai des lucrul asta. Ce am observat: cateodata cand pun contactul nu se aprinde deloc martorul "preincalzire motor". Cand nu se aprinde martorul masina nu porneste, cand se aprinde (se stinge relativ repede - 2-3 sec) masina porneste "la sfert".

Am masurat astazi bujiile cu multimetru si se pare ca una din ele e dusa.

Acum intrebarile:

- Sunt simptomele in concordanta cu ce am gasit eu ca ar fi in neregula? sau poate sa fie de la altceva?

- E afectat in vreun fel motorul daca eu cumpar doar o bujie sa o inlocuiesc pe cea moarta sau trebuie sa cumpar tot setul?

[edit] - Ca firma care sunt mai bune BERU sau BOSCH ?

Multumesc.

Modificat de praxis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile nu lucreaza decat sub +5 grade asa ca vara e exclusa folosirea lor. Normal ca e afenctata pornirea si chiar mersul motorului mai ales in perioada post-glow(~27 secunde dupa pornire ele mai stau incinse)...asa ca vei merge cam in 3 ceea ce nu e bine. Cele mai bune sunt Beru, dar si NGK sunt super.

Problema la pornire poate fi si din releul ce actioneaza acele bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca mi s-a intamplat si la mai mult de 5 grade (s-a intamplat si vara de exemplu), si stiu ca martorul de preincalzire se aprindea si asta-vara. Sa inteleg ca s-ar putea sa mai fie o problema undeva... ori din releu, ori din vreun senzor de temperatura?

[edit] Cand se aprinde martorul "preincalzire motor" se ma intampla si altceva (esential la pornirea motorului) decat sa se incinga bujiile? in manual nu am gasit informatii.

Modificat de praxis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si esp se aprinde cand pornesti motorul si nu e folosit. Ala e modul de diagnoza a senzorilor la pornirea motorului, ceea ce nu inseamna ca daca se aprinde vara, sunt cuplate si bujiile. Martorul de bujii se aprinde deci ca si o diagnoza(poate returna de exemplu erori de bec ars sau switch franna defect)....so.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priceput acum, multumesc de raspunsuri. O sa schimb deocamdata bujiile si daca problema nu dispare mai investighez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 zile cu motorul cald i-am dat la automat si nu a vrut sa porneasca dupa care am observat ca nu se aprinde martorul de bujie in bord dar dupa ce i-am luat si i-am pus contactul de citeva ori si-a revenit,sa-mi spui si mie PRAXIS daca ti-a mai facut asa dupa ce ai schimbat bujiile...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAtine e o alta problema. Daca la punerea contactului nu se aprinde spirala atunci problema e la releul 109.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha ms Al Bundy nu a mai facut asa dar sa stiu pe ce sa pun mina cind mai face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu bujiile. Ma pregatisem cu un set de 4 bucati pe NGK...deci cumparate degeaba. Bine ca le pot duce inapoi. Pozele atasate releva si modalitatea de schimbare in mare la Passat B5,5. Pentru bujiile 3 si 4 trebuie inlaturat suportul filtrului de motorina.

In poze din cele 5 bujii, cele 4 din stanga sunt Beru existente pe masina, NGK-urile cumparate sunt mai scurte, deci oricum mergeau inapoi la magazin :

21976115.th.jpg 28180688.th.jpg 96180188.th.jpg 30283430.th.jpg 34136286.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 zile cu motorul cald i-am dat la automat si nu a vrut sa porneasca dupa care am observat ca nu se aprinde martorul de bujie in bord dar dupa ce i-am luat si i-am pus contactul de citeva ori si-a revenit,sa-mi spui si mie PRAXIS daca ti-a mai facut asa dupa ce ai schimbat bujiile...ms

Am schimbat bujiile dar comportamentul e absolut identic. Am incercat azi si cu alta baterie si la fel. Am verificat sigurantele si nu am gasit nici una arsa.

LAtine e o alta problema. Daca la punerea contactului nu se aprinde spirala atunci problema e la releul 109.

La fel face si la mine, la punerea contactului nu se aprinde spirala (si nici iconita cu blocul motor), diferenta e ca la mine face mai tot timpul. Am facut mai multe scanari si dupa ce pun contactul si nu se aprinde spirala apare la mai multe module eroarea 004 - No Signal/Communication - Intermittent.

Spune-mi te rog mai multe de releul 109... de la ce e, unde e mai exact in masina, eventual un cod ceva.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La temperatura asta, chiar nu te ajuta bujiile, sau... nesemnificativ. Motoarele PD pornesc foarte usor si fara bujii. Iar daca se intampla sa porneasca greu, probabil ai o problema in alimentarea cu motorina.

Referitor la spirala, sigur nu apare deloc? Macar o secunda... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi te rog mai multe de releul 109... de la ce e, unde e mai exact in masina, eventual un cod ceva.

Multumesc.

Releul 109 e sub bord, dar asta la G4, tu avand g5, e alta treaba, poate fi de vina unul din releele de pe cutia cu relee din compartimentul motor sau chiar modulul CAN-Gateway. Trebuie masurat atunci cand nu se aprinde spirala unde ai si unde nu ai curent la acele relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am si eu o curiozitate legata se masina mea , Golf 6 TDI motor 2.0l cu 140 CP. Mentionez ca esta noua generatie Commonrail. Intrebarea este daca trebuie sa caut in bord becul bujiei incandescente, sa astept pana se stinge la pornire etc...adica stilul clasic?

Sau dau la cheie din prima si gata...a venit iarna si ar fi important sa stiu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!