Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Recommended Posts

daca nu ai aparat de masura,cu un bec de 12V legi un fir la + be baterie si cu celalalt fir pui pe capatul bujiei,acolo unde se scoate mufa.daca se aprinde-e buna,daca nu-arsa.sporrrrr...

Edited by calin_bm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am fost aseara la service cu masina si am aflat de la mecanic ca am toate 4 bujiile arse,Surprinzator masina porneste fara probleme ,dar nici nu au fost temperaturi mai mici de 0 grade ,mecanicul zice ca la -5grade nu mai porneste,Cum e posibil sa mearga OK fara o bujie buna.

Am verificat bujiile la un pasat b5 care pornea bine si nu mai avea decat una buna, le-am schimbat si acuma porneste foarte repede. Cea care era buna avea 1,5 ohmi , am mai gasit una de 120 ohmi, dar care nu se inrosea la alimentarea cu 12V, cea buna ajungea la incandescenta la vreo 7 sec de la alimentare, ATENTIE curentul consumat este destul de mare 15-20A, la testare folositi un fir mai gros de vreo 3-4mm sectiune.

Edited by al bundy
Link to comment
Share on other sites

oricum, neaparat iarna asta trebuie sa-ti iei baterie noua. Si la mine si-a dat duhu exact pe cancerul cel mai mare...4 ani jumate avea. Si erau si bujiile duse, porneam numai in 2 si de asta mi-a omorat si bateria. Ma rog....eu as schimba si bateria si cele 4 bujii ca nu-s deloc scumpe. Pentru mai multa siguranta

Am citit acest topic despre bujii. si am o nedumerire: daca nu merg bujiile imi omoara bateria? care este explicatia?

Eu doar ce am schimbat bateria si pe frig imi pare ca nu porneste asa cum o stiu eu(facea si cu bateria veche asa pe frig)... Faza este ca in momentul in care pun contactul mi se aprinde pt 1 sec becul de la bujii dar se stinge imediat.Iarna trecuta statea 4-5 sec aprins becul respectiv. Sa fie terminate bujiile?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

As avea o intrebare pt cei care au schimbat toate cele patru bujii incandescente. Cam cat timp trebuie sa stea aprins becul pt bujii din bord,daca toate functioneaza normal? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Practic becul acela se stinge cand bujia este incalzita. Acest lucru este influentat de temperatura exterioara si de cat de buna este bateria.

Link to comment
Share on other sites

Practic becul acela se stinge cand bujia este incalzita. Acest lucru este influentat de temperatura exterioara si de cat de buna este bateria.

La mine nu am vazut nici o diferenta cand e mai frig, crezi ca ar trebui sa verific functionarea acestora?

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema. Am un Golf4 74KW din 2003, 145miikm. Alaltaieri mi-am schimbat rotile(mi-am pus de iarna). Dupa ce le-am schimbat si am pornit motorul la cateva sec, s-a aprins martorul de bujii, face beep, si clipoceste si pe ecran apare "MOTORSTORG. WERKSTATT!!" M-am dus cu ea la cineva care se pricepe sa vad care e treaba cu bujiile. Cand am ajuns acolo al dreq ca nu mai facea. dupa ce am mai facut o tura de oras iara. Am masurat bujiile si sunt ok! Motorul functioneaza perfect, nu scoate fum, nimic. Ce poate sa aiba ca ma zgarie pe creier.... need help !!!

Edited by hremus
Link to comment
Share on other sites

Exemplul pe care l-am dat se refera la Caddy si golf 2 cu bujii, cred eu destul de normale, motor diesel clasic. Nu contest ca exista si alte tehnologii dar sa nu zici ca bujiile incandescente merg numai de la - 4 grade in jos ca nu cred!

Eu va propun un experiment simplu. Scoateti fisa(cu cele 4 fire) de la bujii, introduceti o bujie legati si masa pe masa bujiei in urmatoarele situatii:

afara rece motorul rece;

afara rece motorul cald;

afara cald (o sa fie ceva mai greu aici) motorul rece;

si trageti singuri concluziile. Cand se aprind si cand nu.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema. Am un Golf4 74KW din 2003, 145miikm. Alaltaieri mi-am schimbat rotile(mi-am pus de iarna). Dupa ce le-am schimbat si am pornit motorul la cateva sec, s-a aprins martorul de bujii, face beep, si clipoceste si pe ecran apare "MOTORSTORG. WERKSTATT!!" M-am dus cu ea la cineva care se pricepe sa vad care e treaba cu bujiile. Cand am ajuns acolo al dreq ca nu mai facea. dupa ce am mai facut o tura de oras iara. Am masurat bujiile si sunt ok! Motorul functioneaza perfect, nu scoate fum, nimic. Ce poate sa aiba ca ma zgarie pe creier.... need help !!!

se poate sa fie arse becurile de frana,sau defect switch-ul de la pedala de frana,sau...pune vag-com-ul pe masina si vezi sigur ce eroare e stocata.

Link to comment
Share on other sites

se poate sa fie arse becurile de frana,sau defect switch-ul de la pedala de frana,sau...pune vag-com-ul pe masina si vezi sigur ce eroare e stocata.

Am pus VAG-COM si imi zice ceva de brake switch. Alaltaieri seara am observat ca daca aprind pozitiile se aprind si stopurile. M-am uitat ieri si am gasit 2 becuri arse si unul din ala cu 2 filamente ca se atingeau intre ele. Le-am schimbat si nu mai face. Trebuie sa fac vreo resetare ceva ???

Link to comment
Share on other sites

nu e necesar.

Edited by calin_bm
Link to comment
Share on other sites

Cat timp trebuie sa stea aprins martorul de la bujii cu motorul rece ( dimineata -2 gradeC )...La mine nu sta aprins mai mult de o secunda. Am verificat bujiile cu un multimetru si toate sunt OK...Nu am reusit fiind singur sa verific daca atunci cand pun contactul am si tensiune pe ele...Porneste bine dimineatza . trebuie sa stau 2-3 minute sa se incalzeasca altfel dardaie daca accelerezi....Multumesc.

Edited by SERGHEI39
Link to comment
Share on other sites

....

Edited by SERGHEI39
Link to comment
Share on other sites

Si la mine tot atata sta aprins , max 2 sec si temp ext cea mai scazuta a fost -1.5 grd . Eu le-am masurat cu multimetrul si mi-au iesit niste valori destul de bune ( 2.0 ohm media ) dar porneste cu vibratrii si zgomot puternic sub zero grd . Asa ca maine o sa merg sa le schimb pe toate .

Se pare ca cea mai buna metoda de a testa bujiile este scoaterea lor si verificarea "inrosirii" .Metoda cu multimetrul este pt puturosi ( ma referam la mine , no offence :lol: )

Cat despre comportamentul la rece , sunt cunoscute ca zgomotoase la rece ( mai ales non PD -ul ) dar se incalzeste muult mai repede daca mergi ( fara sa fortezi ) dupa pornire , o pauza de 20-30 sec pe loc dupa pornire eu zic ca e suficient .

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu metoda puturosilor,,,este buna si asta in lipsa de altceva :rolleyes: :huh: ..Astept noutati de la tine dupa schimbare ....O zi buna si multumesc mult..

Link to comment
Share on other sites

metoda puturosilor e cea aplicata de mecanici in service,ca de altfel la majoritatea pieselor care au circuit/contact electric,ele se masoara inainte de a se scoate,si zic eu ca daca o bujie are valoarea 1,5 ohmi,e buna si nu mai trebuie scoasa.parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

azi dimineta a pornit destul e bine dar a invartit de vreo 3 ori si mi s-a balbait dupa pornire

am fost pe sera si am verificat bujiile si una mai era buna. trei arse total.partea interesanta ca dimineta la -9 grade a pornit destul de usor cu o singura bujie buna :somnmare:

maine le schimb

Link to comment
Share on other sites

eu nu am reusit nici macar sa le incerc..

erau atat de intepenite firele pe fiecare bujie, si atat de stranse colierele alea de plastic pe fire, ca mi-a fost frica sa le fortez mai mult...

la -2 porneste din prima,eventual dupa 1 sec jumate de invartit, dar becul pt inca;zire se stinge dupa minim 3-5 secunde, in nici un caz dupa 1 sec, ca la altii de pe aici!

in 3000 vine si revizia oricum...pana atunci ma sfatuiti ceva anume?

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca la mine azi pe la 10 dimineata s-a stins dupa vreo 20 sec, dar cred ca bateria e pe duca. Asta ar fi problema principala. Deci nu esti singurul ;)

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca la mine azi pe la 10 dimineata s-a stins dupa vreo 20 sec, dar cred ca bateria e pe duca. Asta ar fi problema principala. Deci nu esti singurul :blink:

eu nu cred ca bateria ar fi de vina ci mai degraba g62

Link to comment
Share on other sites

Cum se schimba aceste bujii findca sunt interesat sa le schimb pe masima mea fiindca 2 dintre ele sunt arse. :vaidecapulmeu: Multzam fain

Link to comment
Share on other sites

Se scoate fisa lor, se desfileteaza (cu grija!) se infileteaza noile bujii se pune fisa la loc (se verifica sa nu fie rugina / oxid in capul fisei) si gata. Asta in principiu. In particular se poate sa fie nevoie sa mai scoti unele piese ca sa ai acces acolo (gen capac plastic motor etc.)

Link to comment
Share on other sites

Cum se schimba aceste bujii findca sunt interesat sa le schimb pe masima mea fiindca 2 dintre ele sunt arse. :beerchug: Multzam fain

Dupa ce dai jos capacul frumos cu TDI, se scoate fisa comuna la cele patru, si cu o tubulara de 10 se desfac bujiile.

PS. Bun topicul, in urma lui am descoperit ca am numai una buna, deci Golf-ul mi-a facut cadou de Sarbatori 4x70RON.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce dai jos capacul frumos cu TDI, se scoate fisa comuna la cele patru, si cu o tubulara de 10 se desfac bujiile.

PS. Bun topicul, in urma lui am descoperit ca am numai una buna, deci Golf-ul mi-a facut cadou de Sarbatori 4x70RON.

cam scump mi se pare

eu le-am schimbat acum cateva zile>\: 4 x 33lei

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

din cate am citit eu pe aici, in general martorul de bujii clipeste daca e defect switchul de frana sau sunt arse becurile. La mine problema e alta, masina nu vrea sa treaca de 2200 ture, iar cand o accelerez mai tare de atat incepe sa clipeasca martorul de la bujii. Franele au fost testate si becurile functioneaza.

Aici care ar putea fi problema?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept