Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

am inlocuit azi bujiile. nu mi s-a parut deloc o operatiune complicata. atata timp cat nu sunt din ceramica(de exemplu in cazul motoarelor v6, despre astea am aflat eu ca au bujii ceramice) condiser ca sansele de a se rupe sunt destul de reduse. trebuie de asemenea avuta grija si la infiletare sa intre corect pe filet. mentionez ca in ciuda sfaturilor primite de la voi eu am facut aceasta operatiune cu motorul cald, de nu am mai avut rabdare sa-l las sa se raceasca. pe masina am gasit bujii originale din fabrica, cu sigla vw, BOSCH made in france; eu am montat BERU.

p.s. din informatiile care mi-au parvenit, in manualul de service vw scrie:.... inlocuirea bujiilor incandescente la 60.000km.nu stiu daca e valabila in cazul tuturor motoarelor tdi. am aceasta informatie de la un "prieten".

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend le-am schimbat, nu stiu daca era nevoie..ciudat k..bujiile de pe masina venita din DE erau niste `no name`..am luat de la Com Nico bujii incandescente Beru..chiar ieftine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am gasit la Bosch bujii pt un golf 4 tdi cu 41 lei bucata.Exista ceva mai convenabil la raportul calitate-pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat eu azi Swag cu 32 ron bucata. Ar mai fi fost Febi la acelasi pret, dar nu era pe stoc. Nu cred ca sunt cu nimic mai prejos decat Bosch, avand in vedere ca Bosch este la ora actuala un brand a carui provenienta nu mai poate fi garantata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ma ajuta cineva si imi explica cum

postez aici un fisir o sa va sheruiesc exact un fisier cum se schimba bujiile ....pe mine m-a ajutat mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Trimite-mi-l pe mail si-l postez eu.

Ai datele la profilul meu. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Fratilor, nu ati reusit sa postati fisierul cu DIY de inlocuire a bujiilor incandescente. Rugamintea mea este de a posta acel fisier, mai ales pt noi, novicii de pe forum. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@naomi, ce nu sti ? Intra pe mess....., si iti zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine sa faci un tutorial cu poze mishule

prinde bine la mai multa lume

si vei fi laudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cu motorul rece, se da jos capacul de plastic al motorului, cel pe care scrie, in cazul meu "VW 1.9 TDI". Se da jos capacelele de plastic cu ajutorul unei surubelnite in fanta unde e sageata galbena.Am facut o poza si la capacel separat pt. a intelege despre ce este vorba si PN pt cine intereseaza. Se dezsurubeaza cu o tubulara de 10mm cele 3 suruburi. Se scoate joja si capacul. (Sper ca stie toata lumea ce e joja :P)

post-34985-1231701962_thumb.jpg post-34985-1231702137_thumb.jpg

Se da jos clema care sustine firul care vine de la injectorul nr.3 de la needle lift senzor. Se scoate fisa comuna de la bujiile incandescente ,este cea delimitata cu galbena in poza alaturata. Cu o tubulara de 10, gen poza atasata <sunt si mai bune dar asta am eu> se dezfileteaza pe rand cele 4 bujii incandescente marcate cu cerc rosu. O grija mare in privinta gaurilor ramase nuastupate sa nu cada mizerii in interiorul cilindrilor. O parere personala: nu vad ce s-ar putea rupe la aceste bujii la demontare, poate imi spuneti voi.

La instalarea celor noi se poate da filetul cu antigripant ca ASTA

Se infileteaza CU MANA pana este posibil pentru a nu deteriora filetul de aluminiu al chiuloasei, pentru ca nu vrei sa stii cat costa una. Pentru cei curiosi si care au posibilitatea, se strange la cuplul de 15 Nm.

Am atasat si o poza al unei bujii incandescente folosite si intrerupte.(Beru , PN nou: b N 101 401 05). Se pune inapoi fisa conumuna si se apasa pana se aude un "click" la fiecare fisa in parte. Se prinde clema de sutinere a cablului needle lift senzor. Se pune inapoi capacul motorului, joja si capacele de plastic.

post-34985-1231703231_thumb.jpg post-34985-1231703440_thumb.jpg post-34985-1231703602_thumb.jpg

Sa arda motorina :) !

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Util postul pentru cei care vor sa isi schimbe bujiile incandescente, DAR:

Am atasat si o poza al unul injector folosit si intrerupt.(Beru , PN nou: b N 101 401 05).

Adica a unei bujii incandescente. :)

O parere personala: nu vad ce s-ar putea rupe la injectoare la demontare, poate imi spuneti voi.

Discuti despre bujii si scrii injectoare? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu se pot unge cu ulei de motor? 5w40? :)

Cum se procedeaza daca fisele nu ies... fortezi sau astepti sa vina caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci sa le dai jos cu motorul cald seara de ex., si a doua zi dimineata le schimbi. La mine au venit jos la rece,ce-i drept mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a desface fisele se da cu spray degripant si se trage mai tare .

La Golf vad ca este o treaba simpla , dar la Passat b5 este mult mai greu .

Primele trei bujii ies relativ repede dar a patra este mascata de filtrul de motorina si de alte furtune care trebuie scoase pentru a se elibera zona de lucru .

O unealta ca cea prezentata sus nu este utila in cazul nostru deoarece bujiile sunt in profunzime in niste scobituri inguste din partea inferioara a chiuloasei.

Este nevoie de o cheie in forma de T lunga avand in varf o tubulara de 10 subtire si destul de adanca .

Numai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fortati la desfacere deoarece se rup. Mai bine incercati o miscare in sensul de strangere si dupa aia desfacere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot afla daca bujiile mele mai functioneaza bine? Nu cred ca au fost schimbate pana acum. Motorul porneste, zic eu, bine insa cand este foarte rece afara se zguduie destul de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe metode. Cel mai sigur le scoti si le conectezi pe rand la baterie. Trebuie in cateva secunde sa se inroseasca complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu e cu o lampa de control , pui crocodilu de la lampa pe borna + si cu varfu atingi varfu bujiei, daca se aprinde becu inseamna ca e bujia buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fortati la desfacere deoarece se rup. Mai bine incercati o miscare in sensul de strangere si dupa aia desfacere.

Rion intreba de fise nu de bujia in sine. Si totusi spune-mi si mie,editeaza poza daca trebuie, ce anume se rupe la acea "chestie" de metal. Numai daca nu vii cu flexu la ea ;). Intreb pt ca am dat jos una si in afara faptului ca nu aveam la vremea respectiva tubulara potrivita cum desfaceam mi s-a intepenit tubulara intre bujie si tija injectorului :) , si tot nu s-a rupt nimic. Maine imi vin 4 noi(Beru ,patruzeci si ceva ron/buc) si as vrea sa ies din ceata in acesta privinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se referea la filet, ;) chiulasa nu e din aluminiu, mai stii poate rupi filetul si dupa aia plangi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU nu raspundeam lui Rion ci tie. Se rupe imediat linga filet inspre partea hexagonala. Aco,lo camasa are grosimea de max 0.7 mm si sunt tensiuni acumulate din executarea filetului.

post-1788-1231781305_thumb.jpg

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geez!! ms. :) .am sa am grija cand pe scot pe toate si le pun pe astea noi, dau si cu ceva penetrating oil sa isi dea drumul mai usor. Din aceste motive am spus si am si vazut pe site la Beru ca de foloseste antigripant, pt o desfacere mai usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am schimbat ieri seara la lumina romantica de LED si au iesit relativ usor 3 dar a 4-a m-au trecut transpiratiile si ma gandeam la posturile tale intretimp ce in gura eram cu lanterna intr-o mana cu sprayul degripant si in cealalta cu cheia tubulara :D . A iesit pana la urma si l-am dat cu degripant recomandat si a intrat mult mai usor cea noua si probabil va iesi tot usor. Am dat si cu contact spray la montarea fiselor, just in case.

Bine ca ne-ai atentionat de posibilitatea ruperii lor ,poate putea fi ceva rau.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa se unga filetul bujiilor cu ceva vaselina rezistenta la temperaturi ridicate pentru a le desface usor si peste cativa ani. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu ce ziceam la postul #110?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!