Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Recommended Posts

am schimbat si io bujiile... 2 erau arse, celelalte 2 nu mai aveau mult... masina are 140 de mii de km ... am pus BERU exact ca cele din fabrica

Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara la service cu masina si am aflat de la mecanic ca am toate 4 bujiile arse,Surprinzator masina porneste fara probleme ,dar nici nu au fost temperaturi mai mici de 0 grade ,mecanicul zice ca la -5grade nu mai porneste,Cum e posibil sa mearga OK fara o bujie buna.

buna intrebare!

eu am 137kkm si porneste brici dimineata.

n-am schimbat nicio bujie si nici nu scot fum.

astea pica dintr-o data?

Link to comment
Share on other sites

Motoarele diesel aprind amestecul carburant prin compresie.

Bujiile incandescente doar incalzesc incinta de ardere inainte de pornire (si dupa un pic, dar asta e pentru imbunatatirea mersului motorului in primele secunde de dupa pornire).

Daca porneste OK fara aceasta incalzire, inseamna ca ai o compresie foarte buna iar temperatura incintei nu e foarte joasa.

Mai pe scurt: daca merge si fara bujii, motorul e foarte bun (compresie, avans injectie etc.)

Link to comment
Share on other sites

Exact cum zice Muffi cu completarea ca bujiile se incalzesc atunci cand temperatura este de sub 4 grade... Si masina mea pornea brici la temperaturi normale... la -5 am simtit un tremur de 1 secunda la inceput fapt ce mi-a sugerat ca nu toate bujiile lucreaza in parametrii... merita schimbate... inca 3 ani minim nu mai ai treaba...

Link to comment
Share on other sites

aha!multumesc.

am sa fiu atent la pornire cand temperatura va mai scade.

Link to comment
Share on other sites

:D

buna intrebare!

eu am 137kkm si porneste brici dimineata.

n-am schimbat nicio bujie si nici nu scot fum.

astea pica dintr-o data?

Pai si la mine porneste brici dar cand am verificat niciuna buna ,deci daca plecam pe la munte si ma prindea geru cu -5 grade era posibil sa raman acolo cu ea :D

Link to comment
Share on other sites

si eu am prins un zero grade si a pornit bine.

dar asa cum am zis voi fi mai atent la temperaturi mai joase.

oricum cred ca in astfel de situatii (temperaturi) e normal sa nu plece la sfert de cheie.

Link to comment
Share on other sites

probabil ca o sa le schimb pana la urma ca sa stau linistit ,e 450 mii bucata.

Link to comment
Share on other sites

Cum e posibil sa mearga OK fara o bujie buna.

Cum e posibil? Pai e Diesel. Remember? (auto)aprindere prin compresie, nu aprindere prin scanteie. Nu are nevoie de bujii ca sa mearga daca afara e cald. Sau am inteles eu prost intrebarea.

l8r edit. intrebarea era ultima pe prima pagina, scuze nu am vazut continuarea...

Edited by scirocco
Link to comment
Share on other sites

bujiile se incalzesc atunci cand temperatura este de sub 4 grade...

Intrebare de incepator, de unde stie masina cate grade sunt afara? :o

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa ma abtin sa nu dau un raspuns: masina nu are nevoie sa stie cate grade sunt afara pentru ca bujiile intra in functiune de fiecare date cand pui contactul( fie vara, fie iarna, cald sau frig). Nu sunt de acord cu postul de mai sus in care se spune ca functioneaza numai de la 4 grade in jos.

Revenind on topic - bujiile la diesel se schimba cand s-au ars; de regula la prima arsa nu-ti dai seama, la a doua deja incepe sa faca figuri la pornire( daca este frig afara cu atat mai mult); deja cu trei arse si frig afara omori bateria degeaba (vara poate sunt sanse sa porneasca). Durata de viata nu depinde de numarul de kilometri ci de numarul de porniri; la Cady de la firma cu care am facut vreo 80k km au picat bujiile pe la 60k km in conditiile in care masina avea si 100 de porniri pe zi si chiar mai mult . De picat pica pe rand, dar in scurt timp una dupa alta si prima data se simte cand ai doua arse. Masina asta a pornit la -27 grade, dar am folosit un secret batranesc: pui contactul o data, astepti sa se stinga martorul in bord, iei contactul, astepti 10 sec., pui din nou contactul, se stinge si gata a pornit! Metoda am aplicat-o si la golful 2 pe care l-am avut 5 ierni si a dat rezultate de fiecare data (nu va speriati daca fumega putin mai mult la pornire aplicand aceasta metoda).

Edited by bridefo
Link to comment
Share on other sites

Pai la masina ta si a mea, neavand climatronic sau computer de bord => nu exista senzor care sa masoare temperatura exterioara. :o

Link to comment
Share on other sites

Se face o confuzie: ECU nu masoara temperatura mediului ambiant ci primeste informatia de la senzorul de temperatura a lichidului de racire.

N-are nici o legatura cu climatronicul sau mai stiu eu ce chestii magice.

Faptul are o explicatie simpla: chiar daca temperatura de afara e negativa dar motorul e cald, ECU gestioneaza motorul pentru regimul normal de lucru (d.p.d.v termic).

ECU nu porneste bujiile la temperaturi ale sistemului de racire peste +5 grade.

Manevra descrisa de bridefo este cel mai bun sistem de a "praji" bujiile. Mai ales daca sunt bujii moderne cu 2 timpi (pre si post heating).

Referitor la cum se ard, ii dau dreptate aceluiasi bridefo: numarul de porniri conteaza mult. Iarna.

Link to comment
Share on other sites

Exemplul pe care l-am dat se refera la Caddy si golf 2 cu bujii, cred eu destul de normale, motor diesel clasic. Nu contest ca exista si alte tehnologii dar sa nu zici ca bujiile incandescente merg numai de la - 4 grade in jos ca nu cred!

Link to comment
Share on other sites

Bridefo gresesti.

Orice TDI si TD de la VAG comanda bujiile pe baza temperaturii lichidului de racire care e cea mai apropiata idee de temperatura motorului - ce il intereseaza pe ECU (TDI are ECU, TD nu dar are un releu pentru asta).

Un exemplu este TDI-ul meu din 1994.

Acum pragul de activare a bujiilor este undeva in jurul lui zero grade (+4 pana la minus un pic) si depinde de bujii, generatie motor samd. Dar toate pe acolo il au.

Iar povestea ta ca oricand pui contactul se activeaza este de asemeni gresita.

Link to comment
Share on other sites

Bridefo gresesti.

Orice TDI si TD de la VAG comanda bujiile pe baza temperaturii lichidului de racire care e cea mai apropiata idee de temperatura motorului - ce il intereseaza pe ECU (TDI are ECU, TD nu dar are un releu pentru asta).

Un exemplu este TDI-ul meu din 1994.

Acum pragul de activare a bujiilor este undeva in jurul lui zero grade (+4 pana la minus un pic) si depinde de bujii, generatie motor samd. Dar toate pe acolo il au.

Iar povestea ta ca oricand pui contactul se activeaza este de asemeni gresita.

parereamea e ca nu stie nimic si mai si induce lumea in eroare.sa mai studieze treaba cu bujiile.

Link to comment
Share on other sites

Toti putem gresi insa sa incercam sa nu dam cu parul prea usor.. :P

Link to comment
Share on other sites

abia astept sa vina iarna sa vad cum porneste golfuletu... oricum am citit ceati scris si voi, si, din cate stiu eu bujiile intra in functiune doar cand este rece motorul, daia vara cand pui contactul nici makr nu s aprinde martorul de la bord la bujii... da poate gresesc io... sau nus explicit...

Link to comment
Share on other sites

poate sa puna cineva o poza sau sa imi explice si mie ce trebuie sa fac si sa nu fac ca sa schimb o bujie?

nu ma pricep la motorul asta, da am avut si dacie :) si ma gandesc ca nu e o filozofie!

va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

ca sa schimbi o bujie,trebuie sa stii cum sa o scoti.de obicei e bine sa schimbi toate bujiile odata ce ai gasit una defecta.iti trebuie o cheie de 10 lunga,de genul vreo 10cm de lunga cel putin.primele 3 se schimba relativ usor.ultima de langa filtrul de motorina e mai greu de scos,dar nu imposibil.ce sa faci:esti din buc. si sigur mai gasesti un forumist care a facut sau vazut cum se schimba bujiile.ce sa nu faci-sa nu te grabesti si sa le infiletezi pe filetul lor,nu cumva sa le infiltezi intr-o parte.dupa cum zici,nu e filozofie,am avut si eu dacie si le-am schimbat eu la passatul meu.bafta.si de le schimbi,fa si pune tu niste poze,pt. alti incepatori in ale meseriei.

Link to comment
Share on other sites

am inteles, deci ideea e sa la infiletezi cateva ture cu mana...cel putin asta era la dacie :blink: !

parca initial as prefera metoda cu becul...sau cu multimetrul, dar pt asta trebuie demontate?

ce valoare ar trebui sa aiba exact?

cheia de 10 nu e o problema :lol: !

Link to comment
Share on other sites

2-10 ohmi. Mai mult cred ca nu e bine.

Eu tot ce am masurat indica 2 ohmi.

Link to comment
Share on other sites

Bujiile incandescente bune au rezistenta intre 0.5 si 1.5 ohm

Ideal ar fi sa aiba 12V/15A=0.8OHM

Daca au rezistenta infinita, sunt arse.

Unele bujii pot arata si o rezistenta mai mare: 50-150OHM. Este cazul bujiilor cu element suplimentar de protectie la care s-a ars elementul principal de incalzire dar nu cel secundar.

De exemplu BERU GN855: "Only one example is the 2-coil heating technology developed by Beru: BERU glow plugs of this type have not only a heating coil to maintain the optimal heating temperature, but also have a regulator coil that effectively protects the glow plug from overheating. In this way BERU glow plugs are extremely reliable and durable"

Link to comment
Share on other sites

tre sa le scot, nu?

intre ce si ce masor ?

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa le scoti,scoti doar mufele care le alimenteaza....masori intre pinul central si masa...sporrr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept