Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Recommended Posts

vw intermediar

am pe a mea 1z, bosh ... 009, adica mai nou ...022, dar nu sint multumit de ele. voi ce folositi?

care este lungimea maxima pentru gama de motoare 1.9tdi 1z, sau pentru cele de aceasta generatie?

Link to comment
Share on other sites

Beru: 857 MJ

Bosch: 0 250 202 009

Champion: CH171

Lucas: HDS342

Link to comment
Share on other sites

vw intermediar

da, codurile astea le am si eu, dar multe dintre ele s-au schimbat. pe mine ma interesa mai mult in ro cine a folosit si ce.

la dacia de ex, am avut un ghinion cras. aveam sinterom pe ele. am pus bosh, n-a pornit. am pus 2 cu 2, a plecat in 2, am pus 3 ro si un bosh, a plecat in 3:)) .. intelegi tu:)

cine cu ce s-a pacalit, si cu ce a mers bine ma intereseaza

Link to comment
Share on other sites

Nu cumparati bujii MADE IN FRANCE toti mecanicii din bucuresti sunt exasperati de calitatea acestor bujii ............. numai eu intamplator am auzit o gramada de prieteni care si-au schimbat bujiile , chiar si eu .

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salut,

Am incercar optiunea search, dar fara succes.

La ce interval de km ar trebui schimbate bujiile la un Golf 4, 1,9 TDI, 131 CP ? (masina din semnatura)

Masina functioneaza perfect, dar nu vreau sa-mi bat joc de ea...si pe deasupra se apropie si iarna.

In acest moment am 78.000 km, reali.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu le-ai schimbat niciodata cred ca ar fi cazul sa le schimbi. In mod normal scrie pe fiecare tip de bujii cati km merg. Dar in general nu prea depasesc valoare de 60k km. Daca vrei sa faci economie poti sa le duci si pana la 120k km daca sunt in stare buna si nu iti da rateuri masina.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca recomandati Bosch. Dar de unde stim care sunt originale, ca in ziua de azi nu mai poti avea incredere in produse ? Cam ce pret au cele originale (poate acesta ar fi un mod de orientare) ? 10x

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

bujiiele se chimba cand se ard...si ce mai simplu e sa iei un multimetru sa masori fiercare bujie....ar trebuii sa aiba cativa OHM (nu KOhm)

sau le desface-ti si le alimentati pe fiecare in parte si vedeti daca se inrosesc...simplu.

Link to comment
Share on other sites

si a mea are 86k km si nu le-am inlocuit si iarna trecuta imi pornea masina ceva mai greu decat acum 2 ierni (oricum pornea la prima cheie dar ezita putin) ... sau putea fi si de la baterie care e din feb 2002

Link to comment
Share on other sites

eu deja le-am cumparat... avand in vedere ca am 137 de mii si masina am luat-o la 117 nu stiu daca au fost schimbate vreodata sau nu ... cum sice si ZGB iarna trecuta a pornit si la -28 fara ezitare dar acum am observat c-a tremurat putin la 5 grade... oricum nu-s foarte scumpe si mai bine stau linistit..... am luat ceea ce se pune original in fabrica ... le zice BERU 160 ron toate 4 ...

Link to comment
Share on other sites

Beru sau Bosch sunt bujii bune, oricum exista un acord intre cei doi producatori, in fabrica la Beru, pe linia de productie am vazut bujii stantate Bosch ... :offtopic: Ce parere aveti de chestia asta?

Link to comment
Share on other sites

Bujiile de Diesel fiind cu incadescenta si avand perioada de lucru efectiv scurta (pre-glow si after-glow) nu necesita o inlocuire periodica. Nicidecum nu este o limita de 60k km, eu avand bujiile actuale de 70 si ceva de mii km fara sa am o problema si nici iarna asta nu le schimb.

Ele se defecteaza fie treptat fie direct prin incalzire mai slaba si mai lenta respectiv intrerupere totala, ambele cazuri fiind detectabile cu un multimetru accesibil. Deci daca le masurati si ies bine si relativ echilibrat nu ar trebui sa fie o problema.

Pentru cei mai meticulosi (n-am mai prea vazut eu pe forum in ultima vreme) se pot scoate din chiulasa si alimenta separat si vazut cat de repede intra in incadescenta si cat de "tare" lumineaza. Ba chiar cred ca ar fi recomandabil pentru a nu se "ancrasa" in chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Pe Skoda pe care am avut-o (1,9 TDI 90 CP original, 120 CP tunata) nu am schimbat niciodata bujiile. Am vandut-o la 96k km, iar actualul proprietar a mai facut vreo 10k. Deci are 106k km si merge perfect.

Link to comment
Share on other sites

La mine dupa 125000km si 3 ani jumate de viata inca nu se intrevede necesitatea schimbarii bujiilor sau a bateriei. Asa ca, vorba americanului, nu repara ceva ce nu-i stricat...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am schimbat pe la 100000-110000 km. Mai mergeau doar 2 bujii incandescente si le-am schimbat pe toate 4.

Toate astea in 5 ani si ceva. De mentionat ca 3 ani -> deci si anotimpuri friguroase a stat la garaj....

Edited by godoroja
Link to comment
Share on other sites

Sper sa fi nimerit bine cu intrebarea mea.

In ultimele doua zile dimineata, aprox 0 grade motorul mi-a pornit greu si cu fum la pornire.

Dupa un minut de functionare indicatorul bujiilor clipeste si nu se mai opreste indiferent de cat de cald devine motorul. Am oprit si am repornit motorul, indicatorul se aprinde, se stinge dupa un minut incepe iar si clipeste.

Cartea masinii spune "defect in instalatia de preincalzire" pentru aceste simptome.

Pot trage concluzia ca bujiile toate sau una/unele din ele sunt arse?

Nu am avut nici o problema iernile trecute, bateria este cea originala, a trecut peste cinci ierni.

Cum le pot verifica? Poate fi un alt defect? Poate avea legatura cu tuningul? Nu prea cred.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa verifici bujiile incandescente:

1) scoti capacul motorului: scoti cele 3 capacele, desfaci cele 3 piulite cu cheia de 10, scoti joja de ulei, tragi de capac in sus usurel ( burduful ce etanseaza capacul de teava aia in care intra joja de ule trebuie sa ramana pe capac),

2) mai jos de injectoare trece un fel de teava neagra ( prin ea trece un cablu) . Se trage usurel de ea ( ca si cum ai scoate fisele la un motor pe benzina) , cam cate 5 mm, din dreptul la primul piston de langa pompa de injectie , apoi la urmatorul piston ,etc.

Apoi se ia un bec de 21 wati sa zicem. Un capat al lui se pune pe borna de plus a bateriei masinii, iar celalat pe fiecare bujie ( pe rand). Daca becu lse aprinde atunci buji e buna. Daca nu atunci e arsa.

Link to comment
Share on other sites

oricum, neaparat iarna asta trebuie sa-ti iei baterie noua. Si la mine si-a dat duhu exact pe cancerul cel mai mare...4 ani jumate avea. Si erau si bujiile duse, porneam numai in 2 si de asta mi-a omorat si bateria. Ma rog....eu as schimba si bateria si cele 4 bujii ca nu-s deloc scumpe. Pentru mai multa siguranta

Link to comment
Share on other sites

bujiiele se chimba cand se ard...si ce mai simplu e sa iei un multimetru sa masori fiercare bujie....ar trebuii sa aiba cativa OHM (nu KOhm)

sau le desface-ti si le alimentati pe fiecare in parte si vedeti daca se inrosesc...simplu.

Simplu de zis - greu de pus in practica - la mine trebuia scoasa galeria de admisie am impresia care acoperea bujiile 2 si 3.

Sper sa fi nimerit bine cu intrebarea mea.

In ultimele doua zile dimineata, aprox 0 grade motorul mi-a pornit greu si cu fum la pornire.

Dupa un minut de functionare indicatorul bujiilor clipeste si nu se mai opreste indiferent de cat de cald devine motorul. Am oprit si am repornit motorul, indicatorul se aprinde, se stinge dupa un minut incepe iar si clipeste.

Cartea masinii spune "defect in instalatia de preincalzire" pentru aceste simptome.

Pot trage concluzia ca bujiile toate sau una/unele din ele sunt arse?

Nu am avut nici o problema iernile trecute, bateria este cea originala, a trecut peste cinci ierni.

Cum le pot verifica? Poate fi un alt defect? Poate avea legatura cu tuningul? Nu prea cred.

Exact asta era simptomul la mine - fum la pornire si pornire mai grea (la 3-4 secunde) + trancanea motorul altfel decit de obicei (dupa ce pornea 5-10 secunde). Au gasit arse 2 bujii din 4 desi masina avea doar 60.000 km. La mine nu s-a aprins nimic in bord (spre deosebire de tine).

Pe linga cele 2 bujii au mai schimbat ceva - o sonda sau ceva de genul asta / se pare ca sonda a fost cauza (bujiile au fost victimele informatiilor proaste pe care le dadea sonda respectiva). Am postat anul trecut + poze.

Aviz celor care vor sa verifice prin metoda "la bec". Metoda este relativ buna; Una din bujiile stricate conducea dar era iesita rau din parametrii. Metoda cu multimetru e mai exacta.

DIY

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=10407&hl=

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Multumita colegului @electricu am descoperit ca nu mai functioneaza stopurile pe frana :) .

Mi-a spus ca spirala clipeste in momentul in care ambele becuri sunt arse sau microswirch-ul de la pedala e dus. Varianta 2 e mult mai plauzibila in cazul meu. Am verificat si intr-adevar nu mai am semnal pe frana.

Voi schimba comutatorul.

Link to comment
Share on other sites

asta e motivul pentru care palpaie ala. Nici mie cand am avut duse 2 bujii nu mi s-a aprins nimic in bord...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Recomandati schimbarea tuturor bujiilor? Sau doar celor care nu mai corespund?

Link to comment
Share on other sites

la pretul pe care il dai pe bujii eu zic sa le schimbi pe toate,pt. ca oricum poate vei schimba celelalte 2 peste cateva sute de km,asa nu te vei intreba daca celelalte 2 ramase pe masina sunt sau nu bune si iar va trebui sa le verifici.faci un efort-aprox. 160 lei-si le schimbi pe toate si stai linistit iarna asta si le ai de verificat peste 50 mii km.

Edited by calin_bm
Link to comment
Share on other sites

Ar trebuii sa deschidem un topic nou pentru a discuta despre bujii. Cu search nu am gasit un asa topic.

Deci sa specific: bujii " glow" adicalea pentru motoarele diesel.

Sunt mai multe tipuri de motoare diesel care merg cu diferite tipuri de bujii.

Din ceea ce am sintetizat eu ca variante ar fi: Bosch (care probabil vin pe mashina original), Champion, Beru la care eu as mai adauga NGK.

Acu' ca curiozitate a schimbat cineva bujiile pe care le avea pe mashina si le-a inlocuit cu altceva decat Bosch? Daca da, a observat ca se comporta mai bine?

NGK Y-732U are cineva? Beru?

Inca ceva o detaliere a masurarii lor cu multimetrul ar fi super. Un DYS cu poze ar fi si mai bine..Cineva bine intentionat si priceput, avem???

Oricum hai sa discutam de BUJII pt. TDI...

Toate cele bune si astept sugestii...

Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara la service cu masina si am aflat de la mecanic ca am toate 4 bujiile arse,Surprinzator masina porneste fara probleme ,dar nici nu au fost temperaturi mai mici de 0 grade ,mecanicul zice ca la -5grade nu mai porneste,Cum e posibil sa mearga OK fara o bujie buna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept