Jump to content

Probleme DPF


KopiluTDI
 Share

Postare recomandată

In ultimul AMS e un drive test superficial cu Octavia RS diesel. Nu sufla vreo vorbulita de DPF sau led-uri aprinse prin bord... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 559
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KopiluTDI

    47

  • DORU_14

    35

  • BLiTZ

    33

  • spyddy

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

La RS-urile Tdi se aprin beculete-n bord ? ;) Eu nu cred asa ceva.

Daca se aprindeau intr-adevar sunt sigur ca ar fi mentionat in articol, sunt jurnalisti profesionisti. ;)

@BogdanRSTDI se pare ca a uitat de noi, chiar vroiam sa stiu ce scrie in brosura aia. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu v-am uitat, numai ca am ridicat masina joi seara, iar vineri am fost liber, si am plecat din Bucuresti. Am reusit sa fac in weekndul asta 650 km, fara probleme de motor, dar am descoperit micile chicitze care fac diferenta dintre o Skoda si un Passat sau un Audi. Ambere chedere de la usile pe fata nu fac fata decat pana la 120km/h, dupa care vant, plus un greiere destul de enervant in plafoniera fata. Radioul isi pierde, din cand in cand, pt o fractiune de secunda semnalul, si parca vibreaza un pic si boxele in usa fata dreapata, dar numai cand volumul este incet (asta s-ar putea s ami s epara).

In ceea ce priveste acea brosura, nu va faceti mari iluzii despre ceea ce scrie in ea. O s aincerc azi sa o scanez si sa o postez aici, dar in afara de plimbat la 60km/h cu a treia timp de 15 min, nimic intereseant, decat descrierea DFp-ului si o poza a lui in sectiune.

In rest nu ma pot plnage de masina. Merge de ma unge la suflet, iar reprezi de accelaratie ca la ea nu am mai intalnit de mult, cu toate ca am avut si un G60 la viata mea. Face lejer Passatul de 140, chiar am avut ocazia s adau unul la o parte pe Ploiesti care se gasise sa faca pe desteptul.

A venit cu cauciucuri Continental all season 225/45/17 si acum sunt nevoit sa-mi caut ceva de iarna, iar daca aveti ceva solutii la acest subiect, chiar ma intereseaza (marci, preturi, de unde).

Mai are o chestie ciudata. Din cand in cand, la relanty, parca se simte ca motorul nu merge rotund. Se simta masina ca se hatzana, cand stai pe loc, cu toate ca turatia este constanta. Am am simtit-o de cand am luat-o d ela service. Si aseara, la o tura prin oras, s- postat la un moment dat relantyul la 1000 si nu a vrut sa se mai dea jos pana am ajuns acasa.

Recunosc ca deocamdata nu am motive majore sa ma plang de masina, chiar imi place cum merge, dar poate mi-am creat o psihoza dupa tot ce am citit de la ceilalti posesori de RS TDI si astep si eu aprinderea becurilor. Sper din tot sufletul sa aman cat mai mult asta. Apropo, am facut plinul la OMV cu Euro 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relantiul la 1000 este primul simptom ca filtrul este aproape full si in scurt timp ar trebui sa ti se aprinda dpf-ul daca intre timp nu este regenerat. Deci te incadrezi in regula generala fara probleme..... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimul AMS e un drive test superficial cu Octavia RS diesel. Nu sufla vreo vorbulita de DPF sau led-uri aprinse prin bord... :)

Da, asta m-a mirat si pe mine.

In schimb, tot luna asta, in ProMotor, aceeasi masina la test, insa se face o mentiune legata de fiabilitatea DPF-ului. A transpirat, deci. :)

P.S. Am date ca unii dealeri/service-uri Skoda au transmis la fabrica deja nemultumirile lor legate de RS TDI. Asteapta pozitia oficiala si rezolvarea problemei, cel mai probabil prin rescriere de soft. Sa asteptam deci. Desi daca faceti o reclamatie in grup la ANPC, aveti sorti de izbanda.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna insa sorti de izbanda?

Sa le dea banii inapoi si sa le ia masinile?

Sau...?

Doar intreb.

In plus la ANPC nu se pot duce decat cei care au cumparat pe persoana fizica.

Oricum spinoasa problema pentru ca nu e rezolvata inca. Am incercat sa ma pun in pielea voastra si nu mi-ar placea deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radioul isi pierde, din cand in cand, pt o fractiune de secunda semnalul, si parca vibreaza un pic si boxele in usa fata dreapata, dar numai cand volumul este incet (asta s-ar putea s ami s epara).

la faza cu radio-ul pune AF pe OFF din MENU. la vibratul boxelor e ceva de genul "asa face toate"....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna insa sorti de izbanda?

In plus la ANPC nu se pot duce decat cei care au cumparat pe persoana fizica.

Exact, la cei care au cumparat pe PF, lor ma adresam.

Sortii de izbanda inseamna ca vor fi intr-un fel despagubiti pt lipsa de functionalitate a masinii, iar service-ul / dealer-ul va primi cateva amenzi mari care-i vor "stimula" sa se intereseze mai pronuntat la producator in vederea obtinerii unei solutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, ceva impresii despre Rompetrol E4 simpla ? Acum cand nu mai au EFIX cu ce va adapati masinutele ? Ramane motorina de la Rompetrol prima optiune pt. voi daca nu au EFIX?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista Efix. A existat o pauza de cateva zile cand au introdus Euro5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Rompetrol Dristor nu am gasit Efix,asa ca am bagat E4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deoarece scanerul meu d ela munca se incapataneaza sa functioneze cum trebuie, o sa transcriu aici tot ce scrie in renumita brosura de la Porsche despre DFP, mai putin cele doaua poze din ea:

Filtrul de particule Diesel (DFP)

Octavia Combi 4c4 2.0 TDI - 140CP

Octavia RS 2.0 TDI - 170CP

" Ce este filtrul de particule Diesel?

In mod analog calatrizatorului, filtrul de particule Diesel reprezinta o componenta suplimentara in sistemul de evacuare a gazelor de ardere, componenta in care are loc captarea si depozitarea particulelor de funingine nocive rezultate din procesul de combustie specific motoarelor Diesel.

Ce substante poate elimina Filtrul?

Filtrul capteaza practic toate particulele de funingine din gazele evacuate. Acesta nu poate insa diminua valorile in care sunt prezente alte substante nocive, precum monoxidul de carbon (CO), hidrocarbonul (HC) sau oxizii de azot (NOx).

Care este diferenta dintre filtrul de particule Diesel si catalizator?

In timp ce filtrul retine substante straine prezente in gazele de evacuare, calatizatorul stimuleaza si influenteaza reactiile chimice dintre substante gazoase. In cadrul acestui proces, produsele de ardere nedorite sunt descompuse in substante mai putin periculoase

Si aici este o poza cu flitrul, cum este este conectat la diferite chestii si o mica sectiune in el

Cum se formeaza si ce sunt particulele de funingine?

Este vorba in deosebi de carbon solid sub forma de funingine, format prin arderea incompleta a carburantului in motoare Diesel. In cazul motoarelor pe benzina, riscul formarii de funingine este minim, deoarece la acestea are loc arderea unui amestec de aer si combustibil, amestec format prin vaporizarea carburantului si nu prin pulverizarea sa.

Particule de funingine

Particulele de funingine sunt sfere de carbon de dimensiuni microscopice, cu un diamentru de aprox 0.05 micronimetri, constnd in principal din carbon pur. Pe acest miez se depun diversi compusi de hidrocarbon, oxizi de metal si sulf

Principiul structural al filtrului de particule de funingine

si este dat un desen cu o sectiune in filtru si componenta interioara a acestuia

Filtrul de particule Diesel la Octavia

Filtrul de particule de funingine se afla in vecinatatea imediata a motorului, imediat dupa turbocompresor. Aceasta solutie a permis, datorita temperaturilor inca destul de mari pentru arderea funinginii, aplicarea unui sistem care nu necesita intretinerea sau elemente aditionale. In filtru de particule Diesel este integrat simultan si catalizatorul de oxidare.

Regenerarea filtrului automat.

In cazul in care unitatea de comanda a motorului constata ca nu sunt adecvate conditiile de operare pentru regenerare (spre ex in cazul unei depplasari lungi, cu viteza scazuta, prin oras), pe tabloul de bord se aprinde lampa de control DFP. Astfel i se solicita soferului mentinerea unei viteze constante de aproximativ 60km/h timp de cca 15 min, pentru a se putea initia procesul de regenerare a filtrului prin aprinderea particulelor de funingine. Ulterior, lampa de control se stinge. In cazul in care lampa de control nu se stinge dupa luarea masurii mentionate, pe afisajum Maxi-DOT apare mesajul "ENGINE WORKSHOP!". iin acest caz trebuie vizitat un atelier de service autorizat."

Cam asta este tot. Dca vi se pare ceva interesant..., mai mult decat stim deja toti,...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Int-adevar cam apa de ploaie brosura asta. Spune ceea ce stiam despre Dpf iar recomandarea din final cu 60 la ora 15 minute, adica scoaterea catelului la plimbare in afara orasului este recomandata si in manualul de utilizare pentru Octavia, cel regular pt. toate Octaviile.

Nu asta asteptam noi de la PoRo, ci un comunicat oficial ceva, in care sa se spuna ca vor face ceva pentru ameliorarea acestui fel de functionare al motorului cu DPF sau din contra sa ne spuna daca asa a fost proiectat sa functioneze acest motor si ca trebuie sa ne bucuram de el asa cum e! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am intrebat si la TCM germania si nu se poate face by-pass la aceasta functie din softul masinii... din pacate sunteti blocati cu problema pana nu face uzina ceva... (oare de ce VW a reusit sa nu pateasca asta - la Touareg toate 3.0TDI au dpf si nu am vazut macar unul cu probleme. Si passat 2.0 170 are dpf si s-a intamplat doar o data la cineva de pe forum. Audi 2.0TDI exista si cu si fara DPF. Nu am auzit decat de un A4 care sa fi patit problema asta... )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deezel Constanta e mai aproape de rafinarie. Prin alte orase inca nu au EFIX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baietzi.....nu va mai deranjati cu DPF-ul ...nu are rost...la inceput eram disperat ca am prb cu masina ...dar acum am invatat ce e de facut cu el, adica sa ma plimb seara pe diferite portiuni de drum cu viteza constanta intre 60 si 90 ...si nu se mai aprinde deloc ..si nici la 1000 de ture nu mai urca motorul ...si asta se intampla de 4000 de km incoace...am fost si la drum de 1400 de km ...si nu a patit nimik, a mers struna masina ...mai ales pe serpentine sunt seful lor !!! :) ...masina e tare de tot ....distractie placuta si km fara incidente ....

PS ...motorina folosesc doar de la Rompetrol ..E4 sau Efix4 !! depinde ce gasesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa spun ca rezolvarea aceasta este interesanta. Iti iei RS TDI ca sa ai consum decent dar parcugi un nr mai mare de km (din pasiune, ca sa nu zic altfel) ca sa regenerezi filtrul si deci esti dpdv costuri in acelasi regim cu TFSI. La VW clientul se educa ... ei doar fac vanzari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai faceti attea problecu cu desfundatul. Din cate am inteles de la cei de la service aceea regenerare se face prin stropirea filtrului respectiv cu o substanta speciala care se afla intr-un rezervor de langa filtru. Stropirea se face prin comanda din computer, deci nu sta nimeni sa scoata filtrul si sa-l curete.

Parerea mea ca masinuta este super, atata timp cat nu trebuie sa mergi prea mult prin traficul criminal din Bucuresti. La drum lung nu sunt multe masini cu care sa te faci de ras. Asa ca pana la o rezolvare oficiala nu avem decat sa ne gasim o pista d eregenerare DFP si in rest drumuri cat mai lungi. Eu pe a mea am bagat-o deja la garaj, dupa ce aseara am facut de la Gara pana la Obor 1 ora, si am revenit la vechea mea pasiune, motocicleta, iar atata timp cat nu ploua sau ninge, nici nu o mai scot de acolo decat daca am drumuri lungi, sau seara la o crasma. Trebui sa ne obisnuim cu ideea ca nu este o masina de oras de zi cu zi (deocamdata) sau din cand in cand sa "iesim cu ea la plimbare". Nici mie nu-mi convine sitiatia, dar acum nu are rost sa critim tot timpul aceasta masina cere, in rest, parerea mea, merge super.

Ca putem face ceva presiune pe la dealeri ca sa incerce sa rezolve problema cu fabrica, nu cred ca ar strica, mai ales ca din experienta stiu ca lucrurile in Romania nu se rezolva niciodata de la sine, ci mai mult cu forta. Asa ca daca aveti o idee concreta cum ar trebui sa facem aceste presiuni, eu marshez oricand la ele, dar ar trebui sa facem cat mai multi ca sa avem ceva sanse de izbanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu DPF-urile este binecunoscuta de toti dealerii din Romania care au comercializat RS-uri Tdi. Dintr-o sursa sigura stiu ca se trimit mailuri intr-o veselie la fabrica Skoda dar pana acum nu s-a primit nici un raspuns si nici macar softul pentru acest motor.

Pacat de problema asta, motorul isi merita toti banii, in afara de prima si a doua treapta care fie vorba intre noi sunt cam "moarte" , dintr-a treia si pana la capat agregatul impinge intr-o veselie cu aceeasi pofta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Revin pe acest topic cu cateva precizari:pe Skoda sunt montate doua tipuri de filtre de particule:unul cu regenerare simpla -fara aditiv - cel de pe O2 RS Tdi si O2 2.0 tdi DPF. Al doilea , este cu regenerare cu aditiv , si se monteaza pe modelul Skoda Superb 2.0 tdi - model nedisponibil insa pe piata romaneasca.

Electronica de control a motorului TDI de pe O2 RSTdi este SIEMENS.Din pacate insa pana acum fabrica nu ne-a invrednicit cu nici o solutie , asa ca chiar daca va duceti la OPC sau la alte autoritati , suntem legati la maini . Iar daca veti dori banii inapoi pe masina, trebuie sa faceti dovada ca aprinderea martorului DPF in bord este un defect - ceea ce nu este , devreme ce scrie in cartea de utilizare si intretinere a masinii conditiile in care se aprinde acest martor.Pentru orice alte defecte pe care voi le veti reclama la OPC trebuie sa faceti dovada ca dealerul nu a facut nimic ca sa va rezolve aceasta problema - ceea ce pentru multi dealeri nu este cazul .

Motorina EFIX de la Rompetrol am bagat si eu , si tin sa spun ca exista cateva diferente:motorul nu mai tzacane la pornirea la rece , in mers este mai linistit , si parca trage putin mai bine. Ideea este ca nu prea se gaseste motorina EFIX .

Am gasit mai multe masini RS TDi cu calculatorul de bujii incandescente defect . Am comandat vreo 10 bucati ca sa avem pe stoc , acum o luna si ceva si inca nici pana acum nu au venit .

Mie imi pare rau ca multi dintre voi nu se pot bucura asa cum trebuie de aceasta masina nemaipomenita , dar trebuie sa intelegeti ca daca fabrica nu coopereaza - inca!- din pacate foarte putin putem face pentru voi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu in regula in ce zici tu. Zici ca sunt 2 tipuri. Oare daca ar fi fost dotat cu ce e dotat superbu ar mai fi dat acele "erori"? Probabil ca nu.

Decizia cumva o fi fost de costuri? Cred ca da. Asa avem si explicatia de ce la passat sau a6 nu se intampla..

Intrebarea e. Cand se termina acel "ceva" ce se va intampla cu masina?

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ARDEI IUTE din cate RS TDI ati vandut voi este vreuna care sa nu i se aprinda Check engine-ul cand vor muschii lui? Cu ce program (soft) ati descoperit "problemele" de la bujii? De ce nu cu unul dedicat RS-ului TDI? Esti sigur ca check engine-ul se aprinde din cauza acelui releu buclucas? Sau in alta parte este o problema?

Apoi crezi ca daca merg din 3 in 3 zile la service pentru a-mi sterge eroarea de la bujii crezi ca asta este o solutie pentru mine si pentru dealer asta aprropo de faptul ca daca dealerul incearca sa repare o defectiune.

in concluzie, eu am cumparat o masina nu ma intereseaza relatia intre dealer importator si fabrica, nu ma intereseaza cu ce fel de filtru de particule este echipata masina nu vreau sa alerg ca disperatul numai dupa Efix. Vreau numai ca masina sa mearga in parametri normali, fara sa se aprinda mereu cate ceva prin bord si cand spun asta nu fac referire la martorul Dpf, ala l-am trecut demult cu vederea....Cam asta e dorinta unui posesor de RS Tdi care vrea sa se bucure intr-un mod deplin de o masina asa cum este RS-ul! :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!