Jump to content

Probleme DPF


KopiluTDI
 Share

Postare recomandată

KopiluTDI , tu cum procedezi cand "curati" filtru in afara orasului?

Mergi cu 60, 90, 140 ?Viteza constanta?

Intreb asta pt. ca mecanicii mi-au zis ca in cazul unui mers sportiv chiar si in regim de autostrada efectul asupra filtrului este acelasi ca si in cazul mersului in oras, adica s-ar infunda. Aceasta deoarece si la viteze mari , la solicitare in excess a turatiilor inalte (mers sportiv) ar ramane mult combustibil nears care ar solicita excesiv dpf-ul.

Pana la urma de de am luat masinile astea , sa ne plimbam cu 60 la ora constant in afara orasului mai bine de zece minute o data la 3 zile! :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 559
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KopiluTDI

    47

  • DORU_14

    35

  • BLiTZ

    33

  • spyddy

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probleme cu filtrul de particule exista si in Germania si la VAG si la BMW si la altii asa ca nu este numai motorina romaneasca de vina, este si tehnologia "necoapta" aruncata pe piatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu daca nu am chef sa pierd mult timp merg a III cu 65-70 si se curata mai repede dar risti sa il dai mai rau peste cap

marea majoritate a regenerarilor le fac in a IV cu 100 - 110!

o singura data am reusit sa il regenerez in oras (iancului + pantelimon cu stat la semafoare)!

iar in alta ordine de idei pe autostrada soarelui toata cu 190 - 230 nu am avut probleme sa se aprinda.

in oras am incercat sa merg si linistit si sportiv iar filtrul se aprinde la fel parca nici nu conteaza cum merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme cu filtrul de particule exista si in Germania si la VAG si la BMW si la altii asa ca nu este numai motorina romaneasca de vina, este si tehnologia "necoapta" aruncata pe piatza.

Ai cea mai mare dreptate nenea:din 2008 vor fi obligatorii normele EURO 5 , si din pacate pentru diesel , este obligatorie filtrarea la maxim a particulelor in suspensie . Asa este cum zici tu : tehnologia asta cu filtrul de particule este inca necoapta .Probabil ca pe viitor insa , eu zic cam in 1 , 2 ani maxim , aceasta tehnica de filtrare a particulelor va fi pusa la punct definitiv . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: mai bine optatati pentru RS benzina :)

on topic: pacat, chiar credeam ca oamenii aia le testeaza bine inainte de a le pune pe piata. Si asta e inca un viciu care se vede si e doar suparator, daca o mai avea si cateva d-alea gen confirmare deschidere airbag:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baietzi ...treaba e groasa cu DPF-urile astea ... astazi am vb cu reprezentantul pe garantii de la skoda si mi-a zis ca inca nu exista in tara soft pt aceste motorizari de 170 de cai...asa ca prb mea cu martorii (dpf, esapament si spirala de la aprindere) ca mai dura mult pana va fi analizata pe un soft corect...probabil sapt viitoare pe la sfarsit...cei care au avut prb si li s-a schimbat acea sonda ...au avut cev noroc ..a fost pe ghicite ca e de acolo prb...dar se pare ca nu e de acolo....mie mi-au spus sa mai astept ..sa nu o schimb pana nu testeaza masina calumea! asa ca maine voi pune adaptorul de RCA-uri in spate la casetofon ...si voi trage si firul de minus de la statie pe undeva in portbagaj si voi asculta muzica de 1000 de euro .... in garaj :P(:P(:wacko:(....si chiar nu am ce sa-i fac la masina ...stau si ma uit la ea in garaj ...e posibil asa ceva la o masina noua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati dat o groaza de bani pe masinile voastre sa stati cu ele in garaj....

Sper sa va remedieze cat mai repede problemele si... suferinta cat mai usoara. Eu daca as fi fost in locul vostru le ceream banii inapoi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E strigator la cer; pur si simplu nu au nici o scuza. Vinovati nu sunt dealerii ci numai cei de la Skoda.Probabil ca intr-o tara civilizata ar fi platit daune substantiale. Dar la noi :tomato: o dau repede in motorina proasta.

Sunt nou venit in familia Skoda dar se pare ca tot estici au ramas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci de ce nu mergi la vestici? La Audi si VW...ca e acelasi motor. Ale lor nu au probleme ? :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca va aprindeti cam repede....

...mai repede chiar decat proprietarii de RS-uri diesel.

Ca la orice problema trebuie asteptat deznodamantul inainte sa aruncati cu caramida...indiferent de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca Efix Euro 4 de la Rompetrol este cat de cat bine suportat de Rs. Astazi am facut peste 300 km cu motorina asta urban si extra si masina merge impecabil, nu s-a aprins nimic pe bord. Sa vedem in continuare ce se va intampla....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KopiluTDI , tu cum procedezi cand "curati" filtru in afara orasului?

Mergi cu 60, 90, 140 ?Viteza constanta?

Intreb asta pt. ca mecanicii mi-au zis ca in cazul unui mers sportiv chiar si in regim de autostrada efectul asupra filtrului este acelasi ca si in cazul mersului in oras, adica s-ar infunda. Aceasta deoarece si la viteze mari , la solicitare in excess a turatiilor inalte (mers sportiv) ar ramane mult combustibil nears care ar solicita excesiv dpf-ul.

Pana la urma de de am luat masinile astea , sa ne plimbam cu 60 la ora constant in afara orasului mai bine de zece minute o data la 3 zile! :)

Gresit. Motorul diesel are o caracteristica aparte : la turatii mari apropiate de turatia maxima , creste foarte puternic indicele de opacitate al fumului. Hidrocarburi nearse la diesel la turatia aia nu prea exista . Insa creste foarte puternic indicele de particule in suspensie al motorului. Deci nu combustibilul nears ci particulele in cantitate mare sunt cauza problemei .

Dar - si aici este spilul - la turatii foarte mari , presiune de evacuare a gazelor de esapament creste si ea vertiginos . Ceea ce determina o aglomerare si mai mare de particule - pentru ca ala este doar un filtru .Regenerarea filtrului se face exclusiv de calculatorul de motor , undeva pe la o turatie de 1500 - 2000 rpm , indeajuns de mare ca sa iti poata baga un avans puternic la injectie si indeajuns de mica astfel incat sa nu consumi toata motorina din rezervor. Vezi ca daca in timpul regenerarii o tii in talpa la 4000 rpm risti sa iei foc cu masina .

Regenerarea filtrului functioneaza in permanenta ,atat timp cat managementul electronic al motorului are intrunite conditiile de regenerare , fara sa te anunte pe tine. Becul acela din bord se aprinde atunci cand deja , prin stilul de conducere si prin caracteristicile traficului , filtrul s-a infundat dincolo de posibilitatile managementului electronic de a -l desfunda . Atunci acel bec te anunta ca trebuie urmata procedura din manualul de utilizare al masinii. Daca dupa ce urmezi aceasta procedura , asa cum spune la carte , becul nu se stinge - du-te la service . Iti spun de pe acum ca nu exista nici un update pentru aceste masini. Poate asa luat la " negru " , dar oficial fabrica nu a dat nici un update .

Fii foarte atent la motorina pe care o bagi in masina - personal eu prefer Rompetrol sau Petrom. Am inteles ca acesti doi producatori ar avea cele mai bune motorine de pe piata - ma rog , in limita bunului simt....

Filtrul DPF nu colecteaza apa. Nu face decat sa retina particulele de fum . Si apoi sa le arda . Ideea este ca daca mergi in oras mult , gazele de evacuare nu ating o temperatura foarte mare de evacuare decat la turatii foarte mari si pe o perioada mica , deoarece in oras , motorul nu functioneaza in regim constant de turatie . Din acest motiv , marea majoritate a Octaviilor RS TDi care merg in oras au aceste probleme cu filtrul de particule .

Voi ca utilizatori nu aveti ce sa-i faceti . Aceste probleme ne-au luat si pe noi prin surprindere.

Incercati sa cautati o motorina mai buna si din cand in cand , cam la 200 - 300 km dati-i o talpa mica in afara orasului ...alta solutie nu prea este .

Tot ceea ce pot eu sa fac la service este sa interoghez memoria de defecte si sa regenerez filtrul cu ajutorul testerului . Si eventual sa repar aceste defecte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca o sa mai comande cineva vreo Skoda RS TDI dupa posturile astea. Interesant este cum alte masini diesel nu au problema asta desi au motoare de capacitate mare, putere etc. si merg cu aceeasi motorina. Parerea mea este ca problema este cauzata de o eroare de proiectare pe care o vor corecta intr-un fel sau altul in momentul in care nici cel mai bun marketing nu o sa mai poata ajuta vanzarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai... sincer nu toti citesc vwforum. asa ca o sa mai aiba vanzari si acum si dupa ce o sa rezolve problemele. frumos ar fi (desi nu cred ca o sa se intample asta vreodata...) ca atunci cand cineva se duce sa comande o O2 RS TDI, dealeru sa ii spuna de problemele acestea si ca fabrica inca nu le-a remediat. si ca daca vrea sa revina peste vreo 2 luni :D

nu inteleg de ce nu am citit de nimeni cu un golf gt cu probleme (cel cu 2.0 tdi de 170cp...) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai... problema nu are neaparat legatura cu motorina. Citeam pe un forum (parca seatcupra.net) povestea unui tip din Spania care avea exact aceeasi problema. Masina era Leon FR. Problemele par a fi legate de noul motor de 170 cai si nu de motorina, sau masina (skoda, seat, vw). Mai exista multe alte motoare cu filtre de particule si problemele de infundare nu sunt nici pe departe atat de dese.

La service atata timp cat nu stiu ce ar putea sa-i faca masinii, apare imediat tentatia de a da vina pe motorina. Rezolvarea ar trebui sa vina de la VW (un soft nou, un filtru nou, etc..).

Despe OMV...acu vreo 2 luni, cineva de la OMV-Petrom rally team, ma asigura ca benzina OMV 100 chiar este adusa din Austria. Nu stiu de ce nu ar fi la fel si cu motorina euro 5 , daca asa scrie la pompa.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ARDEI_IUTE, daca tot esti in domeniu ...am obsevart ca zici ceva de soft-ul de RS TDI...cu ce soft lucrezi tu? pt ca inginerii de la skoda constanta mi-au spus ca trebuie sa mai stau 1-2 saptamani cu masina pe bara ca nu au softul necesar sa citeasca calc acestei motorizari...tu din ce spui se pare ca-l ai ..sau folosesti soft de 140 cp 2.0 l tdi ? hmmm daca-l ai te rog i-a legatura cu AutoGrup constanta si da-le si lor soft-ul ca sunt mai in urma ..ca sa nu zic altfel.. am citit tot de la tine ca fabrica nu are nici o solutie pentru aceasta problema ...eu sincer mai astept sa vad cum imi repara mie masina ...si daca dupa mai face la fel ...jur cu mana pe inima ca voi face tot posibilul sa-i adun pe toti ce-i care au RS TDI din tara ..si sa mergem la OPC cu aceasta prb..si atunci cred ca va iesi destul de urat pentru Skoda Romania, cel putin ! poate ti se pare exagerat ...dar skoda nu se joaca cu banii nostri! decat cei de la skoda romania sa dea din umeri mai bine se vorbesc si fac un memoriu ceva catre fabrica sa rezolve prb pt ca lumea nu mai are multa rabdare cu prb aceasta !

daca ar fi fost prima masina as fi zis ca nu ma pricep...dar ...mai am cateva ...cel putin 4 sunt tot skoda !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF exista si pe alta marci. Nu pricep de ce tocmai la VAG sunt aceste probleme si de ce au lansat pe piata ceva insuficient testat. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat....sunt colegi pe forum cu B6 TDI 170Cp si nimeni nu se plange, sau ei merg numai extraurban?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Memorii catre fabrica au fost facute . Fabrica cunoaste problema din Romania .Si cred ca cat de curand vor veni si cu solutia .

Skoda nu se joaca cu banii vostri. Insa la fel de bine pot sa iti spun ca nici Parlamentul Romaniei nu ar trebui sa se joace cu banii vostri nu ?Sau politia romana nu ?Sau administratorul de bloc...?Stai calm nu te mai agita ,asteapta nitzel , va aparea si o solutie de la fabrica .

Pentru pretul pe care l-ai platit pe aceasta masina , exact acest lucru ai primit :o masina . Filtrul DPF a fost pus acolo cu un scop . Banuiesc ca aia care l-au montat acolo l-au montat ca sa nu se mai sufoce aia de pe strada nu ?

Softul pe care eu il folosesc la masina este complet neinteresant pentru tine ca si client . Daca tie ti-au spus cei de la Constanta ca trebuie sa stai pe bara ca ei nu au soft de calculator , este treaba lor . In Romania exista 20 si ceva alti dealeri Skoda , la care poti sa apelezi daca vrei si o a doua opinie .

Iar daca tot te juri cu mana pe inima ca ii strangi pe toti cei cu RS tdi si ca va duceti la OPC , atunci pentru ce mai pierzi timpul ?Du-te !ESTE DREPTUL TAU!

Pana una alta ,ai rabdare ! Persona, eu cred ca problema la masinile astea este 99% din motorina , si cred ca 1% din softul de management electronic al motorului .

Dar asta este numai parerea mea ........

Si inca ceva :daca tot te duci la OPC , fa si tu o reclamatie legata de calitatea necorespunzatoare a motorinei, si bag-o sub aia despre becul DPF de la Skoda .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja asta cu motorina a devenit lait-motiv. Nu inteleg cum de doar la Skoda si la motorul asta se intampla asa ceva. La altii de ce nu se intampla si cu motoare la fel de recente si chiar mai performante (420 CDI,320 CDI, 4.2 TDI de la Audi)? Daca lumea de pe aici zice ca si pe forumurile de afara au aparut problemele astea, acolo motorina e importata de la romani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARDEI_IUTE, nu cred ca mi-ai inteles problema, eu sunt de acord cu tine cam in tot ce zici ...ce ma framanta este ca nu se face nimik sa se rezolve aceasta problema a acestei masini, nimik vizibil ma refer, doar vorbe. SI sa stii ca nu e din motorina ...ti-am mai zis ..am benzinarie Rompetrol, dupa noua denumire...iar ca idee ..ea a fost infiintata in 1995 ...asa ca nu imi zice mie de motorina sau benzina cum si ce fel este ..ca stiu mult mai bine ca tine. problema este doar la Octavia 2 RS TDI cu acest filtru DPF sau eu stiu ce o fi pana la urma .... oricum daca s-ar putea sa o dau inapoi masina cu siguranta as alege un RS pe benzina de pe stoc! o sa vb astazi sa vedem daca se poate !

PS: nu vreau sa ma cert cu tine ..dar daca ai fi in locul meu ...ai gandi la fel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai avem vesti?

noutati ceva?

eu cu EFix E4 de la rompetrol ies doar o data pe saptamana sa regenerez, parca este altceva dar tot nu imi convine!

cica se mai incearca un update de soft pe partea de regenerare!

Modificat de KopiluTDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg tot cu Efix dar merg combinat (urban+extra) si nu am mai avut nici o problema de aproape 2 saptamani, deci nici o regenerare la limita, poate aceasta s-a produs intre timp, adica sigur.

Cert este ca Efix se pare ca prieste masinii deoarece motorul merge rotund, nu l-am mai auzit rontanind.

Despre vreun soft nou nu stiu nimic, la Deezel parca am auzit ceva despre faptul ca ar urma sa se produca acest lucru.

Pana atunci bagam Efix si asteptam.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baietzi, astazi am trimis masina la service pentru ca cica au venit noile soft-uri... dupa 15 min de stat acolo cu masina pe calc lor....mi-au zis ca nu au ce sa ii faca ca nu stiu...si ca o sa intrebe prin Austria si Germania ...deci astia de la noi sunt niste incompetenti ... pana acum mi-au zis ca asteapta niste soft-uri de verificare a acestui motor...iar pt masina asteapta un update care sa rezolve probleme....si acum mi-au zis ca nu stiu ce sa ii faca, dupa ce am stat cu masina 14 zile in garaj !!!!! deci nu mai pot ...innebunesc ! niste tampiti !....

cine stie sa imi zica sigur unde sa merg cu masina la o reprezentanta skoda de la noi din tara ....si sa aibe tot ce le trebuie in dotare (in special CREIER)...indrumari vreau de la cineva care a avut prb cu masina ...nu de la vecinu care stie el de la cumnatu care are o sora si e secretara la service skoda!!! vreau ceva sigur ...deci cine a avut prb cu martorii de la aprindere, esapament si DPF si s-a reparat problema...sa imi sugereze unde sa merg !! va rog !

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!