Jump to content

Probleme DPF


KopiluTDI
 Share

Postare recomandată

@bigmarry, KopiluTDI: procedura de update software la BMN implic

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 559
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KopiluTDI

    47

  • DORU_14

    35

  • BLiTZ

    33

  • spyddy

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicat (modificat)

cam asta este si concluzia mea

acum cred ca s-au axat mult mai mult pe "regenerari spontane"

parca astazi - la un moment dat - am auzit si acel rontait care anunta un grad mai ridicat de umplere - dar "parca" - oricum daca a fost a durat putin si a fost foarte foarte fin, daca am ramas cu rontait in creieri de atata timp, poate mi sa parut sau poate nu!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????

Modificat de KopiluTDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel rontait nu este de la gradul ridicat de umplere. Nu se umple filtrul ala in cateva zile. este de la altceva. Pentru a se putea face regenerarea trebuie crescuta temperatura filtrului de particule. Aceasta temperatura se poate creste prin modificarea avansului, care conduce implicit la cresterea temperaturii gazelor de evacuare. Rontaitul ala este zgomotul motorului care merge cu avansul modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

BLiTZ:

te contrazic - 100%

acel rontait se aude in perioada dinaintea aprinderii filtrului si pe tot parcursul regenerarii sau ori de cate ori se da comanda de regenerare automata si nu este tot una cu momentul cand gradul de umplere este ok si masina este turata la aceleasi ture ca si atunci cand se fac regenerari. Adica la 1000 de ture, zgomotul, nu seamana deloc in aceste 2 momente - surd nu sunt!!!!!

cand ai sa mergi mai mult cu un RS (cu soft vechi) si ai sa faci regenerari ai sa vezi diferenta.

Modificat de KopiluTDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu citesti te rog mai cu atentie ce-am scris? Indiferent de metoda de regenerare (cu testerul sau spontan), temperatura in filtru trebuie crescuta. Cum poate creste calculatorul de motor temperatura? ca doar nu-i soba sa bage mai multe lemne? Schimba regimul de mers al motorului: comanda injectarea unei cantitati mai mari de motorina si modifica fazele distributiei (de-aia se aude asa rau motorul). In felul asta temperatura gazelor de evacuare va creste. Calculatorul de motor verifica acea temperatura cu o sonda situata imediat dupa turbosuflanta, inainte de DPF.

De fiecare data cand auzi tu rontaitul ala probabil ca calculatorul de motor vrea sa faca si incepe regenerarea insa i se schimba conditiile intre timp (de exemplu scade viteza sub 20km/h si exista pericol de incendiu etc etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok

deci daca eu acum constat ca acel rontait este adus aproape la tacere atunci cand se comanda manual sau automt regenerarea spontana sau intentionata - cum mai interpretam acum rontaitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am facut azi update la Avia. Sunt curios de comportamentul masinii. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca un mic sfat de

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea,

E prima oara cand scriu aici, dar am citit cam toate subiectele la Octavia 2. Am un model 4x4 COMBI, DIESEL 2.0 L 140 CP din octombrie 2006, la care ma omoara :icon_thumright: acel filtru de particule. Tocmai ma intorc din service-ul din COMPEXIT din Cluj. Vreau sa va spun de la inceput ca mi s-a mai aprins acel beculet sinistru supa fiecare 150-200 de km parcursi in oras(in care viteza medie de parcurs e 12km pe ora!!!!!). De obcei in weekenduri mai ies din localitate cand reusesc sa-i si astup gura acelui bec (senzor). Fiind plecat din tara (fara masina) am sarit un weekend de drum in afara localitatii. Surpriza a venit ieri seara cand am iesit de la birou, pe langa acel senzor DPF mi s-au mai aprins si cel de preincalzire motorina si cel de evacuare gaze, moment in care tot regimul de functionare al motorului a scazut la 40 %. Am sunat la service care bineinteles ca la ora 17.30 vinerea nu mai avea pe nimeni care stia sa foloseasca acel tester. M-au indrumat sa revin astazi dimineata, cand rezolvarea a venit foarte prompt, stim de aceste probleme, solutia fiind un drum pana in Turda (30 de km de Cluj, 2 benzi pe sens) la 70-80 km/h in viteza a 3-a. Tin sa va spun ca asta e si viteza maxima a masinii in conditiile de functionare la 40 % a motorului. Am insistat totusi sa o puna pe tester inainte dar fiind ocupati, mi-au spus ca sigur se vor stinge cele 3 avarii din bord dupa cativa km in regimul sugerat de ei. Am acceptat fiind vreme frumoasa afara si avand o companie placuta :frigbaitata:. Tin sa va spun ca am parcurs cei 60 de km (dus-intors) exact dupa cerintele celor din service si a celor din cartea tehnica. M-au depasit zeci de camioane si soferi de dacii cu o fata plina de satisfactie ca depasesc si ei o masina mai tare. Nu ma deranjeaza deloc acest lucru, problema e ca tot acest drum a fost total lipsit de rezultate si sens. Surpriza a venit la intoarcere in service cand masina pusa pe tester arata un grad de 91 % de colmatare a DPF-ului. Daca o puneau inainte pe tester, puteam evita acest drum, dar asta e rezolvare profesionista a celor din SERVICE.

Solutia data de cei din service a fost: "aduceti-o luni dimineata la noi ca va trebui sa mergem noi cu ea conectata la tester la drum, ziceau ca aproximativ o ora". Sunt curios unde o sa mearga si cum o sa reusesca sa rezolve problema.

CE PARERE AVETI VOI??? NU AVEAU NICI O CUNOSTINTA DE ACEL UPDATE DE SOFT? CUM SA PROCEDEZ??

VA MULTUMESC MULT DE TOT SI FELICITARI PENTRU ACEST FORUM,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Imi pare rau de problema ta, insa chiar daca aveau cunostinta de UP-grade tot trebuie o regenerare cu testerul lor de diagnoza, deoarece la proba de drum pe care ai facut-o nu ai reusit nici tu macar sa scazi gradul de colmatare al filtrului DPF.Deci in concluzie lasa-i sa-si faca treaba iar daca nu reusesc incearca si la unul din dealerii din Bucuresti AVIA,BRADY,sau Porsche Bucuresti Aviatiei,sau incearca la colegul nostru BLITZ.Bafta maxima! :)

Modificat de electricu"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista dpf si pe 2,0 tdi de 140 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ godoroja: din cate am citit pe la ei, nu exista dpf la 140 cp ci doar la 170cp

respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe configurator la 4x4 2.0tdi are DPF. Scrie clar acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Alextz :censur: SORRY! m-am grabit si n-am citit tot titlul

era vorba de OCTI 2 .....am zis ca vorbiti de B6, sorry once again! :icon_thumright:

respect

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia 2 se monteaza DPF pe urmatoarele motoare:

BLS, 1.9, 105CP

BMM, 2.0, 140CP

BMN, 2.0, 170CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele 2 coduri motor sunt de la modelele 4x4, din ce deduc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei4x4

probabil ca update-ul este docamdata doar pentru 2.0 170CP dar sigur o sa apara si pentru 2.0 140CP

in alta ordine de idei daca spui ca deja a ajuns la 91%, eu iti dai singurul sfat safe "demontare si curatare manuala!", sa facut la RS-uri si a functionat perfect, daca nu doresti sa ai conflicte cu ei ca sa dus DPF-ul si ca pe garantie, daca mai este cazul, nu til schimba. pentru service este usor sa zica ca nu ai condus corect si ..... bla bla.

banuiesc ca ai citit in forum ca si eu am patit de 2 ori ceea ce ai patit tu. o data si-a revenit singura la scurt timp iar a doua oara cu ajutorul testerului in mers dar in nici un caz nu era gradul de colmatare asa mare (91%!!!!!!!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

E vreo diferenta mecanica la motor intre 2.0 L DIESEL 140 CP si cel de pe RS care e tot de 2L dar are 170 CP sau toul e doar din soft? Banuiesc ca DPF-ul e acelasi si in acest caz updateul de pe RS ar fi ok si pe asta cu 2L si 140 CP. Oare de ce insista astia de la SKODA sa monteze acest DPF idiot si nu renunta la el pana sunt in stare sa-l faca calumea. In rest masina e beton.

Mersi,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

diferente mecanice sunt destule, nu este doar softul diferit!

filtrul in schimb mai mult ca sigur este acelasi.

pasionatii in ale motoarelor iti pot spune mai exact ce diferente sunt.

DPF = noxe reduse = norme UE - ca nu functioneaza cum trebuie astai alta poveste - defapt sunt multi factori care influenteaza functionarea corecta sau deficitara a acestor DPF.

macar suntem multumiti ca se misca ceva, mai greu dar important este ca se misca.

Modificat de KopiluTDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo diferenta mecanica la motor intre 2.0 L DIESEL 140 CP si cel de pe RS care e tot de 2L dar are 170 CP sau toul e doar din soft?

Da, difera mai multe: arbore echilibrare, injectoare piezo-electrice, EGR electric.

Dictionar tehnic:

- injectoarele piezoelectrice: pot sa lucreze cu un nr. mult mai mare de impulsuri decat la cele conventionale...deci timpi mai mici adica cicluri mai multe/unit de timp. "Injectoarele cu comanda piezoelectrica au un timp de deschidere pana la de trei ori mai scurt decat al celor cu comanda clasica prin solenoid."

- EGR electric: valva este comandata electric. La sistemele clasice ea este "vacuum operated, not electric"

- arbore de echilbrare: are rolul de a asigura elasticitate in regimul de funtionare adica "controleaza" momentul de inertie reducand astfel zgomotele si vibratiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit din "mirificul" service COMPEXIT Cluj, unde dupa 3 ore investigatii si-au dat seama ca nu pot face nimic azi, si ca e nevoie ca masina sa ramana 2 zile la ei pentru a demonta acel filtru si a-l curata. Explicatia a fost ca lo o colmatare de peste 90 % nu se mai poate face nimic nici macar iesind la drum cu masina si testerul conectat la ea. Aici in Cluj nimeni nu prea stie mare lucru despre aceasta problema a DPF-ului, nu au mai avut niciodata o asemenea problema. Se pare ca nu sunt multe modele de Octavia cu acest motor in oras (ziceau undeva in jur de 10 masini). Asa ca au sunat la Bucuresti :icon_thumright: Si se pare ca pt 2 L Diesel 140 CP nu exista nici un update soft DPF. Surpriza a venit insa cand le-am cerut sa-mi dea o masina de schimb pt a ma putea deplasa din moment ce masina mea urma sa ramana la ei pana miercuri. Mi-au cerut 10 euro pe zi pentru o Fabia, desi nu a fost dorinta mea ca eu sa plec cu o alta masina decat a mea ;) Cand am auzit asa ceva am cerut si eu sa vb cu cineva din conducere, deoarece nu mi se pare normal ca o masina aflata in GARANTIE si cu doar 9.000 de km sa se afle in service a 4 oara. Problema nu e suma de bani, care e modica, dar tocmai din acest motiv ar fi trebuit sa-si trateze clientii cu putin mai mult respect, din moment ce ei invata pe masina mea sa repare asemenea probleme. Plus ca toate defectiunile vin din fabrica. Dar raspunsul domnului director a fost sa ma bucur ca ei au aceasta oferta, pt ca nu mai exista nicaieri in Skoda implementat acest sistem (de a mi se oferi o masina la 10 euro pe zi) si ca in Bucuresti as fi fost foarte diferit tratat ("trimis la plimbare").

De ce sa mai platesc inca 10 euro pe zi cand deja platesc peste 1000 pe luna rata, tocmai pt a avea o masina de care sa ma folosesc, dar pe care ei nu au fost si nu sunt in stare sa mi-o ofere???

Asa ca doar un clinet multumit nu ma pot numi in acest moment, si o sa am grija ca toata lumea sa stie de "atentia acordata clientilor" de catre COMPEXIT CLUJ.

COMPEXIT CLUJ e localizat vizavi de TOYOTA CLUJ (treceti si pe aici inainte de a va achizitiona o masina).

Sunt curios ce zic cei din CEHIA de modul de a a trata si rezolva problemele clientilor de aici.

Plus ca problema DPF-ului e mai veche de 6 LUNI DE ZILE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de protectia consumatorului nu ai auzit?

sa vezi ce repede se misca dupa ce te duci acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai pregatesc actele pentru protectia consmuatorului, cele prin care mi-au dat masina la schimb. Asa ca daca cineva de la Compexit citeste acest forum eu zic sa fie pregatiti pt o vizita de la DOMNII spre sfarsitul acestei saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti se pare normal ca o masina la 9000 km sa ajunga de 4 ori in service ? Eu aveam doar 1500 km si adunasem 7-8 vizite la AutoGrup Cta. Si-a mea a stat cateva zile la ei in service dar am avut masina la schimb (Octavia Tour) fara sa platesc nici un fel de taxa de inchiriere. Aici pe forum sunt destui care au avut probleme cu DPF-ul dar se pare (cel putin din punctul meu de vedere) ca problemele s-au rezolvat.

Parerea mea este ca o sa-ti curete filtrul si-o sa mergi asa cu masina pana la aparitia unui update de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si vrei nu vrei - pana cand apare un update de soft - sfatul meu este ca atunci cand se aprinde DPF-ul in bord sa o scoti imediat la plimbare si sa il regenerezi, nu mai risca sa il duci iar la 90% ca o sa iti plang de mila daca se duce DPF-ul.

din experienta, regenerarea cea mai reusita este in a 4-a cu 2000-2200 ture. cand am fortat si eu regenerarea cu a 3-a la 2500 ture am dat-o peste cap - adica am patit ca tine....... dar am reusit cu testerul in mers sa o rezolv!

P.S. Ieri, dupa ce duminica am alimentat din nou (saptamana trecuta am mers cu euro 5 de la OMV) de la Rompetrol EFix E4, am avut prima urcare in turatii pentru cateva minute dupa care sa potolit. o prima concluzie ar fi ca ii place mult mai mult motorina euro 5 decat euro 4 dar mai asteptam si saptamana asta sa vedem cum se mai comporta. ca si pronostic as zice ca sigur mi se aprinde DPF spre sfarsitul saptamanii dar daca trag linie sunt aproape 1000km parcursi in oras cu motorina mixta E5 si E4 - deci parca mai vii de acasa fata de aprinderile dinainte la fiecare 100km parcursi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!