Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Dupa zile cu temperaturi scazute , a venit si timpul pentru folosirea instalatiei de Ac , numai ca , cu acesta ocazie apar si problemele .

Mai precis masina mea nu mai baga aer rece ????

La actionarea climatronicului , ventilatoarele pornesc ambele , compresorul cupleaza dar aer rece , nema .

La o scanare a climatronicului i-mi apare o eroare 30b , din ce am citit ar fi senzorul de temperatura exterioara .  Pe displayul maxidotului , si cel al climatronicului indica temperatura exterioara cu o marja de +-2 gr fata de un termometru normal digital care l-am montat provizoriu langa cel din bara .

Poate influenta acesta cauza nefunctionarea climatronicului ?

Pe partea de caldura nu sunt probleme !

In instalatie presiunea de freon este ok, agentul de racire a fost schimbat anul tracut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.04.2016 at 5:14 PM, puma_k1ng said:

Credeam ca are rotita problematica ce se rupe și sa o pun la al meu.

Mi se pare ca la ac manual rotorul si rotita sunt dintr-o bucata, fata de climatronic unde rotorul e de aliaj si rotita de plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, florin_gti said:

Dupa zile cu temperaturi scazute , a venit si timpul pentru folosirea instalatiei de Ac , numai ca , cu acesta ocazie apar si problemele .

Mai precis masina mea nu mai baga aer rece ????

La actionarea climatronicului , ventilatoarele pornesc ambele , compresorul cupleaza dar aer rece , nema .

La o scanare a climatronicului i-mi apare o eroare 30b , din ce am citit ar fi senzorul de temperatura exterioara .  Pe displayul maxidotului , si cel al climatronicului indica temperatura exterioara cu o marja de +-2 gr fata de un termometru normal digital care l-am montat provizoriu langa cel din bara .

Poate influenta acesta cauza nefunctionarea climatronicului ?

Pe partea de caldura nu sunt probleme !

In instalatie presiunea de freon este ok, agentul de racire a fost schimbat anul tracut !

Lipsa agent frigorific. ;)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum de cupleaza compresorul daca nu are fron ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul cupleza , se simte si in turatia motorului acel soc de 1-2 sec la cuplarea compresorului !

Acum nu stiu daca acea eroare 30b, poate influenta nefunctionalitatea climatronicului .

Am incercat sa sterg eroarea din climatronic prin tinerea tastei econ 1-2 sec dar nu se sterge , din ce am citit aici in momentul cand eroarea a fost stearsa trebuie sa apara 444.

La mine nu apare , cand fac din nou testul apare iar acea eroare ! 30b.

avem si o poza aici poate nu m-am exprimat eu bine

020420162655.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorea 30b inseamna senzorul de temperatura exterioara. Tine apasat simultan butoanele ventilatie minus-butonul albastru-econ si in meniu aparut uita-te la canalul 5 parca ce temperatura iti apare.

Modificat de X@by
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am pus si eu climatronic pe masina menționez ca nu am.avut ac si am si eu o problema numi cupleaza compresorul si imi da eroarea 00792 contact presiune,control climatizare sistem..am freon compresorul este verificat cine ma poate ajuta si pe.mine cu ceva poate am gresit vro legatura undeva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si noi de unde sa stim cum ai facut tu legaturile? Verifica legaturile , trebuie verificat daca nu-i blocat conducta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, X@by said:

Erorea 30b inseamna senzorul de temperatura exterioara. Tine apasat simultan butoanele ventilatie minus-butonul albastru-econ si in meniu aparut uita-te la canalul 5 parca ce temperatura iti apare.

Pe canalul 5 i-mi apare 21,5 exact aceiasi temperatura care i-mi apare si pe dysplayul de la maxidot , canalul 6 31 gr, canal 7, 28,3 .

Am facut acest test si la masina sotiei care are tot climatoronic ( golf 4 , 1.4 BCA an 2004 ) si valorile sunt identice numai ca surpriza si acolo am gasit o eroare  4FA    00 , asta ce mai este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, gioni2006 said:

Lipsa agent frigorific. ;)

 

 

12 hours ago, Al Bundy said:

Si cum de cupleaza compresorul daca nu are fron ?

 

Orice masina sub jumate' din cantitatea de agent frigorific, nu mai baga decat foarte putin ! El poate cupla si daca are 100g .:) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit, compresorul cupleaza doar daca sunt peste 2 bari in instalatie. Si cum presiunea difera in functie de temperatura si cantitate, trage tu concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect...eu am tras concluzia !! Tre' sa verifice instalatia si tot odata un test presiuni LP-HP , poate avea si compresor puturos !!!...dar toate astea de cineva are cu ce . :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cu climatronicul si anume, nu cupleaza compresorul. In urma diagnozei cu VCDS-ul pe modulul Auto HVAC nu a gasit niciun cod de eroare, apoi am fost la un electrician sa verific instalatia electrica: toate sigurantele sunt bune, compresorul a fost conectat la baterie si ambreiajul cupleaza, am fost la un parc de dezmembrari si am inlocuit releul de control (cel de sub baterie) cu alte doua, am inlocuit senzorul de presiune, am verificat senzorii de temperatura si sunt buni insa tot nu cupleaza compresorul. Am fost la service si am inlocuit freonul, initial au fost 890g, mi-a pus 740g. Singura problema descoperita de electrician ar fi la motorul rece/cald urmarind measurement blocks, valoarea ramanea constanta (221) indiferent daca selectam temperatura Lo sau Hi. Ambele ventilatoare functioneaza cand se incalzeste motorul. Inca ceva cand reglez temperatura pe Lo (sau daca selectez modul Auto) turatia motorului creste iar pe VCDS la stare compresor il vede in stare de functionare (ca si test: daca apas ECON starea se schimba in "compresor oprit de catre ECON"). Motorasul acesta poate influenta daca porneste sau nu compresorul? Are cineva idei ce as mai putea verifica? Cunoasteti pe cineva priceput in Timisoara la care as putea merge sa verifice insalatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e activ econ nu merge compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca in modul ECON nu porneste compresorul, ar fi absurd sa fac toate verificarile mentionate si nimeni sa nu realizeze ca e activ ECON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: pronet, ai citit printre randuri ? Nu l-ai ajutat cu nimic pe om. Stie si el ca pe ECON compresorul nu cupleaza. Lui nu ii cupleaza deloc, nici fara ECON desi in measuring blocks ii arata ca se cupleaza sau se decupleaza. 

On topic: jefgh, ai verificat toti senzorii de temperatura in measuring blocks ? Temperatura ti-o calculeaza intre senzorul de temperatura exterioara si senzorul de temperatura a aerului ce intra in habitaclu. Pe grupul 006 sau 007 ar trebui sa vezi campul 'Calculated temperature' si daca asta e mai mica de 7 grade nu da voie sa cupleze compresorul. 

Verifica si daca ai tensiune in mufa compresorului dupa ce dai sa-l cuplezi si verifica si rezistenta intre bornele lui cu un multimetru. Daca pe baterie direct ti-a cuplat, inseamna ca rezistenta e buna si ar trebui sa cupleze si acolo daca totul e in regula.

Modificat de mmg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

My bad. Eu am raspuns la intrebarea lui privind trecerea in econ. ""... motorasul acesta poate influenta daca porneste sau nu compresorul." Verifica si shut off condition pe langa recomandarile colegului @mmg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acolo la 'compressor state' ii apare ca lucreaza normal, asa a spus. Ii apare valoarea 6 cand e oprit de ECON, si ii apare valoarea 1 (banuiesc) cand ar trebui sa fie ON. Deci nu isi poate da seama de-acolo care e buba pentru ca ii spune ca ii porneste compresorul. Deci semnalul pleaca catre compresor dar nu ajunge la el si tind sa cred ca e problema de tensiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul mai trece si prin releul de sub lonjeronul stang. 

Fratilor, faceti verifiarile descrise de mine in DIY verificare instalatie AC G4 si o sa gasiti ce e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, mmg said:

Pai acolo la 'compressor state' ii apare ca lucreaza normal, asa a spus. Ii apare valoarea 6 cand e oprit de ECON, si ii apare valoarea 1 (banuiesc) cand ar trebui sa fie ON. Deci nu isi poate da seama de-acolo care e buba pentru ca ii spune ca ii porneste compresorul. Deci semnalul pleaca catre compresor dar nu ajunge la el si tind sa cred ca e problema de tensiune. 

Vb de shut off condition unde ii apare xx001 etc. De acolo poate vedea si parte din cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc pentru raspunsuri!

Al Bundy: Am incercat sa urmez pasii din tutorialul tau si am procedat astfel: am indepartat acele  2 mufe (una de 4 pini alta  de 14 pini) din releul de sub baterie apoi am inceput sa masor voltajul pe pinul 8/T14 iar acolo nici o tensiune. Am continuat cu ceilalti pini si la fel, nici o tensiune. La pinul 13/T14 nu este conectat niciun fir. Mentionez ca in acest timp am avut DTC-ul

                00792 - A/C Pressure Switch (F129)
                         35-00 - -

Dupa ce am conectat mufele inapoi in releu am sters DTC-ul si nu a mai aparut.

mmg: Cand am executat urmatoarele nu am avut niciun DTC. Am scos mufa din compresor apoi am masurat tensiunea cu motorul oprit, 9.97V apoi am pornit motorul am setat temperatura pe Lo si ventilatia pe maxim, tensiunea a devenit, 11.00V. Ulterior am conectat mufa inapoi la compressor am executat ce am descris lui Al Bundy si am intrat in masina sa incep sa verific cu VCDS-ul.

Am atasat screenshot-uri cu ce am masurat, pentru grupurile 1-3 am pus screenshot cu temperatura setata maxim pe cald respectiv maxim pe rece. Pana acum nu a mai aparut niciun DTC. Am oprit motorul si am zis sa fac Output Test la climatronic. Dupa ce s-a terminat secventa am mai scanat odata DTC-urile si am gasit asta:

                00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
                         64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

Aici s-a incheiat seara.

Update: Valorile din zonele marcate nu s-au schimbat orice setari as fi facut din climatronic.

group_1-3_temp_max_cald.jpg

group_1-3_temp_max_rece.jpg

group_5-7.jpg

Modificat de jefgh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce cod motor ai? din ce an ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod motor BCB an 2005 in seria de sasiu (09/2004 data fabricatiei in acte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ti-e dus motorasul V68 care controleaza flap-ul pentru cald/rece dar e ciudat de ce nu-ti da eroare pe VCDS la el. Totusi, dupa parerea mea, acest motoras n-ar trebui sa influenteze cuplarea compresorului pentru ca acesta e declansat de unitatea de comanda care detecteaza ce temperatura setezi, respectiv LO (rece), si in functie de ce temperatura calculata citeste (in cazul tau era vreo 30 grade in VCDS) da semnal la compresor sa cupleze. Nu te-am intrebat daca ai verificat cu o alta unitate de comanda pentru ca ai zis ca n-ai tensiune pe pin-ul 8 care vine de la comanda de AC. Ai incercat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat doar cu relee si senzor de presiune, ce-i drept nu am pus alta unitate de comanda dar, mi-ai dat o idee si o sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!