Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor !

De cateva zile ma confrunt cu urmatoarea problema referitoare la temperatura aerului ventilat in habitaclu de catre sistemul de clima: desi initial ( ex. pe o distanta de aprox 10 km ), temperatura aerului este corespunzatoare celei setate manual din cele doua butoane (ex. 25 gr), iar treptele de viteza ale ventilatorului functioneaza la parametri normali, ulterior acea temperatura scade simtitor (desi cea setata pe panoul de clima ramane aceeasi) iar treptele de viteza ale ventilatorului pare ca nu se modifica decat la cele superioare. Precizez faptul ca in habitaclu temperatura scade simtitor in astfel de conditii. Pana in aceasta toamna/iarna, nu mi s-a intamplat asa ceva, iar fara caldura in masina, nu ma simt prea confortabil ( si banuiesc ca nu sunt singurul friguros in astfel de conditii ).

De asemenea, precizez ca in perioada rece a anului folosesc doar modul ECON, din dorinta de a nu pune in miscare compresorul de clima (nu-i vad rostul punerii in functiune in astfel de conditii) si de a primi doar caldura furnizata de lichidul de racire a motorului propulsor al masinii.

Imi poate explica cineva ce se intampla ?

Multumesc anticipat celor care se ofera sa-mi furnizeze informatiile necesare inlaturarii acestei probleme.

P.S. Scuze daca am postat unde nu trebuia, insa nu detin suficiente cunostinte tehnice pentru a fi facut asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi dau seama de unde vine problema ta, dar motivul pentru care ai folosi compresorul de ac ar fi pentru controlul umiditatii din habitaclu. In Auto daca intrii cu geaca putin umeda de afara nu ti se vor aburi geamurile, daca esti in Econ treaba asta se intampla... Eu prefer sa vad bine prin geamuri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este bine sa folosesti din cand in cand compresorul si toamna/iarna - atunci cand temperatura exterioara permite acest lucru (sub 6 grade acesta nu porneste), pentru intretinerea instalatiei de AC.

 

legat de fenomenul descris - cu VCDS-ul pe masina, verifica sa fie corecte temperaturile citite de senzorii din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e perfect normal ca dupa cateva minute, cand temperatura in habitaclu creste, sa scada debitul de aer bagat de ventilator si temperatura la care livreaza aerul inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar Cristian zice ca in acest an se manifesta altfel - devine rece in habitaclu, spre deosebire de anii precedenti.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este bine sa folosesti din cand in cand compresorul si toamna/iarna - atunci cand temperatura exterioara permite acest lucru (sub 6 grade acesta nu porneste), pentru intretinerea instalatiei de AC.

legat de fenomenul descris - cu VCDS-ul pe masina, verifica sa fie corecte temperaturile citite de senzorii din interior.

Florin ne spui te rog care sunt aceste canale? Sau difera de la model la model?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intra in 08-clima, in blocurile de masura - si o sa gasiti valorile temperaturilor masurate, etc - nu imi aduc aminte campurile acum, eu merg direct pe ele... merge mana singura.... :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc frumos, Merisanubgd, Al Bundy si Florin (iar ordinea enumerarii nu reprezinta decat ordinea postarilor voastre si nu ierarhia in ceea ce priv cunostintele si priceperea in domeniu), pentru raspunsurile furnizate.

Sunt "profund" lipsit atat cunostinte de specialitate cat si de suport tehnic pentru a reusi sa identific cauza problemei pe care v-am expus-o anterior ca mai apoi sa o pot remedia. Dar, cum orice problema are si o rezolvare, sper in continuare in gasirea acesteia.

Revin cu postari in masura in care reusesc.

De altfel, astept in continuare postari si din din partea altor colegi care s-au confruntat cu o problema asemanatoare.

Ganduri bune si drive safe tuturor !  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 Va salut, am facut un test la Climatronic(e vorba de un Golf 4 1.6_16v hatchback AUS), si primesc urmatoarele coduri de eroare,

4FA si 333, plus ca se aude un zgomot de tic-tac prin zona bord/torpedou. Masina se abureste nasol, si am inteles ca e o problema la motorasul de recirculare. E complicat de desfacut, remediat, sau exista sansa sa anulez cumva recircularea definitiv, pana schimb acel motoras, prin scoaterea vreunei mufe/sigurante, sau trebuie desfacut prin bord una alta?

 Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil angrenajul motorasului V71 a cedat si clapeta a ramas intredeschisa sau a ramas pe recirculare. Rezolvarea ar fi inlocuirea sau provizoriu trebuie sa ajungi la clapeta, sa o pozitionezi manual si dupa sa scoti mufa care alimenteaaza V71. La mine a crapat o rotita. post-99041-14506307245641_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ce dimensiuni are acea rotita ma intreb daca s-ar putea face la o imprimanta 3d ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te costa proiectarea cat un v71 oe nou ?

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare asa complicata ca si piesa, cineva priceput cred ca o face intr-o ora, si daca toleranta necesara nu e mai mica de 0.4 mm cred ca se poate face acea rotita din ABS .

Si la mine a inceput sa clicaie din ce in ce mai enervant, din ce am citit cea mai ieftina solutie ar fi scoaterea mufei de la V71 incat clapeta de recirculare sa ramana le pozitia normala, n-o sa mai mearga recircularea dar oricum eu nu folosesc butonul de recirculare, daca ma scapa de zgomotele alea prin bord tot e bine .

Oare reusesc sa scot mufa din V71 doar scotand capacul din dreapta sau trebuie si torpedoul dat jos ?

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata!

Dat fiind faptul ca masina se dezabureste greu, si o cam gasesc aburita, am facut astazi diagnoza cu cele doua butoane apasate pe Climatronic si a rezultat in codul de eroare: 119 00. Am apasat pe temp+ si a aparut 000 00. Am sters eroarea si nu a mai aparut. Banuiesc ca o sa apara in curand.

Mentionez ca atunci cand apas butonul de recirculare, se aude un țacanit usor dar nu pare sa se actioneze clapeta de recirculare si nu se schimba nimic in functionarea climatronicului.

Ceva idei pentru remediere?

post-61162-0-02345500-1451029241_thumb.j

Multumesc si sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai ieftina solutie ar fi scoaterea mufei de la V71 

ieftina dar nu prea buna

cea mai ieftina care sa functioneze e sa pui saiba pe rotita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva sub acea rotita se mai afla un fel de "perii"- nu stiu cum sa le spun altfel- care identifica pozitia acelei rotite si implicit a clapetei. Imi aduc aminte ca la mine una din ele era rupta, ceea ce determina o miscare necontrolota a motorasului, acesta nestiind cand trebuie sa se opreasca. Deci, daca se reuseste repararea fizica a plasticului crapat trebuie urmarita si partea cu "periile"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Va salut, am facut un test la Climatronic(e vorba de un Golf 4 1.6_16v hatchback AUS), si primesc urmatoarele coduri de eroare,

4FA si 333, plus ca se aude un zgomot de tic-tac prin zona bord/torpedou. Masina se abureste nasol, si am inteles ca e o problema la motorasul de recirculare. E complicat de desfacut, remediat, sau exista sansa sa anulez cumva recircularea definitiv, pana schimb acel motoras, prin scoaterea vreunei mufe/sigurante, sau trebuie desfacut prin bord una alta?

 Mersi anticipat.

 Am fost ieri la un amic electrician auto si a desfacut torpedoul/ventilatorul si undeva in spate era clapeta blocata pe recirculare dar nu total. A pozitionat-o cu mana pe aer din exterior si a scos mufa de la motoras si sper sa nu se mai abureasca excesiv. Pe viitor iau in considerare achizitionarea unui motoras.

 Exista sanse ca acea clapeta sa mai fie actionata accidental si sa revina la loc de la vibratii sau alte cauze(curent aer,etc) sau ramane asa pana la urmatoarea interventie? Sau sa intre cumva climatronicul in vreun mod de protectie daca-i lipseste conectivitatea acelui motoras?

 Si inca ceva, am vazut ca pentru dezaburire mai eficienta ECON nu trebuie sa fie afisat pe display.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, vreau sa zic ca as cauta prin 81 de pagini dar am inghetat cam de tot...am ramas fara incalzire in masina, ventilatorul e mort dar dupa ce am pus altul tot nu imi vine curent, la cel vechi periile erau duse dar facea figuri mai demult si l-am inlocuit, am pus unul probat care e ok dar la mufa nu imi vine deloc tensiune, am alimentat cu un fir legat de la dezaburitorul de spate plusul pe comutatorul de la ventilator si acum imi merge normal dar as vrea sa aflu daca stie cineva de unde vine plusul la comutatorul de la ventilator- trece prin releu ceva? Ca am verificat toate sigurantele din panou si sunt bune, ma gandesc ca a intrat in scurt din cauza vechiului ventilator si a "parlit" ceva dar la ce frig e afara nu imi prea arde de "aventura" ca sa refac traseul original si sa nu obosesc traseul/plusul de la dezaburitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce an este masina, cod motoe, climatronic sau AC simplu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Ma confrunt cu o problema de ceva timp si nu stiu care ar fi cauza. Am climatronic si nu imi mai functioneaza treptele de aer (ventilatorul de sub torpedou nu porneste). Pana acum au fost perioade cand pornea cand nu pornea dar acum nu mai porneste deloc. Mentionez ca nu am verificat nimic deocamdata si va cer parerile cu ce ar trebui sa verific, pasii pe care trebuie sa ii urmez in verificarea problemei. Maine o sa ii fac o scanare si o sa o postez. Astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cele mai multe cazuri, de la motorul ventilatorului este - da-l jos, degripeaza-l, curata-i colectorul, spala bine cu alcool izopropilic, greseaza-l.... si trebuie sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul sau blocul ala de rezistente care este tot langa el, prin care sunt comandate treptele acestuia . Bineinteles de verificat intai sigurantele .

Gasesti pe youtube multe filmulete cum se da jos torpedoul si se scoate ventilatorul si blocul ala ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca este climatronic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi si ajutor. Florin sa stii ca ai avut dreptate. Deci problema a fost rezolvata prin curatare cu alcool izopropilic si gresare (cu WD 40).

Modificat de bor@
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!