Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR

Sau filtrul de polen....eu mai mult de treapta 1 nu ii dau ventilatiei imediat cum schimb filtrul...si e suficient...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shark_re8ell

la mine indiferent ca il setez pe aer cald sau rece are aceeasi viteza...aproape ca sufla:))) freon si presiune in instalatie este...compresorul pare sa cupleze...insa nu baga mai nimic. :banghead: care e cea mai simpla cale de a desface torpedoul panoul central pt a ajunge la acele clapete?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari am un golf 4 16 16v cod motor azd ,dupa un drum de vreo 15 km prin bucuresti ,ajung acasa opresc motorul si se auzea un fasait puternic ,deschid capota misc de furtune si am gasit fasaitul ,este furtunul de la de la ac ,este un furtun cred ca de 1 metru si este vizavi de ventilatoare .cauza ruperi este ca furtunul sa apropiat de un ventilator de cel mare si la tocit putin pana ia facut o gaura ,acum nu mai am freon :( .Gasesc sa cumpar de nou furtunul sau sa caut la dezmembrari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

gasesti si si, dar nou te usca.

 

@shark, verifica pe vag-com ce iti raporteaza senzorii de temperatura diferiti, bate cu realitatea? actuatoarele urmeaza comezile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar se poate schimba doar furtunul ala ,sau trebuie sa iau toata conducta de ac ...din ce am vazut eu cred ca se scoate dar nu stiu exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am si eu probleme cu A/C-ul si simt ca o iau razna ca nu imi dau seama ce sa ii mai fac. De citit am citit in mare mai fiecare pagina legata de acest subiect dar mai mult am innebunit de cap pt ca nu am gasit concrect ceva asemanator mie, si anume: am un Golf 4 din 2001, 1.6 16V - AZD cu unitate Climatronic.

 

Problema e cu compresorul care nu cupleaza cand pornesc Clima din unitatea dedicata din bord. Am luat la puricat firele ce duc pana la releul de A/C de sub lonjeron. Am verificat si tabloul de sigurante din bord si totul e OK acolo. Am fost la tester cu ea - nu da erori pt A/C, am verificat si instalatia - am freon, presiune, nu am pierderi, etc - totul e in parametri normali. Mie totusi imi pare ca face figuri un + pe undeva.

 

Am pus aparatul de masura pe plusul ce se duce la compresor (dupa ce am descoperit care este) si treaba e zeiss, am semnal continuu (de la compresor pana la intrarea in releu) doar ca nu vrea sa se cupleze compresorul decat daca e pus pe direct. Am dat jos si releul dar nu am l-am desfacut sa vad daca are ceva in interior, de frica sa nu dau peste cap si altceva - am analizat doar vizual pe exterior daca sunt ceva probleme si am decis sa il pun inapoi in speranta ca el ar fi singurul vinovat si sa il schimb in cel mai scurt timp.

 

De asemenea am observat ca si ventilatoarele pornesc cand activez modulul de clima din bord (chiar daca compresorul nu cupleaza), dar au o rotatie usor moderata (nu foarte puternica, zic eu) dupa care la interval de cateva secunde se opresc, apoi dupa scurt timp iar pornesc. Acest lucru e normal?

 

Asadar, va rog eu foarte mult sa ma lamuriti si pe mine cu cateva chestiuni (ca is stresat din cale afara cu problema asta careia nu ii mai dau de capat si imi vine sa imi iau campii):

- afara de releu ce ar mai putea cauza necuplarea compresorului?

- nu am verificat cu un creion sigurantele de pe baterie - pt ca vizual aratau foarte bine de zici ca erau noi noute; doar le-am scos si le-am mai schimbat intre ele si le-am sters cu o carpa = sa fie totusi vreo problema de la una din ele chiar daca arata impecabil?

- modulul dedicat pt climatronic din bordul masinii - chiar daca este deschis si setat sa zicem pe 18 grade, poate sa nu ii dea comanda/impuls compresorului sa cupleze/porneasca?

 

Nu stiu altceva ce sa mai fie pt ca nu ma pricep si rog tare sa ma ajutati voi pt ca saptamana trecuta tot m-a frecat compresorul deoarece avea momente cand cupla si mergea cateva zile apoi deloc, sau pornea un timp si dupa care se oprea in mers, mai ales cand se procudeau vibratii de la denivelarile din carosabil, insa acum nu mai cupleaza de tot indiferent ce i-as face. M-am mai jucat cu firele cu mufele si a mai cuplat compresorul si asa, cand si cand (asta inainte sa fac o verificare amanuntita cu aparatul de masurat a semnalului ce vine in fire - cine a verificat a zis ca am tensiune foarte mica pe +).  

 

Ce sa mai fac? Ca m-a exasperat la maxim aerul asta...

 

Multumesc mult si astept un raspuns din partea voastra in scurt timp, ca sa nu ma apuc sa cumpar un releu si sa nu fie problema de la el ci sa fie ceva mult mai simplu.

Modificat de wollverine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu desfaci releul si sa vezi ce e inauntru? Cel mai probabil el este vinvatul daca zici ca ambreiajul compresorului cupleaza pe direct. Tot acel releu da si comanda ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat intre timp releul, tot la fel face...a mers de vreo 2-3 ori, a cuplat, apoi nu a mai vrut nici pe naiba. Cum umblu in zona bateriei si misc cumva din firele/cablurile alea de pe acolo, cum se "termina distractia" si nu mai cupleaza compresorul. Iar colac peste pupaza, nici ventilatoarele nu se mai invart, deschid A/C-ul si iau doar un impuls de rotatie dupa care se opresc total, fara a mai relua procesul de invartire. Ce boala poate fi?

 

Vreo legatura cu unitatea climatronic din interiorul masinii? Ma gandesc ca poate chiar daca e deschisa acolo, de fapt in realitate nu deschide circuitul pt compresor?

Sau poate fi modulul pt clima (ala de arata ca un fel de ECU)? Observ de pe net ca unitatea climatronic e o chestie diferita fata de modulul pt clima.

 

Cine mi-a verificat firele/mufele zicea k am tensiune mica pe traseu. Ceva de genul 3V daca am inteles, si vazut bine.

 

Acum va intreb: Compresorul trebuie sa aibe 12V iar Alternatorul 9V corect, nu? (Intreb asta deoarece am observat ca pt Alternator sunt 2 fire mai subtiri ce duc de la el in mufa intermediara din zona EGR-ului, la pozitiile 1 si 2 ale mufei, iar cele 2 fire mai groase (Verde - care e plusul si Maro care e minusul) ce vin de la compresor sunt conectacte la pozitiile 3 si 4 ale mufei intermediare, iar de acolo pleaca spre zona bateriei, respectiv se bifurca spre baterie (daca am observat bine) spre Releu si spre unitatea climatronic din bord.  

 

Si mai intreb o chestie, daca stie cineva de pe aici sa imi raspunda: exista un fir/cablu negru gros - litzat, ce duce sus la cutia de sigurante de pe baterie, si se cupleaza in primul locas (canalul nr.1 de la stanga in cutiuta de sigurante) - acel fir eu l-am desurubat pt ca era unit cu firele ce veneau de la Alternator + Compresor, ca sa am acces mai bun la mufa intermediara. Vreau sa stiu - ce naiba face acel fir gros? Sau pe unde se mai duce/bifurca? 

 

- Toata povestea cum a pornit de fapt: nu aveam aer - pt ca nu cupla compresorul, am facut intr-o seara o inspectie vizuala a traseului firelor, si am descoperit la un moment dat ca la mufa intermediara din zona EGR-ului, firul Maro la pozitia 4 a mufei a scopt si s-a rupt la intrarea in mufa (acolo unde e acea mufa, de regula e o caldura infernala de la motor). Am atins firul de vechea lui pozitie la intrarea mufei, si hop cupla compresorul - de cate ori atingeam firul de unde s-a rupt in mufa, cupla compreosrul. Buuunnn...a 2-a zi ma duc la electrician sa lipim sa remediem problema. Si aici a intervenit chestia...a trebuit sa decuplam acel fir negru gros de la baterie si l-am tras afara de pe unde era el bagat cat am putut, ca sa putem lucra mai bine la acea mufa intermediara - sa ajugem la ea, sa facem lipiturile. Oare din manevrarile noastre sa se fi creat o intrerupere de curent pe undeva pe traseul acelui fir gros si care sa aibe efect asupra cuplarii compresorului? Eu nu-mi pot explica, pt ca nu stiu exact ce anume face acel fir/cablu.

 

- Lipiturile la mufa intermediara au fost facute bine (cu pistolul de lipit) pt ca daca eu pun pe direct iar mufa intermediara este conectata, compresorul merge/cupleaza fara probleme.

 

Simt ca innebunesc, a bibilit-o ieri socru`miu masina de la 9 dimineata pana seara la 6 si tot nu i-a dat de cap cu aerul. Deci, va rog eu tare mult sa ma ajutati. 

 

Rog frumos si anticipat chiar si colegii seniori: AL BUNDY + FLORIN, sa ma ajute cu niste idei/sfaturi, daca s-au mai intalnit cu situatii asemanatoare. 

 

Multumesc mult si astept feedback-urile voastre.

Modificat de wollverine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Am avut o problema cu motorasul de la recirculare la skoda octavia 1.9 tdi din 2000. M-a ajutat un prieten care e mecanic sa pun clapeta pe deschis si a scos mufa de la motoras. Acum cand au dat caldurile am observat ca nu baga aer rece bine. Am crezut ca imi lipseste freon. Am fost la completat si aveam 460 g. Am completat pana la 700 g dar problema persista. Am scanat erorile de pe climatronic si imi da 2 erori. 313 si 4FA. Am inteles ca e ceva senzor de temperatura de la climatronic. Am dat jos torpedoul si am gasit mufa de la senzorul de temperatura cu senzorul spanzurau in aer. dar se vede ca tija de la senzor e rupta. Problema ce ca nu imi dau seama unde e montat acest senzor.Nu se vede nici un loc de unde s-a rupt. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? unde e plasat acest senzor? Trebuie sa desfac aeroterma si toti suportii de pe acolo?

Modificat de paulino79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua erori care le ai sunt intradevar de la senzor G89 (eroarea 313) si de la motorasul de la recirculare V71 (eroarea 4FA).

Senzorul si motorasul sunt pozitionati in dreapta la housing, teoretic ar trebui sa ai acces acolo daca scoti torpedoul si te chinui.

Uite cateva  poze ca sa iti faci o idee unde sunt, sper sa te ajute. In a doua poza se vede cu gri senzorul, cred ca il vezi si daca scoti filtrul de polen si te uiti pe acolo. Nu inteleg ce e rupt la tine la senzor, fa o poza sa vedem, poate e doar scos afara.

SenzoriClimatronic_zps8aa12651.jpgIMG_20150131_133709_zpsecu8dvav.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate e rupta tija de la senzor. Am cautat pe net sa vad cum arata senzorul,iar al meu nu mai are tija.. Ok. Multumesc mult pentru ajutor. Sper sa ma descurc. Noroc bun..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adumitrachy

Salutare tuturor. Am si eu probleme cu A/C-ul si simt ca o iau razna ca nu imi dau seama ce sa ii mai fac. De citit am citit in mare mai fiecare pagina legata de acest subiect dar mai mult am innebunit de cap pt ca nu am gasit concrect ceva asemanator mie, si anume: am un Golf 4 din 2001, 1.6 16V - AZD cu unitate Climatronic.

 

Problema e cu compresorul care nu cupleaza cand pornesc Clima din unitatea dedicata din bord. Am luat la puricat firele ce duc pana la releul de A/C de sub lonjeron. Am verificat si tabloul de sigurante din bord si totul e OK acolo. Am fost la tester cu ea - nu da erori pt A/C, am verificat si instalatia - am freon, presiune, nu am pierderi, etc - totul e in parametri normali. Mie totusi imi pare ca face figuri un + pe undeva.

 

Am pus aparatul de masura pe plusul ce se duce la compresor (dupa ce am descoperit care este) si treaba e zeiss, am semnal continuu (de la compresor pana la intrarea in releu) doar ca nu vrea sa se cupleze compresorul decat daca e pus pe direct. Am dat jos si releul dar nu am l-am desfacut sa vad daca are ceva in interior, de frica sa nu dau peste cap si altceva - am analizat doar vizual pe exterior daca sunt ceva probleme si am decis sa il pun inapoi in speranta ca el ar fi singurul vinovat si sa il schimb in cel mai scurt timp.

 

De asemenea am observat ca si ventilatoarele pornesc cand activez modulul de clima din bord (chiar daca compresorul nu cupleaza), dar au o rotatie usor moderata (nu foarte puternica, zic eu) dupa care la interval de cateva secunde se opresc, apoi dupa scurt timp iar pornesc. Acest lucru e normal?

 

Asadar, va rog eu foarte mult sa ma lamuriti si pe mine cu cateva chestiuni (ca is stresat din cale afara cu problema asta careia nu ii mai dau de capat si imi vine sa imi iau campii):

- afara de releu ce ar mai putea cauza necuplarea compresorului?

- nu am verificat cu un creion sigurantele de pe baterie - pt ca vizual aratau foarte bine de zici ca erau noi noute; doar le-am scos si le-am mai schimbat intre ele si le-am sters cu o carpa = sa fie totusi vreo problema de la una din ele chiar daca arata impecabil?

- modulul dedicat pt climatronic din bordul masinii - chiar daca este deschis si setat sa zicem pe 18 grade, poate sa nu ii dea comanda/impuls compresorului sa cupleze/porneasca?

 

Nu stiu altceva ce sa mai fie pt ca nu ma pricep si rog tare sa ma ajutati voi pt ca saptamana trecuta tot m-a frecat compresorul deoarece avea momente cand cupla si mergea cateva zile apoi deloc, sau pornea un timp si dupa care se oprea in mers, mai ales cand se procudeau vibratii de la denivelarile din carosabil, insa acum nu mai cupleaza de tot indiferent ce i-as face. M-am mai jucat cu firele cu mufele si a mai cuplat compresorul si asa, cand si cand (asta inainte sa fac o verificare amanuntita cu aparatul de masurat a semnalului ce vine in fire - cine a verificat a zis ca am tensiune foarte mica pe +).  

 

Ce sa mai fac? Ca m-a exasperat la maxim aerul asta...

 

Multumesc mult si astept un raspuns din partea voastra in scurt timp, ca sa nu ma apuc sa cumpar un releu si sa nu fie problema de la el ci sa fie ceva mult mai simplu.

 

 

 

Vezi ca intre baterie si aripa ai o mufa dreptunghiulara. Desfa si verifica firele din mufa, chiar daca la prima vedere pare totul ok. Vezi ca la mine erau in scurt firele in mufa respective si am avut problem marisoare din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Salutare tuturor. Am si eu probleme cu A/C-ul si simt ca o iau razna ca nu imi dau seama ce sa ii mai fac. De citit am citit in mare mai fiecare pagina legata de acest subiect dar mai mult am innebunit de cap pt ca nu am gasit concrect ceva asemanator mie, si anume: am un Golf 4 din 2001, 1.6 16V - AZD cu unitate Climatronic.

 

Problema e cu compresorul care nu cupleaza cand pornesc Clima din unitatea dedicata din bord. Am luat la puricat firele ce duc pana la releul de A/C de sub lonjeron. Am verificat si tabloul de sigurante din bord si totul e OK acolo. Am fost la tester cu ea - nu da erori pt A/C, am verificat si instalatia - am freon, presiune, nu am pierderi, etc - totul e in parametri normali. Mie totusi imi pare ca face figuri un + pe undeva.

 

Am pus aparatul de masura pe plusul ce se duce la compresor (dupa ce am descoperit care este) si treaba e zeiss, am semnal continuu (de la compresor pana la intrarea in releu) doar ca nu vrea sa se cupleze compresorul decat daca e pus pe direct. Am dat jos si releul dar nu am l-am desfacut sa vad daca are ceva in interior, de frica sa nu dau peste cap si altceva - am analizat doar vizual pe exterior daca sunt ceva probleme si am decis sa il pun inapoi in speranta ca el ar fi singurul vinovat si sa il schimb in cel mai scurt timp.

 

De asemenea am observat ca si ventilatoarele pornesc cand activez modulul de clima din bord (chiar daca compresorul nu cupleaza), dar au o rotatie usor moderata (nu foarte puternica, zic eu) dupa care la interval de cateva secunde se opresc, apoi dupa scurt timp iar pornesc. Acest lucru e normal?

 

Asadar, va rog eu foarte mult sa ma lamuriti si pe mine cu cateva chestiuni (ca is stresat din cale afara cu problema asta careia nu ii mai dau de capat si imi vine sa imi iau campii):

- afara de releu ce ar mai putea cauza necuplarea compresorului?

- nu am verificat cu un creion sigurantele de pe baterie - pt ca vizual aratau foarte bine de zici ca erau noi noute; doar le-am scos si le-am mai schimbat intre ele si le-am sters cu o carpa = sa fie totusi vreo problema de la una din ele chiar daca arata impecabil?

- modulul dedicat pt climatronic din bordul masinii - chiar daca este deschis si setat sa zicem pe 18 grade, poate sa nu ii dea comanda/impuls compresorului sa cupleze/porneasca?

 

Nu stiu altceva ce sa mai fie pt ca nu ma pricep si rog tare sa ma ajutati voi pt ca saptamana trecuta tot m-a frecat compresorul deoarece avea momente cand cupla si mergea cateva zile apoi deloc, sau pornea un timp si dupa care se oprea in mers, mai ales cand se procudeau vibratii de la denivelarile din carosabil, insa acum nu mai cupleaza de tot indiferent ce i-as face. M-am mai jucat cu firele cu mufele si a mai cuplat compresorul si asa, cand si cand (asta inainte sa fac o verificare amanuntita cu aparatul de masurat a semnalului ce vine in fire - cine a verificat a zis ca am tensiune foarte mica pe +).  

 

Ce sa mai fac? Ca m-a exasperat la maxim aerul asta...

 

Multumesc mult si astept un raspuns din partea voastra in scurt timp, ca sa nu ma apuc sa cumpar un releu si sa nu fie problema de la el ci sa fie ceva mult mai simplu.

 

 

 

Vezi ca intre baterie si aripa ai o mufa dreptunghiulara. Desfa si verifica firele din mufa, chiar daca la prima vedere pare totul ok. Vezi ca la mine erau in scurt firele in mufa respective si am avut problem marisoare din cauza asta.

 

 

De aia deja m-am ocupat, am miscat pe acolo initial crezand ca e ceva poate de la ea, dar nu se intampla nimic. Am dat si cu spray de contacte, era oricum curata complet cand am desfacut-o. Nu cred sa fie de la ea.

 

Stii cumva, mai exact, ce anume face acea mufa?

 

Eu am incercat sa urmaresc traseul cablurilor ei si vausem oarecum ca nu prea are treaba cu A/C-ul. Din ce observasem firele se duceau spre faruri/zona spalatoarelor de far si nu avea vreun fir de legatura care sa se combine cu traseul spre releu sau compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adumitrachy

Incearca sa desfaci mufele. La mine problema a fost unde intra firul in mufa, nu la imbinarea dintre mufe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti verificarile descrise de mine in topicul dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti verificarile descrise de mine in topicul dedicat.

Imi poti spune cum se cheama mai exact ca sa stiu unde sa caut? Am dat odata la un moment dat peste un topic creat de tine pt cum sa facem sa verificam firele ce au legatura cu compresorul/AC-ul, dar nici ca il mai gasesc acum. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Faci referire la o alta postare # 67 privind demontarea ambreiajului de la compresorul de clima dar lipseste link-ul catre topic Ai putea reveni cu o precizare te rog ca am cautat pe unde m am priceput dar n am gasit

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demontarea ambreiajului se face foarte usor. Ridici masina pe rampa, dai jos scutul si ai acces la amreiaj, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sigurantele de pe baterie, in special piciorusele sa nu fie oxidate. Si eu am avut problema asta ca si a ta si cand colo sigurantele nu faceau bine contact. Sper sa-ti fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi a aparut o problema la clima borei mele. Apas auto si nimic rece. In urma cu 3 zile mergea perfect. Acum 2 saptamani am facut verificarea si completarea cu freon si a fost totul ok. Azi in schimb nimic. Compresorul porneste, ventilatoarele se misca. Daca apas pe econ se aude ca un chitait scurt din compresor. Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Butoiasul ala metalic in stanga in fata pompei de servo e rece?

daca da, posibil sa ai probleme la clapeta de ameste aer, vezi pe vag-com cum stau clapetele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butoiasul e cald impreuna cu toata tubulatura. pe vag com nu am erori. in schimb am observat o chestie ciudata. Ambreiajul de la compresor se pare ca functioneaza insa piulita aia din capatul ambreiajului se invarte incet de tot in sensul invers al acelor de ceasornic. Nu stiu daca are vreo legatura. Atasez si un filmulet.

https://www.youtube.com/watch?v=06n8BhPtSMo

Modificat de dan1980_25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se intelege mai nimic din filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa filmez cum piulita aceea din capul compresorului se invarte incetisor in timp ce compresorul merge normal.Nu am avut acces mai mare cu telefonul in zona aia ca sa se vada mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!