Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Nu e nimic in neregula in blocurile de masura. Compresorul cupleaza ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,compresorul cuplează una din cele doua țevi care vin din radiatorul din aeroterma este un pic rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e pe duca si nu mai dezvolta presiunea necesara, asta daca ai freon suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. La caldurile din saptamana trecuta m-a lasat clima. Mecanicul a constatat ca ventilatorul din interior a picat. Inlocuit cu unul sh si totul ok. Dupa o zi, ventilatorul baga aer dar caldut adica aerul de afara, iar compresorul pornea. Verificat instalatie, freon existent 350 gr. A facut procedura cu aparatul iar la incarcare cu agent nu ii dadea voie sa incarce instalatia pana la 750 gr. Din cate am inteles nu putea sa bage agent in instalatie. Crede ca compresorul e de vina urmand ca luni sa mai verificam. Azi a pornit totul normal, baga rece dar nu mai e asa cald afara. Conducta de sus ingheata instant cum pornesc clima. Ce poate fi ? Parca ar mai fi un filtru pe acolo care ar trebui schimbat  !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. am si eu un golf VI 2.0 tdi 110 CP si nu imi baga aer rece deloc. Am scanat masina cu VCDS ul si nu da nici o eroare. ma poate ajuta cineva cu ceva informatii?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, cat este cuplul absorbit de compresor ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La începutul verii am constat faptul că sistemul de climatizare nu mai răcește. În urma verificării sumare am constatat că ambreiajul fuliei compresorului de climă îmi lipsește, respectiv partea care se cuplează pe fulie, niturile fiind rupte. Am cumpărat un alt ambreiaj nou și l-am înlocuit pe cel vechi dar în momentul în care i-am dat comanda de cuplare, compresorul a început să scoate sunete ciudate iar mecanicul mi-a recomandat schimbarea compresorului deoarece ar putea să se blocheze și să-mi rupă cureaua. Am găsit un compresor folosit, fără ambreiaj (eu oricum aveam unul nou), mi-a fost verificat de un inginer frigotehnist care a spus că este ok și are compresie. Am demontat vechiul compresor, am spălat chimic instalația de climatizare, am înlocuit filtru cu unul nou și am montat compresorul cumpărat și verificat cu ambreiajul nou. După încărcarea instalației la teste a început să răcească foarte bine dar după 2-3 minute ambreiajul a început că se încălzească, chiar să scoată fum și am observat că deși era cuplat electric uneori scăpa. La învârtirea compresorului cu mâna acesta se rotește ușor. Ce probleme credeți că sunt? Este de vină compresorul sau ambreiajul? Este posibil ca releul să aibă ,,rateuri,, în transmiterea tensiunii către bobină?   

Modificat de Lex26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum aflu cuplu absorbit  de compresor mai precis daca se poate. Mentionez ca am achizitionat un VCDS de curand si poate ma poti ajuta mai precis unde si cum sa caut .

Si apropo am observat ca  ventilatorul pentu radiatorul climei nu se invarte de loc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/27/2016 at 7:32 PM, Lex26 said:

La începutul verii am constat faptul că sistemul de climatizare nu mai răcește. În urma verificării sumare am constatat că ambreiajul fuliei compresorului de climă îmi lipsește, respectiv partea care se cuplează pe fulie, niturile fiind rupte. Am cumpărat un alt ambreiaj nou și l-am înlocuit pe cel vechi dar în momentul în care i-am dat comanda de cuplare, compresorul a început să scoate sunete ciudate iar mecanicul mi-a recomandat schimbarea compresorului deoarece ar putea să se blocheze și să-mi rupă cureaua. Am găsit un compresor folosit, fără ambreiaj (eu oricum aveam unul nou), mi-a fost verificat de un inginer frigotehnist care a spus că este ok și are compresie. Am demontat vechiul compresor, am spălat chimic instalația de climatizare, am înlocuit filtru cu unul nou și am montat compresorul cumpărat și verificat cu ambreiajul nou. După încărcarea instalației la teste a început să răcească foarte bine dar după 2-3 minute ambreiajul a început că se încălzească, chiar să scoată fum și am observat că deși era cuplat electric uneori scăpa. La învârtirea compresorului cu mâna acesta se rotește ușor. Ce probleme credeți că sunt? Este de vină compresorul sau ambreiajul? Este posibil ca releul să aibă ,,rateuri,, în transmiterea tensiunii către bobină?   

cum ai spalat instalatia? ce valori ai pe LP/HP la relanti ?

masina ta parca are si filtru tigareta? cum era ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.07.2016 at 10:53 AM, ceata said:

si cum aflu cuplu absorbit  de compresor mai precis daca se poate. Mentionez ca am achizitionat un VCDS de curand si poate ma poti ajuta mai precis unde si cum sa caut .

Si apropo am observat ca  ventilatorul pentu radiatorul climei nu se invarte de loc.

 

In blocurile de masura. Si nu exista ventilator separat de clima si de motor, ambele au aceleasi functii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.07.2016 at 23:33, andreigeo a scris:

cum ai spalat instalatia? ce valori ai pe LP/HP la relanti ?

masina ta parca are si filtru tigareta? cum era ?

Nu eu am făcut spălarea ci frigotehnistul și din câte știu a făcut o spălare chimică. Nu știu dacă are și filtru ,,țigaretă”. Unde ar trebui să fie? Problema am rezolvat-o. Meseriașul care mi-a încărcat instalația, din exces de zel mi-a băgat prea mult freon și după ce un altul a golit puțin instalația, sistemul de răcire a început să funcționeze fără probleme. Mulțumesc pentru sprijin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

ma alatur celor cu probleme la climatronic (e vorba de un golf iv 2001)

totul merge perfect la inceput. dupa 20-30 minute insa fluxul de aer se opreste. daca maresc turatia ventilatorului (de interior) nu se intimpla nimic. afisajul de climatronic arata trecerea la o noua treapta dupa 2-3 apasari (in loc ca la fiecare apasare sa creasca o treapta). ventilatorul se aude mergand si turatia se schimba, doar ca pare sa sufle intr-o trapa inchisa.

dupa un timp isi revine (sau daca repornesc masina). uneori isi revine daca redirectionez aerul spre picioare si variez turatia ventilatorului.

o scanare vag nu am facut, dar diagnosticarea climatronicului nu arata nici o eroare.

pare sa fie o problema cu servo-motoarele sau cu comanda ventilatorului.

 

vreo idee pentru diagnosticare ? (servo-motoarele se scot destul de greu ca le ia cineva pe rand)

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru1984

Cine ma poate ajuta .dețin un golf 4 1.9 tdi de 116 cp problema ii ca îmi arde siguranță de pe tabloul acela mic de pe baterie și nu mai merge clima menționez ca tabloul lam  schimbat o dat dar același lucr tabloul din imagine ii problema prima siguranță din stânga imaginii se tot arde siguranță verde .aștept un răspuns cine se pricepe multumesc20160817_144720.jpg

Modificat de Alexandru1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi care ventilator iti arde siguranta, cel mare sau cel mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna.In urma cu cateva luni am schimbat ventilatorul mare cu altul de la sh.Am observat ca,carcasa acestuia se incalzeste destul de tare insa am fost multumit de faptul ca imi mergea climatronicul.De vreo saptamana am observat ca nu mai baga aer rece asa ca am crezut ca iar m a lasat ventilatorul mare.In acest sens am inceput sa verific:

-ventilatorul mare l am alimentat de pe baterie si merge pe ambele trepte

-ventilatorul mic(are 3 fire)la fel insa merge doar o treapta

-am scos mufa de la sezorul situat pe radiator si am facut punte intre pini...treapta 1 merge fara contact iar treapta 2 cu contactul pus si se aude cum cupleaza un releu.

Ceea ce vreau sa stiu este urmatorul lucru...in timpul operatiunii trebuie sa mearga ambele ventilatoare?

Desi am cuplat AC ul ,compresorul nu a pornit si nici ventilatoarele nu merg.Daca a mai avut cineva prb asta as dori un raspuns.

Saptamana viitoare am sa fac si operatiunile de verificare descrise de Al Boundy pt releul de sub lonjeron.

Am verificat toate sigurantele denpe baterie si sunt bune.

Modificat de dadu2002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa acele verificari si sigur o sa gasesti unde este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Scuze daca ma abat de la subiectul actual. As dori sa intreb daca ati avut urmatorul defect: la ralanti nu se mai ridica turatia motorului

cand pornesc AC, ba chiar scade si mai tare cand trag de volan (evident) fiind in pricol sa se opreasca motorul.

Nu apare mereu defectul, cam 50-50% din cazuri.

Unde ar fi de verificat?

Golf 4, 1.6, 16v, AUS din 2000.

Multumesc! 

 

Repet mesajul din topicul :''AC'' ma gandesc la faptul ca poate aici trebuia sa scriu.

E ceva de schimbat, vre-un senzor ceva?

 

Multumesc de intelegere!

Modificat de Flanker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica fulia alternatorului...nu stiu daca la benzinare este fixa sau tot cu ambreiaj...dar eu aveam problema asta cu scaderea turatiei cand viram pe loc si de la fulie a fost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cum a venit un pic de umezeala , geamurile au inceput sa se abureasca excesiv de mult , dupa anumite verificari am dedus ca motorasul V71 nu mai lucreaza , mai precis nu mai actioneaza clapeta de recirculare iar acesta a ramas pe inchis . la o scanarea climatronicului a aprut acesta eroare . Intrebarea este daca ma poate ajuta cineva cu un filmulet sau ceva poze cu pasii de demontare pana  a ajunge la acest motoras . Am citit ceva in subiectele anteriaoare dar ma incurc un pic la desfacerea aerotermei . Multumesc frumos !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu desfaci aeroterma, este intre aeroterma si stalpul A. Are un surubel pe verticala, apoi ese de acolo in jos si prin rotire., Ai alt motoras sa-l schimbi ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta este codul , cred ca nu l-am cumparat aiurea ?

Este vb despre golf 4 cu climatronic .

- cod VW 1J1 907 511 A
- cod VW 6NN 007 692 - 00
- Valeo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am făcut o diagnoză a climatronicului, unui golf 4 1.6, şi mi-a apărut eroarea 4FA - motoraş clapetă de la reciularea aerului, poate cineva să mă ajute?

Să fie de la acest motoraș? să rămână intredeschisă clapeta? Menționez că nu îmi bagă deloc aer rece, am freon băgat recent, compresorul cuplează, dar îmi vine aer doar cald în mașină.

Modificat de Joue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tocmai o problema:

Pe bora (MY2000) am climatronic - si in functionare, cand se schimba temperatura exterioara brusc, sau incepe sa bata soarele pe senzorul de pe bord, se ajusteaza automat doar temperatura (chiar daca pe ecran nu se modifica) si "pe unde" sufla aer.

Pe Golf (MY2001) se intampla ceva ciudat - cand ies dintr=o parcare acoperita in soare - incepe sa sufle mai tare aeroterma. Iar daca scad din butoane temperatura, uneori incepe si ventilatorul sa sufle mai tare (si se mai aprind din liniute) fara ca eu sa ating comenzile.

Exista vreo setare pe undeva? Pentru ca as vrea si la Golf sa functioneze la fel ca la Bora... De mentionat ca acest comportament apare la ambele masini pe "Econ" sau cu compresorul de clima pornit (econ off) - NU pe Auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare !Acum 5 luni am cumparat o bora din 2000 ,1,9 tdi ,1896 cm, motor ajm .3luni mi-a mers clima insa de o luna si ceva nu mai vrea .Mentionez ca am verificat freonul si nu pierde .Pana sa ''moara'' se auze un rontzait in dreptul torpedoului .Caldura merge ,nu am probleme insa daca opresc clima pe cald continua sa bage cald ,nu mult dar deranjant mai ales pe o vreme mai buna .Am 3 coduri de eroare :4FA ,318 si 466 .Am fost azi la cineva s-a uitat asa in mare si mi-a zis a ama duc luni insa nu prea mai am rabdare si vreau sa stiu eu in mare ce ''bube '' are .

Modificat de Neb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!