Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

E normal sa se auda ventilatoarele !!! ...doar sa nu fie vreunul zgomotos /gripat etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca nu imi dau seama care e cel gripat..adica care e cel care porneste doar cate 5 secunde la cateva minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.06.2016 at 8:36 PM, florin_gti said:

Problema s-a rezolvat prin inlocuirea celui de-al 5-lea compresor ( ultimul a fost nou ) , am fost nefericitul ghinionist sa am parte de 4 compresoare SH defecte ,

Recomand tuturor daca au acesta problema sa cumpere nou . Am cheltuit bani degeaba incat cumparam doua noi !

Salut, ai schimbar filtrul uscator vreodata, la montarea unui nou compresor ( fie el si SH)? Urmeaza sa schimb si eu compresorul AC cu unul nou si nu stiu sigur daca trebuie schimbat si filtrul uscator... Merci!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura nu mai functioneaza clima decat foarte incet. Freon este, compresorul cupleaza, presiunea am inteles ca este buna, ventilatoarele nu functioneaza decat turatia mare(posibil releu defect) cca 5 sec, iar pe vcds  am postat imaginea cu eroarea data. Pareri?

20170523_225108.jpg

Modificat de topaul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@topaul Nu cred ca senzorul de viteza afecteaza functionarea climei, ala ajuta sa pozitioneze clapeta pentru admisia aerului in masina in functie de viteza cu care mergi. Incearca sa schimbi acel releu si mai fa teste apoi si, totodata, asigura-te ca ai facut diagnosticarea completa recomandata de Al Bundy.

Acum ma confrunt si eu cu o problema care cred ca tot din cauza acestui releu se manifesta in felul urmator:

Masina rece, prima pornire a zilei, clima pe auto porneste normal, compresor si ventilatoare. Plec la un drum de vreo 60km la 28-29 grade afara, clima se comporta perfect normal pe tot drumul. Ajung la destinatie, opresc si merg sa imi fac treaba vreo 2 ore. Ma intorc la masina, pornesc sa plec, clima tot pe auto, numai ca de data asta nu mai porneste nici compresor si nici ventilatoare, iar turatia ramane neschimbata in bord. Ma uit cu VCDS pe measuring blocks la compressor shut-off state si imi arata codul 12 care inseamna ca e oprit compresorul de "Engine or transmission control module". Transmission control module vrea sa fie releul de sub baterie, J293 ? Apa nu fierbe, ventilatoarele pornesc singure la relanti din cand in cand, dar nu mai vrea compresorul. Daca las masina sa stea mai mult sa se raceasca, ma trezesc apoi ca imi cupleaza compresorul si totul merge normal iar. 

Daca e cineva care s-a mai confruntat cu asa ceva, il rog sa ma lumineze si pe mine. Multumesc !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Am facut teste si se pare ca nu-mi ajunge tensiune pe pin-ul 8 din mufa releului. Banuiesc unde ar fi problema si-o sa ma apuc maine de remediat. Prima oara cand mi s-a intamplat treaba asta n-am putut depista buba pentru ca isi revenise pana sa ma apuc de testat si totul a fost ok. Acum am depistat lipsa de tensiune la PIN 8 si am o idee unde-ar fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema. Pin-ul din mufa de la releu s-a dovedit a fi prea largit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12.06.2017 at 9:50 AM, topaul said:

La masina din semnatura nu mai functioneaza clima decat foarte incet. Freon este, compresorul cupleaza, presiunea am inteles ca este buna, ventilatoarele nu functioneaza decat turatia mare(posibil releu defect) cca 5 sec, iar pe vcds  am postat imaginea cu eroarea data. Pareri?

20170523_225108.jpg

Am verificat releul si se pare ca functioneza. Problema cred ca ar fi de la ventilatorul mic care nu porneste deloc pe turatia mica, daor pe turatia mare la cateva minute porneste cam 5 sec. Am desfacut acest ventilator si e arsa rezistena din el. Dar nu sunt sigur ca toata instalatia de climatronic sa nu functioneze corect doar din aceasta cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am schimbat ventilatorul mic si se pare ca, climatronicu nu vrea nici asa sa porneasca. Mai mult acum ventilatoarele pornesc cand dau drumul la clima si nu se mai opresc deloc, fiind nevoit sa-i scot siguranta de la clima.Pe climateonic imi apare eroarea 4b6. Cred ca trebuie sa-I chem popa :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi intreb odata, pasii din DIY facut de mine i-ai urmat ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu pt ca am vrut sa o iau direct pe scurtatura. Sambata am vreme de masina si o sa fac si pasii diy. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: vad ca pe tester imi da g191 -53°. Unde se afla senzorul asta ? Poate asta o fi cauza la mine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In loc sa tot intrebi, fa masuratorile de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul este functional , mai putin diferenta de presiune pe care o face compresorul si care este foarte mica. In concluzie compresorul este dus. Desi fulia se cupleaza nu creste presiunea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai  am o intrebare: fulia compresorului cand e cuplata , trebuie sa se miste usor sau ar trebui sa mearga mai greu din cauza presiunii. La mine merge destul deusor. Am vazut (google ) ca in compresor exista o supapa care e responsabila pt presiune si ma gandesc ca poate ea este cauza pt care nu face presiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/16/2017 at 10:53 PM, topaul said:

Update: vad ca pe tester imi da g191 -53°. Unde se afla senzorul asta ? Poate asta o fi cauza la mine....

Ignora acel senzor pentru ca nu exista la tine.

2 hours ago, topaul said:

Si mai  am o intrebare: fulia compresorului cand e cuplata , trebuie sa se miste usor sau ar trebui sa mearga mai greu din cauza presiunii. La mine merge destul deusor. Am vazut (google ) ca in compresor exista o supapa care e responsabila pt presiune si ma gandesc ca poate ea este cauza pt care nu face presiune. 

Daca se misca usor cand e cuplat ambreiajul (nu fulia), nu e bine. Cu compresorul dat jos, daca invarti de ambreiaj, ar trebui sa simti la mana cum lucreaza pistonasele in interior si opune ceva rezistenta. Daca nu simti asta inseamna ca e cam dus compresorul, n-ar avea treaba nicio supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat compresorul cu unul second-hand si am montat si un filtru de freon nou, si nici o diferenta fata de compresorul meu, cat sa raceasca foarte putin. Apoi am gasit un mecanic care mi-a sugerat sa schimb si supapa de expansiune. Dupa schimbarea supapei: problema rezolvata. Acum baga rece de ma rupe :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-a ramas temperatura exterioara pe afisaj la 23 grade ,freonul l-am completat.Ce sa fie defect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa ne spui exact care este problema - nu inteleg mare lucru, din postul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cateva zile vad ca și-a revenit. In instalație a intrat 250 gr de freon. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dragomiricacristinel

Am si eu o mica problema cu clima si anume: de cateva zile imi baga foarte putin aer rece. Instalatia a fost incarcata vara trecuta cu freon si i-am schimbat si uleiul, compresorul porneste, climatronicul nu imi arata nici o eroare.

In iunie mi-a mers aerul foarte bine. De 2 luni masina a stat mai mult iar anul asta am folosit aerul conditionat de maxim 3 ori.

Ce am observat astazi e ca compresorul porneste dar ventilatoarele de pe radiator nu se misca, nu stiu daca are vreo legatura asta.

Ma cam chinui pe vremea asta ciudata ca nu imi dezbureste bine inauntru. Singura eroare pe clima pe care o aveam era V71.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/1/2017 at 8:34, topaul a scris:

Am schimbat compresorul cu unul second-hand si am montat si un filtru de freon nou, si nici o diferenta fata de compresorul meu, cat sa raceasca foarte putin. Apoi am gasit un mecanic care mi-a sugerat sa schimb si supapa de expansiune. Dupa schimbarea supapei: problema rezolvata. Acum baga rece de ma rupe :).

Odata cu schimarea compresorului (sh) am pus si un filtru uscator nou iar cand am dat jos filtrul vechi, din el, au cazut multe bilute. Mecanicul mi-a incarcat cu freon si nici asa nu baga rece decat foarte putin si nici presiunile u erau bune pana cand mi-a sugerat sa schimb supapa de expansiune.
Cand a demontat supapa surpriza: in supapa era plin de bilute provenite din filtrul spart. Am schimbat supapa desi poate se putea recupera si cea veche dar am zis ca e destul. Si bineanteles de aici toate problemele si bataile de cap. Am revenit cu aceasta completare la ultima mea postare deoarece cred ca poate fi de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema la aerul condiționat la mașina mea,un volkswagen Bora. Problema la aer este că ,atunci cand motorul este rece aerul merge si el pe rece iar cand motorul se încalzește nu mai merge pe rece ,ventilatoarele se opresc nu se mai învârtesc și în habitaclu bagă căldură desi climatronicul este reglat pe rece. Am schimbat releul de la ventilatoare de sub baterie și tot degeaba are același defect. Vreau și eu să știu din ce cauză se întâmplă acest fenomen? Ce ar putea sa mai aibă defect?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/30/2017 at 2:33 AM, dragomiricacristinel said:

Am si eu o mica problema cu clima si anume: de cateva zile imi baga foarte putin aer rece. Instalatia a fost incarcata vara trecuta cu freon si i-am schimbat si uleiul, compresorul porneste, climatronicul nu imi arata nici o eroare.

In iunie mi-a mers aerul foarte bine. De 2 luni masina a stat mai mult iar anul asta am folosit aerul conditionat de maxim 3 ori.

Ce am observat astazi e ca compresorul porneste dar ventilatoarele de pe radiator nu se misca, nu stiu daca are vreo legatura asta.

Ma cam chinui pe vremea asta ciudata ca nu imi dezbureste bine inauntru. Singura eroare pe clima pe care o aveam era V71.

Daca nu iti pornesc ventilatoarele, verifica modulul de control al acestora, de sub baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomiricacristinel

Ventilatorul mare porneste si lucreaza cum trebuie,numai cel mic nu porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!