Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

ceva erori stocate?

Nu am avut timp sa fac diagnoza cu vcds.

Ce am mai observat este ca stand pe loc pornesc motorul, dau drumul la clima baga aer rece, turez motorul si gata nu mai baga aer rece. Fulia de la compresor se invarte dar aer rece nu mai baga.

Am rezolvat problema. Compresorul era de vina. La turatie pirdea presiunea. Am cumparat si schimbat compresorul si acum am aer rece continuu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut....buna seara....o problema am si eu...azi am observat ca nu mai baga aer rece....si nu e problema de la freon...teava e congel in compartimentu motor dar inauntru mie ami baga tot cald...cu toate ca dau la maxim rece  tot cald ami vine...stie cineva ce poate sa aibe?...multumesc

 

am intrebat un vecin care se mai pricepe si el cat de cat in masini si a zis ca nu inchide ventilul de la apa de la motor si deaia baga caldura....oare sa fie asta?...cica in momentul cand dau pe scadere temperatura acel ventil se inchide cate putin si cand ajung la minim de tot el ar trebui sa inchida de tot,insa el nu inchide si vine cald...asa sa fie?,,,daca e asa poate sa-mi zica cineva unde este acel ventil si chiar si un filmulet cu pasii pana la el(sa ajung la el sa vad daca e asa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU poate nimeni sa-ti spuna unde este , poate doar acel vecin, deoarece din ce stim noi, NU EXISTA. caloriferul de caldura ramane cald si atunci cand tu ceri rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut al bundy---ok deci nu exista...dar ce poate sa aiba ...am impresia ca nici  macar nu seteaza temperatura,indiferent de cat as seta parca vine fierbinte,,ca o dau pe 18-22 sau 27 el baga aceeasi temperatura fierbinte ,parca de la motor...

acea teava ce duce pana spre habitaclu e rece doar daca pornesc motorul si banuiesc ca daca era compresorul nu mai era asa rece sloi


sa fie ceva la calorifer?

Modificat de kokolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai clima sau AC manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am clima...si se pare ca sa depistat problema dar nu stiu cum sa ajung acolo sa repar clapeta.....e o clapeta care actioneaza la rece-cald...nu stiu cum sa ma exprim(e undeva un motoras ce este actionat de comenzile - si + adica rece cald) dar e jos de tot a trebuit sa scot tot si radio si si sub volan si am vazut problema care e....doar ca imi iese acea tija care e actionata de motoras si nu cred ca e normal pt ca  nu agata clapeta sa o plimbe spre inchis-deschis

servomotorul de schimbare temperatura cred ca e ala,,cred


a trebuit sa scot conducta de aer picioare ca sa pot umbla la tija...si am constat ca tija aia avea 2sigurante care nu stiu cum au putu sa se rupa si deaia nu mai prindea clapeta....dar cum dau de clapeta?cred ca a fugit mult in interior...si asta inseamna sa scot tot bordul ca sa dau jos tot modulu de clima afara....e cantarea romaniei cu treaba asta...poate ma trezesc ca la montat masina merge cu spatele in loc sa mearga cu fata :10[1]:


sau cred ca sar chema separator...nu stiu nu prea le am cu denumirile

Modificat de kokolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema ceva mica improvizatie,dar buna,si a ramas sa desfac aeroterma sa spal si radiatorul din interior sa mai scap de mirosuri uarate(ci am sa spal cu spirt pus in ceva de pulverizat)...ce sa zic sunt multumit de ce a iesit acolo la tija aia...si sper sa tina mult tare,chiar foarte mult...va doresc un final de saptamana placut si drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

stie cineva cum gasesc piesa din imagine are doua picioruse care mi s-au rupt se gaseste in spatele climatronicului putin mai in spate .

piesa cu ajutorul unui motoras inchide sau deschide calea de trecere a aerului rece/cald mie mi s-a blocat pe cald si ganditi-va cum este sa mergi la drum si sa-ti bata toata caldura de la motor in fata .

post-22671-0-22913600-1436820645_thumb.j

post-22671-0-40008200-1436820660_thumb.j

post-22671-0-17928200-1436820661_thumb.j

Modificat de bayerische
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.    Am o Bora din 1999 cu climatronic. Nu merge clima, nu debiteaza aer rece.

 

Am scanat cu vag-com:    01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191)
                                        30-00 - Open or Short to Plus

 

in sectiunea Auto HV/ AC, la measuring blocks imi da la grupul 007 pe acel senzor -53 de grade. Facand un test din comanda modulului climatronic, apasand cele 3 butoane, imi da aceeasi eroare pe canalul 8 (vent temperature) si pe canalul 40 (evaporator temperature) am -51. Am incercat recodarea modulului clima. A mers doar codul 01000. Nu accepta 11000 sau altele. Cand nu le accepta se recodeaza cu 00000. Am desfacut tot bordul in cautarea senzorului G191 insa am gasit doar G192. M-am uitat pe schema modulului de clima unde am constatat ca de la pinul aferent senzorului G191 nu pleaca niciun cablu, asa ca am desfacut modulul si am unit pinul 5 cu 6 (cum ar veni cei doi senzori G) si pe vag-com a dat temperaturi bune pe amandoi senzori, vreo 24 de grade, cam cat erau. Tot nu debiteaza aer rece. Cineva a zis ca G191 se afla in partea stanga din fata a modulului de clima, unde sunt butoanele de recirculare aer si viteza ventilator. Acolo este un ventilator foarte mic, si o chestie care am masurat-o cu aparatul de masura si nu este intrerupta. Am mai facut un fel de verificare apasand butoanele de recirculare si econ.. acolo 444  000 - deci nici o eroare.

 

Presiuni, freon exista in instalatie. Nu sunt pierderi. Asa ca am trecut mai departe.. Am dat jos scutul si am dat un ochi la compresor. Pe ECON se invarte doar fulia, pe AUTO se invarte cu totul, la fel si pe direct daca este pus compresorul, mufa acestuia desfacuta, fire puse direct la baterie.

Sigurante verificate. Si cele de 30 A de pe baterie, si acolo in bord, usa soferului. Cand am pus compresorul pe direct nu debita nici asa aer rece. La radiatoarele din fata sunt 2 electroventilatoare, unul este pentru apa iar cel mic este pentru clima. Nu se invart. Functioneaza pe direct. Este un releu sub baterie, l-am inlocuit cu altul.. nici asa nu am ajuns la ceva concret. 

 

Ma gandesc ca atunci cand am pus compresorul pe direct nu ar fi trebuit sa dea aer rece ?

La service auto ii destul de aglomerat cand ma duc.. si nu prea pot sa ma tin de programare din cauza serviciului. Cand sunt acolo fiecare incepe cu aparatul de clima sa plimbe freon...

 

Sunt din Cluj - Napoca. As vrea o sugestie, orice sfat sau idee e binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa am rezolvat eu...problema cu tija...se pare ca arcul acela trebuia sa mai puna fabrica si era totul ok :10[1]:

post-132140-0-18588000-1436957759_thumb.

post-132140-0-64469800-1436957772_thumb.

post-132140-0-12921300-1436957776_thumb.

Modificat de kokolino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.    Am o Bora din 1999 cu climatronic. Nu merge clima, nu debiteaza aer rece.

 

Am scanat cu vag-com:    01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191)

                                        30-00 - Open or Short to Plus

 

in sectiunea Auto HV/ AC, la measuring blocks imi da la grupul 007 pe acel senzor -53 de grade. Facand un test din comanda modulului climatronic, apasand cele 3 butoane, imi da aceeasi eroare pe canalul 8 (vent temperature) si pe canalul 40 (evaporator temperature) am -51. Am incercat recodarea modulului clima. A mers doar codul 01000. Nu accepta 11000 sau altele. Cand nu le accepta se recodeaza cu 00000. Am desfacut tot bordul in cautarea senzorului G191 insa am gasit doar G192. M-am uitat pe schema modulului de clima unde am constatat ca de la pinul aferent senzorului G191 nu pleaca niciun cablu, asa ca am desfacut modulul si am unit pinul 5 cu 6 (cum ar veni cei doi senzori G) si pe vag-com a dat temperaturi bune pe amandoi senzori, vreo 24 de grade, cam cat erau. Tot nu debiteaza aer rece. Cineva a zis ca G191 se afla in partea stanga din fata a modulului de clima, unde sunt butoanele de recirculare aer si viteza ventilator. Acolo este un ventilator foarte mic, si o chestie care am masurat-o cu aparatul de masura si nu este intrerupta. Am mai facut un fel de verificare apasand butoanele de recirculare si econ.. acolo 444  000 - deci nici o eroare.

 

Presiuni, freon exista in instalatie. Nu sunt pierderi. Asa ca am trecut mai departe.. Am dat jos scutul si am dat un ochi la compresor. Pe ECON se invarte doar fulia, pe AUTO se invarte cu totul, la fel si pe direct daca este pus compresorul, mufa acestuia desfacuta, fire puse direct la baterie.

Sigurante verificate. Si cele de 30 A de pe baterie, si acolo in bord, usa soferului. Cand am pus compresorul pe direct nu debita nici asa aer rece. La radiatoarele din fata sunt 2 electroventilatoare, unul este pentru apa iar cel mic este pentru clima. Nu se invart. Functioneaza pe direct. Este un releu sub baterie, l-am inlocuit cu altul.. nici asa nu am ajuns la ceva concret. 

 

Ma gandesc ca atunci cand am pus compresorul pe direct nu ar fi trebuit sa dea aer rece ?

La service auto ii destul de aglomerat cand ma duc.. si nu prea pot sa ma tin de programare din cauza serviciului. Cand sunt acolo fiecare incepe cu aparatul de clima sa plimbe freon...

 

Sunt din Cluj - Napoca. As vrea o sugestie, orice sfat sau idee e binevenita.

Verificarile conform DIY facut de mine le-ai facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ciudat, nici eu nu am acel senzor, insa nu primesc eroare pe el. Imi arata tot asa, -53C in blocurile de masura.

Am inteles ca nu toate masinile au aceasta echipare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa urmez pasii conform DIY-ul postat de dumneavoastra, insa.. 

 

releul de sub baterie are intr-adevar  2 mufe, una cu 4 pini dar cealalta are doar 10, din care au contact doar 8.

Ciudat insa faptul ca dupa ce am umblat la releu imi pornesc ambele ventilatoare pe treapta I atunci cand cuplez clima. Cel pentru apa nu se opreste cum ar trebui.

Pana acum nu porneau deloc. Am schimbat si releul cu altul din second, dar nicio diferenta. Se comporta la fel.

Din cauza ca am alta configuratie a mufei cu 10 pini am intrat in ceata in rezolvarea DIY :) nu am gasit nici pe net ceva schema pentru releu: 1j0919506h

 

Sub masina, cu motorul oprit am inceput sa rotesc de compresor. pe masura ce il rotesc se aude un pasait pe tevile ce le deserveste. Sper sa fie bun. El functioneaza cand cuplez/decuplez clima.

 

Ar putea sa mai fie ceva electrovalva care sa inchida sau sa deschida circuitul de freon ? sau este ceva filtru ce ar putea fi infundat ?

Modificat de moghidel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat insa faptul ca dupa ce am umblat la releu imi pornesc ambele ventilatoare pe treapta I atunci cand cuplez clima.

 

Nu e ciudat deloc, asa si trebuie sa mearga.

 

o sa-ti postez schema pentru mufa cu 10 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am si eu un Golf 4 1.6 FSI din 2003. In urma cu vreo luna am avut ghinionul sa mi se incalzeaca apa pana aproape de 130 de grade, s-a aprins becul in bord, tras pe dreapta si asteptat sa se raceasca. Urmatoarea luna am tot testat sa vad daca se incalzeste apa...dupa o luna de teste nici gand sa mai am aceasta problema. Ieri am mers la mecanic si mi-a zis sa o las pornita o perioada si sa verificam. Zis si facut, am lasat motorul pornit, fara clima, fara nimic altceva pornit. Dupa vreo 10-15 minute temperatura a inceput sa creasca pana aproape de 120 de grade. Am verificat ventilatoarele de la radiator si surpriza, amandoua ventilatoarele erau oprite. Am oprit motorul si am observat ca au pornit ventilatoarele. Mecanicul ca s-ar putea sa fie de la computer sau de la chiulasa (pentru probleme cu chiulasa din cate stiu eu ori ai gaze pe instalatia de racire ori apa in ulei si astea nu cred ca le am)....hmmm. Mi-a facut o programare peste abia o saptamana. Eu in frustrarea mea am continuat testele si am observat ca totusi nu se mai incalzeste la mers incet prin oras sau stat la semafor. Diferenta era ca aveam pornita clima. Atunci cand am clima pornita merg amandoua ventilatoarele si apa nu se mai incalzeste. Cu clima oprita nu mai pornesc ventilatoarele decat dupa ce opresc motorul. Este posibil sa fie termocupla? sau este ceva pe partea electrica? a mai intalnit cineva problema asta?

Modificat de laza_tudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am radiatorul de clima spart . vreau sa iau altul dar nu stiu ce marime pt ca am vazut ca sunt diferite masuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara acelasi cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt diferente intre radiatoare ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Din cate stiu,nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand merg cu AC pornit in face figuri masina, nu sta in 900 la relanti, creste si scade cu cateva zeci de turatii. Iarasi la plecare da sa moara, pierde turatii. E normal asa ceva. Stiu ca trage mai greu cu Ac pornit dar totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca iti merg ventilatoarele pe treapta 1 cand pornesti AC. Daca iti pornesc direct pe treapta 2 s-ar putea sa ai acele variatii de turatie... Noroc bun!

Modificat de paulino79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Am un golf 4 din "99 1.9 tdi AHF 110CP.Am o problema ciudata la clima la care nu ii da nimeni de cap. Totul a inceput in felul urmator : am mers sa bag freon si au constatat ca am bobina in scurt.Am schimbat bobina cu alta si tot nu a pornit compresorul de clima.Mecanicul a miscat la nimereala pe la motor ceva fire si a inceput sa mearga compresorul.Dupa 2 zile nu a mai pornit deloc (deci aer rece din parti) .Am schimbat si releul de sub baterie si tot la fel a ramas.S-a verificat tot cablajul si "cica" este ok (asa ziceau cei doi electricieni care au tot masurat cablurile), doar ca arata la senzorul G191 -53 grade.Au desfacut tot ce au putut desface si degeaba ca nu au gasit acel senzor.Am verificat si interfata de climatronic la alta masina si merge.Cand au verificat cablajele au legat pe direct compresorul de clima si mergea (baga aer rece).Are careva idee care ar putea fi problema? Sa fie oare ceva fir corodat pe undeva si sa il fi omis electricienii cand le-au verificat???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA verificarile descrise de mine in DIY dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna! Am si eu o problema cu climatronicul la un Golf 4 ,1.9 TDI , nu imi mai raceste aerul . Cand il setez pe temperatura cea mai mica imi da doar aer la caldura de afara . Am fost la un mecanic si mi-a zis ca freon exista . Ce altceva ar putea fi ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!