Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Si al meu face asa la anumite intervale (poate 30 de minute). Asa a facut de cand il stiu. Dar nu ma deranjeaza. Banuiesc ca e un lucru normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

functioneaza climatizarea se aude fluxul de aer ba mai intens ,ba mai scazut

chestia ast o auzi doar cand masina a stat in soare mult timp si este foarte cald in ia iar tu pornesti climatizarea pe rece la o temperatura mult mai mica decat cea din masina, iar climatronicul are in partea din stanga un senzor de temperatura care detecteaza diferenta mare de temperatura si porneste clima cu o viteza ff mare chiar la maxim, pt a compensa repde temperatura, dar dupa 2-3 minute sigur nu mai auzi zgomotul respectiv si sigur iti scade si viteza ventilatorului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 2-3 minute sigur nu mai auzi zgomotul respectiv...

Ba il auzi si dupa 2 ore daca are chef :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum daca nu functioneaza un motoras care actioneaza clapetele i se vede pe o scanare vag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu imi raceste si face asa :rolleyes: sa vad cand o sa rezolv problema daca mai face cum face acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine apare un zgomot ciudat de motorase care merg in gol, climatronicul merge dar la fiecare pornire se aud motorasele chinuindu-se. Exista o eroare la scanare, presupun ca apare din cauza unei clapete blocate sau ceva de genul. Are cineva idee cum pot sa curat clapetele/actuatoarele ca sa scap de zgomot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil e motorul clapetei de recirculare. asa am si eu eroare dar la mine merge clapeta(am incercat-o cu ventilatorul scos) probabil am vreun senzor al clapetei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil a intrat praf pe-acolo si nu mai face cursa completa. Unde se afla clapeta de recirculare si cum se ajunge la ea? Vreau si eu sa desfac si sa curat sistemul, poate scap de erori si de bazaitul de motorase chinuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu, clapeta de recirculare se afla undeva intre filtru de polen si ventilatorul de la climatizare.Sper sa nu gresesc. :vaidecapulmeu:

PS: ce erori ti-a dat la scanare?

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

predut daniel are si el o problema la climatronic, dar in loc sa foloseasca AddReply sau FastReply, a folosit butonul Report.

Fiind nou inscris il intelegem, nu? :P

Iata problema:

Am o pbl cu ventilatorul de la clima la un passat. Am scos mufa de la ventilator, am pus o bucsa pt ca avea joc iar acum nu mai da curent cand ii fac legatura din nou si nu mai porneste. Am verificat sigurantele inclusiv cele de sub volan cele mari. Totul e ok. Ventilatorul nu porneste pt ca din mufa nu vine curent. Am probat vent. separat la o sursa de baterie si functioneaza. Nu stiu ce poate avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ai facut scurtcircuit si ai intrerupt un cablu bucsa e din fier deci cel mai posibil e sa faca scurt. incearca sa masori cu un multimetru sa vezi daca primesti curent sau daca circuitul este continuu........... :Driver: alte idei nu mai am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema ,ii dau drumu la motor si il las sa mearga , clima ii pe 22 de grade auto , merge cam ~1 min sec se opreste compresorul , dupa ~ 10 30 de sec proneste iarasi si iarasi baga rece , asa functioneaza climatronicul sau este o problema cu el ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e pe auto. Cand a ajuns la temperatura dorita, compresorul decupleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe auto iti seteaza el viteza ventilatorului ca sa ajunga cat mai repede la temperatura dorita. (La mine la temperatura max 27 cred iti baga pe la picioare prin fata ca sa ajunga cat mai repede la temperatura setata). Faza nasoala este ca nu imi porneste mereu compresorul si nu stiu dc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe auto iti seteaza el viteza ventilatorului ca sa ajunga cat mai repede la temperatura dorita

Asta e partea a 2-a. Dar opreste si compresorul daca nu are nevoie de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai freon prea mult pe instalatie cupleaza si decupleaza cam la 20 de secunde, in timp ce iti cupleaza iti merge ventilatoru din partea dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o problema care apare aleator in ultima vreme e accea ca, cu climatronicul oprit ma mai trezesc ca imi baga aer cald in masina! de asemenea,, tot aleator, cand merge pe racire cateodata baga aer rece de imi amorteste mana iar cateodata se simte doar curent de aer,, fara a racii. Ca sa fie mai clar, ambele situatii se intampla la temperaturi mari , de la 28 grade in sus :offtopic:

Modificat de bogwol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat pe forum si nu gasesc nicaieri localizarea exacta a "Senzorului de temperatura aer aspirat " pt climatronic - VW passat B5.5.

Stie cineva unde se alfa? O poza poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme cu senzorul ala? Nu iti baga caldura cumva? Am un prieten care are aceeasi problema.

00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Senzorul respectiv se pare ca ar fi undeva in apropiere de motoras, pe tubulatura cu aerul aspirat. Urmareste piesa nr.13.

post-8441-1218823256_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceeleasi probleme le am si eu ....fluxul de aer se aude cand mai tare cand mai incet , daca stau mult in trafic incepe sa imi bage cand aer cald cand aer rece si ieri a inceput sa imi clipeasca pe afisajul climatronului toate functiile pe care acesta le face ( din cate am inteles am pierderi de freon )

Ce-as putea face cu cele 2 probleme?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima baga rece, dar am eroarea 0313 pe climatronic.

Mersi de poza - o sa o printez si ma ma chinui sa ajung la el.

Am avut apa in compartimentul bateriei si cred ca s-au oxidat contactele.

Demontez (sper sa pot ajunge la el) si apoi revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima baga rece, dar am eroarea 0313 pe climatronic.

M-am exprimat eu gresit. Asta voriam sa intreb: nu cumva baga doar rece si caldura nu baga?

Aceeasi eroare am gasit-o si eu la amicul ala. Sant curios de rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat senzorul G89 - Fresh air intake duct temperature sensor si l-am testat.

Are cam 1,5 KOhm la temperatura camerei (28 grade) iar la racire (pus gheata pe el) rezistenta se dubleaza, iar la incalzire (apa calda de la robinet) rezistenta se injumatateste.

Senzorul merge bine, am curatat mufa de conectare si acum tin sub observatie clima - ea merge fara probleme dar din cand in cand gasesc eroarea 0313 ...

Scule necesare: o cheie Torks 20

Se demonteaza cele 7 suruburi ale torpedoului (3 sus, 2 sub elementele de culisare, si 2 sub bord - sub usa torpedoului).

Se scoate afara (eventual se scoate capacul din dreapta bordului pt a impinge torpedoul afara mai usor) si se scoate mufa de alimentare a becului din torpedou. Torpedoul are niste mici indexoare de plastic care il tin pe pozitie in partea de sus - intre cele 3 suruburi. E mai bine sa desfaceti capacul din dreapta bordului pt a le vedea si a impinge drept torpedoul sa nu le rupeti.

Senzorul:

Se baga mana intre carcasa ventilatorului si peretele despartitor de motor - locul e f stramt si sunt multe chestii care va pot lasa zgarieturi - si se localizeaza senzorul pe pipaite. Mai exact veti da de mufa lui care este cam dublu ca marime decat senzorul. Senzorul se afla undeva deasupra axului motorului de la ventilatorul de A/C - deci va trebui sa va bagati total dub bord si sa pipaita carcasa.

Se rasuceste 90 grade senzorul in sens invers acelor de ceasornic si se extrage inclinandu-l spre volan pe masura ce il trageti afara - are pest 6-7 cm lungime. Aveti grija sa nu pierdeti ganitura de etansare.

Testare - cu un ohmetru. Racit si incalzit - ar trebui sa isi varieze rezistenta destul de mult ( de la dublu la 1/2).

Montare: curatati garnitura senzorului de praf. Stergeti carcasa cu o carpa. In manual se recomanda sa ungeti garnitura cu ulei inainte de montare! Verificati ca garnitura este pozitionata corect pe senzor. Introduceti-l la loc FARA A AVEA mufa pusa - veti avea mai mult spatiu de manevra. Datorita uleiului si pozitiei dificile nu veti reusi sa il rasuciti pana la capat - asta doar daca nu aveti clesti in loc de degete. :icon_thumright:

Conectati mufa si rasuciti-l pana la capat.

Puneti cablul de alimentare la lumina de la torpedou, verificati ca merge lumina si apoi puneti la loc torpedoul.

Este posibil ca piulitele sa se miste la montare si sa nu mai pice gaurile corect - centrati-le pe toate cu un torks de 10 inainte de a va apuca sa strangeti suruburile - torpedoul are niste indexoare de plastic in partea de sus care va permit sa il fixati pe pozitie fara nici un surub pus.

post-12445-1219312859_thumb.jpg

post-12445-1219312972_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca tot nu mi-e clar: deci simptomul era cel care l-am spus si eu, adica nu baga caldura, sau nu prezenta nici o deficienta in functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga si rece si caldura.

Cu alte cuvinte - merge f bine. Sau sunt eu subiectiv - mai stii?!

Dar am din cand in cand eroarea 0313 - si am crezut ca am ceva la senzor. Multumesc de schema - m-a ajutat sa ajung repede la el - a durat cam 40 minute (asta cu tot cu pozat si stat sa se incalzeasca apa in ibric ca nu aveam apa calda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!