Jump to content

Aditivi si tratamente - pro si contra


Golfer
 Share

Aditivi  

632 voturi

  1. 1. Utilizez aditivi/tratamente pentru ulei

    • DA
      106
    • NU
      530
  2. 2. Utilizez aditivi/tratamente pentru combustibil

    • DA
      213
    • NU
      423


Postare recomandată

Super aia cu" las-o" bre  tradeaza" ingineria " multa"..   astept inca certificarea auto sau aviatie   "necertificatului" produs nu articole din reviste.....sau copy paste de pe net linkuri   atitudinea de superioritate sau galagia  verbala nu-ti certifica experienta   crezand ca esti singurul inginer sau detinataorul absolut al adevarului...  iar in legatura cu grupa 3+  sever hydrocracata e "similara" la molecule PAO dar nu "identica"  cu performantele bazei grupa 4 PAO ce are  nativ  VI mai mare ca grupa 3+   din aceasta cauza GERMANIA nu trece pe uleiurile cu baze majoritare 3 sau 3+ full syntetic ci hc sinteze pt a nu induce in eroare pe cei ce vor sintetic cu adevarat.   Nu tot ce straluceste e aur ....

Iar WS2 bilutele israeliene RC-X   se vind pe alibaba.com   (n-a descoperit ORAPI america)cu 15 USD  pe flacon la jumatate de pret  fata de pretul vanzarii in ROMANIA  a bilutelor WS2 ORAPI   

 

http://vn1012038632.fm.alibaba.com/product/149514968-106057755/900ml_NanoLub_tm_Engine_Oil_Additives.html

 

iar scar wear  pe epruveta sau bila 4WEAR  sub 0.4 mm  se obtine cu un banal VALVOLINE nu e nevoie sa pun in motor ORAPI  inca 120 ron  pt un spor de performanta minuscul...

 

http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf

http://www.apnano.com/wp-content/uploads/2012/10/PDS_RCX-leaflet4web1.pdf

 

Si atentie ws2 da un scar WEAR sub 0.4 cu ulei 15w40 ce are un HTHS nativ mare dar provoaca uzura la pornire mai mare ca un 5w30  israelienii stiu asta si stiu sa vanda n-au facut test pe 5w30 pt ca scarul ar fi fost mai mare si produsul nu mai avea perfortmanta /cost  ....

 

Concluzie finala:  PRODUSUL E BUN dar nu aduce un spor de performanta la uzura semnificativ incat sa merite pretul fata de ce exista in piata astazi  (uleiuri superpremium)  De exemplu   KOENIGSEGG supercarul exotic cu 8000 ture in  motor  mama racingului

pe care il tot  aduci in fata recomanda  super premiumul ulei VALVOLINE VR1 5W50 dopat suplimentar cu +75% zddp  nefiind nevoie de supliment de bani cu bilute ws2 ce nu aduc spor de performanta la uzura  semnificativ masina rezistand fara probleme peste norma proiectata la motor si caroserie  sigur VALVOLINE gigantul lubrifierii a auzit de trilute dar nu le foloseste nefiind necesare pt cerinta industriei pt ulei  heavy duty  sau light duty.. sau racing     restul sant experiente placute pt firme de nisa sau pasionati sau marketing  exista dar nu se foloseste decat ultranisa....

 

Zi buna...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa raspundem : "Neo este dublu esteric in cea mai mare masura a gamei lor. Nu sunt deloc mai "sus". Nici nu exista notiunea de "triplu esteric"

sa vedem ce gasim :

http://www.lubrizol.com/PersonalCare/Products/EssentialEsters/SchercemolEsters/default.html :

Familii de esteri  :

    Monohydric Alcohol Esters  ;  Monohydric Alcohol Di/Tri Esters ;  Polyhydric Alcohol Esters ; G-66 Guerbet Ester ;  Ultracas® G-20 Guerbet Ester

si

Acyl positional distribution of glycerol tri-esters in oils: a 13C NMR study Authors: Mannina, L.; Luchinat, C.; Emanuele, M.C.; Segre, A.

Source: Chemistry and Physics of Lipids, Volume 103, Number 1, December 1999 , pp. 47-55(9)

 

Nota Petro - Canada nu are nici 0,00000001 % ester in baza ! si mentionez ca este un ulei formidabil  cu un foarte mare indice de vascozitate peste multe PAO sau Ester. ( se vede din fisa tehnica ) asa ca ai grija de unde iei date . Asa o fi deci si in celelale cazuri ? sigur !! repet daca sustii ceva arata de unde sa vedem si noi

si mai cred ca daca Millers spune ca are triester da-mi voie sa-i cred . banuiesc ca 125 da ani de experienta  le da dreptul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

triaryl phospate esters  este un flame retardant si un antioxidant ce se foloseste in aditivii utilizati in aviatie aprobati de FAA   ceea ce  zamarlacurile jalnice de prin reclame nu au  nici macar SHELL SI MOBIL pt  utilizare in motoare LYCOMING nu au  ......folosesc  Lycoming LW 16702 aditiv in uleiurile lor pt a se califica pt motoarele cu piston LYCOMING.  si n-au nici born nitride nici ws2  in aditivare    ehe   army.....mai scapa voit cate ceva pe la aviatia civila....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cel care a descoperit ceea ce eu stiu de mult ( din 2007 de apnano de unde am si cateva produse !!si de la ei au pornit si ceilalti inclusiv ORAPI  am semnat contract cu apnano din 2007 cand inca erau in faza de cercetare il am si acum .)  Millers oils cumpara de la ORAPI sfere si isi aditiveaza uleiurile lor care sunt apoi aprobate de cine am aratat ce certificari mai doresti ? nu mai revin doar atat :

 

European automotive giant Volkswagen is already partnering with tiny ApNano to develop synthetic lubricants for its high-end product line. The US synthetic lubricant company Hatco Corporation has also signed up with ApNano to develop nanoparticle-based lubricants for aviation, refrigeration and other .

NanoLub is based on a revolutionary scientific discovery -- nano-spheres of inorganic compounds that were discovered at the Weizmann Institute of Science, Israel. Dr. Menachem Genut, CEO and Co-Founder of ApNano Materials, was a co-discoverer of these novel inorganic nanostructures”.

 

Eu pot sa-ti trimit si lucrari stiintifice da e mai greu aici ca si asa ceea ce scriu ocupa mult spatiu :  - cauta si vezi ;  vad ca ai reusit sa citesti cate ceva dar nu prea ai inteles ) si acum ne uitam in dictionare explicative la lb. romana !!

SIMILÁR, similari, -e, adj.:  De aceeași natură, de același fel; asemănător, analog. — Din fr. similaire.( din DEX ) ce inseamna oare de aceeasi natura?   Din dictionar de sinonime  : Similar (similară), adjectiv (Sinonime)  : asemănător, aidoma analog,identic,acelaşi.

 

Aha numai Canada duce in eroare cetatenii si cine o mai fi de teapa lor . Noroc ce noi Romanii am realizat asta .... Compara o fisa tehnica de ex la PC 5w-30 VI = 165  ; PC 10w-40 VI = 156 ; PC 15W-40  = VI 144 sa vedem  cat de prost sta !!!

 

si acum sa trecem la tehnica : o fisa de la ORAPI 2021 la testul celor 4 bile conform ASTM

Aspect ...... fluide opaque ; Viscosité à 21°C ..... 1350 cP ;Couleur ... kaki foncé ;Test d'usure 4 billes 1 heure @ 40 kg ....... 0 sur les huiles additivées ; Densité .......... 0.9 ;Utilisation .......-30 à +300°C ; Compatibilité ........ huile minérale, polybutène, PAO, colza…( le poti lua de pe net  )

Deci testul uzura este ZERO

 

1.Chiar daca testul pe care l-ai vazut este la 15w-40 si ESTE SUB 0,4 e bine sa dau :

Chevron Delo 400 VI = 134 Fball test = 0,599; Shell Rotela 15w-40 VI = 146 Fball test = 0,683 ; Valvoline Premium Blue VI = 139 Fball test = 0,707
( toate 15W-40 )

Tragi concluzii aiurea dar ceea ce este bine este ca israelienii nu  ridica artificial testele cum o fac ceilalti  prin comparatie cu metabond , cu dura lube . As dori sa stiu ce da Wynns la acest test . ( dar are curajul sa dea ? )

 2.Produsul nu este dedicat numai contra uzurii ci asa cum o spune si millers are efect formidabil in reducerea frecarii  de ex se poate masura consumul motorului care invarte cele 4 bile . scade frecarea - scade consumul ; scade frecarea - scade temperatura ; scade temperatura - scade oxidarea uleiului .

Ce sa inteleg ca daca Valvoline  nu are bilute inseamna  inseamna ca nu este buna tehnologia ? .  Gigantul Valvoline nu face uleiuri mai bune dacat Millers sau Shell . Extrapoland mercedes nu foloseste sistemul Dublu Vanos de la BMW cu toate ca este mai bun . pai nu toti cumpara sau inventeaza tehnologie la fel . Millers alaturi de Wiesmann , alaturi de ORAPI si mai sunt au dezvoltat aceste sfere . valvoline nu a participat la asta de unde  stii ca nu a cerut dar nu i sa dat .

Si Volvo acum mai multi ani a cerut motorul de la audi V6 tdi si nu i s-a dat si a trebuit sa-si dezvolte singur un motor mai mare diesel ca nu aveau in gama .

Cu orapi se poate imbunatati un ulei si se poate aduce la un nivel de performanta de top si nimeni din cei care au cumparat nu s-a plans de pret si ca observatii au constatat ca este f bun . O echipa de carturi profesionale din Miercurea CIuc a testat un produs si la revizia anuala la ele nu au constatat nici o uzura ( revizia se face in fiecare an in italia . Niciodata nu s-a intamplat asta . Se numeste Ioan Ungur este dir la perla harghitei si are carturi profesionale . !!! se poate cauta si intreba .

nu ai raspuns la afimatiile lui millers cu perelungirea)  intervalului cu TBN cu oxidarea etc .

 

si fii atent ORAPI nu face produse cu fullerene numai pentru auto - face si pentru industrie si am testat si livrat la multe intreprinderi de top pentru lubrifiere si extinderea duratei de viata la scule de prelucrari . sa vedeti cum se comporta o freza tratata cu nano si aici nu mai este cu parca ( Uzina  Timken  Ploiesti  ; Uzina  UZTEL Ploiesti - agregate foraj  , Agricola International ;  pe motoare Jenbacher de cogenerare  pe langa care un motor de lamborghini sau ferrari este bun pentru stergatoare ; Nota in RO motoarele jenbacher merg cu Sentron de la P.C. )

 

Pentru ca aici s-au pus intrebari de pareri / opinii  si cum pe pareri si prezentari am luat si eu plasa acum 10 ani cu metabond ( cica Ferrari a castigat nu stiu ce concurs cu el - asa incepea prezentarea )am dorit sa nu se mai repete si eu aici sa dau ce ar fi mai bun .  pentru cine vrea sa caute am aratat de ce sustin ca este bun cine il recomanda unde se fabrica si cine se ocupa de asta .

Eu nu detin adevarul absolut ca nu am posibilitati de testare am dorit sa fac si eu asta la laboratorul de testari motoare din Cluj ( cel mai mare din Europa de est - unde m-am adresat unde am trimis documentatie serioasa pe care o am de unde am primit confirmarea ca este extrem de interesanta  dar testele costa 100.000 euro !!!)

la acest laborator am avut discutii foarte interesante cu cei de acolo . si apropo de nanotehnologii am fost si la catedra de TCM - Bucuresti                   ( politehnica ) unde am discutat cu profesori extrem de bine pregatiti care stiu mult mai mult decat mine despre fullerene si rolul lor si mai ales viitorul lor .

Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti

Facultatea Ingineria si Managementul Sistemelor Tehnologice

DEPARTAMENTUL TEHNOLOGIA CONSTRUCTIILOR DE MASINI

Specializarea Nanotehnologii şi Sisteme Neconvenţionale pregăteşte ingineri de cercetare, proiectare şi producţie, pentru a activa în diferite medii de lucru - inclusiv informatizate şi internaţionale, într-o problematică largă: structuri controlate la scară atomică sau moleculară; protecţia suprafeţelor intens solicitate; procese de prelucrare prin electroeroziune, electrochimie, laser, fascicol de electroni, ultrasunete etc., aplicate la materiale metalice, polimerice, ceramice, compozite; conducerea de unităţi economice etc.

Coordonatori specializare :

Prof.dr.ing. Aurelian VISAN;

Prof.dr.ing. Niculae MARINESCU.

 

Director de Departament  :

Tel./Fax: 0741114987  

ionescu_upb@yahoo.com

 

 

 

Asa ca nu le stiu pe toate dar am umblat sa stiu cat mai mult ca este interesanta aceasta tehnologie .

Nota ; cred ca intelegeti ce inseamna protectia suprefetelor intens solicitate si daca aceste suprefete se gasesc de exemplu si in motor !!

 

Cam atat : astept date negative( in afara pretului cu care pot fi de acord ) ca poate le gasiti . Pe mine si cum am spus pe altii deocamdata nu ma omoara pretul in viitor poate dar eu zic ca se scot banii .

 

a sa nu uit cautati si revista de stiinta SCIENCE & VIE : Les nanotehnologies - le propiete stupefiante - la revolution invisible si acolo se arata cum functioneaza aceste sfere cum adera la suprafata si de ce etc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditivul indicat pentru Lycoming este folosit asa este deoarece sunt conditii extrem de grele

Aeroshell atrage atentia sa nu se foloseasca ca au tot ceea ce este necesar . De fapt pe ceea ce se monteaza in Romania se foloseste aeroshell 15w-50

Lycoming accepta aditivii si chiar ii recomanda asa este

 

dar mai demult este folosit tungsten ( sefu eu nu aveam de unde sa aud de tungsten decat prin prisma faptului ca am lucrat unde am lucrat ) iata ce am primit de la un fost coleg de la Aerofina (  SC Aerofina SA - cercetare, productie si testare echipamente militare si civile )

 

Tungsten Disulfide  (99.9% Pure) This product has been used in Defense and Aerospace applications since 1962 It was orginally developed for NASA by Stanford Univeristy Tungsten Disulfide is one of the secrets of the professionals,Between 1962 and late 1973, 10 robotic explorers named Mariner were built by NASA’s. During the later missions some of that durability was due to a new lubricant called tungsten disulfide, developed for NASA by Stanford University. Following this debut, tungsten disulfide (WS2) found its way into industrial applications, primarily in aerospace and defense applications.US Army Airforce is considering using WS2 to extend gearbox life in the event of small arms damage to helicopter lubrication systems.

 

Tungsten disulfide adheres to a substrate surface through a molecular/mechanical interlock and takes on the characteristic of the substrate regardless of whether the substrate is ferrous, non-ferrous, a composite, carbide or plastic. When applied to a substrate material, tungsten disulfide also forms a very thin layer due to the fact that it does not bond to itself. As a result, the dimensions and tolerances of treated parts are not compromised or appreciably affected when a substrate is treated with tungsten disulfide.

 

Tungsten Disulfide (WS2) is dry/solid lubricant powder and is one of the most lubricious substance in world. WS2 offers excellant dry lubricity (COF: 0.03) unmatched to any other substance, including Graphite or Molybdenum Disulfide (MoS2).

 

Now studies are to be placed in intensive hydraulic and motor oils without the use of anti-friction and anti oxidants  additives!. Certification can take years.

 

fara comentarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile vw nu se incadreaza la ce faci tu trimitere     aditivii  PROFESIONALI existenti pe piata  DAR  nu mai mult de 30 ron  sau un ulei premium   fac acelasi lucru sau maxim PANA LA 80% din ce face nanosfera si duce motorul de cade pe caroserie.....asta e treaba  degeaba se descopera fluidul cu frecare 0.00000000000000000  caci oamenii tot CASTROL, sau MOBIL vor cumpara SAU un ulei f f ieftin  dar care respecta norma si tinut maxim 6000km  duce motorul mult peste resursa masinii....alta treaba e la aviatie ,armata ,sau industria aerospace.  unde se arunca uleiul din raft sau piesele daca le a trecut timpul  sant alte restrictii . si MOBIL 1  a fost folosit de NASA  in statia orbitala. EXXON are centrul de cercetare un oras.....universitar cu sute de creiere de top .

http://www.mobil.us/USA-English-LCW/Files/synthetics-history-qa-brochure.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Most people now accept Group IIIs as synthetic,

 

Poate ca eu nu ma incadrez la "Most people". Mai stii? :lol: Hai sa vedem in ce an (1996 e GRESIT) si, in urma carui fapt, grupa 3/3+ a primit dreptul legal de a putea fi marketata drept sintetica, dezlantuind o adevarata "furie a minciunii" intru "maximizarea profitului". DAR NUMAI IN U.S.A. Daca afirmi asta in mod oficial, in Germania, s-ar putea sa faci niscai puscarie pentru inselaciune. Stiai asta? Hai, epateaza-ma cu ce stii despre chestia asta! Poate te "premiaza" Petro Canada, ai "tai" :lol: ...

Nu am studiat Petro Canada fiindca nu ma intereseaza deloc "marii maestri a hidrocracatului". Baza lor trebuie corectata cu PAO sau ester ca altfel ingheata la temperaturi penibile de doar cateva grade sub zero. Asta apropos de superioritatea HC-ului asupra sinteticului autentic...

E posibil sa ai dreptate si ORAPI acela sa fie un produs foarte bun. Nu te contrazic! Mai pune-te la punct cu teoria ca sa poti avea autoritatea de a sustine un asemenea produs.

Sunt curios cum influenteaza folosirea lui, bazicitatea si capacitatea antioxidativa a uleiului in care este introdus. Cu "four ball" si chestii d-astea, sa stii ca ele sunt "fumate" deja. Legatura cu solicitarile din interiorul motorului este destul de vaga. Ca si alte teste de "prostit prosti".

Mai relevanta mi se pare experienta aceea a baiatului cu karturile. Poti posta poze si marturii ale "impricinatului"?

Dupa cum vezi, nu sunt o "bruta insensibila" ci incerc sa iau ce-i bun din ceea ce anima viata unui om la un moment dat. In cazul tau, tungstenul. Poate chiar voi folosi si produsul vreodata. Dar trebuie sa ma mai si conving(i) mai presus de orice indoiala ca (macar) nu este daunator. Cu nimic. Acesta ar fi un punct de plecare.

Multa sanatate!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt dan nano, de ce nu trimiti un e-mail la vw germania sa-i intrebi ce parere/recomandare au pt acest produs?

 

si ai putea pune filmulete pe youtube cu un motor cum merge inainte si dupa adaugare aditiv, ca fapt divers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca discutia, initiala despre aditivi, s-a dus spre uleiuri, ceea ce nu prea are legatura cu topicul de fata.

 

Din punctul meu de vedere, aditivii care reduc frecarea si din care face parte si acest Orapi/Nanolub sau cum s-o mai numi sunt cele bazate pe lubrifianti solizi:  disulfura de molibden (MoS2), disulfura de wolfram/tungsten (WS2) si nitrura de bor (BN). Asa ca ele trebuie comparate intre ele, pentru ca aici se da batalia. Degeaba comparam cu Wynns Super Frinction Proofing care inteleg ca este un adaos de ZDDP, Duralube sau STP Motor Honey.

 

Ce aduce in plus  WS2 fata de MOS2, care este la sfert de pret? Merita diferenta de bani cand pui aditivul intr-un motor de uz general? Nu vorbesc aici de avioane, elicoptere sau aplicatii industriale, acolo sunt alte cerinte SI alti bani!

Comparand diferentele intre WS2 si MoS2 de aici eu nu vad un motiv foarte evident pentru care as alege WS2 in defavoarea MoS2 avand in vedere raportul de preturi. Totusi aditivul trebuie adaugat la orice schimb de ulei, asta inseamna costuri de intretinere cu 50-100% mai mari. Pentru un utilizator casnic, care face 15-20k km/an nu are nici un sens. Pentru flote cu sute de mii de km/an, da, poate merita, dar aici pe forum nu avem nici  flote, nici camioane, nici avioane, nici tancuri. Haideti sa discutam pe un scenariu realist!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este aici discuta de aditivi eu am incercat asta dar am fost atras pe ulei

Si ca un mic raspuns cu Germania in mod oficial P.C. filiala germana este certificata si omologata ca atare sintetic unde e sintetic  altfel nu se vinde !!.

( citeste ) The definition of Synthetic is ( by Exon Mobil http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Synthetics/What_Is_Synthetic_Motor_Oil.aspx) Synthetic motor oils (such as Mobil 1) contain more highly refined base oils than those used in conventional mineral oils, which can offer you better protection and performance. .....The difference is that synthetic oils undergo numerous additional highly advanced distilling, refining, and purification processes - and therefore are of a higher purity and quality than conventional mineral oils. !!!  . lasa-i pe cei din domeniu sa comenteze .ca utilizator poti comenta beneficiile  Cum ramane cu tri - esterii . ?

 

Despre aditivi scriu separat ca poate scap de "specialisti"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivii din ce stiu pot fi solizi si lichizi ( denumire generala ) Eu sunt impotriva celor chimici ( lichizi ) deoarece pot oxida , pot distruge uleiul pot da efect sinergic  ca sa nu mai vorbesc de faptul ca pot distruge mai repede catalizatorele DPF . Aditivii dau cenusa sulfatata in procent mai ridcat iar producatorii de ulei constransi de mediu inceara sa o reduca .

 

aditivii solizi care pot fi cu MoS2 , BN , adaug teflon , WS2 prin ce se deosebesc ? buna intrebare ca si cea cu pretul ca si asta conteaza . ? In primul rand asa este cat mergi cu masina pe an ? daca mergi putin atunci nici uleiul sintetic nu conteaza poate sa fie semisintetic il schimbi oricum la un an si gata .

 

acum ridic problema pentru cineva care are si ceva banuti si  merge f mult ca aici e problema . problema mai apare la calitatea fabricatiei motorului  la calitatea sau autenticitatea uleiului la modul de exploatare , la mediul ambiant ., la cat de des opresti / pornesti motorul si mai sunt .

 

din ce stiu si am studiat : MoS2 - molibden are trombocite ( la nivel molecular) sub forma de prisma deci muchii care generaza oxidarea , mai mult se pot aglomera inrautatind frecarea iar ca date tehnice rezista la 250.000 psi lubrifiaza intre -185 grd C si + 350 grd C . Deci problema :  oxidarea , ceea ce nu e de dorit . inert ca substanta si non toxica

 

BN = s-au fabricat sfere la nivel nano din carbon - grafit ca are coeficent de frecare 0,15 minim  ( uleiul are 0,12 ) sferele rezista la incarcare mare sunt inerte chimic dar deoarece rularea se face pe suprefete rugoase pot aparea probleme la rulare :  apar socuri care pot duce la spargerea lor cu consecinte nu prea bune intr-un motor zic eu . pentru aplicatii industriale este foarte bun . Aici conteaza pretul . mai mult nu cunosc . daca iau coeficentul de frecare constat ca este mai mare decat la ulei dar s-ar putea sa fie ceva de capul lui .

 

teflon : coeficent de frecare 0,04 , rezista pana la 300 grade se pot fabrica si aici sfere dar iar intreb cum ruleaza pe suprafete rugoase si cum ramane cand ajung in preajma segmentilor de foc la piston unde avem temp mari . DUPONT a indicat sa nu fie folosit in aditivi de motor ( cel care produce tefon si au fost procese pe tema asta  )

 

WS2 - am dat ceva date si mai sus . are coeficent frecare 0,07 static si 0,03 dinamic ( deci sub teflon ) lubrifiaza de la - 273 grd C la 650 grd C rezista la presiuni de 400.000 psi  . iar coef de frecare la 20.000 psi este de 0,04 si atentie la 200.000 psi ajunge la 0,02 !!! inert ca substanta si non toxica

S-au fabricat sfere si atentie sunt elastice si se prezinta ca structura tip ceapa ( sfera in sfera  ) ceea ce duce la exfoliere apoi lipire de suprafata de rulare ( acopera suprafata care o lubrifiaza ) si deci disparand contactul cu oxigenul nu mai oxideaza - foarte important . . sferele fiind elastice pot rula sau glisa pe asperitati

 

eu am dat WS2  acelui  posesor de karturi am dat si numele .. am dat mecanicilor lui Titi Aur , am dat la Turbotehnics Cluj detinatori de masini ce curse

si sunt f multumiti . Ce sa dau filme ca se poate spune ca sunt trucate asta e una testele nu sunt relevante ( avem in motor aliaje , majoritare fiind neferoase ) dar exista si filme serioase pe care le am .

 

pretul de ex la WS2 nu este mare zic eu  comparativ cu dura lube , metabond etc . la ce face . scaderea frecarii enorm , a uzurii , a consumului

( transforma toate uleiurile in energy conserving ) a noxelor si foarte important a oxidarii . se poate cel putin dubla intervalul de schimb ( in datele produsului este trecut de pana la 5 ori ) . deci economiile sunt substantiale decat fara acest lubridiant solid . ( cum justificati cresterea costurilor cu 50-100% ? )

 

Cineva aici  a cerut o certificare ca acest WS2 lupta impotriva oxidarii si am sa arat asta (la ce mijloace sunt aici)  pentru cine doreste sa studieze si in acest caz spicuiesc dintr-o lucrare de doctorat

EFFECT OF FULLERENE CONTAINING LUBRICANTS ON WEAR RESISTANCE OF MACHINE COMPONENTS IN BOUNDARY LUBRICATION
by ( efectul sferelor continute in lubrifianti pentru rezistenta la uzura in lubrifierea la limita )
Andriy Titov  A Dissertation Submitted to the Faculty of New Jersey Institute of Technology in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of
Doctor  in Mechanical Engineering Department of Mechanical Engineering
January 2004 ( veti vedea ca MOS2 se foloseste in general in uleiuri industriale , vaseline  mai jos inegrit - din lucrare deci aveti si de aici un raspuns )

"

...Most antiwear additives contain sulfur, chlorine, phosphorus, boron or their combinations. Molybdenum disulfide and graphite are common examples that are generally used in greases, some industrial oils and various break-in lubricants. In general, antiwear agents are commonly used in engine and gear oils, automatic transmission fluids, power steering fluids and tractor hydraulic fluids........ Fullerenes can be used as possible admixtures to different lubricants and conventional oils in order to increase antifrictional properties, wear resistance and even anticorrosive properties. Another beneficial aspect of fullerene use as lubricant additives is their strong absorption ability. There are works [47, 48], which describe strong
absorption force of fullerene and nanotubes. This leads to the idea that they can function as oxidation inhibitors......The summary of the presented hypothesis can be expressed in the following statements:
• Fullerenes are soluble in mineral oils, possess high chemical stability and do not react with the base lubricant or the contact metal surfaces.
• Fullerenes have high compression stability and the pressure developed in real contact area is insufficient to break them down.
• Fullerenes as hard particles cannot be easily squeezed out from the asperity contact and can be partially or fully pressed into the surfaces in contact.
• Fullerenes act as minute hard balls, partially reduce direct asperity contact and, therefore, decrease wear of contacting functional surfaces.
Fullerenes can function as oxidation inhibitors by scavenging free radicals and later rebuild them into new harmless structures.

 

 

 Another valuable property of fullerenes is that they may act as anti-oxidation agents, thereby lengthening lubricant service or storage life. Fullerenes may combine with and modify peroxides (initial oxidation products) to make them harmless. "

 

Deci fullernele actioneaza in uleiuri conventionale ca aditivi anti uzura cu propietati anticorozive si ... pot fi considerate ca inhibitori de oxidare deoarece se combina cu peroxizii  !!!

 

( asta este pentru specialistul in esteri, pao , HT , LM , sintetic si ce mai vrea el  din care spicuim :"Sunt curios cum influenteaza folosirea lui, bazicitatea si capacitatea antioxidativa a uleiului in care este introdus " .... .nu mai dau .  sincer ai trecut de intelegerea ecuatiei de gradul I ? daca da cauta lucrarea citeste-o tradu-o si mai vorbim .  )

 

Repet sunt spicuiri dintr-o lucrare de doctorat sustinuta la Harvard !! 

 

Acum ca realitate

Motorul merge excelent si este silentios

am utilizatori care pe mercedes sprinter au ajuns la 60.000 km fara sa schimbe uleiul ( fac curse regulate italia romania )

am utilizatori care la fel cu ford transit ( ploiesti - spania ) schimba dupa 35.000 dar uleiul este excelent ar mai merge mult

am utilizatori de tir care au parcurs 120.000 km / schimb

consumul scade cu o medie de 4-5 %

la un tir care consum in medie 35 litri / 100 km la 2,4 % dat din teste / 40 tone incarcare ( pe care le am din israel ) rezulta o economie de 0,87 litrii / 100 km  ; la 10.000 km rezulta o economie de 87 litrii ( asta numai ca economie de carburant )

la o masina mica la un consum de 7 litrii / 100 km avem la 4 % economie la 10.000 km un beneficiu de 28 litrii . ( la fel numai ca economie de carburant) Nota producatorul spune ca economia este mai mare la carburant adica peste 5 %

 

 

deci cred ca merita banii

 

Astept opinii pro si contra . Nu neg ca poate sunt si alti aditivi chiar chimic care pot fi buni dar nu pot sa cred ca un aditiv de 30 lei aduce ceva fata de un ulei sintetic de calitate  .

astept observatii la ce am scris mai sus poate am gresit sau poate nu am date corecte . Eu m-am straduit sa caut ca am folosit metabond fara sa am nici o ezitare si am gresit enorm . Nici acum nu stiu cine il fabrica si unde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nec 100 las-o cu PC   si dau 2 ex ca sa vezi puritatea nu este 99 % ci 99,9 % si pe bidoane  scrie fullsintetic 100 % si asa este omologat si in germania si in anglia si in sua si in canada .(Din P.C. GERMANY : Doch das ist noch nicht alles. Petro-Canada Duron Synthetic 5W-40 schnitt bei allen Verschleiß- und Abnutzungsprüfungen genauso gut oder besser als das teurere vollsynthetische Hochleistungsöl eines führenden Mitbewerbers ab.) 

 

Eu nu am spus ca esterul nu este bun este mai sus decat grupa 3 asta e cert

acel de 7 ori campion sa testeze si millers oil si sa vada  eficenta  sau a testat si separat fullerena adaugata in ulei ca sa faca comparatie . daca nu stie sa-l intrebe pe Sebastian Loeb ( care utilizeaza millers . ) Millers a spus clar uleiurile cu fullerene pot fi folosite de mai multe ori si da si date de eficenta si cred ca se pricep cel putin mai bine ca tine

atentie la ce ulei utilizeaza ei si acel rally man si sebastian loeb . unde il gasesti sa stim si noi si altii sa sa nu mai utilizam aditivi si cat costa / litru

 

cand ne spui si noua lucruri pe care le stii sigur ? ca asta cu germana si cu traducerea ai dat-o in bara .

 

promit ca voi studia si ce spune acel Rally Man iar tu studiaza in DEX de SINONIME  diferenta dintre similar si identic si mai traduce o data ceea ce este in germana despre PC 5w-40 de ex .

 

 am dat o lucrare a unui cercetator despre sfere si intreb de unde cunosti ca sferele au o influenta infima ?  ca ANDRY TITOV spune alceva . Poate ai si tu vreo lucrare si daca da arata-ne si nou sa vedm si noi .

 

Eu mentin ca la ce ulei avem prin romania si la conditiile de circulatie ws2 merita folosit  si mecanicii lui Titi Aur la fel spun si  folosesc MOTUL ,

 

Asa ca revin-o cel putin la ce scriu eu cand stii cate ceva sigur 

 

astept sa vedem poate mai este si altcineva care stie mai multe de aditivi ca noi ca pe mine ma intereseaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ne mai apropiam de realitate :)

 

 

Acum ca realitate

Motorul merge excelent si este silentios

am utilizatori care pe mercedes sprinter au ajuns la 60.000 km fara sa schimbe uleiul ( fac curse regulate italia romania )

am utilizatori care la fel cu ford transit ( ploiesti - spania ) schimba dupa 35.000 dar uleiul este excelent ar mai merge mult

am utilizatori de tir care au parcurs 120.000 km / schimb

 

 

Sunt foarte curios sa aflu cum au dedus respectivii ca mod lungii durata intervalului de schimb. Exista ceva analize de ulei facute inainte de adaugarea aditivului si dupa, eventual intre schimburi? Imi vine greu sa cred ca acest aditiv cu WS2 poate lungi intervalul de schimb si nu prea inteleg cum previn oxidarea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata ce spune unul ce stie cu raliurile de 7 ori campion despre un ulei grupa 5 nici macar 4 ce mareste viata componentelor cu 300% fara trilute bilute ci prin simmpla utilizare a bazei esterice (Renewable Lubricants)

 

Cu asta ai lovit destul de "sub centura". :lol: Acela este "campionul absolut". Renewable Lubricants nu are rival. Nici nu poate avea. Cred ca merge si ca baza nativa, neaditivat. Este pur si simplu prea bun. Asta cu trilutele si cu Petro Canada full synthetic in... Germania...Ce sa mai zic? :lol:

As fi curios sa foloseasca cineva dupa RLI Biosyn si apoi sa comenteze ceva despre trilute. Chiar foarte curios...Sau dupa aditivul "Booster Pak"...

Bafta la toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este foarte simplu . oxidarea se controleaza cu hartie de turnesol asta e una si foarte simpla  si a doua acum 1 an si ceva am facut  o analiza la un ulei dupa 30. 000 km unde am masurat vascozitatile la 40 si 100 grade si oxidarea contra la 150 lei si era in parametrii .

 

pai sa vedem ce face uleiul  : unge si raceste motorul , curata piesele , le protejeaza de oxidare , etanseaza  si ....ne da batai de cap in al  alege :)))

 

Temperatura influențează negativ oxidarea uleiului. Cu cât temperatura este mai mare și în prezența oxigenului cu atât oxidarea uleiului este mai pronunțată.

De asemenea acizii rezultați în urma procesului de oxidare al uleiului au efect coroziv asupra pieselor metalice precum și asupra straturilor antifricțiune de pe pistoane, tacheți, etc. Funcționarea motorului la temperaturi înalte (turații mari), timp îndelungat, accelerează procesul de oxidare al uleiului.

 

Hydrocarbonul ( uleiul ) in prezenta oxigenului se transforma  peroxizi din care rezulta produse insolubile ( cauciucuri si slam )

 

acum ce fac fullerenele : 1  reduc tmperatura de functionare la ulei deci reduc oxidarea ( prin scaderea coeficentului de frecare enorm )

                                        2 acopera materialele ce trebuie lubrifiate prin exfoliere si intrerup contactul cu oxigenul tungstenul acopera perfect     

                                           piesele pe care ruleaza si deci coroziunea este inlaturata

                                        3.tungstenul se combina cu peroxizii neutralizandui 

                                        4.tungstenul nu oxideaza deci nu formeaza oxizi cum o fac neferoasele si feroasele care trec in ulei  

 

 

 

 

acel rally man a testat un ulei dar cum l-a testat era chimist a facut analize este producator de ulei cum a facut-o ?

banuiesc ca pentru bani a ridicat nivelul acelui ulei si vad ca testul este in anul 2000 deci acum 14 ani .

nu contest calitatile esterilor sunt foarte ridicate da acum ca au randament 300 % ramane de vazut .

 

cosmonautul care a facut reclama la Dura Lube a fost anchetat de FTC - USA pentru ca nu avea pregatirea necesara in domeniu .

 

nare nici o relevanta pentru anii 2013- 2014 ( nota tehnologia evoluiaza )

 

fullerenele sunt testate de zeci de institute de cercetare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata o eticheta cu un bidon ulei  Petro Canada cu cod de bare cu 4 la inceput  pe care scrie vollsyntetische  si te cred  . nu vad pe site la meniu la petrocanada Germany nicaieri la GAMA DURON -E nicaieri vollsyntetische , cum scrie la RAVENOL cele cu V in codul uleiului sau la LIQUY MOLLY pe site-ul german  cele cateva putine  full (100%) syntetice...

deci confunzi uleiurile in germania exista

vollsyntetische(fullsintetic)

syntetische(syntetic)

teilsyntetische (semisintetic)

 

 Nu pun nici 0.1 % din userii forumului  un aditiv oricare ar fi el de bun care costa 120 ron, aplicatiile de racing nu fac subiectul topicului, pt ca userul normal nu participa la raliu, cu motorul, pe userul normal il intereseaza ceva aprobat de un consttructor si pana in 30 ron cum ar fi TESTATELE de constructori.

 

wynns friction proffing professional formula  si

BG-MOA  folosit in reprezentantele GM din SUA  ce costa ambele in jurul a 30 ron  si se gasesc in ROMANIA si au testarea unui constructor consacrat. 

deci raport performanta cost maxim...

Sigur exista in laboratoarele de cercetare ale gigantilor lubrifierii de pe glob uleiuri ce fac motorul sa duca 2 milioane de km dar sant inutile pe piata si ca pret si ca performanta cost deoarece uleiurile medii  din 2014 din raft din Romania schimbate la timp (pana in 10000 km max ) verificat uleiul din 1000 in 1000 km si tinut la linie pe joja   si cu motor flush la 3 schimburi de ulei duc orice motor peste 400000 km LA ORICE MASINA FABRICATA DUPA ANUL  2000  ce nu a fost distrusa de proasta intretinere  sau exploatata nerational  ........deci mult peste norma proiectata a masinii (varsta maxima de casare in vest e 12 ani statistic) iar la masinile trecute de 12 ani nimeni nu da 120 ron sa bage ceva in ulei......    30 ron da oricand........deci te cred si  nu zic ca nu e bun produsul si  ca vrei sa-l vinzi dar  esti in gama de ultranisa cu el si acum si peste cel putin  10 ani...

Aditiv nano pt ulei  are si PRO-TEC  GERMANY la 60 ron  FLACONUL  si poate fi gasit la orice magazin  sau boutique auto piese import ce lucreaza cu   AU.......AL  punctele inlocuite cu litere intre    AU......AL le stiu magazinele de piese auto .Iar cu ce fluide se folosesc in racingul medium  din 2014  nu cel de top santem ff la curent...nu trebuie sa-l intrebam pe profesionistul TITI AUR sau pe mecanicii sai..

 

http://www.fluidsinmotorsport.co.uk/catalogue/fluids-cata-2014.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Intai trebuia sa citesti dictionarul explicativ al limbii romane sa inveti despre similar , identic etc . ca este simplu . Nu trebuia sa te bagi la ceva complicat pentru tine

da ca sa te ajut o luam ca la clasa I :1 bati  www.petro-canada de. vezi sigla cu 99,9 ( paharul )  apoi intrii la Automobil , apoi dai click pe DURON SYNTHETIC si vei citi : Duron Synthetic 5W-40 - Ein vollsynthetisches Öl, das den strengsten Anforderungen für ganzjährigen Schutz genügt. 
Detaillierte Informationen

 

eu am aratat ca WS2 merge in aplicatii de racing dar am aratat prin expunerea lucrarii lui TITOV de la Harvard ca WS2 reduce fantastic uzura si oxidarea si  merge in orice tip de aplicatie  NORMALA . cum sa fac sa intelegi . ma intereseaza extrem de putin parerea ta ca nu merita . Aici am dat despre WS2 pentru cine a intrebat daca merita un aditiv si ce efecte are . Eu de ex nu as da 30 lei pe un aditiv ca sigur nu face nimic mai ales ca este chimic . Cu motor flush las-o ca nu este indicat si asta e o prostie . mai intreaba pe cineva .

 

mai citeste de PRO - TEC care  o fi avand nano dar nu cu tungsten deci ce nu pricepi . Am inteles ca nu doresti sa-l folosesti ca este scump pentru tine ok . dar sa stii ca se vinde si bine este intradevar la inceput dar sigur v-a exploda asa cum s-a intamplat in Serbia , Grecia , Finlanda , Suedia etc . e prea bun ca sa nu fie folosit . sa vezi cum spun italienii ca-l au (cauta si vei vedea ca spun ca sunt mandrii ca au asa ceva ) eu ma bucur ca si in Romania este asa ceva adica un produs cu tehnologie da varf.  nu numai americanii , nemtii, etc .

atentie stii cate masini se defecteaza azi ? ai facut o situatie cu  ce cad la ele ? si sa schimbi uleiul la 10.000 foarte bine ;  noi astia care folosim asa ceva il schimbam la 25.000 - 30.000 km fara probleme .nota mecanicii lui Titi Aur il folosesc si pe masini normale iar unii care au motociclete si acolo !!!

dupa ce citesti de PC daca nu pricepi lasa ocupa-te de aditivul de 30 lei  care la achizitie costa de fapt 10 lei .

 

ma uit la cel care a spus de renewable oil ca e cel mai bun sa caute si el PC in germania poate va ajutati. ca vad ca pentru voi nici un profesionist in tribologie ( stiti ce este aia ? ) nu conteaza . Da asta e caracteristic in romania . atentie la ceea ce voi da mai jos ( se vorbeste de aditiv anti frictiune solid !!! )

 

si acum despre renewable sa vedeti cine il fabrica ( ulei de baza si ce aditivi are )

Patent application title: LUBRICANT COMPOSITIONS FROM RENEWABLE BASE STOCKS WITH IMPROVED PROPERTIES

Inventors:  Exxonmobil Research And Engineering Company

Assignees:  EXXONMOBIL RESEARCH AND ENGINEERING COMPANY

IPC8 Class: AC10M12960FI

USPC Class: 508449

 

Class name: Solid anti-friction devices, materials therefor, lubricant or separant compositions for moving solid surfaces, and miscellaneous mineral oil compositions lubricants or separants for moving solid surfaces and miscellaneous mineral oil compositions (e.g., water containing, etc.) rosin, tall oil, or derivatives of indeterminate structure thereof

Publication date: 2013-08-22

Patent application number: 20130217606

Read more: http://www.faqs.org/patents/app/20130217606#ixzz2s0FumvZO

 

Aditivii solizi castiga maestre degeaba va opuneti ( este datat  2013 deci de ultima ora si este exxon !!! )

 

DECI SUTIN CA UN ADITIV SOLID merita SI VAD CA SE ALATURA SI EXXON MOBIL .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste aici:

http://www.renewablelube.com/

si incearca sa intelegi foarte bine mesajul meu:

"Daca prostia ar durea o gramada de oameni s-ar tavali in chinuri". :lol:

Oricine are cat de cat idee de ce vorbesc eu va intelege cam cata "inginerie" cunoaste cineva care da un link precum cel din postul tau, drept exemplu.

Te mai cheama si Pacala? :lol: Parazitii au o piesa ce pare a-ti fi dedicata. Nu vei ghici niciodata care...:lol:

Bafta maxima si mult succes in viata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu vad aprobarea unui constructor consacrat ci copy paste de pe net cu articole despre nanolubrifiere dar n-au legatura cu certificarea produsului.

in rest   povesti cu cumparatori din ROMANIA, trimiteri la specialisti din RO ce n-au nici un motor proiectat pe o masina din UE doar experiente pana la revolutie  cu carburatoare de Dacie si bricolaj pe masini facute de altii   in garaj in spate la facultate de  transporturi in regie la politehnica  un fel de PIMP MY RIDE  ..sant satul de marile creatii ale marilor specialisti in motoare din ro   ,motoarele lor sant la fel de performante ca si cele din tot estul europei le am vazut sparte ,uzate si desfacute de zeci de ori in ultimii 25 de ani, si sant licentele unor motoare uzate moral din vest.

Testele se fac in centre de cercetare ale marilor firme cu milioane de motoare produse si zeci de motoare brevetate  de PROFESORI DOCTORI  absolventi de universitati cu traditie in domeniu,cu zeci de ani de cercetare si zeci de articole publicate in marile publicatii recunoscute mondial...

 

Cam asa se testeaza uleiul si se aproba la vw  

Deocamdata nu specifica ca ar tb sa se adauge nimic suplimentar fata de ce s-a pus la fabrica de ulei    pt ca masina sa reziste normei proiectate  daca este intretinuta corespunzator 

 

http://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Whats-New/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

 

Eu renunt la polemica constient ca nu pot convinge un vanzator de un produs ca marfa lui nu e cea mai cautata astazi  chiar daca ar fi cea mai buna din lume...

 

ORICUM succes la vanzari  !

 

PS . Vorbitul cu aere de superioritate de  lube   specialist   si  ciorba de cuvinte conving atehnicii dar nu pe toata lumea.

in jargon de strada cel putin eu nu pot fi batut dar nu-l folosesc din respect pt userii forumului..

 

Notele si certificarile se dau in amfiteatre nu pe forum     

Si pentru cei care au mai citit cate ceva despre uleiuri pot vedea aici cat de departe sant unii cu lichide ungatoare ambalate vandute pe net sau in boutique   mai  aproape sau mai  departe de acest fenomen al lubrifierii..

 

http://www.exxonmobilchemical.com/Chem-English/synthetics-formulation-guide/books/demo/synthetic-lubricant-base-stocks-formulations-guide-en.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu vad aprobarea unui constructor consacrat ci copy paste de pe net cu articole despre nanolubrifiere dar n-au legatura cu certificarea produsului.

in rest povesti cu cumparatori din ROMANIA, trimiteri la specialisti din RO ce n-au nici un motor proiectat pe o masina din UE doar experiente pana la revolutie cu carburatoare de Dacie si bricolaj pe masini facute de altii in garaj in spate la facultate de transporturi in regie la politehnica un fel de PIMP MY RIDE ..sant satul de marile creatii ale marilor specialisti in motoare din ro ,motoarele lor sant la fel de performante ca si cele din tot estul europei le am vazut sparte ,uzate si desfacute de zeci de ori in ultimii 25 de ani, si sant licentele unor motoare uzate moral din vest.

Testele se fac in centre de cercetare ale marilor firme cu milioane de motoare produse si zeci de motoare brevetate de PROFESORI DOCTORI absolventi de universitati cu traditie in domeniu,cu zeci de ani de cercetare si zeci de articole publicate in marile publicatii recunoscute mondial...

 

Intrutotul de acord. In opinia mea, afirmatii extrem de pertinente.

Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cate intrebari. Nu caut sa neg efectele WS2-ului ci vreau sa inteleg procesul din spate.

 

este foarte simplu . oxidarea se controleaza cu hartie de turnesol asta e una si foarte simpla  si a doua acum 1 an si ceva am facut  o analiza la un ulei dupa 30. 000 km unde am masurat vascozitatile la 40 si 100 grade si oxidarea contra la 150 lei si era in parametrii .

 

Temperatura influențează negativ oxidarea uleiului. Cu cât temperatura este mai mare și în prezența oxigenului cu atât oxidarea uleiului este mai pronunțată.

De asemenea acizii rezultați în urma procesului de oxidare al uleiului au efect coroziv asupra pieselor metalice precum și asupra straturilor antifricțiune de pe pistoane, tacheți, etc. Funcționarea motorului la temperaturi înalte (turații mari), timp îndelungat, accelerează procesul de oxidare al uleiului.

 

Oxidarea uleiului... inseamna ruperea legaturilor hidrocarburilor din ulei in prezenta oxigenului. Corect? Uleiul va intra permanent in contact cu oxigen, WS2 nu poate opri asta (vorbim de 4-5L de ulei si cativa ml de WS2, deci nu-mi este clar cum realizeaza incetinirea oxidarii la un nivelul in care poate dubla intervalul de service).

Oxidarea duce la marirea vascozitatii uleiului, hartia de turnesol masora PH-ului solutiei. Nu vad legatura intre cele doua. In timp ce motorul functioneaza se creaza acizi ca urmare a reactiilor din motor, acizi ce sunt neutralizati de detergentii din ulei (bazele - TBN-ul). TBN-ul scade ca urmare a acestor reactii de neutralizari, dar totusi asta nu e oxidare ci vorbim de reactii sufului din combustibil.

Oxidarea este accelerata de temperaturile inalte, de acord. Dar un motor ce functioneaza in regim normal, nu are parte de asa ceva. Cu cat sa scada WS2-ul temperatura uleiului incat sa injumatateasca sa zicem oxidarea? Presupunand ca un motor functioneaza in regim normal cu uleiul la temperatura de 100 grade C, daca ii punem WS2 va functiona la 50 grade C? Ma indoiesc...

Care este curba oxidare vs temperatura si cu cat reduce WS2 temperatura de functionarea a motorului? Ca aici eu inteleg ca WS2-ul ajuta doar in conditii foarte grele, nu regim normal.

 

 

                                        2 acopera materialele ce trebuie lubrifiate prin exfoliere si intrerup contactul cu oxigenul tungstenul acopera perfect     

                                           piesele pe care ruleaza si deci coroziunea este inlaturata

Acele cateva mg sau grame de WS2 din solutie sunt capabile sa acopera in intregime intregul motor?

 

 

 

                                        3.tungstenul se combina cu peroxizii neutralizandui 

 

 

Asta inseamna ca el se consuma si nu mai acopera motorul, deci celelalte avantaje scad pe masura ce trec orele de functionare.

 

 

 

                                        4.tungstenul nu oxideaza deci nu formeaza oxizi cum o fac neferoasele si feroasele care trec in ulei  

Nici MoS2/BN nu fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca confundati linkuri cu lucrari . am inteles ca nu stiti nimic si imi dati lectii cu similar si identic . cum ramane cu traducerile la fullsintetic si ca petro canada nu are . vad ca nu confirmi ca ai gasit - e prea greu ti-am dat pas cu pas si daca nu ai gasit te legi de institutii de invatamant superior denigrand . ai auzit Dumitru Mangeron ( prof dr. de mecanica unul din cei mai mari savanti ai lumii )de ecuatiile Mangeron dupa care Ford proiecteza masini , Ai auzit de Prof Dr. Grumwald ( teoria si calculul motoarelor pentru auto ) pentru care toata floarea cea vestita a apusului ii raman recunoscatori ai auzit de centrul de cercetari TITU Renault unde presedinte este un roman fost presedinte la Toyota Canada ? stii cumva ce motoare proiecteaza acolo si cine ? Te legi si de est ai auzit de motoarele TATRA ca si acum sunt in top pe camioane . ati vazut centrul ce cercetare motoare din Cluj - cel mai mare din Europa de est si peste multe din vest ?unde lucreaza profesionisti Contestati sau comentati ceea ce mari concerne gen SUNCOR & PETRO CANADA INCLUSIV EXXON MOBIL spun despre grupa 3 si multi altii .

V-am dat sa cautati lucrearea unui savant da la New Jersei despre fullerene ati citit-o aveti ceva sa-i reprosati . Wiesman Institute of Science are nevoie de VW pentru certificare ? sau ORAPI furnizor pentru OTAN sau ARIANE . Asemenea intitute de prestigiu nu se duc sa-si certifice produsele . pai am vazut uleiuri " no name " cu certificari VW . O certificare din partea unui constructor inseamna bani si multi . Sunt uleiuri celebre care nu au certificari VW sau BMW

etc. Stiu foarte bine cum se certifica un produs . Millers nanodrive cu fullerene de la ORAPI oare cum s-a certificat ?

Spuneati de Renewable Oils asa este este un ulei formidabil dar cat costa / litru ? ajunge cam 100 lei sa-l aduci in Romania . dar am aratat ca EXXON are ulei de baza renewable cu aditivi solizi asta ce spune ? de unde stiti cu superiritatea dvs ca nu are rival ? la ce nu are rival la uzura la biodegradabilitate la schimb prelungit ? ca vad ca fisele tehnice nu ma dau pe spate .

atat ca este cineva care pune intrebari pertinente si doresc cat pot sa-i raspund

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel cu TATRA :trebuie ca la 200 camioane sa circule 50 ca motoarele lor sa fie extrem de bune .Poate sa fie fabricate doar 5 dar sa aiba motoare extrem de bune . Cifra de afaceri nu arata calitatea maestre . parca vobeam de motoare . Mai studiaza motoarele TATRA istoria lor si actualitatea lor . Bye - bye

pai nu e scump 75 Ron / Litru maestre ? eu am facut un calcul la ce am vazut prin SUA am pus transport etc . sincer cate clase ai ? peste o universitate bineinteles de stii ca de ex Exxon Mobil este rahatel ( banuiesc ca nu compari cu ce zici ca ai cu ce se gasete in Ro )Eu am vazut fise tehnice la uleiurile lor si nu sunt cele mai bune recunosc ma asteptam la mai mult . asta am spus da am inteles ca ai prea multe clase probabil unde ai facut curat! da cum ramane cu try esterul ca nu exista ca denumire cu aditivii antiuzura oxidanti si ce mai stii tu ?

Ce ulei ai? sa vedem o fisa tehnica si mai bine sa discutam pe ea . o comparam cu un echivalent da la NEO . De la Millers , de la Petro- Canada , de la Red Line , de la MOTUL si apoi vorbim . baza o fi exclusivista dar pe mine ma intereseaza calitatile lui pentru un motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R.L.HD PLUS SHP 5W-40( LOW ASH )vasc./100 grd = 14 ; vasc.40grd. = 76,9 ; VI = 190 ; B.Pumping/-30 grd = 6.600 ; HTHS / 150 grd = 3,7 ; s, ash = 1 ; POUR POINT = -42 ; FLASH POINT = 230 grd API CJ-4 / SN

P.C.duron 5w-40 ( Low ash ) vasc / 100 = 15,4 ; vasc 40 = 94,4 ; VI = 173 ; B.Pumping / - 30 = 5665 ; HTHS = 4,3 ;

s.ash < 1 ; POUR POINT = -48 ; FLASH POINT = 257 grd API CJ- 4 / SM

am comparat acestea doua deci : la Vasc la 100 grade mai bun P.C. ; la 40 mai bun R.L ; la VI mai bun R.L. ; la pompare la - 30 mai bun P.C. ; la 150grade vasc mai bun P.C. ; s.ash mai bun P.C. ; la inghet mai bun P.C. ; la ardere mai bun P.C.

atat la VI sta R.L. excelent da diferenta nu e mare da pe ansamblu ..... dif . de pret nu merita . cauta fisele ca sunt pe net .

POATE ACUM INTELEGI DE CA NU MA DA PE SPATE . CA SA VEZI CE POATE SA FACA TEHNOLOGIA DIN GRUPA 3 AIA CARE TU CU STIINTA TA APUI CA ESTE DE CACAO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum sa dori sa raspund la intrebarile pertinente despre ws2 . le puteti nega fara probleme dar ma bucur ca discutam la concret !!!

corect cu oxidarea uleiului si ca sa termin cu asta spun ca , cu o hartie de turnesol rosie daca pui ulei pe ea si se albastreste atunci uleiul este bun . daca iei o hartie de turnesol albastra si se inroseste atunci e acid !!!

corect la 5 litrii 100 ml substanta ce contine sfere ajunge . acum precizez ca un gram de nanosfere acopera 1000 m.p. si arat asta din cateva date pe care le am unde se poate vedea si de ce se intarzie oxidarea . Conf. Univ. Dr. ing. Ioan BĂRDESCU ; Conf. Univ. Dr. ing. Amelitta LEGENDI ;Conf. univ. dr. Petru LOZOVANU(Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti si Chisinau cercetare ): "Cercetările experimentale ale proprietăţilor mecanice ale fullerenelor au confirmat speranţele referitor la elaborarea unui lubrifiant în stare solidă de mare eficacitate. Conform

rezultatelor obţinute, suprafeţele pe care au fost depuse straturi subţiri de fullerene au coeficientul de frecare foarte mic. Într-o serie de experienţe cu probe de oţel şi de bronz au fost studiate proprietăţile fullerenelor C60 acestea fiind introduse în calitate de adaus în uleiurile tehnice. După un timp îndelungat de utilizare a fost studiat gradul de uzură al probelor prin metoda cântăririi cu precizie. S-a constatat că la adăugarea unei cantităţi mici de fullerene C60 sub formă de praf gradul de uzură al probelor se micşorează cu 20-30%. Pentru a pune în evidenţă proprietăţile mecanice ale fullerenelor în stare solidă au fost depuse straturi de fullerene C60 pe diferite probe şi s-a constatat că gradul de uzură se reduce de 3 ori.

Nanoparticulele acţionează ca un deflector (modifica un curent de fluid) şi împiedică contactul suprafeţei tratate cu oxigenul, făcând imposibilă oxidarea acesteia.

Nanoparticulele au o suprafaţă imensă faţă de masa lor; de exemplu un gram de nanosfere acoperă enorma suprafaţă de 1.000 m2."

Si daca studiati lucrarea ce va o indic acum veti vedea ca fullerenele se combina radicalii liberi ( ce pornesc oxidarea din ulei ) si ii transforma in structuri nepericuloase ) veti mai constata ca ele sunt inhibitori de oxigen

http://arhives.njit.edu/vol01/etd/2000s/2004/njit-etd2004-033/njit-etd2004-033.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!