Jump to content

Aditivi si tratamente - pro si contra


Golfer
 Share

Aditivi  

632 voturi

  1. 1. Utilizez aditivi/tratamente pentru ulei

    • DA
      106
    • NU
      530
  2. 2. Utilizez aditivi/tratamente pentru combustibil

    • DA
      213
    • NU
      423


Postare recomandată

metabond pe curatirea injectoarelor, si-a facut treaba de fiecare data cand am bagat; sunt foarte multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer
Dar de unde stii tu ca bagi in motor duralube si nu apa sfintita? Sau ulei 20w40 amestecat cu cerneala? Desi efectul ar fi mai putin nociv in cazul al doilea, macar nu iti face warza motorul.

PS: nu ai deranjat pe nimeni, doar ne-ai zgariat putin ochii :Driver: Dar trece :D

De unde stii ca atunci cand cumperi o sticla de cola nu cumperi cianura. Nu ai de unde sa stii pana nu gusti. Daca iti e frica de moarte nu trebuie sa mai iesi din casa desi si in casa ai putea murii. Asa ca daca stai sa te gandesti ca ii face rau motorului nu baga aditiv, daca bagi aditiv si vezi ca nu merge mai bine ca inainte da-l afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand dau 10 000 de euro pe o masina, nu am fantezi cu sticlute minune de 25 de euro. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa pui aditivi cand producatorul specifica foarte clar in cartea masinii ca sunt interzisi? Unii si-o mai fac si cu mana lor... :( Stiu pe cineva care dupa un tratament cu un faimos aditiv de motor american (nu-i dau numele...) si-a distrus motorul... Mecanicii s-au chinuit o saptamana sa-i curete teflonul si alte chestii asemanatoare depuse in interior...

Nu orice produs caruia i se face reclama este si bun. Mai bine stati cuminti, alimentati cu combustibil de calitate, schimbati uleiul la timp cu unul agreat de producatorul masinii si nu veti avea griji...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ok, atunci ce se poate spune despre - de exemplu - combustibilul deja aditivat? Obișnuiam să cumpăr benzină "Efix" de la un anumit producător...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

haide-ti ca ma bag si eu in seama.....in ziua de azi nu cred ca este nevoie de acesti aditivi "speciali" pe care ii putem cumpara din toate magazinele de piese auto in primu rand ca mi se par niste facaturi iar in al 2-lea rand uleiurile din ziua de azi sunt sintetice si contin o gramda de aditivi, la fel ca si motorina care nu mai este ca si ce-a de acum 8-9 ani care era plina de impuritati si combinata cu diferite substante doar pentru inmultire si adaugand acesti aditivi posibil sa se produca unele reactii chimice in timplul arderii care pot afecta mult mai rau motorul decat sa-i faca bine..... si daca nu sunte-ti convinsi sper ca urmatoru link sa va convinga, oricum sunt banii si masinile voastre si voi decide-ti ce veti face

sper sa nu fie considerata antireclama si sunt convins ca le e multora de ajutor sa nu cheltuie banii aiurea .....

http://www.automarket.ro/stiri/cinci-tepe-...aivi-27178.html

Modificat de alinelu2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Aditivi de ulei eu unul nu am folosit niciodata si nici nu am de gand. Schimburile facute la intervalul normal sunt mai mult decat suficiente.

Aditivii de motorina sunt a alta discutie insa si aici sunt "n" produse pe piata din care 90% sunt vax albina. Exista totusi un aditiv care intr-adevar face ceea ce spune fara nici un fel de placebo. Este vorba de Power Service in varianta "Diesel Fuel Supplement"-recipeint alb, pt iarna (cu proprietati antigeluire) si "Diesel Kleen"-recipient gri, pt vara (fara proprietati antigeluire). Spunea unul din colegii seniori la un moment dat pe alt topic similar ca ar fi singurul aditiv recomandat de VW pe piata americana. Nu am argumente aici..pur si simplu am citit...

Le folosesc de 50.000km constant, iar efectul cel mai clar se observa mai ales la cel de iarna. Nu am avut niciodata nici cea mai mica eroare iar la toare reviziile/testarile motorul se prezinta ireprosabil. Fara nici o indoiala cand il folosesc motorul merge mai silentios mai ales in sarcina, nu se mai balbaie la pornire cateva secunde cand temperatura este sub 5-6 grade si trage evident mai bine masina..se tureaza mai usor, doar pisc pedala si e suficient. La relanty motorul este mult mai "stabil". In situatiile in care se intampla sa nu am aditiv si pun motorina ca atare, se vede imediat diferenta..mai mult zgomot, mai multe trepidatii, timp mai lung la depasiri, consumum mai mare (din experientele mele consumul cu aditiv scade cu 0.3-0.4 l/100km. Nu e ceva spectaculos dar este ceva, combinat cu un consus mai relaxat).

Un alt aspect pe care l-am observat este ca atunci cand am aditiv in rezervor, masina nu mai fumega deloc la accelerare. Lipsa fumului eu zic ca ar trebui sa fie ceva benefic si pt turbina...

In plus acesti aditivi au ceea ce producatorul numeste "slick diesel" un lubrificator benefic pt injectoare, pompe, etc. care suplineste lipsa sulfului din motorine.

Important este ca aditivul sa se adauge inainte de a se pune motorina, pt ca ulterior cand se adauga motorina, sa se poata amesteca/barbota foarte bine cu aceasta. Conteaza foarte mult acest aspect!

Nah..acum cine citeste postul asta o sa zica ca fac reclama. :) Nu am nici cea mai mica tangenta comerciala cu produsele de mai sus; pur si simplu reprezinta unul din putinele produse pe care le-am testat si care fac ceea ce spun ca fac...

Pana la respectivul produs am incercat multe alte variante de aditivi, toate niste porcarii (unele facand mai mult rau decat bine). Singurul pe care nu am apucat sa-l testez inca este Metabond despre care am auzit de bine, insa odata ce am gasit ceva care ma multumeste..nu cred ca mai fac alte experimente.

Acesti aditivi despre care va spuneam mai sus ii folosesc deopotriva atat la motorul de pe Seat (1.9 PD) cat si la cel de pe Megane (1.5 common rail); pe ambele prezentand aceleeasi efecte pozitive...Se pune cam 1/3 de recipient la un plin

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Aditivi de ulei n-am folosit. Aditivi pentru benzina da, dar doar atunci cand am simtit ca e cazul. De curand, dupa un plin (cu benzina de "95". De obicei alimentez cu 95) la o benzinarie de renume (nu dau nume) am simtit ca nu mai trage masina. Chiar mi s-a si oprit motorul de doua ori la relanti. Am intra in primul "piese auto" ce mi-a iesit in cale si am cumparat un aditiv pentru benzina (injectie). Dupa cativa km masina si-a revenit. La motocicleta la inceput de sezon pe cat posibil bag aditiv de benzina (carburatie) la fiecare plin (tot cu benzina de 95) pentru a curata depunerile. Si chiar se simte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pacat ca nu gasim de vanzare aditivii de-i pun la benzinarie pt cele de "98", in felul asta am putea cumpara normala de 95 si am pune noi aditivii ca sa fim siguri ca sunt in proportiile care trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Cumpara aditiv de benzina care se gaseste in benzinarie si vei remarca ca de fapt el creste cifra octanica a benzinei. Cel putin eu asta am simtit cand am folosit asa ceva...dar dupa niste incidente neplacute cu asa ceva, care din fericire nu s-au soldat cu consecinte asupra motorului am ales sa nu mai bag asa ceva. Mai bine bag benzina scumpa si ii dau putin jar si fac acelasi lucru, plus ca ma si distrez putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

da... cam tot ce se discuta p'aici se invarte in jurul DuraLube care nu-i altceva decat un aditiv; eu as propune o tema referitoare la tratamente pentru motor, pentru injectie, pentru directie (unde e cazul), pentru transmisie; spun asta intrucat sunt multi care folosesc astfel de tratamente, atat persoane fizice cat si firme pe auto din flote; aceste tratamente se folosesc la un anumitnumar de km, in functie de gradul de uzura al ansamblului unde este folosit; niciodata nu veti auzi dela un mecanicos sa va recomande ceva bun, nu de alta dar ramane fara munca...

Modificat de forceturbo
Discutiile se poarta pe forum!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Aiurea,eu nu cred in aditivi.Un motor sanatos nu o sa aibe nevoie niciodata de dura lube si alte porcarii ordinare.Un motor bun o sa aibe nevoie de ulei bun,apa talpa si motorina.Poti tu sa bagi la aditivuri in ulei,daca segmentii sunt dusi,sau o biela are joc,sau chiar un cuzinet e uzat,pana iti vine rau,ca nu o sa faca minune,ca sa numai aibe mecanicii de munca.

E normal ca fiecare sa faca reclame la porcariile astea,ca sa manance si ei o paine...aici ma refer la firmele respective de aditivi.

Asta e exact ca si cu drobu cu sare...

Salut baieti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian; eu nu discut de aditivi... una sunt aditivii alta sunt tratamentele; daca esti dispus iti voi demonstra "pe viu" rezultatele concrete; nu e vrb de reclama sau de altceva.... eu folosesc aceste tratamente si sincer am remarcat scadere consumului, motorul merge mult mai lejer si se aude mult mai legat... oricum nu duc munca de lamurire; am incercat sa numai sa spun si altora ca exista si chestii bune care fac bine motorului si chiar protejeaza, prelungind astfel viata motorului iar uzurile sunt remediate intr-o oarecare masura..... acum sa nu va asteptati ca daca motorul e varza il face nou....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu folosesc x1r ptr ulei si tin sa mentionez ca diferenta se simte, in special la rece iarna , la pornirea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce recomandati pentru motorina, ma gandeam sa incerc ceva sa vad daca se curata injectarele, sa vad daca se modifica ceva la corectia lor in vagcom?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat METABOND GOLD, l-am "aplicat", iar pana acum numai de bine. Zgomotul motorului s-a diminuat considerabil, e mult mai rotund. Revin dupa ceva mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca am deschis un nou topic am vazut ca e deja blocat.ca sa raspund la intrebare....la octavia 1 aveam pompa clasica era motorul asv de 110 cp. si am folosit timp indelungat metabond insa sincer nu am vazut nici o diferenta atita doar ca iarna nu aveam probleme cu congelarea motorinei niciodata. si puneam cea mai ieftina de pe piata niciodata din aia aditivata top nordic sau ceva asemanator.am mai pus la asta a mea de acum b6.. un singur flacon de cetane + la 18 lei flaconul parca.duralube am folosit si la ulei inca de cind aveam dacie si la octavia..si iar nu am vazut o diferenta nici in bine nici in rau...oricum stiu ceva cert ca e rau sa folosesti aditivi de curatare a injectoarelor pus direct in rezervor. se face solutia si se pune turul si returul inainte de filtru. a pus o cunostinta asa si ala a antrenat( o dizolva) toata mizeria din rezervor si conducte si a infundat si filtru si motorul mergea mai prost. am vazut cu ochii mei in ce hal arata filtru nou dat jos de pe masina dupa tratament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant , atuncea de ce mai dai banii pe aditivi , mai bine ii dai pe cativa litri de motorina , si mai umbli cateva sute de km .

Nu am folosit aditivi , si nici nu ma gandesc sa folosesc , daca masina are probleme , trebuie rezolvate .

O masina nu este un lucru care tine , este un produs perisabil , care se deterioreaza in timp , si orice ai vrea sa ii faci tot o sa se defecteze pana la urma .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si omul e perisabil, nu mancam numai de fructe mare dar nici din gunoaie. :D

macar motorina top sa puna, am auzit ca se cunoaste, ajuta iarna si ne ofera un aer mai curat la toti, nu? :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si motorina TOP nu e mereu ceea ce ar trebui sa fie. Eu am avut surpiza ca anul trecut in ianra sa fac un plin cu moorina TOP Nodic si dimineata scotea un damf generos de fum la pornire ceea ce pana atunci nu vazusem la masina..Plus ca nici in mers nu se comporta prea frumos..Dupa cateva zile i-am bagat aditiv si a disparut fumul, iar mersul a revenit la normal.

Aditivii daca sunt folositi regulat de cand masina e noua (a se intelege regulat si nu constant) tin acumularile si mizeria din motorine departe. Daca insa ne apucam sa folosim aditiv dupa ce zeci de mii de km nu am facut-o...atunci da..putem avea si surpize mai putin placute odata cu procesul de curatare (cum se spunea si mai sus...).

Eu folosesc aditivi si vara si iarna dar nu in permanenta ci doar din cand in cand..Vara pun atunci cand dau de vreo motorina mai proasta care face masina sa dea fum mai mult decat decat de obicei, iar iarna pun din acela cu proprietati antigeluire cand e foarte ger.

Ca parere personala consider motorinele aditivate de la statiile peco, o loterie. Cine vrea aditivare corecta, sa-si cumpare un aditiv calitativ si sa trateze o motorina standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Ce aditiv recomandati pentru reconditionarea garniturilor de cauciuc si a simeringurilor din motor??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul are peste 200.000 km recomand sa folosesti uleiul Mobil 1 Extended Life 10W-60 care are un pachet de aditivi special pentru ce ai tu nevoie.

Modificat de marsel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca iarna este prea gros.masina merge impecabil nici nu auzi motorul.fum.nu scoate nici macar o picatura.dar ma gandesc totusi ca iarna nu este prea gros.consuma ulei dar nu asa mult.si nu scoate fum si ma gandram la simeringuri.

Ma gandesc ca totusi masina merge foarte bine si ma gandesc ca uleiul o sa urce foarte greu in rampa si ungerea o sa fie mai grea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!