Jump to content

Planetara? cap planetara? burduf ?


netplay
 Share

Postare recomandată

eh, da. Acum mi-am adus aminte cu amar de procedura, motiv pt care am ales sa ma duc in servis de renume(pt ca puteam si eu sa procedez lafel), ca pana la urma sa mi-o stranga cu cheia pneumatica. Sunt curios unde se respecta procedura asta??

 

PS: tot acelasi servis unde ziceau ca vaselina ramasa in burduful vechi e buna, si nu trebuie noua...OEM...vi se pare absolut normala judecata nu?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Am si eu un golf 4 1.9 tdi alh din 99.Am o problema:atunci cand virez stanga la viteze mai mari de 50 si pe drumuri line se aude o bataie destul de tare.Daca nu am viteza nu se mai aude sau daca ma duc pe drumuri mai denivelate nici atata.Va rog daca ma poate ajuta cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă sună cam fier pe fier, ca nişte pocnete este capul de planetară, dacă se aude ca un zgomot ritmic dar mai înfundat poate să fie rulmentul. Fă o înregistrare şi pune-o aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult un zgomot ritmic si infundat.Am fost la mecanic si a zis ca nu are nimic...a ridicato pe elevator  s-a tot uitat i-a dat drumul si asa pe elvator intradevar nu suna nimica...dar cand e pe drum bate rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi mecanicul ăla a făcut un test cu maşina şi i s-a părut normal?

Cam aşa ceva am păţit şi eu şi a fost rulmentul de pe stânga (tot în viraj la stânga se auzea). La un moment dat începuse să facă şi la frânare, parcă şi la frână de motor nu mai ţin minte, dar mai atenuat. Zgomotul era greu de localizat părea că vine din cutia de viteze. Tot aşa am avut probleme cu diagnosticarea pentru că deşi toată lumea era de acord că este o problemă, de toţi ştiau că rulmentul huruie nu bate. Iniţial l-am schimbat pe cel de pe dreapta, n-a fost ăla. Cu roata suspendată, nu bate nu are joc, nimic, doar în sarcină face.

Nu vreau să generalizez, am descris ce am păţit eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa  e si la mine,nu stiu ce sa fac...azi incerc sa ma mai duc odata sa verifice si rulmenti poate ca de acolo e problema ...numai ca vb ta rulmentul huruie nu bate... o sa ma duc azi si sa ii propun sa ii verifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic,crede ca e rulmentul ca si bataie dar nu isi da seama pe ce parte... ce sa fac sa le schimb pe amandoua?sau sa dau pe ghicite:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că este ăla de pe stânga, dar recomandarea ar fi să-i schimbi pe amândoi (cel puţin aşa  am citit pe cutia de la rulment, că se schimbă în pereche). Plus că dacă rulmentul este uzat, de bătrâneţe, fără să fi fost avariat din cauza vreunui şoc, îţi dai seama că nici celălalt nu o să mai ţină prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Insa nu e este neaparat, manopera tot aia e, ca sunt independente, nu castiga nimic ca si timp daca le face la "pachet", poate doar un discount ca le faci la gramada.

 

daca ai un microfon mic cu fir, poti sa-l montezi pe fuzeta, prins cu soricei si vezi pe inregistrare care se aude. Astfel poti sa identifici rumentul cu precizie de 99%, parerea mea. Asta ca sa nu schimbi ambele, daca nu vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat eu varianta asta cu microfon (microfon condensator+preamplif) ataşat la un modulator FM şi cu microfonul prins cu un magnet prin diverse locuri, nu am reuşit să determin care era de vină. Din păcate este un zgomot care se transmite prin planetară şi rezonează cumva în cutia de viteze. Poate că la un benzinar care este mai silenţios ar fi mai multe şanse de reuşită, dar la diesel care este destul de zgomotos, cam greu.

Nu era vorba că iese mai ieftin, dar scapi de o grijă, depinde cum stă şi cu finanţele. Aşa pentru noi este mai util să schimbe numai unul, putem verifica teoria că la rulment este invers decât la planetară :10[1]: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vad mi so facut o oferta de schimbat pe o parte...rulment+manopera 200 de lei....eu zic ca ii mult tre sa mai caut...poate gasesc mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

 

Am schimbat si eu racordul flexibil si de cum am iesit cu ea de pe poarta service-lui cum am plecat de pe loc spre dreapta a inceput sa imi trocane parca mi-ar pica roata....rau de tot face, am zis sa nu ma intorc crezand ca s-o reveni o fi din cauza ca a stat mult pe elevator si o fi iesit ceva de pe unde si se aseaza pe drum in timp ce merg....dar de unde tot asa face. Mentionez ca in curbe nu se aude si pana a schimba racordu' nu se auzea. Din ce citesc pe aici e capul de planetara, e posibil sa fi iesit stand pe elevator( a stat mai mult de 30 min), sau s-a dus dracu si trebuie altu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nici vorba, trebuia sa mergi imediat inapoi...asa deja pot sa iti bage strambe si numai sa te complici.

Nu o fi montat ceva bine, iar daca spui ca se aude tare si tu ai mers asa, posibil sa fie irecuperabila greseala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capul de planetară nu are cum să iasă aşa de cap lui chiar dacă stă roata atârnată pentru că are o siguranţă. Şi de crăpat nu crapă chiar aşa uşor. Doar dacă nu ai plecat de pe loc cu scârţâit de roţi şi cu volanul virat maxim. Verifică în primul rând şuruburile de la roată şi mergi uşurel înapoi la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

DA, tot ce-i posibil, la masina prietenei era sa-i perdem o roarta, erau slabilte prezonele, cu toate ca in fata mea le-au strans la cheie dinamometrica. O fi fost setata la cuplu mai mic, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu avea la ce altceva sa umble, doar a ridicat masina pe elevator, a taiat vechiu racord si apoi la sudat pe cel nou. Si de plecat, am plecat incet de pe loc, nu mai stiu daca cu volanu virat la maxim, oricum am intors masina in curtea service-lui si sigur am lua maxim de volan cand dadeam cu spatele.Dureaza mult sa schimbi asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

sUDAT? tu despre ce racord flexibil vorbesti? daca de cel de la evacuare esti total off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pe ala l-am schimbat.....daca te-ai fi uitat mai sus ai fi vazut ca de cand l-am schimbat mi-a aparut o alta problema ;)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

da, scuza-mi ignoranta.

Credeam ca e la mintea cocosului ca nu are de-a face planetara cu sistemul de evacuare.

Eu presupun, 90% sanse ca ti-au sudat prost flexibilul sau au pus unul care nu e de dimensiunea potrivita, drept urmare iti bate in caroserie teava pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu nevoie de putin ajutor de la cineva care se pricepe, am schimbator motorul la un golf 4 am avut 1.6 16v si am pus 1.8 T 180 Hp tin sa precizez de la inceput ca nu am schimbat fuzetele si nici discurile de frana ci au ramas cele de 1.6. De cand am pus motorul asta am c`am dat in ea, am fost si pe la linii iar la un moment dat capul de planetara de pe partea stanga a inceput sa bata am mers la service si am pus ce mi`au adus ei, un cap de planetara la 100 de lei, nu a durat mult sa zicem ca e o luna de atunci iar capul ala bate iar in curbe dar nu mereu, plus ca a inceput si capul de pe partea dreapta uneori, de ceva vreme si cand merg drept se aude ca bate o planetara si tind sa cred ca este capul dinspre cutie tot pe partea stanga, stiu ca capul scimbat recent a fost unul no name dar totusi nici o luna de zile? cei cu care am mers la linii se strang cel putin odata pe saptamana daca e frumos afara dar nu i`am auzit sa se planga de planetare iar eu totusi i`am mai evitat. Intrebarea mea estste urmatoarea, ce cap de planetara sa pun? sau de la ce masini sa pun? nici nu as vrea sa dau 400 de lei pe un cap de planetara si sa vad ca ma tine 2-3 luni.

 

PS si de motorul de 1.6 am abuzat cu plecarile de pe loc dar totusi nu am schimbat in 4 ani nici un cap de planetara si nici nu batea.

Modificat de Maryan_MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Parerea mea, de pe un 1.8t sa iei. Presupun ca ai mai si bagat ceva caluti pe langa cei 180? practic ai dublat puterea si te astepti sa tina planetarele, care nu sunt nici ele la prima tinerete. Iar cele AM, sa nu vorbim.

 

PS, nu stiu de care ai tu de fabrica, dar de ex la mine sunt de 100mm, si cele pt motoare mai puternice sunt mai mari, deci eu nici nu as putea sa pun planetare mai tari, poate esti in aceeasi situatie.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetarele sunt cele de 1.8T ale masinii donatoare si sunt destul de groase sa zic asa, intr`un cuvant mai mult ca sigur ca sunt ale ei. Si daca spui sa nu vorbim despre AM ce sa pun originale? sau mai bine iau niste planetare care nu bat de pe niste masini care se dezmembreaza? nu am ideie cum sunt planetarelela un R32, oare s`ar potrivii? nu am facut inca softul la ea, am doar evacuarea din inox marita si renuntat la toba mica in rest e stock, am mai schimbat pe la el ba cate un senzor, ba distributie  ba termostate ba nu mergea de curand un ventilator acum cu planetarele, cere bani intruna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt originalele de pe 1.8T 180cp atunci sunt cele mari, ca ai cutie 6 trepte. Poti lua de pe alta masina cu cutie tot in 6 trepte (AUQ, ARL etc)... nu stiu daca merg de pe R32, pare-mi-se ca doar cea de pe partea dreapta e la fel. Eu am luat planetara de pe golf 4 V5 sau VR6 (nu mai stiu exact) - tot 6 trepte (am folosit doar capul de la roata si axul ca alea erau bulite la mine ca urmare a unei intalniri de gradul zero a fostei proprietare cu un cap de hidrant) si merge fara probleme, am aproape 100.000 km facuti de cand le-am schimbat.

La 100 de lei nu poti avea pretentii. Un cap nou original (sau ceva de calitate) te duce la mult peste suma aia. Asa ca cea mai buna solutie e la dezmembrari, daca ai noroc iei o planetara intreaga cu 300 de lei.

 

cere bani intruna :)

 

 

Eu ti-am zis (cand ti-ai schimbat motorul) ca un 1.8T la kilometrajul ala o sa te cam faca de bani...

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

vezi ca sunt multe V5/V6 in aria de dezmembrari, sau pe site-uri de dezmembrari. Aia e varianta cea mai ieftina si cu ceva noroc, buna. Ideal ar fi sa fii la fata locului sa vezi daca are jos, sau nu planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca mi`ai zis Cri-Cri dar nu e problema, ptc ce a fost de schimbat am schimbat la ea, oricum motorul merge perfect si asta e cel mai important, am sa schimb saptamana viitoare capul de planetara cu ceva mai bun, ce imi recomandati? ma gandeam si la varianta cu dezmembrarile dar iar nu stiu ce cumpar asa ca mai bine iau ceva bun si scap. Acum am ajuns acasa si am tot ascultat azi planetarele, nemernicul asta de cap de pe partea stanga face zgomot si cand plec virat dreapta si cand plec stanga si tind sa cred ca ala de pe partea dreapta nu are nimic si nu m`ar prinde mirarea ca tot capul din stanga de la roata sa faca si in mers in linie dreapta. Eu ma gandeam la capetele de R32 ca ar fi mai rezistente fiind motorul mai mare dar pica si asta cu R32 ptc aveam un R32 la dezmembrat in oras din cauza ca avea 4x4 bulit banuiesc dar a fost vandut complet cu 4000 de euro. Eu am stiam ca e porcarie capul ala dar vorbisem cu un prieten care are un seat tot aceasta motorizare + soft si a spus ca are aceiasi problema cu capetele de planetara si ca le lasa asa o vreme totusi eu incerc sa gasesc rezolvare. Am sa arunc un ochi Marius si prin aria dezmembrari sa vad ce gasesc pe acolo dar mai intai trebuie sa fiu sigur de compatibilitatea lor sa nu ma trezesc apoi ca nu se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!