Jump to content

SEAT Leon 1.8T Sport


toni

Postare recomandată

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • toni

    125

  • Bogdan_wrc

    26

  • andrei.toledo

    16

  • Muale

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

240k.jpg

 

Saptamana trecuta m-am apucat sa fac o mica revizie prin furtunele de la PCV. Am descoperit fisurat furtunul care merge din supapa PCV in galeria de admisie si un T de plastic care leaga cele doua N249 de sub galeria de admisie (pe care l-am mai schimbat de 2 ori :( ). Furtunul l-am inlocuit un un furtun de benzina pe care il aveam la indemana, dar cupla T nu am avut, asa ca am facut N249 bypass, legand DV-ul la una din iesirile din galeria galeria de admisie. Urmeaza sa caut o cupla mai de calitate si sa o inlocuiesc si pe ea.

 

Pentru cei interesati, de ce nu e bine sa faci N249 bypass pe termen lung: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/554859-N249-delete-Why-you-should-not-do-it

Link către comentariu

Pentru ghemul ala dintre N112, N249 si canistra de vacuum eu am folosit T-uri de plastic de la NORMA cand am "revigorat" eu sistemul PCV la a mea (acum mai bine de patru ani). Acum o luna am inspectat toate supapele unisens de la motor ocazie cu care am verificat si T-urile si erau ca noi. De asemenea, toate furtunasele de vacuum le-am schimbat cu silicon. Sau poti folosi furtun ranforsat pt. combustibil, e extrem de rezistent, stiu destui care si-au pus traseele de vacuum cu astfel de furtun si n-au mai avut dureri de cap:

 

VHD-N20-2811-CRP-2.jpg

 

Apropo de discutia despre N249, are o "ramificatie" destul de lunga AICI.

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

@cri-cri: eu am luat pana la urma unul din alama :) + reductie de plastic. Sper sa tina reductia, dar teul sigur nu are moarte. O sa pun niste poze cand il montez.

 

In alta ordine de idei, m-am apucat de retapitat plafonul pentru ca se lasase in cateva locuri. Am luat materialul, am luat adezivul, am demontat plafonul ramane doar sa-l curat pe cel vechi si sa lipesc noul material.

Alte imbunatatiri:

- am pus eleronul de FR care este cu 5cm mai lat

- antena "mini sharky fin", similara cu cele de pe masinile mai noi

- am curatat clapeta de acceleratie

- am pus aeratoare de A3, iluminate

- am schimbat un carenaj de roata (dreapta fata) si i-am facut aerisire pentru intercooler

Poze mai jos.

 

Eleron si antena:

 

DSC_0205.jpg

 

DSC_0206.jpg

 

Clapeta:

 

DSC_0154.jpg

 

DSC_0155.jpg

 

DSC_0157.jpg

 

DSC_0158.jpg

 

Aeratoarele:

 

audi_vents_01.jpg

 

audi_vents_10.jpg

 

audi_vents_09.jpg

 

Carenajul:

 

DSC_0144.jpg

 

DSC_0145.jpg

 

 

Link către comentariu

ce material ai luat pt plafon, de unde/cat ?

pt carenaj de ce nu ai optat pentru aerisirea gen branhii? in gaurile alea nu iti va arunca mereu roata mizerie si se vor obtura...?

 

aeratoarele sunt de efect, imi plac.

Modificat de Muale
Link către comentariu

Materialul pentru plafon l-am luat de la Autotex Otopeni si a fost ~100lei, 2M x 1,5M. Este gri cu burete pe spate, iar textura este diferita fata de cea originala. Poza mai jos.

 

Branhiile/fantele mi s-au parut mai greu de implementat si aratau mai urat. Plus ca exista sansa sa atinga roata.

De obturat am indoiesc ca se va intampla, se curata rapid oricum.

 

DSC_013_edit_1409292740759.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am montat zilele trecute teul din sistemul de vacuum despre care vorbeam in posturile precendente. Cam asa arata:

 

DSC_0289.jpg

 

In caz ca o sa crape reductia, caut una tot din alama sau otel, am vazut ca se gasesc.

 

Azi am montat si kitul Tyrolsport brake stiffening, care astepta de aproape un an. Impresii dupa ce merg mai mult cu masina :)

 

tsrcsvw-2.jpg

 

Am tapitat plafonul, dar nu-mi place cum a iesit, am facut cateva cute si unele zone nu s-au lipit bine. Cel putin stiu unde am gresit iar daca l-as face din nou cred ar iesi bine.

Am urmat sfaturile din tutorialele de pe net, dar de unul singur si pe plafon cu trapa este prea complicat. Trebuie doua persoane sau sa lucrez pe suprafete mai mici. Eu am lucrat pe jumatate de plafon deodata. Cred ca cel mai bine este sa fie lipit doar pe partea de mijloc a unei jumatati iar apoi sa se faca lateralele.

Alta chestie, la adezivul folosit Tesa Extra Strong, trebuie asteptat mai putin decat zice producatorul. Eu l-as lasa doar 5minute in loc de cele 10minute cat recomanda ei. Se usuca prea rau, mai ales daca lucrezi pe suprafete mari.

 

Dupa ce am jupuit vechiul material, se vedea unde s-a dezlipit

 

headlining_18.jpg

 

Apoi m-am apucat de curatat buretele vechi cu perie mai dura

 

headlining_19.jpg

 

Intrucat trapa a mai avut scurgerile infundate de-alungul timpului, a intrat apa in masina si cartonul incepuse sa se dezlipeasca pe margini. L-am lipit cu Uhu Gel

 

headlining_20.jpg

 

Parasolarul trapei nu era nici el intr-o situatie mai buna

 

headlining_21.jpg

 

headlining_22.jpg

 

Un colt l-am rupt de curand. Aparent plasticul s-a copt din cauza soarelui si a devenit destul de casant. L-am lipit cu niste epoxy

 

headlining_24.jpg

 

headlining_04.jpg

 

Dupa ce am facut toate pregatirile m-am apucat de lipit

 

headlining_05.jpg

 

headlining_06.jpg

 

headlining_07.jpg

 

Rezultatul :(

 

headlining_15.jpg

 

headlining_16.jpg

 

headlining_17.jpg

 

Parasolarul de la trapa a iesit foarte bine, suprafata plana si mica

 

headlining_13.jpg

 

Link către comentariu

Am un coleg care a facut treaba asta la un BMW...dar mi-a povestit ca dupa ce a curatat tot...a dat cateva straturi de lac...dupa aia prenandez...

La aplicare a folosit un trafalet mic...nu a apasat cu mana..dar au fost cam 2 baieti...

Link către comentariu
  • 2 months later...

In primul rand frumoasa! Sa o stapanesti sanatos!

 

 

Se intampla cumva sa fi avut ceva intamplari cu un huruit de lant la pornirile reci? pt 1-2 secunde asa face ca si cum ar da lantul in capacul de la axele cu came. Ma gandesc sa nu fie intinzator/lant/presiune ulei. 

 

Te intreb pt ca am observat ca detii masina de ceva ani.

Link către comentariu

Multumesc!

 

N-am patit niciodata ce zici tu, dar ma gandesc sa schimb si eu lantul si intinzatorul preventiv.

Vezi ca sunt destul de multe filmulete pe youtube cu zgomotul lantului, poate reusesti sa-ti dai seama asa daca este el sau altceva.

 

In alta ordine de idei, daca tot m-am apucat sa postez :)... in toamna am reconditionat jantele de iarna prin sablare si vopsire electrostatica iar in urma cu cateva saptamani am schimbat intinzatorul de la cureaua de la accesorii. Acesta din urma incepuse sa huruie la rece; am pus INA.

 

Cam asa au iesit jantele:

 

ATS_refurb_4.jpg

 

DSC_0408.jpg

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Discuri si placute de frana Textar pentru puntea fata + lichid de frana DOT4 cu vascozitate redusa, pentru masini cu ESP.

 

DSC_0636.jpg

 

Urmeaza si puntea spate cat de curand.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Discurile si placutele fata au fost schimbate, franeaza destul de bine cu Textar. Avand kitul de intarire a franelor de la Tyrolsport pot spune ca raspunsul a ramas aproape la fel de prompt ca si cu placutele Ferodo DS.

 

Am mai schimbat furtunele de combustibil care intra in rampa de injectie. Le-am luat originale pentru ca nu am reusit sa gasesc furtun universal cu specificatii pentru bio-carburant. Toate furtunele pe care le-am gasit aveau specificatia SAE J30 R6/R7, furtune care sunt permeabile la bio-carburant (etanol/metanol). Ar trebui furtun cu minim SAE J30 R9, desi si la acesta permeabilitatea este scazuta pana la 5% continut de etanol/metanol. "The best" este DIN 73379 typ 3E care are permeabilitate scazuta pana la 100% biocarburant. Specificatia VAG este TL 52424 iar furtun universal nu se mai produce din 2008 din ce mi-au spus de la Porsche.

Sfatul meu este sa aveti grija ce cumparati, sunt destule povesti pe net cu furtune R6/R7 care au inceput sa dezvolte crapaturi chiar si dupa cateva luni.

 

Maine o sa schimb si senzorul de temperatura de la motor (G2/G62), l-am cumparat de vreo 2 saptamani. Dupa ce am schimbat vreo 2 senzori ieftini in ultimii ani acum am luat Hella (facut in Italia).

 

Fuel_hoses_1.jpg

 

 

Fuel_hoses_5.jpg

 

Fuel_hoses_4.jpg

 

 

Fuel_hoses_3.jpg

 

 

Fuel_hoses_2.jpg

 

Am mai polishat luneta pentru ca mi se pare ca are prea multe zgarieturi fine. Cele adanci au ramas, dar macar s-a mai dus din "ceata" :)

 

Inainte

Tailgate_2.jpg

 

Dupa

Tailgate_1.jpg

 

Si am schimbat anvelopele fata cu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45R17 91Y. Au ~8mm profil de noi.

 

DSC_0678.jpg

 

GY_F1A2_1.jpg

 

GY_F1A2_2.jpg

 

Fata de Asymmetric 1 stau mai intinse putin pe jantele mele 8.5J.

 

DSC_0679.jpg

Link către comentariu

Ce bine arata mister  :icon_thumleft: Nici un paianjen ? 

 

Pe luneta ce ai bagat ? Sonax profinline glass polish ? Bagasem si eu dar nu prea a avut efectul scontat si m-am lasat pagubas . Stiu ca e munca de copil chinez, cu toate astea am insistat dar rezultatele nu prea au fost multumitoare

Link către comentariu

Avem si ceva paianjeni, dar trebuie sa te uiti din unghiul potrivit si in lumina potrivita :)

 

Da, Sonax Profiline. Face treaba, dar trebuie sa dedici vreo 2 ore pentru luneta daca vrei sa iasa bine.

Link către comentariu

Da, probabil de asta, eu m-am lasat pagubas dupa 50-60 min :( o sa mai fac o incercare in viitorul apropiat 

Link către comentariu

Eh si tu acum :) Nu curg, doar prezinta crapaturi pe toata lungimea furtunelor.

Furtunele le am, ca vreau sa scot macar cuplele rapide si sa le pastrez.

Link către comentariu

poate mi le dai mie, vreau sa verific ceva la un motor 1.4.

forma pare similara.

Link către comentariu

In primul rand vreau sa te felicit pentru masina pe care o ai si o mentii intr-o stare exceptionala, mai rar oameni dedicati ca tine. Am citit topicul cap-coada ca sa mai invat si eu una alta deoarece ma pregatesc sa intru in posesia unui leon la fel ca al tau. Sincer am intrat mai mult sa-ti adresez o intrebare despre leon pentru ca vad ca esti printre putinii care au acest model de mult timp si care mai este inca activ si dedicat pe aici. Ce vreau sa aflu mai exact: am gasit un seat leon 2004 FR 1.8T AUQ 180c 220k km urmeaza sa-l vad maine chiar. Masina la exterior se prezinta bine din ce vad in poze la interior nu a pus poze. Omul zice ca are carte service cu revizii si schimburi numai la seat precum si facturi de la piese si se jura ca motorul nu are o picatura de ulei pe el el fiind singurul propietar. Vreau sa stiu de la tine daca motoarele acestea au vreun defect specific la care ar trebui sa fiu atent ca sa nu iau o eventuala teapa. Mentionez ca eu locuiesc in spania si masina tot de aici este. Multumesc!

Link către comentariu

Scuze ca raspund tarziu, dar n-am avut acces la net.

Atat timp cat masina merge ok si are cam tot ce am nevoie nu vad motiv sa o schimb. Asa ca trebuie sa o intretin :)

 

Defectele specifice la 1.8T nu sunt foarte grave. Cele mai costisitoare are fi volantul si turbina. Daca ajuns la 220k cu turbina orginala si inca fluiera frumos inseamna ca a fost condusa civilizat.

Volantul probabil a fost schimbat la kilometrii astia. Daca nu a fost, sigur va trebui schimbat curand si destul de scump (~2000-2200lei am dat eu in urma cu vreo 3 ani)

Restul problemelor tin de furtune imbatranite care vor trebui schimbate (iti recomand siliconice pentru vacuum si OEM pentru benzina), bobine de aprindere, MAF, sonda lambda si intinzator de la lantul axelor cu came. Furtunele trebuie schimbate preventiv la varsta asta, restul doar daca pica sau merge masina prost.

Vezi ce a schimbat la ea pana acum. Ar trebui ca suspensia (arcuri/amortizoare) sa fie schimbata deja, ambreiajul la fel + bucse, pivoti, bielete si ce mai tine de trenul de rulare.

Link către comentariu

Vineri ma pregateam sa plec intr-o vacanta de Paste si chiar inainte sa ies din Bucuresti masina incepe sa tremure si sa traga foarte prost.

Asa ca am schimbat planurile si am plecat cu alta masina.

Initial am crezut ca motorina in loc de benzina pentru ca gazele de esapament miroseau foarte dubios (a sulf :icon_confused: ). Ieri am luat-o pe platforma si am dus-o la "doctor" unde a pornit si a mers impecabil. Am tras un furtun de benzina si chiar aveam benzina in rezervor. Am dat o tura ca sa o incalzesc si la un moment dat a inceput iar sa tremure si sa pacane in accelerare. Ma intorc spre service si iar merge bine :sly:

Banuiam o bobina dupa comportament, asa ca am luat-o spre casa asteptand sa pice complet. Dupa amiaza incercand sa plec cu masina, a inceput sa faca iar. M-am apucat sa misc de bobine pana am ajuns la cilindrul 3 si in timp ce miscam de bobina mergea bine, deci vinovatul a fost gasit :D I-am scos si mufa in timp ce mergea si motorul mergea la fel de prost, pe cand atunci cand am scos mufa de la bobina cilindrului 2 mergea si mai prost.

Ciudat este ca pe Vag-com nu a dat nici o eroare, nici macar missfire cu bobina decuplata complet. Posibil ca ECU-ul meu sa fie ceva mai slabut, fiind din primele generatii.

 

Asadar bobina originala Hitachi de 15 ani si 250k km a fost inlocuita cu una Beru. Ma asteptam sa fie facuta in Germania cum se lauda pe site, ca acolo au facilitati de productie, dar pe cutie scrie Made in China :tuktuk: Sa vedem cat tine. Am luat oricum 2 bucati, una de backup, pentru ca ma astept sa inceapa sa pice si celelalte destul de curand.

Link către comentariu

De 15 ani? Nu le-ai schimbat pana acum?

Stiu ca VW oferea schimbul boninelor gratuit pe 1.8T, motorul asta nu s-a incadrat?

Link către comentariu
  • Vizitator a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!