Jump to content

ID.3 - discutii generale


NoCO2
 Share

Recommended Posts

Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

Screenshot_20200928-230444_Chrome Beta.jpg

Link to comment
Share on other sites

Continental Tech Helps New VW ID.3 Drive Connected

 

Continental Tech Key to New VW ID.3 E-model

 

 

"“The drum brake, as built in the ID.3, provides many benefits, particularly in the field of e-vehicles, for instance a longer service interval of up to 150,000 kilometers.” Due to the closed and sealed system, the brakes in the new VW ID.3 are distinctly less prone to corrosion. The electric drum brake with electromechanical parking brake function is based on the Simplex principle (EPB-Si): It is especially robust and requires little maintenance, which meets the increasing lifetime requirements of electric vehicles."

Edited by Rave
Link to comment
Share on other sites

are port OBD, se poate conecta vreo interfata? 

Eu la eGolf am sters pana acum fara exagerare cred ca vreo 15-20 de erori... apar tot felul de erori de comunicare pe CAN si alte minuni. 

Edited by Rave
Link to comment
Share on other sites

sfat: incercati sa nu stati in ea (sau stati pe scaunul din dreapta) in orele cat incarca. ventilatia, muzica si alti consumatori folosesc bateria de 12V. eu stateam mereu pe telefon si s-a descarcat bateria si ieri dimineata nu a mai vrut sa porneasca. la dealer mi-au incarcat-o, dar se pare ca asta e motivul principal. initial am banuit ca de la camera video de trafic, dar mi-am dat seama ca nu era mufata in USB C. Se pare ca mufele USB C nu opresc curentul dupa ce ai oprit "motorul". asa ca nu lasati nimic conectat peste noapte la ele. 

dar tot raul spre bine pt ca la dealer mi-au repornit navigatia, camera de trafic, ACCul care incetasera sa mai functioneze de curand. 

Link to comment
Share on other sites

@Bogdan_wrc stai ca nu am inteles prea bine. Nu poti sa stai cu caldura sau AC-ul pornite cat esti la incarcat ? 
Ceva e anormal, daca sunt -20grd afara si trebuie sa incarc pe drum nu am posibilitatea sa mearga caldura ?

 

Link to comment
Share on other sites

@Bogdan_wrc am ani de zile de stat la incarcat cu sistemul audio pornit, usi deschise, lumina pornita, cateodata si contactul pus si nu am avut niciodata probleme cu bateria de 12V. In acelasi timp, am schimbat bateria la masina termica dupa cateva luni de la achizitie (masina noua) asa ca, sincer sa fiu, cred ca bateria avea o problema.

 

@mihai p Ba da, si ca sa nu stai cu contactul pus, ceea ce consuma din bateria de 12V, poti sa pornesti climatizarea din aplicatie.

Link to comment
Share on other sites

O sa ne lamurim in cateva zile cand se incarca si cand nu se incarca bateria de 12V.

Si eu am unele "ingrijorari" legate de acest subiect.

 

Mi-am comandat un voltmetru cu transmisie prin Bluetooth cu aplicatie pe telefon.

Voltmetrul o sa-l instalez sub capota, direct pe baterie.

Link to comment
Share on other sites

@mihai p depinde cat...poti sta. 

poate era deja descarcata...cine stie.

cert eu ca eu am stat multe ore in 3 saptamani (vreo 4-5 incarcari e cate 2h) cu treaba in masina. deci nu mi s-a parut atat de extrem sa ramana fara. 

dar la termica daca nu ai km multi facuti, sa incarce bateria, ai aceleasi sanse.

cat stai in ea, ventilatia, radio, toate merg. acestea consuma din cea de 12V. cat poti sta, depinde de cat de incarcata e. 

 

@kolfleading da ne link cu voltmetru. as verifica si eu. 

Link to comment
Share on other sites

E dubios ce ziceti voi aici, bateria asta de 12 Volti cine o incarca ? Adica mi se pare normal cat stai la incarcat sa se incarce si bateria de 12 V. Sa inteleg ca sistemul nu functioneaza asa ? 

Link to comment
Share on other sites

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

Edited by Bogdan_wrc
Link to comment
Share on other sites

Rolul ei oricum este acela de a nu a fi nevoie de personal califcat pentru a lucra la masina pentru lucuri care nu implica motorul/bateria. In plus fata de asta, e vorba si de experinta si de restul sistemelor deja exsitente care functioneaza pe 12 V. Nu inseamna nici pe departea ca asta e cea mai buna abordare. 

Link to comment
Share on other sites

Cat stai la incarcat nu poti tine masina pornita ? Se incarca mai incet daca o tii pornita ?

Ma gandesc ca ar fi o solutie ca sa nu se mai consume bateria de 12V. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

de ce ar fi ca la orice masina, cand e o masina electrica si nu are alternator clasic ci un simplu transformator pt partea de 12v?

Cum nu se incarca din bateria mare? 

Link to comment
Share on other sites

Incarcarea bateriei de 12V se face printr-un convertor DC-DC folosind energie electrica din bateria de tractiune. Acest convertor are 3 kW pe ID3.

 

Am o banuiala ca daca doar te asezi in masina si pornesti doar multimedia (navigatia) si butonezi, convertorul NU este activat si descarci bateria de 12V.

Am o banuiala ca acest convertor DC-DC se activeaza doar dupa ce te asezi pe scaun si calci pedala de frana sa se activeze "drive unit" SAU apesi butonul "Engine On / Off" de pe volan.


Pe baza unor masuratori preliminare cu multimetrul, pot sa va spun ca convertorul DC-DC devine activ si ramane activ chiar daca masina ramane in PARK dupa ce ai calcat pedala de frana pentru a activa drive unit.

 

Voltmetrul Bluetooth:

https://www.emag.ro/sistem-de-monitorizare-a-bateriei-auto-bottari-cu-aplicatie-pe-telefonul-mobil-12v-30230bt/pd/DDJK9YMBM/

 

Daca vezi peste 13V, e clar ca incarca. Daca vezi sub 13V, nu incarca. Bateria cu Pb nu sta peste 13V fara "ajutor".

Bateria sanatoasa ar trebui sa aiba in jur de 12.5 V dupa o perioada de "odihna", la temperaturi in jur de 20 C.

Edited by kolfleading
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles doar ca "la VW lumea crede ca problema ar putea fi rezolvata printr-un update de soft", dar nu as putea spune sigur ca exista deja disponibila o versiune actualizata de soft care include rezolvarea acestui defect.

 

Masuratori pe masina mea:

 

Ieri am condus 100 Km, apoi masina a fost lasata incuiata peste noapte.

 

Dimineata tensiunea pe baterie 12.50 V.

Am descuiat - a scazut la 12.20 V, deci se consuma din bateria de 12V.

M-am asezat pe scaun. NU am apasat pedala de frana. A urcat la 14.80 V, deci s-a activat incarcarea imediat ce m-am asezat pe scaun.

 

Am coborat de pe scaun si am inchis usa. A scazut la 12.40 V, deci se consuma din bateria de 12V.

Dupa cateva minute, s-au auzit cateva click-uri de relee si apoi a crescut incetisor la 12.50 V. Deci acum a intrat totul in stand-by.

 

Am pornit o incarcare AC.

Initial a crescut la 14.80V, iar dupa cateva minute a scazut la 13.20V si acolo a ramas.

Asta este o tensiune "de mentinere" a unei baterii de 12V. Se asigura alimentarea consumatorilor de 12V, se mentine starea de incarcare a bateriei, dar nu se incarca mare lucru.

 

Completare ulterioara: masina are senzor de tensiune, curent si temperatura pe borna (-) a bateriei de 12V, deci, cel putin teoretic, ar putea cunoaste foarte in detaliu starea reala a bateriei.

Edited by kolfleading
Link to comment
Share on other sites

Ah, inca o chestie, imi notez aici ca sa nu uit:

Sa urmaresc tensiunea pe bateria de 12V dupa ce se termina incarcarea pe AC in timp ce masina ramane conectata la priza.

Link to comment
Share on other sites

Bun studiu. Bravo. Hai sa vedem cum găsim soluții. Eu am mers azi cam 150km si mai am 160km după masa. 

O sa verific baterie. 

 

@Ravetu erai pe la 12 pe centură Ploiești cu MEH la numar ? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Salutare! Acum 2-3 luni în urmă, am rămas fără baterie! Am dus-o la tester și mi-au spus ca-i bună doar trebuie încărcată, am încărcat-o și am plecat! Luni pe 22.03 am dat sa pornesc și nu mai aveam baterie! Am luat-o am dus-o la meseriaș, la fel descărcată, baterie bună, necesita încărcate! Am încărcat-o, am pus-o joi pe mașină, azi sâmbăta, moartă! Am pornit-o cu cabluri, am plecat mi-am luat un multimetru sa testez consumatorii și pe minusul de la baterie l-am inseriat! Îmi dădea 0,88 A consum! Deci am ceva care mănâncă, dar ce? După 20 de minute de stat și așteptat, poate se închide ceva, nimic, la fel! Am început sa scot siguranțele una câte una, și la poziția 37 când scoteam se ducea în 0,31A, am continuat cu scosul și la poziția 15 când am scos, a scăzut la 0,25A! Din ce am bajbait eu am zis ca e casetofonul! Am pus siguranța și am scos casetofonul! După ce l-am scos pe el a rămas în 0,31A cu siguranța de la poziția 15 pusă! Nu știu ce este poziția 15 dar din poza îmi dau seama ca ar fi ceasurile, care și ele au o problema și anume, partea de sus a display-ului unde afișează radio, când se aprinde, când se stinge cu toate ca radio funcționează, deci cred ca e o problemă și acolo, dar nu știu ce!
      De ce radio fura curent și pana acum nu? Și de ce la ceasuri dispare partea de sus și reapare?
      Dacă am scos toate siguranțele din bord din partea stângă și tot mi-au rămas consumatori de 0,25A, unde sa mai verific? 
      Skoda Superb 1, 1.8t AWT DSG și cu trapă fotovoltaica 





    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Nu am gasit un topic corespunzator pentru problema asta dar zic sa incerc aici.
       
      In legatura cu vinieta de parcare in B, a trecut cineva recent prin procesul acesta? Stiti de hartie trebuie ceruta de la leasing?
    • Mike8
      By Mike8
      Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana.
      Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum
      (merge cu iOS/Alexa/Android).
       
      PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3
       
      Teste in terminal:

       
      Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri

       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept