Jump to content

ID.3 - discutii generale


Recommended Posts

Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

Screenshot_20200928-230444_Chrome Beta.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    23

  • kolfleading

    10

  • Al Bundy

    5

  • detinator

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mi-a venit volmetrul Bluetooth si l-am si instalat.   Prima data l-am testat cu o sursa de laborator. Tensiunea indicata este cu 50 mV (0.05 V) mai mica decat cea masurata cu multimetrul meu

Am fost azi la PBN si am vazut, studiat, mirosit un ID3 PLUS, impreuna cu soata. Dupa vizita aceasta si-a schimbat parerea, doar botul masinii nu-i place ca e prea drept. Ca atare, astept su

Ala este ziarul de casa al VAG. Ar câștiga un Golf și dacă l-ar compara cu un Ferrari. Nu dau doi bani pe presa germana, este aservita total banilor companiilor auto. 

Posted Images

Bogdan_wrc

Continental Tech Helps New VW ID.3 Drive Connected

 

Continental Tech Key to New VW ID.3 E-model

 

 

"“The drum brake, as built in the ID.3, provides many benefits, particularly in the field of e-vehicles, for instance a longer service interval of up to 150,000 kilometers.” Due to the closed and sealed system, the brakes in the new VW ID.3 are distinctly less prone to corrosion. The electric drum brake with electromechanical parking brake function is based on the Simplex principle (EPB-Si): It is especially robust and requires little maintenance, which meets the increasing lifetime requirements of electric vehicles."

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites
detinator

are port OBD, se poate conecta vreo interfata? 

Eu la eGolf am sters pana acum fara exagerare cred ca vreo 15-20 de erori... apar tot felul de erori de comunicare pe CAN si alte minuni. 

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Bang

Screenshot_20201019-133123_Instagram.jpg

Link to post
Share on other sites
gigelm5m3

Wireless charging ready :)

Edited by gigelm5m3
Link to post
Share on other sites

ID.3 Euro NCAP crash test - 5 *

 

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

sfat: incercati sa nu stati in ea (sau stati pe scaunul din dreapta) in orele cat incarca. ventilatia, muzica si alti consumatori folosesc bateria de 12V. eu stateam mereu pe telefon si s-a descarcat bateria si ieri dimineata nu a mai vrut sa porneasca. la dealer mi-au incarcat-o, dar se pare ca asta e motivul principal. initial am banuit ca de la camera video de trafic, dar mi-am dat seama ca nu era mufata in USB C. Se pare ca mufele USB C nu opresc curentul dupa ce ai oprit "motorul". asa ca nu lasati nimic conectat peste noapte la ele. 

dar tot raul spre bine pt ca la dealer mi-au repornit navigatia, camera de trafic, ACCul care incetasera sa mai functioneze de curand. 

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrc stai ca nu am inteles prea bine. Nu poti sa stai cu caldura sau AC-ul pornite cat esti la incarcat ? 
Ceva e anormal, daca sunt -20grd afara si trebuie sa incarc pe drum nu am posibilitatea sa mearga caldura ?

 

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrc am ani de zile de stat la incarcat cu sistemul audio pornit, usi deschise, lumina pornita, cateodata si contactul pus si nu am avut niciodata probleme cu bateria de 12V. In acelasi timp, am schimbat bateria la masina termica dupa cateva luni de la achizitie (masina noua) asa ca, sincer sa fiu, cred ca bateria avea o problema.

 

@mihai p Ba da, si ca sa nu stai cu contactul pus, ceea ce consuma din bateria de 12V, poti sa pornesti climatizarea din aplicatie.

Link to post
Share on other sites
kolfleading

O sa ne lamurim in cateva zile cand se incarca si cand nu se incarca bateria de 12V.

Si eu am unele "ingrijorari" legate de acest subiect.

 

Mi-am comandat un voltmetru cu transmisie prin Bluetooth cu aplicatie pe telefon.

Voltmetrul o sa-l instalez sub capota, direct pe baterie.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@mihai p depinde cat...poti sta. 

poate era deja descarcata...cine stie.

cert eu ca eu am stat multe ore in 3 saptamani (vreo 4-5 incarcari e cate 2h) cu treaba in masina. deci nu mi s-a parut atat de extrem sa ramana fara. 

dar la termica daca nu ai km multi facuti, sa incarce bateria, ai aceleasi sanse.

cat stai in ea, ventilatia, radio, toate merg. acestea consuma din cea de 12V. cat poti sta, depinde de cat de incarcata e. 

 

@kolfleading da ne link cu voltmetru. as verifica si eu. 

Link to post
Share on other sites
adrian001

E dubios ce ziceti voi aici, bateria asta de 12 Volti cine o incarca ? Adica mi se pare normal cat stai la incarcat sa se incarce si bateria de 12 V. Sa inteleg ca sistemul nu functioneaza asa ? 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites
adrian001

Rolul ei oricum este acela de a nu a fi nevoie de personal califcat pentru a lucra la masina pentru lucuri care nu implica motorul/bateria. In plus fata de asta, e vorba si de experinta si de restul sistemelor deja exsitente care functioneaza pe 12 V. Nu inseamna nici pe departea ca asta e cea mai buna abordare. 

Link to post
Share on other sites
btoader22

Cat stai la incarcat nu poti tine masina pornita ? Se incarca mai incet daca o tii pornita ?

Ma gandesc ca ar fi o solutie ca sa nu se mai consume bateria de 12V. 

Link to post
Share on other sites
detinator
1 hour ago, Bogdan_wrc said:

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

de ce ar fi ca la orice masina, cand e o masina electrica si nu are alternator clasic ci un simplu transformator pt partea de 12v?

Cum nu se incarca din bateria mare? 

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Incarcarea bateriei de 12V se face printr-un convertor DC-DC folosind energie electrica din bateria de tractiune. Acest convertor are 3 kW pe ID3.

 

Am o banuiala ca daca doar te asezi in masina si pornesti doar multimedia (navigatia) si butonezi, convertorul NU este activat si descarci bateria de 12V.

Am o banuiala ca acest convertor DC-DC se activeaza doar dupa ce te asezi pe scaun si calci pedala de frana sa se activeze "drive unit" SAU apesi butonul "Engine On / Off" de pe volan.


Pe baza unor masuratori preliminare cu multimetrul, pot sa va spun ca convertorul DC-DC devine activ si ramane activ chiar daca masina ramane in PARK dupa ce ai calcat pedala de frana pentru a activa drive unit.

 

Voltmetrul Bluetooth:

https://www.emag.ro/sistem-de-monitorizare-a-bateriei-auto-bottari-cu-aplicatie-pe-telefonul-mobil-12v-30230bt/pd/DDJK9YMBM/

 

Daca vezi peste 13V, e clar ca incarca. Daca vezi sub 13V, nu incarca. Bateria cu Pb nu sta peste 13V fara "ajutor".

Bateria sanatoasa ar trebui sa aiba in jur de 12.5 V dupa o perioada de "odihna", la temperaturi in jur de 20 C.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Mi se pare o prostie sa fie asa... 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Ok.  Macar stiu ca e rezolvata cu update.

Voi cumpara un starter for safety.

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Eu am inteles doar ca "la VW lumea crede ca problema ar putea fi rezolvata printr-un update de soft", dar nu as putea spune sigur ca exista deja disponibila o versiune actualizata de soft care include rezolvarea acestui defect.

 

Masuratori pe masina mea:

 

Ieri am condus 100 Km, apoi masina a fost lasata incuiata peste noapte.

 

Dimineata tensiunea pe baterie 12.50 V.

Am descuiat - a scazut la 12.20 V, deci se consuma din bateria de 12V.

M-am asezat pe scaun. NU am apasat pedala de frana. A urcat la 14.80 V, deci s-a activat incarcarea imediat ce m-am asezat pe scaun.

 

Am coborat de pe scaun si am inchis usa. A scazut la 12.40 V, deci se consuma din bateria de 12V.

Dupa cateva minute, s-au auzit cateva click-uri de relee si apoi a crescut incetisor la 12.50 V. Deci acum a intrat totul in stand-by.

 

Am pornit o incarcare AC.

Initial a crescut la 14.80V, iar dupa cateva minute a scazut la 13.20V si acolo a ramas.

Asta este o tensiune "de mentinere" a unei baterii de 12V. Se asigura alimentarea consumatorilor de 12V, se mentine starea de incarcare a bateriei, dar nu se incarca mare lucru.

 

Completare ulterioara: masina are senzor de tensiune, curent si temperatura pe borna (-) a bateriei de 12V, deci, cel putin teoretic, ar putea cunoaste foarte in detaliu starea reala a bateriei.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites
kolfleading

Ah, inca o chestie, imi notez aici ca sa nu uit:

Sa urmaresc tensiunea pe bateria de 12V dupa ce se termina incarcarea pe AC in timp ce masina ramane conectata la priza.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Bun studiu. Bravo. Hai sa vedem cum găsim soluții. Eu am mers azi cam 150km si mai am 160km după masa. 

O sa verific baterie. 

 

@Ravetu erai pe la 12 pe centură Ploiești cu MEH la numar ? 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Salut,
       
      Am decis sa sparg gheata in materie de prezentari pentru ID.3 si astfel imi voi prezenta noua masina, un ID.3 1st Edition Max.
      Dupa aproximativ 4 ani de atentie acordata masinilor electrice, o tentativa in vara de a lua un i3s, am decis ca ID.3 bifeaza majoritatea cerintelor pentru o masina electrica, ce va fi folosita majoritar in oras.
      Asadar aceasta este masina, despre dotari, este pachetul Max, cel mai dotat dintre cele 3 oferite la lansare.
       
      Dupa peste 100 de km in Bucuresti si pe langa in prima zi, mi-am confirmat ca a meritat saltul de la Plus la Max astfel:
      Travel Assist e priceless, in trafic bara la bara, masina stie ce are de facut si soferul doar o supravegheaza. Daca se sta pe loc o periada mai mare, trebuie atinsa putin acceleratia ca sa plece.
      Side Assist, chiar semnalizeaza fara a exagera masinile din unghiul mort.
      Plafonul panoramic, este ceva nou pentru mine, dar ii ofera un sentiment de spatiu si lumina interiorului.
      Head Up display ofera toate informatiile necesare despre sistemele de asistenta, viteza, limita de viteza cat si navigatie incat nu mai ai nevoie sa te uiti in bord.
       
      In rest despre masina, conducand un Golf MK7 pentru ultimii 7 ani jumatate, cele mai mari diferente sunt:
      Este impresionant unghiul de bracaj si felul in care poti face o intoarcere completa intr-un spatiu foarte mic.
      Se misca foarte bine in trafic dar si pana la viteze de autostrada.
      Atrage atentia in trafic si am primit cuvinte de lauda pentru masina in parcari.
       
      Despre incarcare si autonomie, e putin cam devreme sa am o parere completa, acasa de la 220V se incarca cu ~11km/h iar de la statiile publice de 22kw din care poate sa traga 11kw se incarca cu ~61km/h. De exemplu la 65% baterie autonomia este de 263km.

      Cateva poze cu masina:



       
       
      Multumiri lui @mastermox si lui Catalin pentru tot procesul de vanzare. Dupa 7 ani jumatate revenind tot la PBV1 pentru masina, Bogdan fiind implicat si la achizitia mai sus amintitului Golf.
    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • edi10000
      By edi10000
      Volkswagen a dezvăluit primul său SUV electric din gama ID. Noul ID.4 împrumută numeroase elemente stilistice și tehnice de la hatchback-ul electric ID.3, prezent deja inclusiv pe piața din România.
       
       
      Bazat pe aceeași platformă MEB dedicată modelelor electrice, Volkswagen ID.4 are o lungime de 4.584 mm, o lățime de 1.852 mm și o înălțime de 1.612 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.766 mm.
       

       
      Astfel, noul model este cu 102 mm mai lung decât Tiguan, SUV-ul compact al mărcii cu motoare cu combustie internă. În plus, Volkswagen menționează că garda la sol a noului model este de 210 mm.
       

       
      Așa cum era de așteptat, ID.4 împrumută numeroase elemente de design exterior de la ID.3, iar inginerii germani au acordat o atenție suplimentară eficienței aerodinamice, întrucât SUV-ul are un coeficient aerodinamic de 0.28.
       

       
      Farurile au tehnologie LED în echiparea standard, iar clienții vor putea alege opțional și farurile IQ.Light cu LED Matrix. Între timp, stopurile integrează diode care emit lumini și o bandă roșie care le conectează pentru a oferi o perspectivă 3D la activarea acestora. De asemenea, stopurile au o semnătură luminoasă sub forma literei X și integrează și semnalizarea dinamică.
       

       
      Interiorul este de asemenea foarte asemănător cu cel al lui ID.3 și iese în evidență prin stilul minimalist, cu ecrane touch și puține butoane fizice. Ecranul central are o diagonală de 10 inch în cazul versiunii de lansare, însă variantele de top vor fi echipate cu ecran de 12 inch.
       

       
      Opțional, clienții pot alege și un Head-up Display cu realitate augmentată. Volumul portbagajului variază între 543 litri și 1.575 litri, în funcție de modul în care sunt poziționate scaunele de pe bancheta din spate.
       

       
      Din punct de vedere tehnic, Volkswagen ID.4 va fi disponibil în prima etapă într-o ediție specială First Edition, după modelul ID.3.
      Aceasta va fi echipată cu un motor electric de 204 cai putere poziționat pe puntea spate cu un cuplu maxim de 309 Nm care permite un timp de 8.5 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
       

       
      Această versiune de lansare utilizează o baterie cu capacitatea netă de 77 kWh care oferă o autonomie maximă de 520 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. În plus, germanii afirmă că o încărcare de 30 de minute la o stație rapidă cu 125 kW oferă o autonomie de 320 de kilometri.
       

       
      În următoarea perioadă, Volkswagen va extinde gama de motorizări și baterii disponibile pentru ID.4. Astfel, clienții vor putea alege și versiuni de 148 CP și 170 CP, ambele echipate cu o baterie mai mică, de 52 kWh. Pe de altă parte, va exista și o versiune mai puternică, de 175 CP, cu bateria de 77 kWh. Toate aceste versiuni vor avea un singur motor electric poziționat pe puntea spate.
       
      Informatii luate de aici(click!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri