Jump to content

ID.3 - discutii generale


NoCO2

Recommended Posts

Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

Screenshot_20200928-230444_Chrome Beta.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    44

  • Al Bundy

    16

  • kolfleading

    15

  • Silviu_7

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mi-a venit volmetrul Bluetooth si l-am si instalat.   Prima data l-am testat cu o sursa de laborator. Tensiunea indicata este cu 50 mV (0.05 V) mai mica decat cea masurata cu multimetrul meu

Am fost azi la PBN si am vazut, studiat, mirosit un ID3 PLUS, impreuna cu soata. Dupa vizita aceasta si-a schimbat parerea, doar botul masinii nu-i place ca e prea drept. Ca atare, astept su

Ala este ziarul de casa al VAG. Ar câștiga un Golf și dacă l-ar compara cu un Ferrari. Nu dau doi bani pe presa germana, este aservita total banilor companiilor auto. 

Posted Images

Continental Tech Helps New VW ID.3 Drive Connected

 

Continental Tech Key to New VW ID.3 E-model

 

 

"“The drum brake, as built in the ID.3, provides many benefits, particularly in the field of e-vehicles, for instance a longer service interval of up to 150,000 kilometers.” Due to the closed and sealed system, the brakes in the new VW ID.3 are distinctly less prone to corrosion. The electric drum brake with electromechanical parking brake function is based on the Simplex principle (EPB-Si): It is especially robust and requires little maintenance, which meets the increasing lifetime requirements of electric vehicles."

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

are port OBD, se poate conecta vreo interfata? 

Eu la eGolf am sters pana acum fara exagerare cred ca vreo 15-20 de erori... apar tot felul de erori de comunicare pe CAN si alte minuni. 

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites

sfat: incercati sa nu stati in ea (sau stati pe scaunul din dreapta) in orele cat incarca. ventilatia, muzica si alti consumatori folosesc bateria de 12V. eu stateam mereu pe telefon si s-a descarcat bateria si ieri dimineata nu a mai vrut sa porneasca. la dealer mi-au incarcat-o, dar se pare ca asta e motivul principal. initial am banuit ca de la camera video de trafic, dar mi-am dat seama ca nu era mufata in USB C. Se pare ca mufele USB C nu opresc curentul dupa ce ai oprit "motorul". asa ca nu lasati nimic conectat peste noapte la ele. 

dar tot raul spre bine pt ca la dealer mi-au repornit navigatia, camera de trafic, ACCul care incetasera sa mai functioneze de curand. 

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrc stai ca nu am inteles prea bine. Nu poti sa stai cu caldura sau AC-ul pornite cat esti la incarcat ? 
Ceva e anormal, daca sunt -20grd afara si trebuie sa incarc pe drum nu am posibilitatea sa mearga caldura ?

 

Link to post
Share on other sites

@Bogdan_wrc am ani de zile de stat la incarcat cu sistemul audio pornit, usi deschise, lumina pornita, cateodata si contactul pus si nu am avut niciodata probleme cu bateria de 12V. In acelasi timp, am schimbat bateria la masina termica dupa cateva luni de la achizitie (masina noua) asa ca, sincer sa fiu, cred ca bateria avea o problema.

 

@mihai p Ba da, si ca sa nu stai cu contactul pus, ceea ce consuma din bateria de 12V, poti sa pornesti climatizarea din aplicatie.

Link to post
Share on other sites

O sa ne lamurim in cateva zile cand se incarca si cand nu se incarca bateria de 12V.

Si eu am unele "ingrijorari" legate de acest subiect.

 

Mi-am comandat un voltmetru cu transmisie prin Bluetooth cu aplicatie pe telefon.

Voltmetrul o sa-l instalez sub capota, direct pe baterie.

Link to post
Share on other sites

@mihai p depinde cat...poti sta. 

poate era deja descarcata...cine stie.

cert eu ca eu am stat multe ore in 3 saptamani (vreo 4-5 incarcari e cate 2h) cu treaba in masina. deci nu mi s-a parut atat de extrem sa ramana fara. 

dar la termica daca nu ai km multi facuti, sa incarce bateria, ai aceleasi sanse.

cat stai in ea, ventilatia, radio, toate merg. acestea consuma din cea de 12V. cat poti sta, depinde de cat de incarcata e. 

 

@kolfleading da ne link cu voltmetru. as verifica si eu. 

Link to post
Share on other sites

E dubios ce ziceti voi aici, bateria asta de 12 Volti cine o incarca ? Adica mi se pare normal cat stai la incarcat sa se incarce si bateria de 12 V. Sa inteleg ca sistemul nu functioneaza asa ? 

Link to post
Share on other sites

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Rolul ei oricum este acela de a nu a fi nevoie de personal califcat pentru a lucra la masina pentru lucuri care nu implica motorul/bateria. In plus fata de asta, e vorba si de experinta si de restul sistemelor deja exsitente care functioneaza pe 12 V. Nu inseamna nici pe departea ca asta e cea mai buna abordare. 

Link to post
Share on other sites

Cat stai la incarcat nu poti tine masina pornita ? Se incarca mai incet daca o tii pornita ?

Ma gandesc ca ar fi o solutie ca sa nu se mai consume bateria de 12V. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bogdan_wrc said:

ca la orice masina, bateria de 12V se incarca in mers. nu in stat. 

nu inteleg ce e dubios aici. bateria de 12V nu se incarca din bateria mare a masinii. atunci, care ar mai fi rolul ei?

de ce ar fi ca la orice masina, cand e o masina electrica si nu are alternator clasic ci un simplu transformator pt partea de 12v?

Cum nu se incarca din bateria mare? 

Link to post
Share on other sites

Incarcarea bateriei de 12V se face printr-un convertor DC-DC folosind energie electrica din bateria de tractiune. Acest convertor are 3 kW pe ID3.

 

Am o banuiala ca daca doar te asezi in masina si pornesti doar multimedia (navigatia) si butonezi, convertorul NU este activat si descarci bateria de 12V.

Am o banuiala ca acest convertor DC-DC se activeaza doar dupa ce te asezi pe scaun si calci pedala de frana sa se activeze "drive unit" SAU apesi butonul "Engine On / Off" de pe volan.


Pe baza unor masuratori preliminare cu multimetrul, pot sa va spun ca convertorul DC-DC devine activ si ramane activ chiar daca masina ramane in PARK dupa ce ai calcat pedala de frana pentru a activa drive unit.

 

Voltmetrul Bluetooth:

https://www.emag.ro/sistem-de-monitorizare-a-bateriei-auto-bottari-cu-aplicatie-pe-telefonul-mobil-12v-30230bt/pd/DDJK9YMBM/

 

Daca vezi peste 13V, e clar ca incarca. Daca vezi sub 13V, nu incarca. Bateria cu Pb nu sta peste 13V fara "ajutor".

Bateria sanatoasa ar trebui sa aiba in jur de 12.5 V dupa o perioada de "odihna", la temperaturi in jur de 20 C.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Eu am inteles doar ca "la VW lumea crede ca problema ar putea fi rezolvata printr-un update de soft", dar nu as putea spune sigur ca exista deja disponibila o versiune actualizata de soft care include rezolvarea acestui defect.

 

Masuratori pe masina mea:

 

Ieri am condus 100 Km, apoi masina a fost lasata incuiata peste noapte.

 

Dimineata tensiunea pe baterie 12.50 V.

Am descuiat - a scazut la 12.20 V, deci se consuma din bateria de 12V.

M-am asezat pe scaun. NU am apasat pedala de frana. A urcat la 14.80 V, deci s-a activat incarcarea imediat ce m-am asezat pe scaun.

 

Am coborat de pe scaun si am inchis usa. A scazut la 12.40 V, deci se consuma din bateria de 12V.

Dupa cateva minute, s-au auzit cateva click-uri de relee si apoi a crescut incetisor la 12.50 V. Deci acum a intrat totul in stand-by.

 

Am pornit o incarcare AC.

Initial a crescut la 14.80V, iar dupa cateva minute a scazut la 13.20V si acolo a ramas.

Asta este o tensiune "de mentinere" a unei baterii de 12V. Se asigura alimentarea consumatorilor de 12V, se mentine starea de incarcare a bateriei, dar nu se incarca mare lucru.

 

Completare ulterioara: masina are senzor de tensiune, curent si temperatura pe borna (-) a bateriei de 12V, deci, cel putin teoretic, ar putea cunoaste foarte in detaliu starea reala a bateriei.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Ah, inca o chestie, imi notez aici ca sa nu uit:

Sa urmaresc tensiunea pe bateria de 12V dupa ce se termina incarcarea pe AC in timp ce masina ramane conectata la priza.

Link to post
Share on other sites

Bun studiu. Bravo. Hai sa vedem cum găsim soluții. Eu am mers azi cam 150km si mai am 160km după masa. 

O sa verific baterie. 

 

@Ravetu erai pe la 12 pe centură Ploiești cu MEH la numar ? 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Nu am gasit un topic corespunzator pentru problema asta dar zic sa incerc aici.
       
      In legatura cu vinieta de parcare in B, a trecut cineva recent prin procesul acesta? Stiti de hartie trebuie ceruta de la leasing?
    • Mike8
      By Mike8
      Mi se par super interesante usecase-urile diferite ale noaste cu app-urile officiale, nu toata functionalitatea exista si este la indemana.
      Nici mie nu mi-au potrivit 100% si ... I did this, o sa incerc sa postez zilele astea info cum
      (merge cu iOS/Alexa/Android).
       
      PS: e pt GTE ( vezi si range ) dar cum trage datele din WeConnect portal, cred ca merge si cu eGolf/ID3
       
      Teste in terminal:

       
      Rezultat: integrare cu iOS shortcuts / siri

       
    • Silviu_7
      By Silviu_7
      Salut,
       
      Am decis sa sparg gheata in materie de prezentari pentru ID.3 si astfel imi voi prezenta noua masina, un ID.3 1st Edition Max.
      Dupa aproximativ 4 ani de atentie acordata masinilor electrice, o tentativa in vara de a lua un i3s, am decis ca ID.3 bifeaza majoritatea cerintelor pentru o masina electrica, ce va fi folosita majoritar in oras.
      Asadar aceasta este masina, despre dotari, este pachetul Max, cel mai dotat dintre cele 3 oferite la lansare.
       
      Dupa peste 100 de km in Bucuresti si pe langa in prima zi, mi-am confirmat ca a meritat saltul de la Plus la Max astfel:
      Travel Assist e priceless, in trafic bara la bara, masina stie ce are de facut si soferul doar o supravegheaza. Daca se sta pe loc o periada mai mare, trebuie atinsa putin acceleratia ca sa plece.
      Side Assist, chiar semnalizeaza fara a exagera masinile din unghiul mort.
      Plafonul panoramic, este ceva nou pentru mine, dar ii ofera un sentiment de spatiu si lumina interiorului.
      Head Up display ofera toate informatiile necesare despre sistemele de asistenta, viteza, limita de viteza cat si navigatie incat nu mai ai nevoie sa te uiti in bord.
       
      In rest despre masina, conducand un Golf MK7 pentru ultimii 7 ani jumatate, cele mai mari diferente sunt:
      Este impresionant unghiul de bracaj si felul in care poti face o intoarcere completa intr-un spatiu foarte mic.
      Se misca foarte bine in trafic dar si pana la viteze de autostrada.
      Atrage atentia in trafic si am primit cuvinte de lauda pentru masina in parcari.
       
      Despre incarcare si autonomie, e putin cam devreme sa am o parere completa, acasa de la 220V se incarca cu ~11km/h iar de la statiile publice de 22kw din care poate sa traga 11kw se incarca cu ~61km/h. De exemplu la 65% baterie autonomia este de 263km.

      Cateva poze cu masina:



       
       
      Multumiri lui @mastermox si lui Catalin pentru tot procesul de vanzare. Dupa 7 ani jumatate revenind tot la PBV1 pentru masina, Bogdan fiind implicat si la achizitia mai sus amintitului Golf.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept