Jump to content

ID.3 - discutii generale


NoCO2
 Share

Recommended Posts

Nu am mai fost nevoit să merg prin service de mulți ani, nu știu ce dotări are fiecare service. Dar nu-mi pare cine știe ce inginerie să ai un abonament la un astfel de software, dacă ești un service care te respecți.

Ideea mea era că nu ești obligat să faci reviziile la reprezentanță in perioada de garanție.

Edited by DiLivio
Link to comment
Share on other sites

Stiam un astfel de service independent, cu ODIS si abonament pentru el si pentru ELSA, ba chiar si cursuri la zi ale catorva mecanici in reteaua Porsche, insa sub nici o forma nu faceau revizii, se ocupau doar cu lucruri complicate.

 

Din alt punct de vedere, efortul de a cauta o solutie de revizie in afara retelei inseamna timp pierdut si alte riscuri in viitor (nu doar pentru garantie), inclusiv la beneficiile unui "kulanz", cand se iau in considerare vizitele in service in retea (business-ul pe care l-ai adus dealer-ilor).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Acum cateva luni m-am dus la service sa reclam ca oglinda dreapta face un zgomot ciudat cand se rabateaza, fenomen care se intampla aleatoriu. Din pacate in service nu s-a manifestat si mi-au spus ca nu au ce-i face atata timp cat simptomul nu se manifesta in prezetna lor si sa urmaresc fenomenul. Acum oglinda a inceput, tot aleatoriu, sa nu se mai rabateze deloc in anumite momente, sau daca se rabateaza se rabateaza in contrafaza cu oglinda din stanga(una sta inchisa iar cealalta sta deschisa). Si pentru ca am fost la service cu alta problema zilele astea, dar la alt service, si fenomenul s-a repetat cat eram acolo, i-am rugat sa se uite si la oglinda. 

Supriza a fost ca mi-au zis ca nu au cum sa repare asa ceva pe garantie pentru ca avem o vopseaua stearsa pe carcasa oglinzii, adica zic ei ca oglinda a fost afectata de un soc  si ca nu mai  este caz de garantie. Si culmea, nu stiu ce i-au facut in service, dar cand am vrut sa plec de la ei, nu mai mergea deloc, a trebuit sa rabatez manual oglinda sa pot pleca la drum.

 

De aceea  sunt curios daca ati mai auzit pe la cineva de problema asta cu oglinda, ca din pacate eu nu pot sa mai beneficiez de garantie in conditiile in care nu se vede nici un soc asupra carcasei, nu este nimic fisurat.

20221011_120002.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

  Buna seara,

 

 Trei intrebari pentru utilizatorii aplicatiei Car Scanner  si o intrebare generala pentru toti posesorii ID3 cu baterie de 58kwh:

 

 1. Ce valoare aveti la Maximum Energy content ? Eu am 53100 wh la aprox 35000 km in conditiile in care am avut doar 3-4  incarcari pana la 100% ( iar cand am incarcat am plecat imediat) , celelalte fiind pana la 80% si pe AC .Din ceea ce am citit sunt utilizatori cu +50kkm cu o valoare mai buna si care au incarcat mai mult pe DC

 

 2. care este diferenta de voltaj intre celula/modulul cu cel mai mare voltaj si celula cu cel mai mic voltaj . Eu am 0.03V si tot timpul o singura celula/ modul din cele 108 are cea mai mica valoare

 

 3. care este diferenta procentuala de incarcare intre celula cu cel mai mic voltaj si cea cu cel mai mare voltaj . Eu am avut aprox 3% si nici incarcarea pana la 100% nu a ajutat. Totusi, saptamana aceasta am trecut la versiunea de soft 2.4 si aceasta diferenta pare sa fie in scadere

 

 4. cand calculati capacitatea bateriei raportata la consumul afisat pe bord ce valoare aveti ? Cand era masina noua aveam aprox 52-53 kwh dar acum , la aprox 35 kkm, am scazut spre 45-46 kwh. O scadere peste asteptarile mele, mai ales ca nu am un stil de condus agresiv iar cele mai multe incarcari au fost pe AC , 80% . 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Iti pot raspunde partial (eu sunt cu ID.4 50'000km si nu simt diferente la autonomie fata de 0km).

 

1. Maximum energy content variaza (pe langa temperatura si timp) si in functie de modul in care ai incarcat ultimele dati. Daca ai un drum mai lung si incarci pe DC de cateva ori, vei vedea ca valoarea creste - nu are niciun sens, nu.i asa? Eu folosesc HV Battery energy content care imi da energia pe care o am la momentul curent in baterie - incarc pana la 80% si compar valorile obtinute in timp, tinand cont si de temperatura bateriei.

 

2. Am diferenta de 0.01V, dar nici a ta de 0.03V nu e rea. Se poate reduce diferenta asta incarcand cu incarcatorul de 220V pana la 100%. Am incarcat de la 80% la 100% cu aprox 1800W cat da incarcatorul, dar a durat multe ore.

Edited by VickEnd
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, marius21f said:

  Buna seara,

 

 Trei intrebari pentru utilizatorii aplicatiei Car Scanner  si o intrebare generala pentru toti posesorii ID3 cu baterie de 58kwh:

 

 1. Ce valoare aveti la Maximum Energy content ? Eu am 53100 wh la aprox 35000 km in conditiile in care am avut doar 3-4  incarcari pana la 100% ( iar cand am incarcat am plecat imediat) , celelalte fiind pana la 80% si pe AC .Din ceea ce am citit sunt utilizatori cu +50kkm cu o valoare mai buna si care au incarcat mai mult pe DC

 

 2. care este diferenta de voltaj intre celula/modulul cu cel mai mare voltaj si celula cu cel mai mic voltaj . Eu am 0.03V si tot timpul o singura celula/ modul din cele 108 are cea mai mica valoare

 

 3. care este diferenta procentuala de incarcare intre celula cu cel mai mic voltaj si cea cu cel mai mare voltaj . Eu am avut aprox 3% si nici incarcarea pana la 100% nu a ajutat. Totusi, saptamana aceasta am trecut la versiunea de soft 2.4 si aceasta diferenta pare sa fie in scadere

 

 4. cand calculati capacitatea bateriei raportata la consumul afisat pe bord ce valoare aveti ? Cand era masina noua aveam aprox 52-53 kwh dar acum , la aprox 35 kkm, am scazut spre 45-46 kwh. O scadere peste asteptarile mele, mai ales ca nu am un stil de condus agresiv iar cele mai multe incarcari au fost pe AC , 80% . 

 

 

2. E acceptată o diferență de maxim 0.2V între celule, până la generare defect; ideal ar fi să nu depășească 0.05V.

 

3. Bazat pe ce spuneam la pct 2 poți face un calcul procentual daca e relevant pentru tine

 

4. La ce ajută un calcul făcut pe valori aproximative? Nu e ca și cum degradarea unei baterii e direct proporțională cu rulajul mașinii. Dacă ai dubii in privința capacității, cel mai bine faci o măsurătoare oficială în reprezentanță.

 

Link to comment
Share on other sites

Pai masurarea oficiala in reprezentanta inseamna programare, dus masina la ei, lasat masina la ei o zi, platit vreo 1000ron... cam complicat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

proprietarul ID.3 cu nr B 584 CGM este pe forum ?

 

Link to comment
Share on other sites

Ce a facut? Mergem peste el? 😜

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrator

am vazut video de aici si comunicatul de presa. 


 

Mie-mi place ce vad la ID.3 facelift. Poate chiar asta e anul meu pentru trecut la EV pentru masina de oras. Voi care aveti deja generatia 1 ce parere aveti de ce au adus nou?

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si eu la video, sunt modificari estetice in exterior si in interior, tehnic din ce am inteles masina e identica.

Au pus materiale mai bune la interior in unele locuri. La prima generatie sunt plastice mai tari pe usi de exemplu, acum au pus si un fel de piele pe o parte a bordului, etc.

Ecran de 12 inch fata de 10 inch sincer nu cred ca e mare diferenta, functiile sunt aceleasi.

Mi se pare ca arata bine, cred ca e un upgrade binevenit, dar nu e un mare salt fata de pre-facelift.

Probabil se va reflecta si in preturi putin mai mari.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cu acel ecran sper ca au rezolvat putin partea de "lag" de care se plangeau diversi. Un ecran mai mare uneori implica mai multa munca pentru GPU si acolo sigur nu au umblat
Si eu zic ca toate materialele mai bune de la zona din fata sunt foarte binevenite. Cand am avut si noi o masina in teste fix la calitatea ID3 sub vechiu Golf Sportsvan 2015 a fost marea critica din partea sotiei mele. Era un downgrade evident pentru noi.

Link to comment
Share on other sites

Cu versiunea de soft 2.4 acel lag a disparut, eu am acum 3.0 si se misca foarte bine,.

Link to comment
Share on other sites

Eu am acelasi lag si la softul 2.4 si la 3.0, cam pe orice buton apesi apare acel "Please wait". Compar cu eGolful unde nu exista lag.

Despre ID3 facelift, parca BatteryLife zice intr-un video f clar: are acelasi lag, nu s-a rezolvat asta, daca asta sperati.

 

Nu e f deranjant. Te obisnuiesti. Dar mi-as fi dorit sa booteze (porneasca) mai repede, si trecerea intre ecrane sa fie mai rapida un pic. Mentionez ca am avut si Tesla M3 cu tableta cu procesor Intel Atom (penultima generatie, pt ca pe ultima au trecut pe procesor Ryzen, mai rapid dar mai consumator de baterie, vreo 20km range mai putin :) ) si parea sa se miste mai bine tableta. 

 

Clar partea asta mai necesita multe imbunatatiri la platforma MEB de la VW

Link to comment
Share on other sites

kolfleading

"Please wait" apare doar cand intri pentru prima data in zona de Status si Charging.

Dupa aceea intra instantaneu.

La pornire (bootare), timp de 30 de secunde merge greoi dar apoi merge foarte bine.

Daca apesi sa intri in setarile de Clima sau Radio sau Android Auto in acele 30 de secunde, ai toate sansele sa-ti dea tot felul de erori ciudate.

 

Poze cu barele de plafon FARAD. Am avut de transportat niste tevi de 4 m

 

Nu se pot lasa montate permanent pe masina, forteaza garniturile. Dar dupa demontare garniturile isi revin.

bare3.jpg

bare2.jpg

bare1.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Please wait" apare doar cand intri pentru prima data in zona de Status si Charging.

Dupa aceea intra instantaneu.

 

Intr-adevar cam asa pare sa fie, am apasat pe Charging dupa ce am plecat la drum (cam 15 minute de mers) si a aparut Please wait dar apoi la apasari ulterioare nu a mai aparut. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut

 

au aparut preturile la ID 3 facelift 2023:

 

https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW22/V/auv/101?variant=Pro

 

in Germania pretul de baza 39.995 eur e mai mic decit in Romania  43.252 eur  (acelasi model Pro ,  aceeasi baterie 58kwh +  jante de tabla cu capace si LEB basic  - dar nu am comparat dotarile standard oferite in RO vs DE ).

 

https://www.volkswagen.de/de/konfigurator.html/__app/id-3.app?---={"configuration-step-navigation-service"%3A"%2F%3FconfigStep%3D%7B%22context%22%3A%2230275-33213-Pro%22%2C%22selectedStep%22%3A%22battery%22%7D"}

 

Grig
 

Edited by grig
Link to comment
Share on other sites

Sparkyson
Quote

https://www.panion.org/ev-incentives-2023-these-6-countries-promote-e-mobility-the-most/

 

Here is an overview of the electric vehicle incentives in Germany.

 

EV subsidies

“Environmental Bonus“:

€9.000 for a purchase price up to €40.000

€7.500 for a purchase price up to €65.000

One-time subsidy of up to 50% of the investment costs of EVs for commercial use
 

Tax benefits

Vehicle tax exemption for up to 10 years for buyers of EVs between 2011 and 2030

Since 2019: concession on the charge of normally 1% to the imputed income tax for drivers who also use the company car for private purposes:

EVs with sales price below €60.000 are taxed at only 0.25%

 

Nu stiu daca e la zi, dar ar explica.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!