Jump to content

ID.3 - consum și autonomie


Rave
 Share

Postare recomandată

Consumul depunde de cateva lucruri:

– cat de tare trebuie sa lucreze AC-ul dupa ce pornesti masina; daca preconditionezi masina, consumi tot atat, dar nu e inclus in consumul/km; optim, o racesti inainte de plecare, pe curentul de la priza

– cat de tare apesi pedala de acceleratie :); acceleratia consuma cel mai mult, pe cand mentinerea unei viteze constante este recomandata; pe scurt: condus defensiv si anticipat traficul

 

Cu cele de mai sus spuse, consumul in oras nu e atat important ca la drum lung, pentru ca oricum poti sa incarci masina la cateva zile. Daca o poti incarca acasa, o ai plina in fiecare zi. La drum lung conteaza consumul, pentru ca afecteaza distanta pe care o poti parcurge fara opriri.

Consumul si pretul de utilizare in oras oricum e mult mai mic decat la o termica, mai ales daca ai piciorul greu.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine. 

Doar ca imi da undeva cu rest, am incercat toate modurile posibile de condus.

 Ce am observat in schimb, astazi, ca daca merg in D si nu in B, consumul scade. Am ajuns la 17,9 kWh/100km , astazi... interesant. Pana sa cumpar ID.3 ul foloseam zilnic un Touareg CR, 3.0 cu 286 cp, acuma il folosesc doar pt extraurban asa ca dpdv consum nu ma intereseaza. Este doar o chestie de "ciuda" 🤪😊 cum poate cineva sa scoata 11 sau 14 kWh/100km... pffff. 

Numa' bine!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteapta o perioada cand poti sa mergi fara A/C.

Mergi cateva zile in modul Eco, fii cu ochii pe consum. Mergi cu accelerari cat mai lente, incearca sa te obisnuiesti sa mergi in D, sa lasi masina sa ruleze si sa accelerezi asa incat sa franezi cat mai putin. Astea sunt doar de antrenament. La inceputul antrenamentului, vei avea impresia ca incurci putin traficul.

Cu timpul te vei obisnui sa mergi asa si in modul Comfort, si fara sa incurci traficul.

 

Adevarul este ca tentatia e foarte mare sa accelerezi prea tare cu masina asta...iar apoi trebuie sa franezi, facand risipa de energie.

 

Eu m-am obisnuit si scot 11 ... 12 kWh / 100 Km fara clima, mers in ritm cu traficul. Cu clima imi creste destul de mult, 15 ... 16 kWh / 100 Km, din cauza vitezei mici de deplasare (clima te "penalizeaza" in functie de timpul petrecut in trafic).

 

Sau...da-l naibii de consum si mergi cum iti place :D

Daca incarci acasa, chiar si la 17 kWh / 100 Km tot te costa doar vreo 12 lei / 100 Km.

consum1.jpg

consum2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau recomand sa nu te uiti la consum si sa enjoy the ride :) o sa se invete piciorul in timp si o sa scada si consumul in timp. Eu folosesc modul B doar in zonele de munte, la coborare. In rest doar D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/9/2021 at 9:10 PM, Sparkyson said:

Dar ce le faceti? Le impingeti?

 

Nici eu nu ma asteptam la un consum atat de bun sa fiu sincer, mai ales ca nici nu mi-am propus sa merg la consum si nici sa bat recorduri. O fi si stilul de condus, merg preponderent pe Eco, clima pe auto la 23 grade C, mers constant 80-110kmh, depasiri unde merita efectuate.

 

Consum de azi Cluj-Bistrita 115km parcursi: 12.1 kwh/100km, viteza medie 67 kmh, deci nu m-am dus incet. (la intors am avut 13 kwh/100 km)

Consum termen lung 1579km parcursi:14.4 khw/100km, viteza medie 34 kmh.

 

Km parcursi in ultimele 30 zile: 2250km, cost 0 lei.

 

 

  

12.1.jpg

14.1.jpg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers doar in Bucuresti cu masina si probabil asta este motivul. AC pornit permanent. 

 O sa imi fac timp sa plec putin la drum lung... probabil ca va mai scadea.

 

20210718_182301.jpg

20210718_182305.jpg

20210718_182310.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Bucuresti - Thassos - Bucuresti

Mers cat se poate de legal, fara prea multe depasiri, mod ECO, AC 50% din timp la dus (in Thassos mai degraba am deschis geamurile sa se ventileze ca AC-ul pana face o temperatura decenta am si ajuns la destinatie, la intoarcere nu am avut nevoie), 2 adulti + 2 copii maricei + portbagaj plin.

2. Thassos - Bucuresti

 

IMG_5526.JPG

IMG_5525.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti-Pitesti-Bucuresti: 312 km, 79 km/h, 17.3 kWh/100 km.

Viteza pe A1 Bucuresti-Pitesti a fost de 110 km/h, iar pe Pitesti-Campulung am mers tare, depasind tot ce se putea, unde se putea, fiind aglomerat la intoarcere.

Am plecat cu 100% si am ajuns inapoi cu 10-11% (mi-a afisat 10% cand am ajung, iar apoi, dupa cateva ore, 11%).

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Florin GINDAC

Traseu Constanta - Bucuresti / Fara AC / Viteza medie 120km/h / Consum 18.0KWh

Traseu Bucuresti - Constanta / Cu AC / Viteza medie 125km/h / Consum 21.1KWh

 

FG.thumb.jpg.8b320f16117b1318985bd37c6c0c94b1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti -Rm Valcea - Bucuresti consum de 17 kwh. Cu 120-130 pe autostrada si alergata in urcare pe Dealul Negru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara, dupa ce am facut 348 km cu incarcarea anterioara, am bagat 53kwh, de la 9% la 100%.


In bord imi inca un consum de 13.8kwh, daca ma iau dupa cat am incarcat, ar fi de 15.23kwh. 
53kwh ar fi 91% din capacitatea neta, deci estimarea curentului ramas este p-acolo. 
 

Chestia e ca cei 91% dau daca iau in calcul nicelul indicat de aplicatia echarge, fara a mai scadea pierderile. In cazul asta, e clar ca indicatorul de consum subestimeaza. 
Daca insa din cei 53kwh am scadea pierderile, ar fi posibil ca valoarea consumului mediu sa fie mai apropiata de ce indica in bord. In cazul asta insa, cealalta indicatie e gresita sau capacitatea neta nu e de 58kwh. 
 

Am observat discrepanta asta si la e-Up-ul anterior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si la ID4, consumul real e cu 10-15% mai mare decat cel indicat in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A explicat cineva mai sus, cred ca @kolfleading: capacitatea neta intre 0% si 100% este de ~55 kWh, pentru ca rezerva 5% "jos" (adica mai ai 5% din baterie cand afiseaza 0%) si 5% "sus" (adica nu se incarca decat pana la 95%, ca sa creasca viata bateriei si ca sa aiba de unde pierde capacitate fara sa simti in autonomie).

Sper ca mi-am amintit corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum realizat fără aer condiționat, la final bateria avea

10 % - 55 km autonomie

20210828_215718_crop_1.jpg

20210828_215725_crop_80.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Abe13 in fu’king 2021 cheltuim 30.000€ pentru a merge cu AC pe baza de geam deschis? 

La mine in casa au pornit in iunie si abia azi au luat o pauza… 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dezumidificarea cine o face? 

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand avem AC on pe Auto el stie isi dozeze efortul astfel incat sa avem si consum ok dar si confort maxim. 
Nu prea stiu cat consuma masina mea, clar mai putin cand sunt ~20 grade afara decat atunci cand sunt 40 sau -15. 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este si randamentul incarcarii, poate sa fie intre 75% ... 95%.

 

Incarci 100 kWh, dar in baterie ajung doar 75 kWh, restul se disipa sub forma de caldura si curent consumat de calculatoarele care sunt pornite pe durata incarcarii (aprox 300W).

Din cauza acelui consum fix de 300W care nu ajunge in baterie, cu cat incarcarea dureaza mai mult (adica la putere mai mica), cu atat randamentul rezultat este mai mic.

Iar la cealalta extrema, la puteri mari (peste aprox 25 - 30 kW), rezulta multa caldura care iarasi face ca randamentul incarcarii sa fie mai slab. Daca bateria are peste 35 C, mai porneste si compresorul de aer conditionat pentru a raci bateria si acela consuma tot curent care vine de la statia de incarcare si nu ajunge in baterie.

 

Indicatia nivelului de incarcare nu este extrem de precisa tot timpul, poate sa fie o deviatie de cateva procente fata de realitate. Fenomenul se numeste "drift". Pentru a elimina erorile de drift, indicatorul se recalibreaza periodic in functie de tensiunea pe fiecare celula, dar asta se intampla in situatii mai deosebite, de exemplu dupa ce bateria a stat in repaus 12 sau 24 de ore fara consum si tensiunea pe celule a ajuns la valoarea de repaus din care se poate deduce nivelul de incarcare si daca nivelul de incarcare este aproape de una din exteme (spre gol sau spre plin), unde dependenta tensiune-SOC este mai accentuata.

Cunosc aceste detalii din documentatia tehnica a circuitelor integrate folosite in BMS-uri pentru EV-uri.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si apoi mai trebuie luat in calcul si cum/ce raporteaza fiecare statie de incarcare catre aplicatie.
e-Golf-ul meu se poate incarca cu 40kW. La statii Renovatio nu am vazut niciodata mai mult de 39kW raportati in timp ce la EnelX am vazut si 42kW. Care este valoarea corecta si cat de mult influenteaza asta totalul de kWh incarcati de masina… doar ei stiu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Sparkyson said:

capacitatea neta intre 0% si 100% este de ~55 kWh, pentru ca rezerva 5% "jos" (adica mai ai 5% din baterie cand afiseaza 0%) si 5% "sus" (adica nu se incarca decat pana la 95%, ca sa creasca viata bateriei si ca sa aiba de unde pierde capacitate fara sa simti in autonomie).

nu e chiar corect, atasez cifrele oficiale de la volksvagin:

 

bateriiID3.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei (6% + 4%) declarat in poza vs (5% + 5%) masurat...diferenta aia deja intra la erori de masurare.

 

Iar implementarea nu corespunde cu poza aceea.

 

62kWh total.

4% din 62 kWh ar fi 2.48 kWh top buffer.

6% din 62 kWh ar fi 3.72 kWh bottom buffer.

 

Ramane 55.8 kWh usable capacity. Dar toate documentele masinii declara 58 kWh usable capacity.

 

Efectiv NU ARE CUM sa fie capacitate totala 62 kWh, top buffer 4%, bottom buffer 6% si usable capacity sa fie 58 kWh intre acest top si bottom. Efectiv numerele nu se aduna.

 

In schimb, eu cred ca la implementare au pus aprox 55 kWh intre 100% si 0% pe bord, DAR masina mai merge si dupa ce a ajuns la 0%.

Te lasa sa descarci inca cativa kWh din bottom buffer 3.74 kWh.

De aceea, prin fortarea definitiei cuvantului "usable", acel bottom buffer (sub 0% pe bord) este inclus in "usable capacity". Asa se ajunge la 55 + 3 = aprox 58 kWh "usable capacity".

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum Sibiu - Rm. Valcea - Pitest: 2 adulti si 2 copii plus bagaje (mers la mare) 

 

inainte sa ies din  Bucuresti catre A2, unde m-am oprit sa incarc mai aveam cam 50% de baterie ... cred ca trebuie sa fie ceva record asta :)

 

WhatsApp Image 2021-09-01 at 9.41.19 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-09-01 at 9.41.19 PM.jpeg

Modificat de John !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , ai prins probabil trafic lejer

Perioada asta pe Valea Oltului si Dealul Negru in 90% din cazuri prinzi trafic aglomerat si creste consumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce baterie ai?

Eu am consumat Sibiu - intrare B din A1 si invers aprox 80% din baterie (per sens)… dar imi place feelingul dat de cei 204 cai electrici.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!